Annan nyt tässä pienen esimerkin siitä, että pienelläkin panoksella voi voittaa. Itse pelaan yleensä 20-50 eurolla monivetoa, riippuen otteluista. Syksyllä oli ollut aika huonoa tuuria monivedossa, pieniä lunastuksia tuli muttei kunnon pottia.
Jouluaaton aattona tullessani viimeisiltä jouluostoksilta, muistin että nhl-moniveto on kohteena. Lähikioskini kohdalla pysähdyin ja ajattelin laittaa monivetoa normaaliin tapaan. Sinne ei kuitenkaan käynyt pankkikortti, joten katsoin lompakkoani ja siellä oli vain 10 euroa rahaa. Päätin sillä tehdä sitten pienen monivedon ja pitkävedon, koska en viitsinyt lähteä enää automaatille hakemaan lisää rahaa. Tein 3.20 euroa maksavan monivedon ja pienen pitkävedon loppurahoilla.
No, kinkkua paistaessa katselin teksti-tv:stä ja otteluiden tulosten kehittymistä. Ensimmäinen matsi montreal - ottawa päättyi 2-2, kuten olin lappuuni sen varmaksi tulokseksi laittanut. Toinen matsi Boston - San Jose päättyi 5-2, joka löytyi pienestä lapustani. Sitten vain odottelemaan viimeisen matsin tulosta, joka oli Colorado - Vancouver. Kahden erän jälkeen tilanne oli 5-1 ja mun lapustani löytyi tulokset 5-2 ja 5-3. No, siinä odottelin Vancouverin piristymistä, mutta pelkäsin Coloradon tekevän lisämaaleja. Onnekseni Vancouver piristyi ja ottelu päättyi 5-3.
Nhl-moniveto oli siis kiinni ja itse hieroin tyrmistyneenä silmiäni. Onkos totta, että tällaisella lapulla monari kiinni ja silloin kun satsaan, ei osu millään (pariin kuukauteen). No, uni ei tullut enää silmään vaikka yritin vielä mennä muijan viereen koisaamaan. Ajatuksissani vain laskeskelin mahdollista kerrointa ja pääsin haarukoinnissani minimikertoimeen 10000 ja maksimi 36000. Vihdoin kello 9.00 tekstitv kertoi toteutuneen kertoimen, mikä oli yli 22 000. Sain jouluaattona ylimääräisen 4513 euron lahjan veikkaukselta. Aika mukavalta tuntui.
Sitten varoittava esimerkki. Kaverini luuli viime sunnuntaina voittaneen monivedossa yli 5000 euroa. Oli palauttanut kupongin, jossa oli Wolvesin 3-2 voitto, Realin 4-1 voitto sekä Real Sociedadin 2-2 tasuri. Hän tarkasti yöllä lapun ja Real Sociedadin kohdalta puuttui maaliluku 2, vaikka hän oli merkinnyt kuponkiin Real Sociedadille maalit 1,2,3,4. Kone ei ollut lukenut tuota 2:sta kupongilta. Kaverini oli jättänyt tarkistamatta kupongin saatuaan sen takaisin online-myyjältä ja koska hänellä oli ollut muitakin pelejä/kuponkeja, ei yhteishinta ollut herättänyt huomiota. Aika kallis huolimattomuus kaverilleni tuli. Heppu oli eilen vihainen ja aikoi mennä sanomaan kioskin myyjälle suorat sanat viallisesta koneesta. Mutta mitä se enää auttaa, vahinko on tapahtunut.
Joten, TARKISTAKAA KUPONGIT , kun saatte ne takaisin online-myyjältä.