Vasemmistoliitto

  • 711 024
  • 5 718

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
En minä ainakaan yllämainittuja valkopese. Nyt puhutaan vain tästä vasemmistoedustajan keissistä, jota kovasti yritetään valkopestä.

No aika hurskaasti sinä puhut jostain yleisistä Suomalaisista arvoista ja muusta. Se että sinä näät jonkun mielenosoituksen jonain älyttömän isona asiana, ei vielä tarkoita yhtään mitään.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Olivat menossa osoittamaan mieltä.

Miten tämä asia on sulle vaikea? Olivat menossa vandalisoimaan ja mitä tulee rangaistukseen. Väärään aikaan kun menet läpi verkosta niin sotilailla on lupa ampua ja ei siellä kysellä onko suomalainen kansanedustaja ryömimässä läpi muurin. Diplomaattisen koskemattomuuden suojalla pääsee ilman rangaistusta (jos hänellä tällainen oli).

Koska hän epäonnistui siinä mitä yritti, tosin saaden asiansa silti kuulluksi, niin siksikään siitä ei välttämättä tule tuomiota.

 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
No aika hurskaasti sinä puhut jostain yleisistä Suomalaisista arvoista ja muusta. Se että sinä näät jonkun mielenosoituksen jonain älyttömän isona asiana, ei vielä tarkoita yhtään mitään.

Ei varmasti, mutta se on minun mielipiteeni miten kansanedustajan tulisi toimia ulkomailla ja vähän miettiä miten maataan edustaa. Sillä ei vissiin ole hirveästi taas sitten sinulle väliä. Jos nyt vaan koitettaisiin saada ero sen välille mikä on normaali kansalainen ulkomailla ja kansanedustaja / ministeri ulkomailla. On hieman eroa miten se vaikuttaa mielipiteeseen Suomesta valtiona.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
No aika hurskaasti sinä puhut jostain yleisistä Suomalaisista arvoista ja muusta. Se että sinä näät jonkun mielenosoituksen jonain älyttömän isona asiana, ei vielä tarkoita yhtään mitään.

Hurskaasti. Juuri olit kertomassa pelkkää whataboutismia. Ehdottomasti tällainen kansanedustajan toiminta vieraassa valtiossa on moraalisesti tuomittavaa (siis ainakin minun mielestäni). Eri asia on mielenosoitukseen osallistuminen riippumatta puolueesta. Oikeastaan tämä kun tulet kertomaan ylhäältä mistä saa keskustella ja miten saa arvostella tarkoittaa sitä, että toivottavasti sinua ei nähdä arvostelemassa enää ketään kansanedustajaa mistään.
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Hurskaasti. Juuri olit kertomassa pelkkää whataboutismia. Ehdottomasti tällainen kansanedustajan toiminta vieraassa valtiossa on moraalisesti tuomittavaa. Eri asia on mielenosoitukseen osallistuminen riippumatta puolueesta. Oikeastaan tämä kun tulet kertomaan ylhäältä mistä saa keskustella ja miten saa arvostella tarkoittaa sitä, että toivottavasti sinua ei nähdä arvostelemassa enää ketään kansanedustajaa mistään.

En minä ole kieltänyt sinua keskustelemasta yhtään mistään. Naurattaa vain tämä teidän moraaliposeeraus.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Miten tämä asia on sulle vaikea? Olivat menossa vandalisoimaan ja mitä tulee rangaistukseen. Väärään aikaan kun menet läpi verkosta niin sotilailla on lupa ampua ja ei siellä kysellä onko suomalainen kansanedustaja ryömimässä läpi muurin. Diplomaattisen koskemattomuuden suojalla pääsee ilman rangaistusta (jos hänellä tällainen oli).

Koska hän epäonnistui siinä mitä yritti, tosin saaden asiansa silti kuulluksi, niin siksikään siitä ei välttämättä tule tuomiota.


Ei tämä asia ole minulle yhtään vaikea. Ei minua haittaa tippaakaan tekeekö joku mielenosoittäjä reiän aitaan, oli mikä tahansa tilaisuus kyseessä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
En minä ole kieltänyt sinua keskustelemasta yhtään mistään. Naurattaa vain tämä teidän moraaliposeeraus.

Et kieltänyt. Tulit torumaan, että eipäs puhuta Annasta koska Halla-aho ja muutkin. Eli keskusteluun sinulla ei ollut mitään annettavaa muuta kuin whatabout ja tätä voidaan sanoa moraaliposeeraukseksi.

Edit: Minun osaltani tämä oli tältä wrää tästä. Jälleen vastaanväittäjiltä vähän faktaa ja paljon mielipiteitä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Edit: Minun osaltani tämä oli tältä wrää tästä. Jälleen vastaanväittäjiltä vähän faktaa ja paljon mielipiteitä.

Tämä nyt itselläkin oli tältä ostin tässä, koska nämä pari nimimerkkiä vain passiivisesti provosoivat onelinereilla ja puoltavat mielipidettään. Vaikka kuinka yrittäisi selittää, niin mielipiteitä saisi olla, mutta jos kaikki valtiot toimisi kaikkien yksittäisen mielipiteen mukaan, niin tuloksena olisi kaaos.

No, antaa olla.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei tämä asia ole minulle yhtään vaikea. Ei minua haittaa tippaakaan tekeekö joku mielenosoittäjä reiän aitaan, oli mikä tahansa tilaisuus kyseessä.
Sinun ja minun mielipiteellä ei ole niinkään merkitystä, mutta aidan omistajan mielipiteellä on, samoin kuin sillä lainsäädännöllä, jonka vaikutuspiirissä tuo aita on. Tosin laitavasemmalla ja erityisesti anarkokommunistisissa piireissä tällaisille ikäville realiteeteille on tavattu ennenkin nakata paskaa, kun ”parempia” asioita on puolustettu esimerkiksi pieksämällä hevosia ja heittämällä pyörätelinettä näyteikkunasta sisään.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
Sinun ja minun mielipiteellä ei ole niinkään merkitystä, mutta aidan omistajan mielipiteellä on, samoin kuin sillä lainsäädännöllä, jonka vaikutuspiirissä tuo aita on. Tosin laitavasemmalla ja erityisesti anarkokommunistisissa piireissä tällaisille ikäville realiteeteille on tavattu ennenkin nakata paskaa, kun ”parempia” asioita on puolustettu esimerkiksi pieksämällä hevosia ja heittämällä pyörätelinettä näyteikkunasta sisään.

Aidan omistaja voi sitten käydä siirtämässä ne aidat sieltä pois kun ei ne oikeen saisi siellä olla... Ei aitoja voi vain jättää minne haluaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei aitoja voi vain jättää minne haluaa.

Ei niin, mutta nuo aidat on haluttu jättää. Kysy vaikka eräältä kansamme edustajalta, kuuluuko ne aidat olla siellä. Me voimme kyllä olla mitä mieltä tahansa asiasta, mutta se ei poista tosiasioita.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Aidan omistaja voi sitten käydä siirtämässä ne aidat sieltä pois kun ei ne oikeen saisi siellä olla... Ei aitoja voi vain jättää minne haluaa.

Kenen mukaan ne ei saisi olla siellä. Mikä kv. sopimus nämä kieltää?

Oli pakko palata, sillä jos tuo on totta, niin ainakin tällaisille väittämille olisi ihan kiva saada jotain faktaa, ettei mene vain pulinaksi. Jos on selkeästi laiton, niin ihan oikeasti olen kiinnostunut kuulemaan tämän? Ilman niitä sarvia ja hampaita. Jos on laiton, niin lisäksi kiinnostaa selvitys millä tavalla se on enemmän laiton kuin Egyptin aitaukset?
 

D.A.D

Jäsen
Ei tämä asia ole minulle yhtään vaikea. Ei minua haittaa tippaakaan tekeekö joku mielenosoittäjä reiän aitaan, oli mikä tahansa tilaisuus kyseessä.

Ei se sinua, mutta sitä 7v pikkutyttönä saattaa haitata se ettei ole jalkoja kun siitä reiästä kömpii kuitenkin joku marttyyri pommin kanssa
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ei se sinua, mutta sitä 7v pikkutyttönä saattaa haitata se ettei ole jalkoja kun siitä reiästä kömpii kuitenkin joku marttyyri pommin kanssa

Itsemurhapommittajalla ei ole mahdollisuutta itse hankkia voimapihtejä, vaan siihen tarvitaan Anna Kontula. Ja tie on vapaa.

:)
 

D.A.D

Jäsen
Itsemurhapommittajalla ei ole mahdollisuutta itse hankkia voimapihtejä, vaan siihen tarvitaan Anna Kontula. Ja tie on vapaa.

:)

Kyllä. Egypti ja Israel ovat vuosia kestävällä saarrolla varmistaneet sen ettei Hamas saa paikallisesta rautakaupasta pihtejä hankittua, vaan siihen tarvitaan joku idealisti kaukaa kylmästä Pohjolasta.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kyllä. Egypti ja Israel ovat vuosia kestävällä saarrolla varmistaneet sen ettei Hamas saa paikallisesta rautakaupasta pihtejä hankittua, vaan siihen tarvitaan joku idealisti kaukaa kylmästä Pohjolasta.

Nyt kun tuli puheeksi, niin itse asiassa taisin jokunen vuosi taaksepäin lukea, että Gazasta on vaikea saada saarron takia rakennusmateriaaleja talojen korjaamiseen. Eli vähän tottakin voi tässä olla.

Jotta ei mene aivan lätinäksi, niin vähän tuohon itse asiaankin:

Kontulan toiminta on kyllä erittäin poikkeuksellista ja tietysti tässä liikutaan semmoisella alueella, että vilkas keskustelu ja kritiikki on täysin perusteltua. Antisemitismi-kortin käyttö on kuitenkin aika erikoista. Koska jos Israelin politiikan kritisointi ja Israelin hallinnon toimia vastaan suunnattu kansalaiskativismi on antisemitismiä, niin aika moni israelilainenkin on sitten antisemitisti. Vähän samalla tavalla putinistit käyttävät "russofobia" -korttia, kun joku kritisoi voimakkaasti Putinin hallintoa, vaikka mikään kritiikissä ei viittaisi siihen, että kritisoijalla olisi jotakin venäläisiä tai (as such) Venäjää vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Kyllä. Egypti ja Israel ovat vuosia kestävällä saarrolla varmistaneet sen ettei Hamas saa paikallisesta rautakaupasta pihtejä hankittua, vaan siihen tarvitaan joku idealisti kaukaa kylmästä Pohjolasta.

Voisi myös kuvitella, että paikallisilla on niin paljon järkeä ja kokemusta, etteivät mene pihtien kanssa aidalle heilumaan.

Ei sillä, että heidän fiksuuttaan korostaisinkaan. Varmaan kaikkea löytyy.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olihan siinä sodan jälkeen vähän joka maalla, varsinkin voittajien puolella, syystä loihtia tuo Israel kartalle. Sitä juutalaisvihaa oli enemmän tai vähemmän vähän kaikkialla. Tuolla Israel-ratkaisulla saatiin sitten näppärästi kädet pestyä, ja kansalle oma maa.
Olihan siellä jo tosin vuosituhansia asuttu yhdessä, sitten taas kerran uskonto pilaa kaiken. No, ihmisen suvaitsevaisuus on hiukan häilyvä käsite.
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ainoa vaikutus mikä tälläisella Kontulan tempauksella on, että tuollaisen johtavassa asemassa olevan ihmisen esimerkki muille on vaikuttavaa. Proplematiikka miksi tietyssä asemassa olevan ihmisen olisi käyttäydyttävä jonkinlaisten sääntöjen mukaan on lähinnä, että olet esimerkki muille. Sillä ei lopulta ole mitään väliä yhteiskunnalle leikkeleekö Kontulola aitoja Israelissa, vai istuuko hän jossain valiokunnassa. Tälläinen uutisointi ja toiminta ruokkii vandalismia ja anarkististä käytöstä ihan normaalin kansan keskuudessa, ja siellä varmasti etenkin moni nuori ajattelee mitähän aitoja sitä löhtisi leikkelemään kun se on nyt "cool".

Kontula saa tehdä minun puolesta mitä lystää, ja vaikka muuttaa Israeliin leikkelemään aitoja, jos hän on rivikansalainen josta ei uutisoida mediassa. Toki tuskin hänellä olisi silloin tuollaista leikkely vimmaa, kun koko homman jujuhan oli päästä mediaan.

Edit- on täysin eri asia rikkoa lakeja salaa itsekseen, kun tehdä lakien rikkomisesta kansalaisille näytös median voimalla.
 
Viimeksi muokattu:

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
arveearvee, minäminä. arveearveesta tuntuu notta pitää linkata ISn kommenttiluokitettuun Ulla Appelsinin juttuun Ulla Appelsinin kommentti: Mikä yhdistää Anna Kontulaa ja Meghan Marklea?

Ullalla on munaa kirjoittaa, vailla ullaullailua. Minäminä tykkään otteestaan.
Monia muita mediapersoonia ( siis kuin arveearveeta) hän tuntuu jotenkin riipivän, olevan epämieluisa. Väärinajattelija jopa.

Minusta tuntuu hyvältä painaa enteriä nyt
 

Artturenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, NHL, Blackhawks. sympatiat Lightning.
Ullalla on munaa kirjoittaa, vailla ullaullailua. Minäminä tykkään otteestaan.
Monia muita mediapersoonia ( siis kuin arveearveeta) hän tuntuu jotenkin riipivän, olevan epämieluisa. Väärinajattelija jopa.

Nyt kun on olen mielenkiinnosta lukenut Appelsinin juttuja, niin aika vahvasti allekirjoitan hänen tekstejään. Enpä ole aiemmin edes lukenut kenenkään toimittajan juttuja näin, ja enkä edes kiinnittänyt huomiota kuka kirjoittaa mitäkin. On jotenkin hienoa että jokainen nainen ei ole feministi, vaan ymmärtää asioita myös tasa-arvoisesti miehen vinkkelistä. On tässä maailmassa viellä toivoa paremmasta ja kehityksestä, kun Appelsinin juttuja lukee.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös