Se on sinun tulkintasi.Olisiko mielestäsi kaikki lähihoitajat ollut hyvä niputtaa murhaajiksi, kun niitä keissejä taannoin paljastui pienen ajan sisään useita? Ja eihän nuo tapaukset sinänsä ole mihinkään hävinneetkään, eli sinun logiikallasi kaikki lähihoitajat ovat siis sellaisia.
Vartijat ovat nousseet yhteiskunnalliseen keskusteluun heidän harjoittaman väkivallan takia, eikä esimerkiksi inhimillisten virheiden takia.
Yle on tänään nostanut vuoden takaisen jutun turva-alalla olevista ongelmista, joten mikään uusi asia tämä ei ole.
Järjestyksenvalvoja pahoinpiteli kaksi asiakasta viikon sisällä, poliisi ei perunut lupia – Henna, 18, oli toinen uhri: ”Sairasta”
Yksityisen turva-alan valvonnassa on Ylen selvityksen perusteella selviä puutteita. Juttu on julkaistu tammikuussa 2021.
yle.fi
Se on totta, että koulutuspoliittisten päätösten takia myös lähihoitajiksi on päätynyt ihmisiä, jotka eivät sille alalle kuuluisi, mutta nyt puhutaan vartijoista. Se, että minä kritisoin yleisesti ammattikuntaa, johon on tunnustetusti päätynyt alalle sopimattomia ihmisiä, ei välittömästi tee sinusta sellaista. Minusta ei ole syytä ottaa ammattikunnan aiheellista kritisoimista noin henkilökohtaisesti, jos on varma, että itse toimii ammatissa niin kuin pitää.
Ja kyllä, olen ihan varma, että vartijoiksi on päätynyt myös vajaaälyisiä, mutta sekään ei tee juuri sinusta sellaista. Tällaisten henkilöiden päätyminen alalle on joka tapauksessa järjestelmän vika. Yhteiskuntana olemme sallineet tilanteen, jossa väkivaltaan taipuvaiset pääsevät alalle, jolle on annettu lain suomia oikeuksia voimankäyttöön kansalaisia kohtaan. Valitettavasti jonkun piti taas kuolla ennen kuin tähän puututaan.