Varjomoderointi tulee taas!

  • 21 509
  • 188
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tätä haluaisin kokeilla. Olen mukana, jos arpa osuu niin linja tulee olemaan liigan kurinpidon mukainen, eli vääriä tuomioita ja linjattomuutta luvassa.
No nyt, tässä miehessä on ainesta moderaattoriksi. Pelkkä varjomodearvontaan osallistuminen hivuttautuu hattuun. Vallanhuumaisia ajatuksia kohisee jo päässä.

Eli kaikille selvennykseksi, yllä oleva on vitsailua.

Oikea ajatukseni tästä on se, että eikös tuo varjomodeilu ole vähän niin kuin joku, tuo lapsesi duuniin -päivä tai luokkaretki karkkitehtaaseen. Eli pääsee näkemään mitä se touhu on, mutta tuskin itse saa kuitenkaan puskea konvehteja ulos.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oikea ajatukseni tästä on se, että eikös tuo varjomodeilu ole vähän niin kuin joku, tuo lapsesi duuniin -päivä tai luokkaretki karkkitehtaaseen. Eli pääsee näkemään mitä se touhu on, mutta tuskin itse saa kuitenkaan puskea konvehteja ulos.
Kyllä siinä käsittääkseni varjomodeilla on ihan aito mahdollisuus vaikuttaa jaettaviin tuomioihin. Eivät ole siis pelkästään katselemassa sivusta miten hommaa hoidetaan, vaan joutuvat oikeasti hommiin myös itse.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kyllä siinä käsittääkseni varjomodeilla on ihan aito mahdollisuus vaikuttaa jaettaviin tuomioihin. Eivät ole siis pelkästään katselemassa sivusta miten hommaa hoidetaan, vaan joutuvat oikeasti hommiin myös itse.
Mä olen ymmärtänyt, että lukevat raportoituja viestejä (ehkä jotain muutakin tekevät) ja kertovat kuinka he itse toimisivat sekä antavat mielipiteen mahdollisen banaanin pituudesta. Lopullisen päätöksen sitten kuitenkin tekee viralliset modet, nuo palstamme Aulis Gerlanderit.
Korjatkaa joku jos olen väärässä.

Ping pari varjoa jotka muistan näin nopeesti.
@Turha Kaukalo
@vetti
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kyllä siinä käsittääkseni varjomodeilla on ihan aito mahdollisuus vaikuttaa jaettaviin tuomioihin. Eivät ole siis pelkästään katselemassa sivusta miten hommaa hoidetaan, vaan joutuvat oikeasti hommiin myös itse.


No kyllä siinä joutui ihan kiitettävästi asioita ja niiden puolia, myös takapuolia, tutkimaan.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mä olen ymmärtänyt, että lukevat raportoituja viestejä (ehkä jotain muutakin tekevät) ja kertovat kuinka he itse toimisivat sekä antavat mielipiteen mahdollisen banaanin pituudesta. Lopullisen päätöksen sitten kuitenkin tekee viralliset modet, nuo palstamme Aulis Gerlanderit.
Korjatkaa joku jos olen väärässä.
Toki se näin ilmeisesti menee, mutta tuo vertauksesi "lapsi duuniin" -tilanteisiin ei oikein tähän kuvaukseen osu, niin sillä tuota vähän kommentoin.

Sehän on ihan selvää, että varjomodet eivät tee lopullisia päätöksiä, mutta voivat silti oleellisesti vaikuttaa niihin.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Toki se näin ilmeisesti menee, mutta tuo vertauksesi "lapsi duuniin" -tilanteisiin ei oikein tähän kuvaukseen osu, niin sillä tuota vähän kommentoin.

Sehän on ihan selvää, että varjomodet eivät tee lopullisia päätöksiä, mutta voivat silti oleellisesti vaikuttaa niihin.
Kyllä kyllä, saatoin vähän kärjistää.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kyllä meitä kuunneltiin.

Oli se kyllä aika vittumaista hommaa, kun kaikenlaista sankaria liikenteessä. Toivon, että Jatkoaika ry. ostaa kullekin modelle kopan kaljaa ainakin kerran vuodessa.

Mikä hommasta tekee vittumaisen? Ei tuossa tehtävässä saa tunteilla. Pakko itse myös antaa tunnustusta Modeille siitä että esim itse olen saanut yhtä poikkeusta lukuunottamatta aiheelliset pelikiellot kun syy oli 'kiroilu'.

Moderointi pitäisi tehdä siten että että katsotaan vain viestin sisältö eikä kirjoittajaa ja mikäli sisältö puoltaa sanktioo niin sitten katsotaan sen jälkeen käyttäjä ja pohditaan tämän rikehistoriaa, tämä tekisi sen ettei tarvisi miettiä omaa jääviyttään tilanteessa jossa puidaan oman kaverin viestiä.

Esim olin valmis heittämään sut 'bussin alle' täällä viestis takia, vaikka livenä olisit mun kaveri ja käytäis kaljalla (jos hyvityksenä käy). Täällä ottaa jotkut kirjoittajat asioita liian henkilökohtaisesti.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Mikä hommasta tekee vittumaisen? Ei tuossa tehtävässä saa tunteilla. Pakko itse myös antaa tunnustusta Modeille siitä että esim itse olen saanut yhtä poikkeusta lukuunottamatta aiheelliset pelikiellot kun syy oli 'kiroilu'.
Välillä päätyi lukemaan keskustelua joka on yleiseltä sävyltään raskasta, mutta mitään sääntöjä ei rikota. Tai sitten miettii missä ne jotkut rajat menevät, onko jokin kommentti trollaamista vai onko kyseessä oikea kysymys, pointti. Kyllä siinä voi vähän käydä tunteisiin jotkut asiat. Työmäärä itsessään ei ollut mahdoton.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Välillä päätyi lukemaan keskustelua joka on yleiseltä sävyltään raskasta, mutta mitään sääntöjä ei rikota. Tai sitten miettii missä ne jotkut rajat menevät, onko jokin kommentti trollaamista vai onko kyseessä oikea kysymys, pointti. Kyllä siinä voi vähän käydä tunteisiin jotkut asiat. Työmäärä itsessään ei ollut mahdoton.

Moderaattoreiden tehtävä on sinänsä haastava kun pitäisi olla puolueeton. Jos itse olisin Mode niin ihan selkeimmisttä sääntörikkomuksissa en jääväis itseäni vaikka kyseessä olis kaveri tai 'vihamies'. Silloin joutuisi jääväämään itsensä jos tilanne on 'mun mielestä' tyylinen tapauksien kohdalla jossa käsilteltävä on viha/rakkaus osastolla.

Mitä noita pelikieltoilmoituksia olen katsellut niin kyllä siellä aiheesta jengi on istunnolla. Jos joku viesti on rajatapaus niin silloin niitä on ollut useasti monta jotka täyttävät rikemittarin.

Nykymodelinjassa erinomainen puoli on seuraava että yksittäisestä henkilökohtaisuuksista ja kuiteista ei heitetä istunnolle. Esimerkkinä henkilö X kuittaa henkilölle Y: Että säkin voisit opetella laskeen kymmeneen ja opetella aakkoset ja Y: vastaa siihen että Jatka sä piltin syömistä ja keskity vaippojes vaihtoon. Rankut yleensä tullu vasta useasta tällaisesta.

Muutama käyttäjä osaa olla ärsyttävän hyvin sallitun sisällä ja tekee sinänsä haastavaks tuomion antamisen kun periaatteessa olis ansainnu jäähyn mutta mitään sääntörikettä ei ole tehnyt. Kyllä muakin nyppii muutama nimimerkki täällä mutta minkäs teen jos eivät anna aihetta raportoimiseen. Loppujen lopuksi käytän todella harvoin k.o täppää.
 
Viimeksi muokattu:

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Arvontakone laulaa. Mukaan ängetään!
 

redpecka

Jäsen
Koskakohan tää alkaa? Ei malttais odottaa kun muutenkin viikon tauko lätkästä ja mitään ei tapahdu missään. Melkein tekis mieli perseillä itse narsistisesti, jotta varjolaattorit joutuisivat lukee kaikki mun viestit, mutta kai sitä lomaa saa helpomminkin - tosin silloin ei kukaan huomaa ja sekös ikävää.

Itselläni minulla ei riittänyt oikein aika siinä viime kokeilussa kun oli se maantietoristeily päällä ja vei kaiken vapaa-ajan, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna olisi ollut hyvä suoraan jossain kohtaa sanoa, ettei tuntemukseni riitä tuohon ja tuohon politiikkaketjun vääntöön ja skipata se - tosin näin teinkin monesti mutta jäi myös kokonaisia iltoja muistaakseni osallistumatta ja oli huono omatunto kun luottoa tulee muttei pysty vastaamaan.

Tsemii kaikille sinne klitsuun. Kivaa se on.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Koskakohan tää alkaa?

Avausviestissähän tuo lukee:

"Ajankohta on marraskuun loppupuoli. Aloitellaan, kun liiga palaa maaottelutauolta ja kesto on noin puolitoista viikkoa. Osallistujilta toivotaan tiettyä aktiivisuutta, mutta mitään palstan jatkuvaa vahtimista ei vaadita."
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Mukaan arvontaan vaan.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mukana


Meriitit:

-Fb-ryhmässä moderaattori (yli 13000 jäsentä ja homma täysin hallussa)

-Kaikkien aikojen jääkiekkopelissä (Kiekko.tk) joukkueen masteri.
-Kyseisen pelin liigan johtokunnan jäsen ja moninkertainen Kultainen pilli (paras tuomari) voittaja


Saa pistää paremmaksi.
 
Kiitos kaikille kiinnostuneille, teitä oli lähes 50. Kaikki eivät luonnollisestikaan mahtuneet mukaan. Kokoonpanoon kuuluu 7 kaikkien hakijoiden joukosta arvottua, 3 kutsuttua sekä yksi viimekertaisista varjomodeista mukaan arvottu henkilö.

Arvonta on suoritettu ja onnekkaille(?) otettu yhteyttä YV:llä. Varjomoderointi käynnistyy varsinaisesti ensi viikolla.

Aiempiin kysymyksiin sen verran, että ensisijaisesti tarkoitus on avata osallistujille sitä, millaista moderointi yleisesti ottaen on ja meidän puoleltamme puolestaan verrata ja tarkistaa että ollaan samoilla linjoilla sääntöjen ja rangaistusten suhteen kuin keskivertopalstalaiset.

Varjomodeilla on kuitenkin jonkun verran päätäntävaltaa tämän kokeilun aikana. Heidän mielipiteensä tullaan ottamaan huomioon myös avoimien tapausten käsittelyssä. Jos esimerkiksi moderaattorien mielipide jostain rangaistuksesta on rikepisteen / viikon pelikiellon välillä, niin varjomoderaattorien näkemys ratkaisee lopputuloksen.


T: Modet
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Teillä on nyt käynyt siellä joku virhe, miten mä en muka oo tossa kutsuttujen listalla?


Meriitit:

- Mensa-kerhossa
- Kolminkertainen Vuoden Jatkoaikalainen ja homma täysin hallussa

- Liigapörssiä oon pelannut ja saanut kerran sieltä palkinnoksi Urheilulehden puolivuosikerran
- Kerran tuplasin kaks kertaa peräkkäin oikein Viking Linen pokeriautomaatilla



- Matopelissä mun enkka on 972





Saa pistää paremmaksi.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Teillä on nyt käynyt siellä joku virhe, miten mä en muka oo tossa kutsuttujen listalla?

Veikkaan, että kutsukirje on vielä matkalla. Nimittäin mullekaan ei ole vielä kilahtanut viestiä postilaatikkoon. En tosin tiedä, keihin noilla onnekkailla viitattiin. Itse olen vain komea, älykäs, rikas ja ahkera.

Minulla oli kuudennella luokalla luokan paras keskiarvo, toimin yläasteella oppilaskunnan sihteerinä, fasilitoin intissä taistelusosaston esikuntaa sekä toimin yliopistolla ammattiainekerhon hallituksen jäsenenä sekä toiminnantarkastajana. Lisäksi minulla on yli 20 vuoden kokemus atk:sta ja olen saanut perinteisin perhovälinein viisi yli metristä lohta. Olen myös 2048 -pelissä saanut näytölle 4096-palikan.

Saa pistää paremmaksi.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Veikkaan, että kutsukirje on vielä matkalla. Nimittäin mullekaan ei ole vielä kilahtanut viestiä postilaatikkoon. En tosin tiedä, keihin noilla onnekkailla viitattiin. Itse olen vain komea, älykäs, rikas ja ahkera.

Minulla oli kuudennella luokalla luokan paras keskiarvo, toimin yläasteella oppilaskunnan sihteerinä, fasilitoin intissä taistelusosaston esikuntaa sekä toimin yliopistolla ammattiainekerhon hallituksen jäsenenä sekä toiminnantarkastajana. Lisäksi minulla on yli 20 vuoden kokemus atk:sta ja olen saanut perinteisin perhovälinein viisi yli metristä lohta. Olen myös 2048 -pelissä saanut näytölle 4096-palikan.

Saa pistää paremmaksi.
Ei meille ikuisille metsänlaitalaisille anneta mahdollisuutta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös