Tässä vaiheessa ei varmasti enään vapauteta, mutta taas tämä Lukko pelin musta minuutti tuo esiin oikeastaan koko kauden kuvan, kun joukkue ei ole yhtään valmentajajiensa näpeissä. Periaatteessa hyviä elementtejä ja välillä jopa hyvää tekemistä, mutta sitten yhtä-äkkiä kaikki katoaa ja tilalle tulee sekasorto ja sellainen sekoilu josta ei meinata ylös enää päästä.
Minä en tätä iltaa laita valmennuksen piikkiin ihan noin, laajemmalla otannalla vahva ehkä.
Minusta peli oli kuin pienoismalli JYPin joukkueen tekosista tällä kaudella. Itse asiassa tätä yritin syssymmällä kirjoittaa täällä auki, mutta päädyin Ruusun fanipojaksi, jonka huvittuneena totesin.
Samalla tänään vai eilen, taisin myös tätä asiaa sivuta jonkun kanssa noista maalivahti asioista, kuin puolustuspelaaminen on helpompaa jos maalivahti on riittävä ja yritin siinäkin muistuttaa, että maalivahti voi olla hyvä jos voi luottaa kenttäpelaajiinsa, ei ennen.
Leinonen oli hyvä, kunnes imaisi yhden helpon. Big deal, sattuu joka ikiselle veskarille välillä, mutta joukkue ei saa paskoa housuunsa sen vuoksi. Syy, lienee liian kokemattoman ja kapean rutiinin, että näin tapahtuu. Syyt saa milloin veskari milloin pakit, kun vika on kyvyttömyydessä käsitellä huonoja hetkiä. Valmennustakin voi syyttää mikäs siinä, mutta kokemusta ei ikävä kyllä voi kukaan valmentaa, vaan siihen kasvetaan.
Lienenkö sitten nyt Leinosen fanipoika, mutta minusta hän antoi pelillään mahdollisuuden tulokseen, pelaavat kentät ei vaan osanneet tukeaan antaa veskarille.
Kaikki ylle kirjoitettu kuvaa myös kauden sysiä ja seppiä kokolailla. Ongelma ei missään vaiheessa ole ollut mv - peli, ei valmennus, vaan liian kokematon joukkue jossa liian moni ns. kärkiosaamisesta pelasi myös kovimmassa sarjassa urallaan, eli tuki puuttui kokonaisuuteen silläkin osastolla, tai oli liian kapea.
Ihan tähän samaan liittyy mun kirjoittelu siitä, että ensi kauteen tärkeämpi kuin jokunen tulosyksikön nimimies on kokonaistason riittävyys sarjaan, niin taidossa kuin kokemuksessa, vasta kun tuo on ok, voi valmennuksia alkaa tervaamaan, jos tulosta edes keskikastiin ei tule.