Tuo on ihan totta, että etukäteen ns. helpot vastustajat pitäisi pystyä voittamaan jos mielii voittaa sitten niitä vaikeita. Mutta Buffalolla on nyt kolme voittoa peräkkäin "uuden" valmentajan kanssa kotonaan maalierolla 12-4 ja tuota maalieroakin rumentaa vain Sabresin täysin hallitsema Arizona-peli, jossa joukkue olisi voinut helposti jonain toisena iltana tehdä viisikin osumaa. Toki Sabresilla on ollut nyt vastassa Canucksin lisäksi huonosti kautensa aloittaneet Montreal ja heittopussi Arizona, joten en tuosta vielä mitään isoja suuntaviivoja lähde Buffalolle vetämään.Tuo on aivan totta, mutta jos joukkuetta ei saada motivoitua pelaamaan noita ns helppoja matseja niin melkoinen vuori tulee hyviä joukkueita vastaan kiivettäväksi. Tosiaan mitään ei ole menetetty, mutta vastaavasti ei tuo peli ole myöskään ottanut suuria steppejä eteenpäin nyt ehjällä kokoonpanolla ja muutamalla isolla satsauksella.
Näkisin kuitenkin, että Sabres on aloittanut kautensa hyvin enkä huomannut heidän olevan pelillisesti sen huonompia kuin esimerkiksi Oilersin tai Flyersin tässä vaiheessa kautta. Toissa kaudella Buffalo voitti kauden alussa mm. NHL:n top10 seuroihin sillä kaudella kuuluneet Pittsburghin ja Dallasin, joten on sitä "osattu" muuallakin. Detroitkin pelasi mielestäni parempaa kiekkoa kuin parina viime kautena ja etenkin Greiss oli maalilla hyvä. Seuraavassa pelissä tuon Canucks-voiton jälkeen Wings kaatoi Columbuksen ja aiheutti heille kauden ensimmäisen tappion.
En tiedä mikä noiden joukkueiden lopullinen sijoitus tulee olemaan, mutta sillä pelillä mitä he juuri noissa peleissä esittivät, en vetäisi yhtäläisyysviivoja viime kauden sarjaan tai materiaaliin. He pelasivat kotonaan noissa peleissä hyvin. Mielestäni Canucks'kin pelasi Detroitia vastaan hyvän pelin, vaikka joutuikin poistumaan tappion kanssa pelistä. Nyt Buffaloa vastaan paitsi että Sabres pelasi paremmin mitä olen nähnyt heidän hetkeen pelaavan, myös Canucksin esitys oli kyllä huono.
Jos viime kauden alkuun vertaa Vancouveria (tuolloin tuli seitsemään ensimmäiseen peliin yksi varsinaisen peliajan voitto) minä näen eteenpäin menemistä pelillisesti. En tiedä tosin onko tuolla mitään suurta steppiä ja voiko suurta steppiä edes odottaa kuuden pelin vieraskiertueelta tässä vaiheessa, mutta on tämä ollut muuten mielestäni parempaa toistaiseksi. Tosin tuo viimeisin peli ei sitä ollut. Enkä tiedä onko tuolla nähty vieläkään ehjää kokoonpanoa, kun sivussa on ollut joko ykkösketjun laituri, odotettu ykköspakkipari ja/tai kaksi nelosketjun ja alivoiman tärkeintä pelaajaa.
Itse annan nyt rauhan joukkueelle ja katson mihin tässä ollaan menossa. Tosiaan sitten kun tämä vieraskiertue on ohi ja aletaan pelaamaan kotona, ollaan jo viisaampia. Jos joukkue niidenkin jälkeen pelaa kolme hyvää peliä ja yhden huonon, alan toivomaan parempaa. Sen vielä hyväksyn jos joukkue pelaa ihan hyvän vieraspelin mutta häviää (Detroit), mutta sitä en jos tuollainen Sabres-pelin kaltainen muniin puhaltelu jatkuu.
Olen noista joukkueen tarvitsemista muutoksista ihan samaa mieltä. Hyvin kyllä huomasi mitä kävi joukkueen pelin avaamiselle kun Hughes puuttui puolustuksesta. Myös Burroughs kuuluu tämän hetken paletissa kokoonpanoon alkukauden otteiden perusteella. Täytyy hänen kohdalla toivoa, että kyseessä ei ole uusi Jalen Chatfield, vaan hän pystyy pitämään tasonsa.Mr. Smith kirjoitti:Toki itse toivon, että peli aukeaa kun päästään kotikentälle ja saadaan kaksi ellei kolmekin tehokasta ketjua rullaamaan pelistä toiseen. Yksi mitä tuo ainakin tarvitsee on Hughes takaisin avaamaan peliä. Mielellään myös Rathbone-Burroughs pakkipari takaisin yhteen. Joukkueen luulisi olevan motivoitunut kahden tappion, joista viimeisin oli heikko esitys, jälkeen.