Missään nimessä Larsen ei ollut mikään erikkarlsson, mutta verrattaessa taitopuolta esimerkiksi Biegaan, Sbisaan tai Gudbransoniin, niin ei hän kyllä kiekollisessa taidossa hävinnyt mielestäni. Syöttäminen ja mailatekniikka oli mielestäni tuota ryhmää edellä, samoin liike. Se on sitten toinen juttu miten saada tuo taito realisoitumaan tehoiksi joukkueelle ja miten muuten pelaajan kokonaispeli sujuu. Paljon on päästäkin kiinni tuo homma.
Nimenomaan tuota tarkoitin. Periaatteessa Larsenilla on se työkalupakki, mutta ei osannut sitä viime kaudella käyttää. Siinä mielessä heikko suoritus, että mainitut Biega ja Gudbranson saivat vastaavat tehot, mutta he eivät kuitenkaan omaa läheskään vastaavaa työkalupakkia. Mutta ei Larsenista sen enempää. Eihän tuo nyt maksanut kuin vitoskierroksen, mutta joka tapauksessa heikosti on mennyt nämä scouttaukset, joista on varausvuoroja tai prospecteja maksettu. Vey oli tyhjä arpa, Clendening oli tyhjä arpa, Larsen oli tyhjä arpa, Etem oli tyhjä arpa, Pedan vaikuttaa tyhjältä arvalta. Toki onneksi Granlund ja Bärtschi ovat osuneet.
Kiitokset nuck kirjoituksista draftattavien pelaajien osalta. Kyllähän tuo Pettersson haisee ihan Vancouverin varaukselta. Ei varmaan olisi huono kaksikko Dahlen - Pettersson lähteä rakentamaan tulevaisuutta ja toisena kaksikkona sitten Horvat - Boeser. Toki tuo Vilardi kiinnostaa itseä enemmän, mutta jos valinta on Vilardi, Pettersson tai Tippett niin itse olen tyytyväinen.
Pakkia en itse valitsisi tuolla numerolla, kun pakkien osalta tuntuu että tuossa vaiheessa on äärettömän vaikeaa sanoa kehityksestä mitään. Jos vaikka miettii muutaman vuoden takaisia drafteja (joista on jo vedettävissä johtopäätöksiä) niin esim 2010 varattiin pakkeja seuraavassa järjestyksessä; Gudbranson-McIlrath-Fowler-Gormley-Forbort-Tinordi-Pysyk. Draftin parhaat pakit varattiin myöhemmin, kuten Justin Faulk (#37), Radko Gudas (#66) ja John Klingberg (#131). Seuraavana vuonna (2011) kärki piti paremmin, mutta sielläkin Siemens, Murphy ja Oleksiak olivat niitä TOP15:ssa varattua ohilyöntejä.