Valtakunnallinen Suomi-sarja 2008–2009

  • 249 839
  • 1 148

Scream

Jäsen
Paniikki ja kiire kun tuomari jätti viheltämättä pelin poikki tilanteessa, jossa Ruggiero sai kudin suoraan kypäräänsä. Keränen oli kyllä taas "hyvin hereillä" koko matsin ajan. En tajua mistä näitä veijareita revitään.

Itse asiassa tuossa tilanteessa tuomari vihelsi oikein. Jokaisesta "kypärällä torjutusta" laukauksesta ei peliä automaattisesti vihelletä poikki vaan tulkintaa tuomarin osalta käytetään. Laukauksen kovuudella on tässä yhtälössä myös painoarvonsa. Ko. laukaushan oli melkoinen rupeli ja Ruggiero taisi siinä niiata päällään torjuakseen laukauksen juurikin maskillaan. Aika lailla tasan nähdäkseni menivät tuomarin koomailut eli sinänsä ei suurta valittamista pillipiiparin suuntaan.

-S.
 

Jone29

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo, sympatiat KalPalle
Alkaa Suomi-sarjankin taulukko muotoutua. Kauden yllättäjän Ketterän tilanne viivan päällä näyttää äkkiseltään katsottuna olevan uhattuna, kun pelin tai kaksi enemmän ovat pelanneet kuin muut. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon, että Imatran ylpeys on pelannut jo yhtä vaille kaikki vierasottelut eli mukava kotimatsien putki on tulossa ja pistepussi varmasti lihoo entisestään.

Tässä vaiheessa veikkaisin, että Mestis-karsinnassa nähdäänkin SaPKon lisäksi Titaanit, Ketterä ja RoKi. Kaikki itselleni erittäin mielenkiintoisia joukkueita.
 

apli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oululaiset
Itse asiassa tuossa tilanteessa tuomari vihelsi oikein. Jokaisesta "kypärällä torjutusta" laukauksesta ei peliä automaattisesti vihelletä poikki vaan tulkintaa tuomarin osalta käytetään. Laukauksen kovuudella on tässä yhtälössä myös painoarvonsa. Ko. laukaushan oli melkoinen rupeli ja Ruggiero taisi siinä niiata päällään torjuakseen laukauksen juurikin maskillaan. Aika lailla tasan nähdäkseni menivät tuomarin koomailut eli sinänsä ei suurta valittamista pillipiiparin suuntaan.

-S.

Peli vihelletään poikki jos tolanteessa ei maalipaikkaa ole tulossa. Laukaus oli kova!
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Peli vihelletään poikki jos tolanteessa ei maalipaikkaa ole tulossa. Laukaus oli kova!
Nykymaailmassa ei vihelletä jos laukaus ei ole kova. Tämäkin sääntö on todella hienosti ajateltu, koska tuomari saa ihan itse päättää oliko se kova vai ei. Eli toisin sanoen sääntö on hyvin näennäinen ja antaa tuomarille aivan liikaa mahdollisuuksia soveltaa peliä.
 

jsavolai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat,TiTu,Akaan Kiekko,Pelicans
Itse asiassa tuossa tilanteessa tuomari vihelsi oikein. Jokaisesta "kypärällä torjutusta" laukauksesta ei peliä automaattisesti vihelletä poikki vaan tulkintaa tuomarin osalta käytetään.

Ilmeisesti muut tuomarit sitten ovat katsomissani peleissä järkiään tehneet väärin kun ovatten vetäneet pelin poikki joka kerta kun molari on saanut kudin päähänsä. Eipä sillä, peli ei onneksi siihen ratkennut.

Edit:

Tosin IIHF:n säännöt ovat aika selkeät tilanteessa:
"Should a hard shot hit the goalkeeper’s face mask while play is in progress ,the Referee shall stop play." (IIHF Rulebook 2006-2010, Section 1-4, sivu 29, sektio 234 e.)

Ko. kohta ei ota kantaa siihen torjuuko maalivahti tarkoituksella laukausta vai ei. Ainut tulkinnan varainen asia on onko laukaus kova vai ei. Kyseessä ollut kuti ei ollut kyllä kovin hiljainen mutta ei kyllä mikään veret seisauttava lämärikään.

Kun yhdistää kohdan 234 b) (Maalivahdin maskin paikallaan olo pelin ollessa käynnissä) niin en ihmettele jos pääsääntöisesti pelit vedetään ko. tilanteissa poikki.
 
Viimeksi muokattu:

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Ilmeisesti muut tuomarit sitten ovat katsomissani peleissä järkiään tehneet väärin kun ovatten vetäneet pelin poikki joka kerta kun molari on saanut kudin päähänsä. Eipä sillä, peli ei onneksi siihen ratkennut.
Nimenomaan sääntö on tällä tai viimekaudella muuttunut siihen että vain kovasta laukauksesta peli laitetaan poikki. Mutta kuten sanottu, se on tuomarin harkinnasta kiinni.
 

adidasler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vauhdikas ja hyökkäysvoittoinen taitokiekko.
Päästäkää onnettomat se Takku heti taas kirmaamaan, kamalaa katella noiden jätkien tosikkomaista eipäs juupas touhua.

Ellu HETI vapaaksi !!!

Pörröä tosiaan kaivattaisiin..! Taitaapa lukea näitä viestejä tällä hetkellä kuin rikollinen linnassaan konsanaan. =) Eipä kuitenkaan yleistetä. Kyllä ne lapin jätkät yleensä aika lepposta porukkaa on. Tosin, jos tarkemmin miettii, niin paremmin täällä etelän jengien pukukopeissa on läppä lentänyt, mutta suurta eroa ei löydy. Täällä ketjussa nyt vain on kyse siitä, että jonkun suosikkijoukkue on jo ulkona siitä "jostakin" lyötyään läskiksi jo aikana Elvis ja muutama muu taistelee vielä paikastaan valossa. Sanaa "mestis" ei saa lausua ainakaan samassa yhteydessä rokin kanssa, mutta etenkin napapiirillä se sana eittämättä tuntuu takaraivossa. Siinäpä syytä kerrakseen vakavana olemiseen. =D
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pörröä tosiaan kaivattaisiin..!
...
Sanaa "mestis" ei saa lausua ainakaan samassa yhteydessä rokin kanssa, mutta etenkin napapiirillä se sana eittämättä tuntuu takaraivossa. Siinäpä syytä kerrakseen vakavana olemiseen. =D

En nyt henkilökohtaisesti näkisi mitään syytä olla lausumatta tuota sanaa täällä ja joukkueen kuin joukkueen yhteydessä - olisin pirun ihmeissäni, jos Mestis ei olisi ja/tai ainakin olisi ollut tavoitteena lähes kaikille tätä loppusarjaa pelaaville joukkueille.
Pari joukkuetta sitä tästä porukasta pääsee yrittämään, mutta mitään ei ole vielä saavutettu edes noilla kahdella. Väitän, että tuo noususarja on vieläkin kovempi, vaativampi ja raskaampi kuin tämä, jota nyt käydään - olletikin, kun Titaanit on yksi karsijoista; Kotkaan on pirun pitkä matka näiltä selkosilta...

PS. Pörrö tuo tänne hieman sitä naisnäkökulmaa hiukkaakaan asiantuntemuksesta tinkimättä - pikainen paluu varsin toivottavaa...
 

Ttie

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJT Miehet HC K (<-HC Kerava<-Sherwo), KJT, Kerho
Yritin etsiä, mitä pahaa se Pehko on tehny, jotta se ansaitsi ton viikon penaltyn, en löytäny. Onkohan noi poliisit vähä herkkähipiäisiä.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Yritin etsiä, mitä pahaa se Pehko on tehny, jotta se ansaitsi ton viikon penaltyn, en löytäny. Onkohan noi poliisit vähä herkkähipiäisiä.

Jaksoi jauhaa kaikki mahdolliset viestit paloitellen kuoliaaksi. Ymmärrän modeja täysin.

Puutarhajutut ja muu vastaava tietysti ovat herroja kiehtoneet.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Miten on, näkeekö suomi-sarjan pelikieltojen perusteluja ja pituutta mistään? Olisi mukava tietää onko Mustonen mukana seuraavan vkl:n rähinöissä.
 

James_M

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser, Jari Viuhkolan paluu, Kärpät
Miten on, näkeekö suomi-sarjan pelikieltojen perusteluja ja pituutta mistään? Olisi mukava tietää onko Mustonen mukana seuraavan vkl:n rähinöissä.
Ei taida löytyä mistään. Pelikiellot ilmoitetaan varmaankin ainoastaan joukkueelle. Yritin taannoin myös etsiä tätä tietoa kun Bill innostui riehumaan ja mitään ei löytynyt.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Ja Setit, puhaltais pelit oikein, omien lasiensa takaa! Mitä Kerästä olen nähnyt, mies paikallaan! Ei tuomarissa aina ole vika!

Heheheh! Keräsestä kaikki herran toimintaa nähneet kyllä tietävät, että välillä se linja häviää ihan totaalisesti. Silti Mr. Lätkää ei voi kuin ihailla, tämän palstan ehdottomia vastarannan räksyttäjiä ja oneliner-ammattilaisia. Harvoin tällä kirjoittajalla on mitään lisättävää, eikä yleensä muutakaan annettavaa keskustelulle, mutta aina vaan Herra Lätkä on jotain vastaan...

Sitten itse aiheeseen melkein kaikki joukkueet ovat pelanneet sarjasta jo yli puolet ja kärjen osalta tunnelma on tiivis. Kuten joku taisi mainita niin viidellä joukkueella on vielä realistisia saumoja kahden joukkoon. Ketterän loppuohjelma on kyllä ehdottomasti suotuisin, sillä viidestä jäljellä olevasta pelistään imatralaiset pelaavat neljä kotihallissaan Näreharjulla. Sekä Kiekko-Laser että RoKi ovat vieraissa neljä kertaa viimeisestä kuudesta pelistä. Kaikki on siis vielä mahdollista. JHT pelaa 3 peliä vielä kotona ja 3 vieraissa. Kalajokilaisten kohdalla ratkaisun makua on ilmassa jo tulevana viikonloppuna kun vastaan asettuu Ketterä. JHT on todellisen pakkovoiton edessä mikäli siellä halutaan pysyä kärjen vauhdissa. KJT Tuuskin osalta pelejä on vielä 7 jäljellä ja niistä 3 on Hyrylässä. Myös Tuusulan osalta edessä on tärkeä viikonloppu, kun vastaan asettuvat pohjoisen joukkueet. Veikkaan itse että RoKin, Kiekko-Laserin ja Tuuskin pistesaldot lihoavat jokaisella 3 pisteellä tulevana viikonloppuna.

Katsotaan miten käy....
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Huomenta rakkaat uskonveljet!

Täältähän se Pörrö taas reippaasti tulee ovet paukkuen. Olette näköjään minua kaivanneet, ihanaa minulla ihan haavi aukesi, kun luin kirjoituksianne. Teidän kanssa voisi lähteä vaikka kalaan, näkisitte kuinka hieno haavi minulla on, mutta eläkeläisten kalareissuille minä en lähde. Ei niistä ole kalastamaan enää. Vaikka kuinka punaista haavia heiluttaisi, niin eihän siihen jää kuin se koukusta riippuva syötti, lerppu kastemato. Enkä minä kutsu heitä puutarhajuhliinikaan. Olin viikon Jämsänkoskella. Sillähän on se jälkipeluupaikka heinäladossa. Eikä palellut yhtään, oli siellä niin kuumaveristä porukkaa, että höyry vain nousi pärekaton lävitse. Tietää sen, kun kaikki pörröt ympäri Suomea kertyvät samaan paikkaan puhumaan yhtä aikaa ja eri asioista. Kyöpelinvuorellakin on sopuisampaa. Säilyin kyllä koko viikon lainausvirheiltä, enkä särkenytkään yhtään toimintoa, koska en saanut yhtään kertaa edes suun vuoroa. Pakkohan se oli joku paikka keksiä, kun jatkoajalla tuli pelikieltoa ja meikäläiselle se on viikko pitkä aika olla ilman kunnon peliä.

Minä olen aina itse sanonut, että ei pidä mennä vierasta lainaamaan. Onneksi minulle ei tullut, kuin viikko rangaistusta lainausvirheiden tai lainaustoimintojen rikkomisen vuoksi. Appiukolle kävi pahemmin, sehän kuoli, kun lainasi naapurin haavia. Tietysti sitä voi lainata, mutta siitä ei saa jäädä kiinni ja katsoa, että saa kunnon tavaraa. On se kyllä paljon jännittävämpää, joltakin lainata. Saa sitten olla pelko pyllyn alla, että koska narahtaa. Niin, että loppuyhteenvetona, pyrkikäähän kirjoittamaan virheettömästi, että minulle ei tule enää virheellistä lainausta, enkä riko lainaustoimintoja. Minähän olen aina oikeassa, mutta kun toiset tekevät virheitä ja niistä joutuu sitten kärsimään, niin pörröttäähän se niin pirusti hih, hih. Appiukkokin aina väitti, että hän ei lainaa, kuin priimaa tavaraa. Kerran se kuitenkin joutui TAYKS:iin sellaisiin tikunpäässä olevaan pumpulitukkotestiin, ammattipiireissä sanomme gonorreatestiksi. Vastaus oli positiivinen, niin että turhaan minä sitä panettelin vuosikausia, olihan siinä jotakin positiivistakin.

Nyt on jäänyt pari peliä kopeloimatta, mutta korjataanpa virhe heti. Imatralaiset kävivät Rovaniemellä pelitaitojansa esittelemässä. Odotukset olivat minulla kyllä kovat. Aivan pörröstä otti, kun odotti suurta peliä ja vielä kun pelaajat olivat aivan outoja uroksia. Pettymys peli kuitenkin oli. Ei tullut yhtään sellainen hunajainen olo. Ei ollut Imatran noita-akka Inkeri oikeaa loitsua pojille lukenut. Ei Ketterä sillä tavalla aivan huonosti pelannut, mutta se ei vain pystynyt nostamaan peliään sille tasolle, jota tarvitaan tasaväkiseen otteluun. Toisaalta Norjalla ei varmaankaan ollut paras päivänsä. Eihän sitä voi vaatiakaan, että aina tulee se täysosuma, voihan se joskus mennä vähän tuherrukseksikin.
Jotenkin minulle tuli sellainen näkemys, että Kokkonen oli harjoittanut Rokin pelaajia viisikkopeliin viikon aikana. Minusta näytti, että pakkien ja hyökkääjien välimatka oli lyhentynyt. Enää ei koetettu niitä omalta B-aloituspisteiltä lähteneitä syöttöjä hyökkääjille vastustajan siniviivalle. Ainakaan en monta nähnyt. Vieläpä minusta näytti, että puolustuspäässäkään ei juuri tullut paniikkia missään vaiheessa. Jos nämä minun havaintoni pitivät paikkaansa, niin Rokin pojat olivat oppineet viikossa viilaamaan peliään parempaan kuntoon ja se on hyvä se. Maaleja ottelussa tuli ihan se normi määrä, joilla pelejä voitetaan.

Tämä Rokin tehottomuus maalin teossa on vähän kaksipörröinen juttu. Hyvä asia on, että lauotaan paljon. Silloin tulee väkisinkin niitä nokasta valuvia maaleja. Ainahan ne laukaisupaikat eivät ole hyviä, mutta parempi on, että lauotaan paljon. Puhun taas rutkasta kokemuksestani. Jos laukauksia tulisi vähän, niin ne onnenkantamoiset jäisivät tulematta. Herra varjelkoon kuitenkin, että Rokin maalien teko tehottomuus vähenisi ratkaisevasti nykyisellä pelisysteemillä, joka perustuu vastustajan päädyssä pörräämiseen. Lopputuloshan voisi silloin olla vaikka 25 – 1, jos joka toinen laukaus menisi maaliin. Kyllä olisi tympeää itselle 25 maalia ja kaverille vain 1. Mieluiten minä kyllä olen sellaisessa peliä, jossa maaliero on vain 2 – 3 maalia eli kaikki pelit saisivat päättyä niin, että maalien yhteismaalimäärä ei ylittäisi seitsemää. Peli on jännittävää, kun molemmat saavat maaleja aikaiseksi. Nolla, nolla tulos on syvältä ja pimeästä paikasta.

Toinen peli Rokin ja JHT:n välillä oli fiasko. Ei JHT mielestäni ole niin huono joukkue, kuin lopputuloksesta voisi päätellä. Laittaisin lopputuloksesta puolet valmentajan piikkiin ja toisen puolikkaan saisivat jakaa pelaajat keskenään. JHT:n valmentaja tiesi varmasti miten Roki tulee pelaamaan, eikä ollut löytänyt siihen lääkkeitä. JHT pelasi reilut 10 minuuttia Rokin peliä. Peli oli tasaista ja jännittävää. Sitten kun Roki sai maalinsa reilun 13 peliminuutin jälkeen, peli oli ohitse. Mielestäni pelin pitäisi jatkua vähän pitempään. Jos olisin ollut JHT:n pelaaja, olisin varmaankin ajatellut samalla lailla kuin he, että nytkö se sitten alkaa Rokin maalien mättäminen. Tympäiseehän se, jos toinen laukoo maaleja koko ajan ja itse ei saa kuin harvoin, jos kertaakaan. JHT mielestäni menetti kuntonsa siihen ensimmäiseen maaliin. Jos JHT olisi saanut tehtyä 10 alkuminuutin aikana sen johtomaalin, pelin luonne olisi ollut varmaankin erilainen. Uskoisin, että erilaisella taktiikalla tulos olisi ollut paljon parempi. Entinen JHT olisi roiskinut pitkää kiekkoa ja puolustanut omaa maaliaan tyylikkäästi ja käynyt napsimassa muutaman läpiajomaalin.

Lopuksi minun on sanottava yksi juttu. Olen nähnyt nyt kaikki muut joukkueet paitsi en KOO-VEEta. Olen edelleen sitä mieltä, että HC on vierailijoista pelannut viihdyttävintä ja parasta kiekkoa. En tiedä miksi HC on pelannut itsensä ulos jatkomahdollisuuksista. Potentiaalia ja taitoa joukkueella olisi suvereenisesti tähän sarjaan. Rovaniemellä HC:n pelaajilla oli myös tahtoa pelata joukkueena ja se näkyi. Ilmeisesti (tästä en ole varma) pelaajilla ei ole yläpörrössä sitä tahtotilaa, joilla pelit voitetaan. Pelaavatko pelaajat vain huvikseen ja omiin pusseihin eikä selättääkseen vastapuolen. Rokin joukkue taas pelaa kovalla sykkeellä jokaisen pelin saadakseen selätyksen aikaiseksi. Jos pantaisiin Rokin voittamisen tahto HC:n pelaajille, niin uskoisin, että siellä karsintapaikasta Rokin lisäksi parhaiten kärkkyisi HC. Tuuski pelaa omilla vahvuuksillaan ja pirun hyvin. Voi voittaa vaikka koko sarjan. Ketterä on pelannut kyllä hyvin, mutta Rovaniemellä esitys oli vaisu, sellainen kuin vetelä vehje. Sellaisella pelillä ei tuleviin koviin koetuksiin ole mitään asiaa.

Juttelin puhelimessa Inkerin kanssa ja hän oli huolissaan Ketterän tilanteesta. Silloin kannattaa olla varuillaan, koska Inkerilläkin on noitumis- ja manaamistaitoja jonkin verran. Hänen mukaansa JHT:n ja Ketterän välinen peli on Ketterälle pörrön tärkeä. Tappion tullessa ei ole enää yhtään peliä varaa hävitä kotona ja sekään ei välttämättä riitä. Ketterä painii K-Laserin kanssa aivan rinta rinnan, eikä se tule helpottumaan jatkossakaan. Jos Tuuski jatkaa vakuuttavia otteita, niin se tulee myös rinnalle ja voi painaa saman tien ohitse. Kahdella tappiolla Ketterä on auttamattomasti ulkona. Samoin on kyllä K-Laserkin ulkona kahdella tappiolla. Tuuski voi hävitä pari peliä ja on tiukasti taistossa mukana. Rokilla on paras tilanne vielä kolmellakin tappiolla, karsintapaikka on hyppysissä.

Nyt ne vasta pudotuspelit alkavat, joihin osallistuu Tuuski, Ketterä, K-Laser ja Roki.
Tässä vaiheessa asettaisin joukkueet alla olevaan järjestykseen sarjan loputtua. Onneksi jääkiekko tuottaa yllätyksiä ja järjestys voi jopa kääntyä päinvastaiseksi, sekään ei olisi ihme, mutta ei kovin todennäköinen. Katsotaan miten käy. Harmi kun tulee kotiottelutaukoja. Jännittävä kevät tulossa ja näkeehän sitä ainakin kaksi kotiottelua vielä. NEITSEELLINEN (eli umpisurkea) KOO-VEE tulee Areenalle ensin. KOO-VEE:n pistepussi kasvaa, kuin kasvi eläkeläisen puutarhassa. Vaikka kuinka kastelee, niin ei se kasva, kuollut mikä kuollut. Ei semmoinen homma ketään kiehdo. Viimeisessä kotipelissä voidaan sitten olla selkä seinää vasten, voitto tai kesäloma. Ei kumpikaan huono vaihtoehto ole, mutta tuolle kesälomalle joutaisi sitten, kun ilmat lämpenevät. Toivottavasti tilanne on kuitenkin ratkennut jo aikaisemmin.
Roki
Tuuski
K-Laser
Ketterä

Näin se on pörrö pakkasella, lämmintä ja märkää. Tulipahan siinä juttua. Nyt pitää kyllä mennä jo töihin ja ulkonakin näyttää käyvän kova viima.
 

Defense

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tervetuloa takaisin Elina! Täällä äijäkööri kärvisteli viikon kuin kissa pistorasiassa, pahemmassa kuin pul... puutostilassa.

Onko Inkeri alan ihmisiä eli oletko saanut järkeenkäypää selvitystä syistä, jotka johtivat RoKin mahalaskuun Imatralla?

Viime lauantain tapahtumia katsellessa tuntui täysin käsittämättömältä, miten Siniset onnistuivat tumpeloimaan vierasottelun ja kaiken lisäksi selvin numeroin.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Tervetuloa takaisin Elina! Täällä äijäkööri kärvisteli viikon kuin kissa pistorasiassa, pahemmassa kuin pul... puutostilassa.

Onko Inkeri alan ihmisiä eli oletko saanut järkeenkäypää selvitystä syistä, jotka johtivat RoKin mahalaskuun Imatralla?

Viime lauantain tapahtumia katsellessa tuntui täysin käsittämättömältä, miten Siniset onnistuivat tumpeloimaan vierasottelun ja kaiken lisäksi selvin numeroin.

Minä en oikein ymmärtänyt, että minkä alan ihmisiä sinä tarkoitit. Kova se ainakin loitsuamaan on, vaikka se väittää, että jos minä olisin elänyt yhtä aikaa sen itämaan ihmeidentekijän kanssa sillä samalla seudulla, niin se pyhäkirja olisi kirjoitettu minusta. Se on sellainen liioittelija se Inkeri. Olisin minä tyytynyt pienempäänkin rooliin. Jos siinä pyhässä kirjassa lukisi Maria Magdaleenan sijasta Pörrö Elina, niin olisin tyytyväinen siihenkin.
Maria Magdaleenan evankeliumista. Pietari sanoi Marialle: "Sisar, me tiedämme että Vapahtaja rakasti sinua enemmän kuin muita naisia” (myös Johannes 11:5, Luukas 10:38-42).
Aatella, jos se olisikin Pörrö Elinan evankeliumi ja siinä Pietari puhuisi Pörrölle. Olisi se ollut melkoinen saavutus.

Tuo Rokin mahalasku on kyllä vähän mystinen juttu. Me kaikki tiedämme, että Roki pystyy voittamaan kaikki sarjan joukkueet ja on voittanutkin. Mutta nuista värillisten silmälasien läpikatsottujen juttujen perusteella ei voi kyllä sanoa, että mikä meni pieleen. Selitin Inkerille, että miten peli meni Rovaniemellä, niin se sanoi minulle, että Ketterähän on pelannut Rovaniemellä hyvin ensimmäisen erän, kun vertaa Imatralla käytyä peliä. Oli ollut kuuleman kotijoukkueen osalta kammottavaa katsottavaa ja oli pelännyt, että tulee kunnon löylytys. Toisin kuitenkin kävi. Roki otti takkiinsa suvereenisesti. Hän mainitsi, että tavallaan Roki turhautui ensimmäiseen erään, kun maaleja ei tullut. Meni siis usko omaan tekemiseen. Tiedä häntä voiko nuita noita-akan juttuja uskoa. Joka tapauksessa peli hävittiin ja sillä kertaa parempi joukkue voitti, vaikka se lauantain perusteella ihmeeltä tuntuukin.
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Heijaa ruusut tulipunaiset tulevat

Olen silti jakanut ruusut vaikka en ole niistä tällä palstalla huudellut. HC sai kolmannen ja viimeisen ruusun, valitettavasti. JHT:lle luovutin viime sunnuntaina kaksi kappaleita hienoja ruusuja seppeleen kera. Sinne ne menivät JHT:n toiveet karsintapeleistä rökäletappioon Rokille. Minulla ei ole enää, kuin kymmenen ruusua jaettavana. Kaikki jäljellä olevat joukkueet lähtevät tyhjältä vaasilta jatkamaan. Katsotaanpa kuka niitä ruusuja alkaa maljakkoonsa kerätä.
Ketterä: Tarjolla olisi yksi ruusu ja kun sitä ei enää voi antaa JHT:lle, niin ainut kohde on Ketterä. Mikäli Ketterä ruusun huolii tai JHT sen väkisin antaa, niin ruusuja on tarjolla siitä eteenpäin jokaisessa pelissä.
K-Laser: Tarjolla on kaksikin ruusua viikonloppuna. Lauantaina ruusun saaja ei voi olla kuin K-Laser. Katsotaan miten käy, mutta uskon, että eivät huoli ruusujani. Sunnuntaina sitten vaasi voi kyllä täyttyä yhdellä ruusulla Tuuskin vieraana.
Tuuski: Lauantaina ei jaossa ruusuja, mutta jos silloin tulee tappio, niin sunnuntaina sitten jo ruusua tarjoillaan. Antaisin kyllä mielelläni sunnuntaina sen heille. Jos sattuu, että peli menee jatkoajalle, niin kiitokseksi siitä annan ruusun sekä Tuuskille, että K-Laserille, riippumatta siitä kumpi ottelun voittaa.
Roki: Rokille ei anneta vielä ruusuja, vaikka häviäisivät molemmat viikonlopun pelit. Olen minä sen verran vieraskoree, että ruusujen eteen pitää tehdä työtä.

Joka tapauksessa minulta lähtee ensi viikonloppuna ainakin yksi ruusu. Jos lauantaina ei kenellekään kelpo kukat kelpaa, niin sunnuntaina Tuuskin – K-Laserin pelin jälkeen yksi annetaan. Toiveissani olisi jopa antaa kaksi, kaksin aina kaunihimpi, olipa kyse ruusupuskasta tai koko puutarhasta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Tervetuloa pohjoisen pojat syvään ja ystävälliseen etelään. Me olemma jo Rovaniemen poikia täällä Keravalla muistaneet sillä, että peli sunnuntaina alkaa klo 15 niin ovat amatöörisarjan pelajaat edes hieman aiemmin kotona. Joku ilkeämielisempi voisi tietty väittää, että on siinä susi lampaan vaatteissa, kun RoKin peli alkaa lauantaina normaalia tunnin myöhemmin (klo 17) ja alkaa sunnuntaina tunnin verran normaalia aiemmin (klo 15), hyi hyi, ei saa ajatella tuollaisia ;-) Tosin kaikki tasoitus tullaan tarvitsemaan, sillä veltot ja lihavat etelän lössykät yrittävät etsiä motivaatiotaan... HC Rantapallot kun pelaavat Suomen maajoukkueen entisellä taktiikalla, hyviä vastaan hyvin ja huonoja vastaan tosi surkeasti. Tosin poikkeus vahvistaa säännön, mikä tuli todistettua viime viikonlopun TuusKi pelissä, jossa huippukuntoista TuusKia avastaan HC Vaikeanimi alisuoritti pahasti. Pohjoisen faneille vielä muistukseksi, ottakaa paljon rahaa mukaan, Keravalla myydään superhyvää pullaa (vastapaistettua) ja kotona leivottua mokkaneliöitä... suut makeaksi vaan.

Lopuksi vielä veikkaus lauantain peleistä...

JHT - Ketterä X
TuusKi- RoKi 1
HC KeskiU - KLaser 2
KooVee- VG62 1
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Kiskot vievät etelään. Entinen taakse jää. Mitä on eessä päin, sitä en vielä nää.

Rokin valmentajalla ei lehden mukaan ole mitään muuta huolenaihetta, kuin se että riittääkö pojilla unta junassa. Reissu tehdään kotipelien rutiinilla. Sillä rutiinilla kyllä pärjää hyvin, mutta miten pelaavat vastustajat, ne voivat lyödä kapuloita rattaisiin.
Tänään Rokilla on oikeastaan kuuden pisteen peli edessä. Tuuski on varteen otettava karsintoihin pyrkivä joukkue. Mikäli molemmat joukkueet pelaavat samalla tavalla kuin Rovaniemellä, edessä on aika tylsä ottelu. Roki hyökkää ja pörrää tehottomasti Tuuskin maalilla ja Tuuski purkaa uskollisesti kiekkoa omalta alueelta pois. Tässä pelissä uskoisin siihen vanhaan kliseeseen, että kumpi tekee ensimmäisen maalin voittaa koko pelin. Nähtäväksi jää.

Ketterällä on tänään JHT:tä vastaan perhosia vastassa. Jos tappio tulee, niin vaikka tiukka hyvä onkin, niin tässä tapauksessa se ei välttämättä ole Ketterän kannalta toivottavaa. JHT:llä on vielä teoreettisia mahdollisuuksia karsintapeleihin, joten motivaatiota ainakin pelin alkuun riittää. Eiköhän peli käänny kotiedun hyödyntämiseen. Toiveissa on hyvä elää.

K-Laserin ja HC:n peliä veikkaisin K-Laserin voitoksi. Jos HC:n pelaajilla ei ole ollut tähän saakka motivaatio kohdallaan miksi he nyt syttyisivät oululaisia vastaan.

Jumbopelissä (tekisi mieleni sanoa minipelissä) KOO-VEE kohtaa VG:n. Pelillä ei ole karsintakisaan mitään väliä. Kaksi halutonta, mautonta ja väritöntä joukkuetta ruotii keskenään paremmuutta. Laitetaan ruksi KOO-VEE:lle
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Sillä rutiinilla kyllä pärjää hyvin, mutta miten pelaavat vastustajat, ne voivat lyödä kapuloita rattaisiin.
Tänään Rokilla on oikeastaan kuuden pisteen peli edessä. Tuuski on varteen otettava karsintoihin pyrkivä joukkue. Mikäli molemmat joukkueet pelaavat samalla tavalla kuin Rovaniemellä, edessä on aika tylsä ottelu. Roki hyökkää ja pörrää tehottomasti Tuuskin maalilla ja Tuuski purkaa uskollisesti kiekkoa omalta alueelta pois. Tässä pelissä uskoisin siihen vanhaan kliseeseen, että kumpi tekee ensimmäisen maalin voittaa koko pelin.

TuusKi on Mortenin vakoilukyyhkyjen urkkimien tietojen mukaan erittäin motivoitunut ja Kokkonen tykkää kun pidetään lämpimänä laukomalla paljon. Skavabölen pojat voivat yllättää ikävästi tänään lapin pojat. Mitä kovempana pidetty joukkue on vastassa, sitä hurjemmaksi tuntuvat naapurikylän pojat äityvän, on meinaan semmoinen henki porukassa että näkyi viime viikonloppuna yläriville asti. Odotan suurella mielenkiinnolla väliaikatietoja Sherwoodin hallin lehtereille.... ehtisihän sitä vielä viimeistä erää katsomaan. Diisseli on halpaa ja hallien etäisyys toisistaan huimat 10 km, niin saatanpa periaatteen vuoksi etelän kunnian nimessä lähteä kannustamaan myös naapurikylän hurjia...

Ketterällä on tänään JHT:tä vastaan perhosia vastassa. Jos tappio tulee, niin vaikka tiukka hyvä onkin, niin tässä tapauksessa se ei välttämättä ole Ketterän kannalta toivottavaa. JHT:llä on vielä teoreettisia mahdollisuuksia karsintapeleihin, joten motivaatiota ainakin pelin alkuun riittää. Eiköhän peli käänny kotiedun hyödyntämiseen. Toiveissa on hyvä elää.

Kauden alussa itärajalle muiluttamamme kätyrin antamien tietojen mukaan Ketterän pojat tuskailevat kuumetaudissa, joten voi olla että paikalla nähdään vain kaksi ketjullista toimivia pelaajia... JHT:lle tulossa kotivoitto siis...

K-Laserin ja HC:n peliä veikkaisin K-Laserin voitoksi. Jos HC:n pelaajilla ei ole ollut tähän saakka motivaatio kohdallaan miksi he nyt syttyisivät oululaisia vastaan.

Elinakin saattaa jotain tietää semmossesta asiasta kuin miehinen ylpeys. Tänään se saattaa olla ratkaisevassa osassa. Ennan vanhaan kun kylille tuli vieras mies, niin moista shemeikkaa lähti kurmoottamaan koko kylän miehet, notta piräs poika näppis erossa meirän kylän flikoista. Nyt ei naisia ole pelinappuloina, mutta joku outo etelän syndrooma on näissä ukkeleissa, sillä kunnia ei kuulemma anna pohjoisen pojille hävitä. Keravan Jäähallin seinärakenteissa pesivä urkkijalutikka morsetti Mortenille tietoa, että tulevan entinen valmentaja haluaa näyttää Mortenin suunsoitolle hänen valmentajankyvyistä kaapin paikan ja on syöttänyt vahvaa kärmeskeittoa HC Etelänvetelän pojille. Lisäksi Stadin kundinakin tunnetun Packalenin ylpeys kärsi kolauksen Lappi Areenalla, joten on kuulemma takaisin maksun aika... Harmi että vaihtoaitiot ovat toisella puolella kuin katsomot, olisi ollut kiva käydä testaamassa miten Kokkosen pinna kestää jatkuvaa v*ttuilua ;-)
 

Elina54321

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki ja muut lappilaiset joukkueet
Odotan suurella mielenkiinnolla väliaikatietoja Sherwoodin hallin lehtereille.... ehtisihän sitä vielä viimeistä erää katsomaan. Diisseli on halpaa ja hallien etäisyys toisistaan huimat 10 km, niin saatanpa periaatteen vuoksi etelän kunnian nimessä lähteä kannustamaan myös naapurikylän hurjia...

Elinakin saattaa jotain tietää semmossesta asiasta kuin miehinen ylpeys. Tänään se saattaa olla ratkaisevassa osassa.

Menehän vähän katselemaan Tuuskin ja Rokin otteita kolmanteen erään ja anna sitten kunnon miehen raportti molemmista joukkueista siinä erässä. Rokin pitäisi olla juuri kolmannessa erässä vastustajaa parempi kuntoisempi.

Tuosta etelän miesten miehisestä ylpeydestä minä en ole varma. Täältä katsottuna hämäläisetkin on etelästä ja niistä minulla on kokemusta. Minäpä kerron sinulle esimerkin. Olin entisen ukkoni kanssa kalassa ja kuinka ollakaan minulla lensi perho korkealle kuusen latvaan. Pyysin ukkoani kiipeämään puuhun ja irroittamaan sen perhon sieltä. Ei se köriläs sinne lähtenyt kiipeämään käski minun kiivetä itse. Suutuin, niin että vetäisin siiman poikki. Äijä jatkoi alajuoksulle päin ja tupisi jotain, että lähteeki sitä akkain kanssa kalastamaan. Aikani ihmeteltyä keksin keinon ja tein uuden perhon, kun minulla oli siimaa, koukku ja puukko. Kyllä alkoi harjuksia ja tammukoita tulemaan. Kun saavutin viimein sen äijän ja se näki kuinka paljon minulla oli kaloja se kysyi:” Haavistako sinä tuon perhon teit?" Minua harvoin nolottaa mutta silloin nolotti, kun vastasin:"Niin". Niin, että meillä Lapissa on kyllä keinot millä etelän vetelät saadaan aisoihin.
Kyllä sillä äijälläkin oli miehinen ylpeys koetuksella kun akka pärjäsi sille omin vehkein ja sillä oli hienot etelästä ostetut kalliit kalastusvälineet.
 
Viimeksi muokattu:

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs & Syracuse Bulldogs
Kauden alussa itärajalle muiluttamamme kätyrin antamien tietojen mukaan Ketterän pojat tuskailevat kuumetaudissa, joten voi olla että paikalla nähdään vain kaksi ketjullista toimivia pelaajia... JHT:lle tulossa kotivoitto siis...
Paha homma jos näin todellakin on. Pörrö voisi mennä parantelemaan Ketterän poikia, etkös sie joku hoitaja kertonut olevas? ;D Tänään olisi voitto paikallaan, vaikka ei mitenkään pakonomaista tarvetta vielä olekaan. Sarjassa pelataan vielä sen verran ristiin että karsintapaikka voidaan varmistaa voittamalla loput neljä kotipeliä. JHT esitti Imatralla varsin pirteää peliä, mutta maalit hoiti lopulta ainoastaan Sami Markkasen johtama ykkösketju. Uskoisinkin, että mikäli Ketterä saa Markkasen kolmikon pidettyä aisoissa, on vierasvoitto lähellä.

Veikkauksiä päivän otteluista:

Koo-Vee - VG 4-1
JHT - Ketterä 4-6
HC Keski-Uusimaa - K-Laser 5-2
TuusKi - RoKi 7-4
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös