Tässäkin on tietysti hyvä muistaa, että maajoukkueessa pelatessaan jengi syttyy pelaamaan sen verran isolla sydämellä ja intensiteetillä, ettei seurajoukkueessa vastaavanlaista draivia saavuteta kovin helposti. Juurikin tuo asialle täydellinen omistautuminen on iso osa Suomen joukkueen menestystä näissäkin kisoissa. En usko, että voidaan kasata nippua, joka taistelisi jokerilogon ja joukkueen puolesta yhtä isolla tunteen palolla, ei edes niissä kevään ratkaisupeleissä. Se on vähän sen paperilla riittävän hyvän muukalaislegioonan kasaamisen varjopuolia.
Totta, siinä on valmennukselle suuri haaste saada tuleva joukkue sitoutettua pelaamaan vain ja ainoastaan joukkueelle. Mutta ainakin minä uskon että Coach E on siihen hommaan paras mies.
Myös Erkan tämän kauden mj-pesti on arvokas Jokereiden kannalta koska Erkka on päässyt tutustumaan oikeastaan kaikkiin potentiaalisiin EHT-tason suomalaisiin tällä kaudella, ja omaa tästä syystä tarkan näkemyksen siitä ketkä olisivat sellaisia pelaajia jotka soveltuvat parhaiten tulevaan haasteeseen. Westerlund & Kurri myös varmasti tiedostavat sen tosiasian että Jokerit eivät pysty - kuten ei suomikaan arvokisoissa - kilpailemaan paperilla parhaiden joukkueiden kanssa, joten ainoa mahdollisuus menestyä on rakentaa Joukkue, joka on hyvin roolitettu ja sitoutettu puhaltamaan yhteen hiileen, aivan kuten Suomen maajoukkuekin.
Tämä taas todennäköisesti vaatii suurta tuuletusta Jokereiden nykyiseen rosteriin, mikä ei kuulosta lainkaan huonolta jo siitäkään syystä että nykyisellä rungolla ei ole voitettu mitään edes Liigassa. Ja vaikka Jokerit olisi jatkanut Liigassa ensi kaudella olisi siltikin lähes koko pelaajarunko pitänyt vaihtaa. En itsekkään ole innostunut huhuista joissa meille ollaan tuomassa huhtaloita ja näkyviä, mutta uudelleen rakennus on kuitenkin tehtävä, siitä ei ole epäilystäkään, onneksi puikoissa on kuitenkin nyt kaksi ammattilaista sitä tekemässä joten lopputulos on suurella todennäköisyydellä vähintään hyvä.
Loppukaneettina voisin siis todeta että uskon Kurrin & Westerludin osaavan rakentaa ensikaudeksi Jokerijoukkueen joka on enemmän kuin osiensa summa, joka olisi melko kova saavutus tuntien Jokereiden lähihistorian.
Edit.
Sitä piti vielä sanomani että tuli sieltä sitten minkälaisia pelimiehiä tahansa ensi kaudeksi, niin ainakin itse olen päättänyt antaa kaikille uusille tulokkaille mahdollisuuden näyttää taitonsa ja ottaa paikkansa minun Jokereista, koska juuri tällähetkellä luotto kaksikon W&K kykyyn rakentaa joukkue sellaisista palasista jotka muodostavat yhdessä menestyvän Joukkueen, on hyvin korkealla.