Niin sanoin. Ja se on totta."Kyllä valioliigaseurat nimenomaan järjestävät lasten liikuntaharrastusta akatemioissaan."
City:
Boys and girls can now train, develop and have fun where elite footballers are made, at the City Football Academy
Spurs:
Working closely with both our Academy and Women’s Junior Talent Pathway, our programmes are designed with the aim to improve and support the individual progression of all players through the development levels and through our player pathways that are inspired by the Club’s player development framework.
Liverpool:
Ja niin edelleen.Around the world our LFC International Academies provide young players with an opportunity to develop, learning new techniques and skills, all under the guidance of our coaching staff.
Niin sanoin. Ja se on totta. Valioliigaseurat järjestävät lapsille jalkapalloharrastusta, joka on maksullista. Tästä ei ole mitään mahdollisuutta väittää vastaan (mikä ei tietenkään ole estänyt sinua tekemästä juuri niin, jostain täysin erikoisesta syystä)."valioliigaseurat eivät tietenkään maksa lasten harrastusmaksuja."
En sekoita. Voin paljastaa, että tiedän aivan tismalleen, miten tämä akatemiamaailma toimii - sinun ei tarvitse sitä minulle kertoa - mutta olen tässä vain halunnut seurailla kuinka syvälle pussiin haluat itsesi puhua.Ja yhä sekoitat Valioliiga-seurojen akatemiat ja nämä "kesäleirit".
Otin ne kesäleirit esimerkiksi hinnoista verrattuna alempien sarjatasojen joukkueisiin, kuten nyt vaikka Rochdaleen. Ne ovat ihan aidosti kesäleirejä ja täysin eri kamaa kuin sittemmin linkittämäni jalkapallokoulut. Kuten nyt vaikka tämä, siis:
UK Summer Camps
www.arsenal.com
Pakko sanoa tähän väliin, etten käsitä miten kehtaat kirjoittaa tällaista. Siis oikeasti.Kun jokainen linkkisi on niihin maksullisiin "kesäleireihin", joihin ei ole minkäänlaista taitovaatimusta - vain rahavaatimus.
- Sanot "jokainen linkkini" vaikka yksikään niistä ei ollut kesäleireille.
- Väität että minä sekoitan asioita, vaikka itse sekoilet taitovaatimuksista sun muista, vaikka kyse on liikuntaharrastuksen tarjoamisesta lapsille
- Olet lisäksi ihan suoraan väittänyt näin:
Niin, Valioliiga-seurat eivät järjestä lasten liikuntaharrastusta.
Kumpikin näistä väitteistä on niin puhdasta palturia, että pitää oikein ihailla.Valioliiga-seurat kasvattavat vain ja ainoastaan jalkapalloammattilaisia 8-vuotiaasta eteenpäin.
Esimerkkejä:
- Manchester Unitedin jalkapallokoulut ja jalkapallokerhotoiminta, jota tehdään paikallisten koulujen kanssa on ympärivuotista eikä tähtää jalkapalloammattilaisuuteen, vaan liikuntaan kaikille viisi vuotta täyttäneille.
- Manchester Cityn akatemian jalkapallokoulua järjestetään ympärivuotisesti kolmessa 11 viikon jaksossa 5-14-vuotiaille.
- Newcastlen Little Magpies-kerhot ovat kolme vuotta täyttäneille järjestettäviä ympärivuotisia leikkimielisiä jalkapallokouluja
- Niin ikään tuo Soccer School -toiminta, jota on mm. Poolilla, Spursilla, Brightonilla ja monilla, monilla muilla, on ympärivuotista. Osa kouluista on viikonlopun mittaisia, osa kestää kuukauden. Ne eivät ole leirejä, vaan paikallisesti järjestettäviä jalkapallokouluja.
- Se, että selkeästi leimaat 3-, 4- ja 5-vuotiaana aloitettavan harrastuksen poseeraamiseksi sen perusteella, että jalkapallokoulun järjestäjä on valioliigajoukkue on joko puhdasta tietämättömyyttä (ja osoittaa laiskuutta ottaa asioista selvää) tai aika radikaalia ilkeämielisyyttä.
- Esim. MUSS tukee paikallisia junioriseuroja taloudellisesti ja henkilöresurssein, jotta nämä voivat tuottaa lapsille liikuntapalvelua. Tuon ohjelman kautta on tarjottu liikuntaharrastus sadoille tuhansille lapsille.
Mutta "Valioliiga-seurat eivät järjestä lasten liikuntaharrastusta".
Jatka toki itsesi sätkimistä syvemmälle suohon. Itse seuraan sitä jatkossa sivusta osallistumatta enempää.
Kaikki boldaukset omiani.