Kiitos aivan loistavasta analyysista! Leedsiä on tosi hankala arvioida miten tulevat pärjäämään.
Se jäi mieleen kun pelasivat Arsenalia vastaan cupissa, niin Arsu oli ekalla jaksolla aivan helisemässä ja juuri tuo Leedsin pelinavaus, jossa Phillips tuli tukemaan toppareita ja pallo pelattiin laitaan liikkeessä olevalle wing backille oli komean näköistä. Toisaalta paketti ei kestänyt kasassa 90 minuuttia ja Arsenal meni jatkoon.
Leedsiä on tosi hankala arvioida onko saumoja olla Wolvesin kaltainen valmis paketti vai liian optimistinen Norwich?
Pitäisin hyvänä vertailuna Brightonia, joka pelaa kanssa alhaalla uppiniskaisesti pallon kanssa eikä suostu roiskimaan ja kyllä tuo on välillä ihan itsemurhaa. Southampton varmaan toinen vertailukohta, joka on kanssa hyvin valmennettu porukka ja Leicester pöllytyksen ja muiden kasvukipujen jälkeen alkoi näkyä pientä kehitystä.
Hankintapuolella Bielsa ei varmasti keuli ja on aiemmin todennut, että tekee omista pelaajista mielummin parempia ja toki ei noin tiiviiseen systeemiin voi ihan ketä vaan tuoda. Isoimmaksi hankinnaksi veikkaan maalivahti Romeroa, joka sopisi sinne kuin nyrkki kreikkalaispoliisin silmään.
Kalvin Phillips on se pelaaja, josta itse odotan seuraavaa Maddisonia/Grealishia, joka nousee tähtikategoriaan. Viime kesänä ennustin samaa Ceballoksesta ja sen suhteen alku näytti pahalta mutta loppua kohden paransi.
Oma arvio on, että Leeds pysyy sarjassa melko kevyesti mutta ei myöskään tarvitse haaveilla top 8 sijoituksista
Kiitos muuten kehuista ja todella hyvistä kommenteista!
Ja juu, mä tunnistan itsessäni että aika paljon on ottanut valtaa se futis-romantikko ja taktiikoihin ja pelaajarooleihin ja ja.... noh. Mä tykkään katsoa jalkapalloa valmentajien ja tiettyjen pelaajien ja liikojen yksityiskohtien kautta nykyään. Jalkapallo ei ole ikinä ollut näin taktista ja huippu-urheilua ja kilpailtua, ja se kiinnostaa todella paljon.
Mielellään tosiaan myös kirjoittelen asioista mihin itse tutustunut/panostanut ja joku paikka on kiva missä näitä jakaa. Tarkoitus olisi saada ihmisiä ”helposti” katsomaan peliä erilailla ja tutustumaan vielä enemmän mun rakastamaan valioliigaan ja englantilaiseen jalkapalloon. Paljon on ideoita mistä kirjoittaisi ja toivottavasti myös muita kiinnostaisi.