Vain elämää – viihdeohjelma

  • 570 630
  • 3 127

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Miettikään kun joku Arja Koriseva tuumais "vittu mitä paskaa Reino. Petyin."

Tai Vesku toteaisi Korisevalle "Arvasin, että paskaahan siitä tulee, kun pistetään joku tangotyyppi pilaamaan hieno punkbiisi, vittu, mä lähden himaan täältä"

Ettei ihan hassutteluksi mene niin eilinen jakso toimi periaatteessa jokaisessa biisissä ja kaikki ylitti riman tyylikkäästi. Koriseva ja Mariska upposi itselleni ehkä parhaiten.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo jäi minua vaivaamaan, että Ylppö halusi laittaa tunnarivideon uusiksi, ja sitten kuvasi ihan perinteiset laituriposeeraukset ;) Ei kyllä eronnut aiemmista mitenkään.
Vertaatko siis aiempien vuosien tunnarivideoon, kun eikös tämänvuotisen ohjelman tunnarissa ole nyt koko kauden pyörinyt nimenomaan nuo Ylpön ohjaamat ja kuvaamat pätkät?
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vertaatko siis aiempien vuosien tunnarivideoon, kun eikös tämänvuotisen ohjelman tunnarissa ole nyt koko kauden pyörinyt nimenomaan nuo Ylpön ohjaamat ja kuvaamat pätkät?
Juu on,mutta samal tavallahan aiemminkin ne tunnarin pätkät on siinä laiturilla kuvattu. En nyt muista, onko ihan joka kausi, mutta usein.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tällä olisi kysyntää. Tääkin formaatti saataisiin uuteen lentoon.

Miettikään kun joku Arja Koriseva tuumais "vittu mitä paskaa Reino. Petyin."
Hassuttelua joo, mutta jos vakavasti pohditaan, niin kuka tuonne sitten enää haluaisi, vaikka utopiassa kriittisempääkin arviointia olisi hauska katsella.

Totta kai fiksut ihmiset käyttäytyy fiksusti tuolla, ja isossa kuvassa myös ohjelma elää hyvästä fiiliksestä, joka rohkaisee yrittämään ja kokeilemaan. Kyllä siinä henkilökohtaisestikin otettaisiin asioita, jos paskaa jaettaisiin. Voisi seiskailtana olla pöydässä kireä fiilis :D
 

lemponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mua eniten ärsyttää tuo teennäisyys. Koskee myös muita lauluohjelmia. Ollaan niin mielin kielin jokaisesta biisistä, vaikka varmasti
Tätä olen usein miettinyt, kun olen Vainelämäätä perjantai-illan ratoksi katsellut ja kuunnellut. (Eihän tämä ole läheskään niin teennäinen kuin esim. Voice of Finland, Idols, uusin tulokas All together now jne. Suomi Loven aitouteen olen ollut tyytyväinen.) Olen kuitenkin selittänyt Vainelämään kohdalla itselleni asiaa, että tuon viikon aikana ryhmän ryhmähenki on tiiivistynyt hyväksi, live-esitykset nokan edessä kuulostavat ihan oikeastikin hyvältä, siihen päälle ruokajuomaksi lasillinen tai pari - niin siksi muut kehuvat esitystä kovastikin ja varmaan livenä aiheestakin. Livenä vedot ovat kuulostaneet ja näyttäneet paremmalta kuin meille tv:stä nähtynä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tai Vesku toteaisi Korisevalle "Arvasin, että paskaahan siitä tulee, kun pistetään joku tangotyyppi pilaamaan hieno punkbiisi, vittu, mä lähden himaan täältä"
Eikös Terhi Kokkonen tehnyt tämän.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Onko keneltäkään artistilta koskaan laulettu samalta levyltä enempää kuin 1 kappale?

Tänään on tullut kuunneltua audio-versioina hieman tätä kautta ja kaikki kuunnellut ovat olleet selkeästi heikompia kuin nuo tv-vedot. Ylpön ja Yeboyahin Minä liityin sinuun versioon ei ole kertosäkeeseen otettu kuin Ylpön ääntä ja tuo versio on aika hanurista. Vaikkei Yeboyah häävisti laula, niin silti toimi paremmin kuin pelkästään Ylpön vetona. Myös esim. Korisevan Ukkonen on huomattavasti valjumpi levylle laulettuna.
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Ensimmäinen jakso mikä tekee mieli katsoa uudestaan. Harmi kun Mustia Hevosia jäi puuttumaan, oma suosikkibiisi. Muutenhan lähes kaikki tunnetuimmat kuultiin. Loistava kausi!

Sarja on kaikkea muuta kuin lämmittelyä, nythän tässä on saatu vasta homma käyntiin. Metalliartisteja toivon, Nightwishin solistihan oli oman maansa versiossa. Olis upeaa nähä meilläkin joku kunnon metallimies
 

lainelaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL Leijonat Huuhkajat JYP
Tämä nyt on ihan sivuseikka mutta kun joku asiaa jää mieltä vaivaamaan niin se vaan sitten jää. Eli porukka istuu tuolla pöydän ääressä ja kukin vuorollaan kilistelee ja pohjustaa tulevaa valitsemaansa kappaletta. Päivänsankari on aina yllättynyt kappalevalinnasta, mutta kuitenkin heti tämän jälkeen siirrytään katsomaan inserttiä, jossa artisti kertoo ko. kappaleen taustoista jne.

Jos artistit ei muka aidosti tiedä mitkä kappaleet tuolla tullaan vetämään, niin miten nuo insertit voi olla jo valmiina? Tuskin ne varastoon tekee noita inserttejä tyyliin puolesta tuotannosta, koska joku _saattaa_ vetää tämän tai tuon kappaleen?

Ne tekee insertit ja kyselevät monesta eri biisistä, ja sitten ne mitkä vedetään näytetään. Eli artisteilla on ”hajua” mitkä vedetään ja niistä sit arvailevat, varmaan joku 15biisiä veikkaisin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Hienoja kappaleita ja esityksiä eilen, ei siinä mitään, mutta inan meni yli nuo Ylpön taivastelut ja muu reagointi, liekö ollut kovin jännää, vai jotain muuta joka moista aiheuttaa?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hienoja kappaleita ja esityksiä eilen, ei siinä mitään, mutta inan meni yli nuo Ylpön taivastelut ja muu reagointi, liekö ollut kovin jännää, vai jotain muuta joka moista aiheuttaa?
Duettoa ”lauloi” ainakin skumppalasi kädessä, eli varmaan aika vauhdissa oli.

Mutta oli kyllä kauden paras päivä. Hyviä vetoja ja hyviä biisivalintoja. Ressun päivän rankkaan kakkoseksi.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuo Korisevan veto... Kuten siellä joku Ylpölle totesiskin niin olisiko ikinä uskonut kun biisin teki että Arja Koriseva vetää sen joskus, ja vetää hyvin... Luulen että Ylppö tiesi että joku sen vetää muttei varmaan ikinä uskonut että Arja sen tekee... Parastahan siinä on se että Arja teki itsensä näköisen version, ja hyppäsi suorastaan uskomattoman rohkeasti helvetin kauas oman mukavuus alueen ulkopuolelle. Näki että oli vaikeaa ja piti laittaa kaikkensa tuohon vetoon ja se näkyi. En ihmettele että Ylppö oli täpinöissään. Tunne näkyi ja välittyi. Vaikka ymmärrän sen teennäisyys aspektinkin, niin kyllä se mielestäni oikeasti nyki Ylpön sisintä kun Arja oman versionsa esitti...
 
Suosikkijoukkue
IFK
Onko keneltäkään artistilta koskaan laulettu samalta levyltä enempää kuin 1 kappale?

6. tuotantokaudella oli mukana Nikke Ankara, joka oli kuvauksiin mennessä julkaissut kaksi levyä.
En muista jakaumaa, mutta eiköhän kutakuinkin puoliksi mennyt.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Onko keneltäkään artistilta koskaan laulettu samalta levyltä enempää kuin 1 kappale?
Toni Wirtasen kohdalla sama kappale on laulettu peräti kahdesti, eli Koneeseen kadonnut vuonna 2014 Paula Koivuniemen toimesta ja 2017 Juha Tapion toimesta. Juu ehkä et tätä ihan suoraan hakenut, mutta tuli vaan mieleen. :)

Toinen vastaavanlainen on Kaija Koon kappale Vapaa, sen esitti 2012 Erin ja 2017 sitten Toni Wirtanen. Toki tuo Wirtasen versio oli puhtaasti sen vuoksi että Wirtanen on itse tehnyt tuon kappaleen.

En muista onko muita vastaavia kahdesti sama biisi esityksiä ollut, toki vaihtoehtojahan näissä ei hirveästi ole kun niitä All Stars -kausia taitaa olla ainoastaan se kaksi. Mutta nuo nyt ainakin.

Mutta se nyt mitä ilmeisesti hait tässä että onko saman illan aikana artistilta esitetty yhdeltä levyltä enemmän kuin yksi biisi, niin ainakin Sannin kohdalla vuonna 2015 näin kävi kun Sannilta oli tullut kaksi levyä tuohon mennessä. Ekalta levyltä vedettiin neljä biisiä ja toiselta kaksi.
 

Quagmire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, SoJy
Toni Wirtasen kohdalla sama kappale on laulettu peräti kahdesti, eli Koneeseen kadonnut vuonna 2014 Paula Koivuniemen toimesta ja 2017 Juha Tapion toimesta. Juu ehkä et tätä ihan suoraan hakenut, mutta tuli vaan mieleen. :)

Toinen vastaavanlainen on Kaija Koon kappale Vapaa, sen esitti 2012 Erin ja 2017 sitten Toni Wirtanen. Toki tuo Wirtasen versio oli puhtaasti sen vuoksi että Wirtanen on itse tehnyt tuon kappaleen.

En muista onko muita vastaavia kahdesti sama biisi esityksiä ollut, toki vaihtoehtojahan näissä ei hirveästi ole kun niitä All Stars -kausia taitaa olla ainoastaan se kaksi. Mutta nuo nyt ainakin.
Ainakin Haberin/Sunrise Avenuen biisejä on tullut useampia kahdesti, samoin PMMP:n biisejä (mm. lautturi Jenni Vartiaisen ja Dannyn toimesta).
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Eveliina ja Ellinoora taisivat mennä myös yhden levyn historialla Vain Elämää-sarjaan.
Heh. Olihan tuollaiset jossain määrin pelleilyä ja ohjelman kaaren lopun enteilyä. Mutta niin vaan nämä tämän kauden unohdetut kehäraakit saivat ihan hyvän setin aikaan. Ja katsojaluvuista päätellen moni muukin on tykännyt.
 
Viimeksi muokattu:

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Vain elämää:
  • Kymmenet kamerat kuvaavaat "intiimiä" ja "yksityistä" tilaisuutta, läheltä, kaukaa ja silmäkulmiin tietenkin zuumaten josko kyynelkin vierähtäisi.
  • Biisit ennalta sovittu ja hieman artistista riippuen tuotannon puolesta "määrätty". Artisti "arvailee" kuka vetää mitäkin ja "yllättyy" kun insertissä pohjustettu random-kappale vedetään.
  • Leri Leskinen sovittaa kappaleita liukuhihnatyöllä ja esittäjä kertoo pokkana, kuinka "tämä on nyt mun näköinen versio".
  • Kappaleen alkuperäisellä esittäjällä ei ole niin väliä. Pääasia, että joku on joskus coveroinut sen jossain "omanaan". Myöskään biisintekijän omia toiveita kappaleen esittämisestä ei kuunnella (Joutsenlaulu)
  • Kuvaukset kestävät monta tuntia per sessio, jotta jokaisen biisin väliin saadaan halaukset, kehut sekä pihalla uudet halaukset ja kehut. Kusella, paskalla tai röökillä ei käydä, mutta ulkona käydään viiden minuutin välein hokemassa latteuksia ja halailemassa.
  • Artistit lukevat "itselleen tärkeän kappaleen" sanoja prompterista.
  • "Aidot" ja "herkät" esitykset soitetaan kotikatsomoihin studioversioina, koska aidossa Vain elämässä kukaan ei laula nuotin vierestä tai soita väärin.
  • Yhteenkasvanut tiivis artistiryhmä pyytää milloin ketäkin ulkopuolista, vaimoa, lasta, kuoroa laulamaan kanssaan.
  • "Itkin tv:ssä. Ostakaa mun levy."
 
Suosikkijoukkue
IFK
Heh. Olihan tuollaiset jossain määrin pelleilyä ja ohjelman kaaren lopun enteilyä. Mutta niin vaan nämä tämän kauden unohdetut kehäraakit saivat ihan hyvän setin aikaan. Ja katsojaluvuista päätellen moni muukin on tykännyt.

Joo niin oli. Mikä sen paremmin kuvastaa ohjelman kaaren loppua, kuin tuoda framille kaksi hyvin nuorta sen hetkistä kuuminta hottia olevaa laulaja-lauluntekijää, jotka molemmat ovat saavuttaneet jo tuplaplatinaa.

Unohdetut kehäraakit?
Oikeasti?
 

Wenzel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelikanat
Onko keneltäkään artistilta koskaan laulettu samalta levyltä enempää kuin 1 kappale?
Aiemmin mainitun Pyhimyksen ohella näyttää hyvin vahvasti painottuvan rap-genreen tuo useampi kappale samalta levyltä-trendi. Nikke Ankara nostettiin myös aiemmin esille, ja Ankara tosiaankin paineli kutoskaudelle vain yhden albumin voimin. Neljä kappaletta valittiin Nikke tulee kotiin-debyyttialbumilta, ja Laura Vuotilaisen sekä Petran valinnat osuivat kahteen sinkkulohkaisuun. Vitoskaudella Mikael Gabrielin Versus-levyltä valikoitui myös neljä kappaletta ja kaksi kappaletta valikoitui Gabrielin Mun maailma-albumilta. Neloskaudella JVG:ltä vedettiin Ville Gallen päivänä Mustaa kultaa-levyltä kolme kappaletta ja Voitolla yöhön-levyltä saatiin kaksi kappaletta. Ensimmäisellä All Stars-kaudella Cheekin Kuka Muu Muka-albumilta versioitiin myös kolme kappaletta. Ensimmäisellä kaudella Cheekin JHT ja JHT2 albumeilta versioitiin kummaltakin kaksi kappaletta per albumi. Räppäreistä ainoan "poikkeuksen" näyttäisi tekevän Elastinen, keneltä ei kolmannella tuotantokaudella esitetty enempää kuin tuo yksi kappale per levy. 10. ja samalla toisella All-Stars-kaudella Elastisen Elaksis Kivi-albumilta valikoitui kaksi kappaletta. Jos 3. ja 10. tuotantokauden esitykset yhdistää, niin tällöin Elastisen Elaksis Kivi-albumilta on esitetty kolme kappaletta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onko keneltäkään artistilta koskaan laulettu samalta levyltä enempää kuin 1 kappale?
Helpompi sanoa ns. peruskausilta, kenen levyltä (laskin luonnollisesti bändit mukaan) EI ole kuulu min. kahta biisiä:

Metri-Helena, Elastinen, Pave Maijanen, Olli Lindholm ja Herra Ylppö. Näin olin laskevinani, ja voin sanoa että tässä oli hommansa, joten pidätän oikeuden olla väärässä.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Aiemmin mainitun Pyhimyksen ohella näyttää hyvin vahvasti painottuvan rap-genreen tuo useampi kappale samalta levyltä-trendi. Nikke Ankara nostettiin myös aiemmin esille, ja Ankara tosiaankin paineli kutoskaudelle vain yhden albumin voimin. Neljä kappaletta valittiin Nikke tulee kotiin-debyyttialbumilta, ja Laura Vuotilaisen sekä Petran valinnat osuivat kahteen sinkkulohkaisuun. Vitoskaudella Mikael Gabrielin Versus-levyltä valikoitui myös neljä kappaletta ja kaksi kappaletta valikoitui Gabrielin Mun maailma-albumilta. Neloskaudella JVG:ltä vedettiin Ville Gallen päivänä Mustaa kultaa-levyltä kolme kappaletta ja Voitolla yöhön-levyltä saatiin kaksi kappaletta. Ensimmäisellä All Stars-kaudella Cheekin Kuka Muu Muka-albumilta versioitiin myös kolme kappaletta. Ensimmäisellä kaudella Cheekin JHT ja JHT2 albumeilta versioitiin kummaltakin kaksi kappaletta per albumi. Räppäreistä ainoan "poikkeuksen" näyttäisi tekevän Elastinen, keneltä ei kolmannella tuotantokaudella esitetty enempää kuin tuo yksi kappale per levy. 10. ja samalla toisella All-Stars-kaudella Elastisen Elaksis Kivi-albumilta valikoitui kaksi kappaletta. Jos 3. ja 10. tuotantokauden esitykset yhdistää, niin tällöin Elastisen Elaksis Kivi-albumilta on esitetty kolme kappaletta.

Itseasiasssa väitin, että Nikeltä olisi julkaistu ennen kuvauksia kaksi (2) levyä, mutta olin väärässä.
"Nikke tulee kotiin" levyltä vedettiin 4 biisiä, mutta ”Ettei nyt vaan sattuis mitään” ja ”En tiiä sun nimee”
oli mukana vasta huhtikuussa julkaistulla levyllä "Ootsä nähny Nikkee"
Kappaleet oli julkaistu aiemmin singlenä, ja siksi mukana ohjelmassa, vaikka levy tuli vasta ohjelman jälkeen.
My bad. O/
 
Suosikkijoukkue
IFK
Vain elämää:
  • Kymmenet kamerat kuvaavaat "intiimiä" ja "yksityistä" tilaisuutta, läheltä, kaukaa ja silmäkulmiin tietenkin zuumaten josko kyynelkin vierähtäisi.
  • Biisit ennalta sovittu ja hieman artistista riippuen tuotannon puolesta "määrätty". Artisti "arvailee" kuka vetää mitäkin ja "yllättyy" kun insertissä pohjustettu random-kappale vedetään.
  • Leri Leskinen sovittaa kappaleita liukuhihnatyöllä ja esittäjä kertoo pokkana, kuinka "tämä on nyt mun näköinen versio".
  • Kappaleen alkuperäisellä esittäjällä ei ole niin väliä. Pääasia, että joku on joskus coveroinut sen jossain "omanaan". Myöskään biisintekijän omia toiveita kappaleen esittämisestä ei kuunnella (Joutsenlaulu)
  • Kuvaukset kestävät monta tuntia per sessio, jotta jokaisen biisin väliin saadaan halaukset, kehut sekä pihalla uudet halaukset ja kehut. Kusella, paskalla tai röökillä ei käydä, mutta ulkona käydään viiden minuutin välein hokemassa latteuksia ja halailemassa.
  • Artistit lukevat "itselleen tärkeän kappaleen" sanoja prompterista.
  • "Aidot" ja "herkät" esitykset soitetaan kotikatsomoihin studioversioina, koska aidossa Vain elämässä kukaan ei laula nuotin vierestä tai soita väärin.
  • Yhteenkasvanut tiivis artistiryhmä pyytää milloin ketäkin ulkopuolista, vaimoa, lasta, kuoroa laulamaan kanssaan.
  • "Itkin tv:ssä. Ostakaa mun levy."

Sit niillä on vielä hauskaa tuolla. Ja niille maksetaan! Ja ilmaset safkat! Kännit!

Kyllä nyt kiukuttaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös