palle fontän
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- RDS
Reino Nordinilla on potentiaalia olla ensimmäinen artisti, jonka suosio laskee huimasti ohjelman jälkeen. No joo, voihan se jossain syvällä kuoren alla olla ihan symppis.
Kuka on Reino Nordin ja onko se muka suosittu?Reino Nordinilla on potentiaalia olla ensimmäinen artisti, jonka suosio laskee huimasti ohjelman jälkeen. No joo, voihan se jossain syvällä kuoren alla olla ihan symppis.
Tää voisi olla Reino Nordinin kynästä muutenkin.Sä kaunehin oot, tosi vaikee uskoa että sökin köyt joskus paskalla
Reinon Antaudun biisi oli koko vuoden 2017 striimatuin kappale. Että kyllä ainakin jollain tavalla suosittu.Kuka on Reino Nordin ja onko se muka suosittu?
Se oli se joku biisi minkä nimessä on silmät. Googletin, Enkelin silmin on sellainen ainakin semihitti. Mutta tosiaan ei tuo varsinaisesti omilla biiseillä ole uraansa tehnyt. Ja ei siis mitään toki pois, hieno urahan tuolla kyllä on.Jännä tuo Arja Koriseva, kun on ollut julkisuudessa jotain 30 vuotta, mutta en osaisi yhtään kappaletta nimetä häneltä, jos vaikka tietokilpailussa kysyttäisiin.
Varmasti totta ja toinen on Mariska. Veikkaan että aika moni herää vasta ohjelman myötä siihen, että tämä ei olekaan enää mikään räppääjä. Ihan mukavuusalueista johtuen suurin osa esitettävistä biiseistä lienee tätä räppiajan jälkeistä kamaa. Taitaa myös sanoittaa itse kappaleensa, joten sekin tuonee pöytätarinoiden kautta plussaa. Itselleni Mariska oikeastaan porukan ainoa oikeasti kiinnostava artisti. Tykkään jotenkin ko. naisen äänestä ja laulusta.Itsellä on intuitio että nyt on pöytä katettuna Jannika B:lle.
Klamydian lisäksi Veskulta tulisi huomioida Kylähullujen tuotanto:Tää voisi olla Reino Nordinin kynästä muutenkin.
Kikka-biisin jokaisessa säkeistössä taitaa myös olla jotain sellaisia lauseita, joista voisi myös aiheutua kevyttä paheksuntaa.
En olisi arvannut että et oo jannu,
Ellen olisi sua juhannustansseissa pannu
Vahva sama. Siihen päälle vielä se et jos miettii et mitä biisejä Vesku mahd laittaisi uusiksi omaan tyyliinsä...Veskun takia tulee katsottua seuraava kausi. Jännä nähdä mitä tuleman pitää. Ainakaan muilta osallistujilta ei lopu Veskun päivänä mahdollisuudet kesken. Pelkästään Klamydia on levyttänyt sen 450 biisiä ja muut Veskun projektit päälle.
Varmasti totta ja toinen on Mariska. Veikkaan että aika moni herää vasta ohjelman myötä siihen, että tämä ei olekaan enää mikään räppääjä. Ihan mukavuusalueista johtuen suurin osa esitettävistä biiseistä lienee tätä räppiajan jälkeistä kamaa. Taitaa myös sanoittaa itse kappaleensa, joten sekin tuonee pöytätarinoiden kautta plussaa. Itselleni Mariska oikeastaan porukan ainoa oikeasti kiinnostava artisti. Tykkään jotenkin ko. naisen äänestä ja laulusta.
Itsekin olen jonkin verran kuunnellut Mariskaa ja olen samaa mieltä, että on taitava ja omalla tapaa karismaattinen esiintyjä. Pahoin pelkään vain että Mariska on liian taiteellinen ja ei osaa tehdä tarpeeksi simppeleitä versioita. Eli sotkeutuu omaan nokkeluuteen, joka ei ole hyvä yhdistelmä kun houkutellaan suuria yleisöjä radiosoitossa.
Nopeasti tulee mieleen esimerkiksi Pyhimys, Samuli Edelman, Pave Maijanen ja naisista vaikkapa Chisu, Laura Närhi ja Mira Luoti jotka tavallaan tekivät "liian omaa" juttuaan, jotka olivat formaatin tasolla paikoin erinomaisia, mutta eivät nousseet radio soittoon. Sen sijaan esimerkiksi Elastinen ja Cheek, lähtivät puhtaasti hakemaan vaan jotain biisiä missä on koukku "nauraen kuljen kun kulkuri mä oisin" ja se riittää radio suomipopin soittolistalle vuosiksi. Räppäreiden ulkopuolelta esimerkiksi juuri Wirtanen, Tähkä, Erin, Hauber ja Sanni myös ymmärsivät kaupallisuuden päälle. Monen kohdalla Vain elämän tuoma hype oikeastaan muokkasi koko artistia ihan eri suuntaan.
Tässä näen Jannika B:n ja Mariskan mahdollisen eron, miksi pöytä on katettu ensiksi mainitulle, vaikka muusiikkona arvostan Mariskaa enemmän.
Edit: Itse muistelin että Stigillä on kulli-kappale, mutta näköjään onkin Edu Kehäkettusen biisi, jossa Stig vain vieraili. Joka tapauksessa kyseessä lienee ensimmäinen kappale josta muistan Stigin. Siinä olisi myös hieno haku jollekin versioitavaksi. Löytyy youtubesta.
Voit hyvin olla oikeassa. Itse en ole pitänyt Mariskan musiikkia mitenkään erityisen taiteellisena, mutta toisaalta en kyllä paljon musiikista ymmärräkään. Kunhan kuuntelen sitä mikä omaa korvaa sattuu kulloinkin miellyttämään. Pointti oli kuitenkin lähinnä siinä, että jengi ei ole välttämättä hiffannut tätä Mariskan uusiutumista räppiaikojen jälkeen.Itsekin olen jonkin verran kuunnellut Mariskaa ja olen samaa mieltä, että on taitava ja omalla tapaa karismaattinen esiintyjä. Pahoin pelkään vain että Mariska on liian taiteellinen ja ei osaa tehdä tarpeeksi simppeleitä versioita. Eli sotkeutuu omaan nokkeluuteen, joka ei ole hyvä yhdistelmä kun houkutellaan suuria yleisöjä radiosoitossa.
En muista onko Ylppö sanonut että ei koskaan lähde mukaan, mutta minullakin kieltämättä on mielikuva että olisi joskus Nikulan radio-ohjelmassa puhunut että "siellä sitten vähän itkeskellään" ja asialle on vähän höhötelty. Mutta joo varmasti raha kelpaa kun nyt ei ole keikkojakaan paljoa ollut.Herra Ylpöstä on minulla semmonen rasittavan ylitaiteellista kuvaa itsestään pitävän pökkelön kuva, olin ymmärtänyt että tämäkin on ennen vannonut ettei tähän paskaan tule ikinä mukaan mutta kai se raha sitten kelpaa sinnekin nykyään. Joskus kauheesti yritin päästä Maj Karman sisälle, kun sitä silloiset musiikkihipsterit kehuivat, mutta en mä oikein koskaan saanut itteäni tykkäämään siitä. Toivottavasti ei ole jurottava taidepökkelö. Ei oo oikein mitään odotuksia suuntaan tai toiseen.
Viikatehan on aikanaan versioinut tuon biisin ja sai siitä aika toimivan ja omannäköisensä.Ylpölle sopisi muuten Pienet mainosvalot, tuli just mieleeni.
Mariskahan on aivan ilmiömäinen artisti. Aito, sympaattinen ja lämminhenkinen, huikea muusikko. Lisäksi suvereenisti parhaita suomalaisia sanoittajia. Viime helmikuussa pääsin myös juttelemaan hänen kanssaan, kun olivat serkkunsa kanssa myymässä levyjä Turun-keikan jälkeen. <3Mariska on Arja Korisevan lisäksi toinen naikkonen jota oon pitkään tähän formaattiin odotellut. Muistan tädiltä vaan räppiajat, ja kauheen paskan biisin missä sanottiin koko ajan "Tarkasta tämä", meni kauan ennen kuin tajusin että siinähän on hauska käännös enklannin kielisten räppipahisten paljon käyttämästä "Check this out" hokemasta. Toivottavasti joku versioi tämän. Uudesta materiaalistaan en oo tietoisesti kuullut mitään, tiedän vaan että jotain muuta ku räppiä tekee nykyään ja on myös tehnyt biisejä monille muillekin artisteille eli on musiikillisesti mielenkiintoinen. Hyvä valinta, voi tulla vähän sitä sun tätä.
Mariskahan on aivan ilmiömäinen artisti. Aito, sympaattinen ja lämminhenkinen, huikea muusikko. Lisäksi suvereenisti parhaita suomalaisia sanoittajia.
Tuo puoliksi Twin Peaksin tunnarista lainattu, taustalla koko matkan kulkeva melodia antaa heti alkuun sellaiset kantimet, että pettymisen vaaraa ei ole.Sieltä nostona oheinen kappale, eteerisen kaunis Sinead O'Connor, jonka pelkkä ajatteleminen aiheuttaa kylmät väreet. Kuin sointumuotoinen savuviski.
Niin upea biisi.
Ei nyt ihan noin. Tuotantoyhtiö antaa artisteille listan kappaleista että valitses näistä, tämän jälkeen ohjelman bändi kapellimestareineen tekee biisistä uuden version johon artisti antaa pientä vinkkiä mitä haluaisi tehdä jne. Anssi Kela tuolla taitaa olla ainut joka on itse tehnyt kaikki versiot.