Vain elämää – viihdeohjelma

  • 569 754
  • 3 127

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuntuu, että Vesalan veto jakaa mielipiteitä aika hyvin, omasta mielestäni kauden kenties kovin toistaiseksi. Yleisesti taso ei tosin ole päätä huimannut, varsinkin Vesalan päivän biisit olivat varsin mitäänsanomattomia.

Ela on ollut täysin pimennossa toistaiseksi, tuntuu ettei saa edes suunvuoroa oikein missään kohtaa. Vilkkumaan vedot kaikki samanlaisia ja mitäköhän hänen tuotannostaan edes löytyy vedettävää omana päivänään? Kahta kertaa kun ei ilmeisesti samaa biisiä tässä formaatissa lähdetä versioimaan.

Tuisku myös toistaiseksi todella jähmeä. JVG:n tuotannosta Hombre oli aivan liian safety perusveto. Tätä samaa ongelmaa on ollut myös Haberilla, joka vetää ihan tasokkaasti, mutta ei kuitenkaan mitenkään säkenöivästi.

Erin toimii ihan ok, Galis perushyvällä tasollaan ja Tähkä toistaiseksi hallinnut estradia. Kunhan ei vaan sorru liian samanlaisiin vetoihin jatkossa.
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Oma mielipide on, että Samu Haber on tämän kauden suurin häviäjä ja Lauri Tähkä suurin voittaja.

Samu voisi lennellä bändinsä kanssa suihkareillaan ”Berliinistä länteen,Milanosta pohjoiseen”, Hirvensalo oli vikatikki.
Sen sijaan Late vois mun puolesta deletoida koko keikkakalenterinsa ja siirtyä ruutuplussaan BB:n paikalle vetämään muiden tuotantoa 24/7. Heppu hinaa kaikkien biisit ihan uusiin sfääreihin. Miksi sen oma tuotanto on niin paskaa?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vilkkumaan vedot kaikki samanlaisia ja mitäköhän hänen tuotannostaan edes löytyy vedettävää omana päivänään? Kahta kertaa kun ei ilmeisesti samaa biisiä tässä formaatissa lähdetä versioimaan.
Ihan tosissaanko mietit? Tekihän tuo Vilkkumaa joo pienen taiteellisen kuoleman tuossa joitain vuosia sitten, mutta kyllähän naiselta löytyy sieltä 90-luvun lopusta ainakin tuohon 2000-luvun puoliväliin aika iso kasa hittejä joita lähteä coveroimaan. Uudesta tuotannosta en osaa sanoa miten suosittua on.

Mutta ehkä jonnet ei muista jne...
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan tosissaanko mietit? Tekihän tuo Vilkkumaa joo pienen taiteellisen kuoleman tuossa joitain vuosia sitten, mutta kyllähän naiselta löytyy sieltä 90-luvun lopusta ainakin tuohon 2000-luvun puoliväliin aika iso kasa hittejä joita lähteä coveroimaan. Uudesta tuotannosta en osaa sanoa miten suosittua on.

Mutta ehkä jonnet ei muista jne...

Vilkkumaan tuotanto on itselleni tuttua vaan suurimpien hittien osalta, mutta kaikki suurimmat Maijan hitit vedettiin jo neloskaudella. Sen jälkeen tulleilta parilta levyltä ei ole käsittääkseni kummempia hittejä noussut.

Kiinnostaisi tietää, että mitä nämä mainitsemasi jäljelle jäävät hitit ovat kun pois jätetään jo coveroidut Ei, Satumaa-tango, Luokkakokous, Totuutta ja tehtävää ja Ingalsin Laura.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Vilkkumaan tuotanto on itselleni tuttua vaan suurimpien hittien osalta, mutta kaikki suurimmat Maijan hitit vedettiin jo neloskaudella. Sen jälkeen tulleilta parilta levyltä ei ole käsittääkseni kummempia hittejä noussut.

Kiinnostaisi tietää, että mitä nämä mainitsemasi jäljelle jäävät hitit ovat kun pois jätetään jo coveroidut Ei, Satumaa-tango, Luokkakokous, Totuutta ja tehtävää ja Ingalsin Laura.
@Hööty niitä tuossa jo mainitsikin ja näiden ulkopuolelta esim. Siks ku mä halusin on kerännyt yli miljoona kuuntelua Spotifyssa ja Lottovoitto 1,7 miljoonaa kuuntelua. Omaan makuun pidän toki tätä Vilkkumaan uudempaa tuotantoa aika paskana, mutta tuossa nyt uudemmastakin materiaalista tunnettu biisi.

Toisekseen, ohjelmassahan on esitetty aiemminkin sama kappale kahteen kertaan eli Kaija Koon Vapaa. Erin esitti sen silloin ekalla kaudella ja Toni Wirtanen pari vuotta sitten. Toki tuossa oli se taustalla että Wirtanen on itse tehnyt biisin, mutta siitäkin huolimatta jo ennen kuultu biisi on soinut vielä uudestaankin. Ja itse asiassa myös Apulannan tuotannosta on myös soinut kappale kahteen kertaan, eli Paula Koivuniemi lauloi Koneeseen kadonnut -biisin aikoinaan ja Juha Tapio sitten muutamaa vuotta myöhemmin.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
PMMP:n Lautturi on myös saanut osakseen tuplaversioinnin. Jenni Vartiainen ja Danny esittäjinä.
 

Saksipotku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Hööty niitä tuossa jo mainitsikin ja näiden ulkopuolelta esim. Siks ku mä halusin on kerännyt yli miljoona kuuntelua Spotifyssa ja Lottovoitto 1,7 miljoonaa kuuntelua. Omaan makuun pidän toki tätä Vilkkumaan uudempaa tuotantoa aika paskana, mutta tuossa nyt uudemmastakin materiaalista tunnettu biisi.

Lottovoitto unohtui, sekin on jo Tuiskun osalta versioitu. Kappaleet Kesä ja Mun elämä menevät joo tohon vielä, mutta esim. Ei saa surettaa on kerännyt hädin tuskin 100k näyttökertaa YouTubessa yhdeksään vuoteen. Pakko näitä kolmosversioita on alkaa kehitellä siis.

Ja vaikka juuri ja juuri Vilkkumaan tuotanto määrällisesti riittäisi niin se ei poista sitä, että hänen lisäarvonsa ohjelmalle on aika nolla. Hän on ihan liian yksipuolinen artisti tuohon. Anna Puu, Abreu tai vaikka Chisukin olisi ollut tähän ns. AllStarsiin oikeampi valinta.
 

J.Petke

Jäsen
Jumalaut toi Elastinen on yks löysä ku**i. "Joo mä oon tehnyt tähän vähän omat sanat taas ja laulan saatana taas miljoonannen kolmannen kerran muijastani"

Keksi välillä jotain uutta.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Jumalaut toi Elastinen on yks löysä ku**i. "Joo mä oon tehnyt tähän vähän omat sanat taas ja laulan saatana taas miljoonannen kolmannen kerran muijastani"

Keksi välillä jotain uutta.

Ela on miespuolinen SANNI
 

johnnywee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
En voi oikeastaan sietää Vilkkumaata mutta yhden biisin muistan hänen tuotannostaan, joka on siis mielestäni myös paras. Kappaleen nimi oli joko Krisse tai Kristiina. Siinä on hyvä melodia ja tarttuva kitarariffittely alussa.

EDIT: ja tosiaan joku tuolla jo mainitsikin että tosiaan Koneeseen kadonnut Apulannalta on versioitu kahdesti. Mikä oli sinänsä ihan älytöntä kun miettii millainen repertuaari hittejä Apulannalla olisi ollut mistä ammentaa.

Jos oikein miettii niin pelkistä Apulannan biiseistä saisi tehtyä pari kokonaista kautta Vain elämäätä eikä edes joukossa montaa paskaa kappaletta kuultaisi.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Vilkkumaan vedot kaikki samanlaisia ja mitäköhän hänen tuotannostaan edes löytyy vedettävää omana päivänään? Kahta kertaa kun ei ilmeisesti samaa biisiä tässä formaatissa lähdetä versioimaan.
Kuinkahan monelle oli tuttu Veskun Brontosauruksen yö, ennen kuin Toni Wirtanen sen versioi. Yksi outo Syksyn sävel-kappale, joka sijoittui aikoinaan ynnä muut-sijoille ko. skabassa. Meinaan, että pitääkö sen olla hitti sen versioitavan kappaleen? Varmasti tuttuuden tunne on katsojaystävällisempää ja hitit siinä mielessä puoltavat paikkaansa. "Ei saa surettaa" sai ainakin radiosoittoa. Ja sitten oli se "Mopedilla seinään".
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Jumalaut toi Elastinen on yks löysä ku**i. "Joo mä oon tehnyt tähän vähän omat sanat taas ja laulan saatana taas miljoonannen kolmannen kerran muijastani"

Keksi välillä jotain uutta.

Eiköhän Elastinen ole reippaan 20 vuoden aikana ehtinyt räpätä jo aikalailla kaikesta. Faija nyt on aihe mitä itse ainakin arvostan. Ja olisi vähän kiusallista kuunnella jonnemaista uhoamista tai viinalta haisevia pilluläppiä nelikymppiseltä räppäriltä. Ellet ole Eminem.

Vilkkumaan vedon tsekkasin uusiksi ja olihan tuo ihan maijamaista soundia kun kertosäe koitti. Huomattavasti oleellisempi juttu oli tuo Paula Vesalalle piilovittuilu teknisten välineiden suhteen. Tuolla kikkailulla ei ollut mitään yhteyttä biisiin vaikka mitä höpötti.
 

Barney

Jäsen
Jumalaut toi Elastinen on yks löysä ku**i. "Joo mä oon tehnyt tähän vähän omat sanat taas ja laulan saatana taas miljoonannen kolmannen kerran muijastani"
Elastisen tuotannon taso on kyllä tuon ensimmäisen Vain Elämää vierailun jälkeen laskenut kuin lehmän häntä. Ihan kiva juttu, että kaveri on rakastunut ja että hänestä on tullut isä, mutta jos jokainen kappale käsittelee täsmälleen samaa asiaa eri sanoilla, niin ei tuolla pitkälle pötkitä. Sinänsä vähän harmittaa, kun kyseessä on ihan taitava rap-artisti, mutta nuo nykyiset biisit ovat kyllä ihan tusinakamaa. Tuo koko Elastisen nykyinen musiikki on melkein yhtä päälleliimattua kuin se, että Mikael Gabriel leikkii jotain vihervassaria Rolex ranteessaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: raju

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Vain Elämäässä Elastinen on ollut vähän seinäruusuna tämän kauden. Tykkään hänen räppäys/laulutyylistään, sillä hän on Suomen parhaita artikuloijia. Hänen laulustaan saa todella hyvin selvää vaikka olisi teksti nopeaakin.

Tämän kauden yleiseen tuotantoon olen ollut vähän pettynyt. Mikään ei ole noussut yli muiden. Uudelleen sanoitusta on ollut miltei joka kipaleessa, mutta (yllätys, yllätys) alkuperäinen teksti on yleensä paljon hiotumpaa ja parempaa kuin uudet VE-tekstit. Erityisesti Haberin tekstit tuntuvat yläastetasoisilta uudelleentekstityksiltä. Leri Leskisenkin kädenjälki näissä kappaleissa hieman jo puuduttaa. Nämä on jo nähty. Artistien oma karisma on toisaalta sellainen, että keskinkertainenkin kuulostaa ihan hyvältä. Siksipä Lauri Tähkäkin on kaikkien suosikki sillä tähkämäinen esiintyminen toimii vain niin hyvin.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Oma mielipide on, että Samu Haber on tämän kauden suurin häviäjä ja Lauri Tähkä suurin voittaja.

Samu voisi lennellä bändinsä kanssa suihkareillaan ”Berliinistä länteen,Milanosta pohjoiseen”, Hirvensalo oli vikatikki.
Sen sijaan Late vois mun puolesta deletoida koko keikkakalenterinsa ja siirtyä ruutuplussaan BB:n paikalle vetämään muiden tuotantoa 24/7. Heppu hinaa kaikkien biisit ihan uusiin sfääreihin. Miksi sen oma tuotanto on niin paskaa?

Tähkän versio tuosta hehkuu-biisistä ei nyt mikään häikäisevä suoritus ollut vaikka plussalle laskenkin. Tuon biisin kun klaaraa aika helposti nimiinsä random-tyyppikin. Seuraava pätkä youtubesta ja biisi alkaa kohdasta 2:20.

Lisätään se että Tähkä osaa myös vähän räpätä ja olisi odottanut toimivampaa komboa. Ajoitukset ja sulavuus aika perseellään.


 
Viimeksi muokattu:

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuntuu, että Vesalan veto jakaa mielipiteitä aika hyvin, omasta mielestäni kauden kenties kovin toistaiseksi.

Tulin tänne ketjuun lukemaan ylistystä tästä biisistä ja olin aivan kalikalla päähän lyöty kun huomasin miten ihmiset suurimmaksi osaksi vihasivat sitä. Omasta mielestäni tuo oli parhaita biisejä koko formaatin historiassa.

Samu Haber on vaan niin tylsä ja mitään sanomaton, että en voi ymmärtää miten kaveri on niin suosittu. Ei lähde kyllä yksikään hänen vedoistaan ja tuo ensimmäisen viikon pyllyn läpsyttely oli jo nolo.
 

kimbe66

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minulle tämä Vain elämää -ohjelma on siinä mielessä kiinnostava, että kuulee uusia versioita tuttujen artistien tutuista kappaleista. Tällä kaudella ongelmaksi nousee se, että niitä alkuperäisiä biisejä en ole tainnut koskaan kuulla. En siis osaa suhteuttaa näitä uusia versioita niihin alkuperäisiin. Johtuu pitkälti siitä, ettei yksikään näistä kiinnosta minua pätkääkään.

Silti olen sarjaa seurannut tälläkin kaudella. Selkeäksi ykkösesiintyjäksi on noussut Lauri Tähkä ja kakkoseksi yllättäen Villegalle. Ja tämä on minulta ihmeellinen lausunto, kun en tuosta rap/hiphop/mitäpaskaaliekään-musiikista pidä yhtään. Ja sitten kolmosena Erin.

Kaikki loput ovat tähän mennessä olleet melkoisen yhdentekeviä. Tuiskusta on huomannut, ettei ole pahemmin musiikkia harrastanut viime aikoina, Vesala yrittää olla naispuolinen Bowie, Vilkkumaa on vain Vilkkumaa, Haber on jopa vähemmän kuin Haber ja Elastinen on nykyään staattinen.

Mutta toisaalta en ole yhdenkään tämän kauden tähden musiikkia itselleni koskaan hankkinut missään muodossa, eli minun on tässä varmaan turha arvioida. Ja katselen varmaan tämänkin kauden kokonaan läpi joka tapauksessa.
 
Ai että tuo Haber on tylsä. Hengetön ja löysä. Jotenkin välittyy sama fiilis kuin selaisi välinpitämättömästi iltalehden sivuja kymmenettä kertaa tunnin sisällä.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Tai kuuntelisi Sunrise Avenueta...
 

Turkoosisalpa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eipä saaneet tänään oikein mitään aikaan näihin Tähkän biiseihin. Erin oli ainoa, joka sykähdytti. Kyllä Laurin omat vedot on parempia, vaikken tosiaankaan mikään Tähkä-fani olekaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Komppaus edellisiin, mikä on todella sääli. Pidän Haberin äänestä suuresti, tuolla kykenisi hienompaankin versioon. Tai sitten se tarvitsee Euroopan lavoja Sunrise Avenuen kanssa, kuten Lauri höpisi.

Tähkä-fania minusta ei saa tekemälläkään, mutta hienot oli Antti Tuiskun ja Erinin vedot. Muuten tosiaan menee niin päin, että Lauri tehnyt parempia versioita muiden biiseistä.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Villen heiniä oli Laurin päivä. Ei nyt tietenkään ollut vaikea erottua laahaavien ja jokseenkin tylsien tulkintojen joukosta, mutta tuo raivokkuus toimi mainiosti. Tuo Fintelligens-haku oli myös nappi oivallus ja sopi kokonaisuuteen.

Itselläni on näköjään kiintiö sen suhteen täynnä ettei VE-jaksossa voi enää onnistuneesti olla useampaa synkistelykuorrutettua vetoa. Tai lähinnä että muut versiot ovat lisänä tappavan tylsiä.

Elastisen kohdalla olen vakuuttunut että heittää vielä tuollaiset villegallet. Räppärit kuitenkin tajuavat että tuolta voi kikkailla itselleen radiohittejä tunnelmoinnista asennepuskemiseen. Nyt kuitenkin miinusta Elalle. En hoksannut että joku puhui viikko sitten tästä jaksosta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Hollannin versiossa voidaan kysellä tämän päivän jälkeen että Lady Who? Lady Floor tässä terve:





Ja tosiaan siis erona Suomen formaattiin että tuolla ei tosiaan aina lauleta kulloisenkin päivän artistia vaan pikemminkin hänen genreensä sopivaa tai päivän artistille muuten tärkeitä biisejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös