Tämän uutinen sai minut taas kuuntelemaan paljon Hectoria. Tiedän, ikäiselleni se ei ole normaalia, että kuunnellaan Hectoria, mutta minua ei vittu kiinnosta mielipiteet asiasta.
Kävin läpi Harman pitkää tuotantoa ja valitsin valmiiksi kuusi kappaletta, jotka häneltä voitaisiin esittää:
- Yhtenä iltana
- Kuinka voit väittää
- Ake, Make, Pera ja mä
- Olen hautasmaa
- Koko hela maailma
- Palkkasoturi (tätä pohdin, että toisaalta en halua kuulla ja toisaalta haluan, päätyen siihen että tahdon kuulla joltain järkevältä esittäjältä)
Sen sijaan sellaiset kultakimpaleet kuin Lumi teki enkelin eteiseen, Hannikaisen baari, Kuunnellaan vain taivasta, Kun rakkaus saapuu kaupunkiin ja Mandoliinimies, nuo ovat sellaisia huippukappaleita joista en halua paskoja radiosuomipop-versioita. Janna laulamassa Lumi teki enkelin eteiseen tai Antti Tuiskun Kuunnellaan vain taivasta, itkettää jo valmiiksi. Samaa tasoa kuin Elastisen Naurava kulkuri.
Mutta sellainen funtsinta vielä, että onko Hectorilla yhtään sellaista kappaletta joka sopisi räp-coveriin? Mukana on kuitenkin joku räppäri ja oli se Jare Brand, Ville Galle tai kuka tahansa, mistä kappaleesta ja millaisen version aikoo tehdä? Kova on homma, ettei saa Hectorin musiikkia arvostavien vihoja niskaansa.