Veikkaan että tämän kauden jälkeen siellä on enää Roope Salminen ja pari muuta nousevaa tähteä ja niitä täydentää sitten joku hiipuva iskelmätähti ja sen jälkeen voidaan ohjelma pistää pakettiin. Sehän vähä tässä myös yksi ongelma että näitä lauluohjelmia alkaa olemaan jotka matkii tätä ja tähdet pikkuhiljaa käyty läpi. Toki vaihtoehtoja on mutta sitten tosiaan tarvittaisiin varmaan rock ym.. teemaa..
Onhan Vain Elämäässäkin vielä sellainen vaihtoehto käymättä kuin Vain Elämää All Stars, eli kasattaisiin jokaiselta vuodelta ja eri genrestä joku suosituimpaan kategoriaan kuuluva tyyppi. Eli räppäreistä esim. Cheek tai Elastinen, rokkipuolelta Toni Wirtanen jne. Voihan se olla että jotain tuollaistakin tullaan vielä näkemään.
Cheek
Toni Wirtanen
Anna Abreu
Antti Tuisku
Hector
Robin
Tuo nyt on vain esimerkki, ongelmaksi voi ehkä muodostua vain yksi naisartisti mutta näitä nyt voi pyöritellä haluamallaan tavalla. Muuten olen ehkä sitä mieltä että ohjelmalle voisi tehdä tämän kevään tuotantokauden jälkeen hyvää joku sellainen vähintään puolentoista tai parinkin vuoden tauko, eli uusi tuotantokausi nähtäisiin sitten aikaisintaan syksyllä 2018 tai keväällä 2019. Siinä vaiheessa ehtisi varmaan jonkun verran nousta uusiakin artisteja pinnalle, tai ainakin luoda enemmän suosiota.
Helmikuussa alkaa muuten TV5:llä heidän "oma versio" Vain Elämää -ohjelmasta, Anssi Kelan luotsaama
Anssi Kela ja isot biisit. Suoranaisesti kyseessä ei ihan täysi Vain Elämää kopio ole, eli siinä ohjelmassa Anssin vieraaksi saapuu joku artisti ja tehtävänä on tehdä oma versio jostakin suomalaisesta hittibiisistä. Vieras saa valita kappaleen itse, ja Anssi tuleva biisi on yllätys. Ihan en tarkkaan saanut kiinni siitä että esittääkö molemmat siis oman version samasta kappaleesta, vai kuullaanko siis kaksi eri kappaletta. Anyway, ihan hauskan kuuloinen formaatti on tuokin.
Kyllä tällaisille musiikkiohjelmille mielestäni on tilausta, koska onhan Suomessa hyvää musiikkia osattu tehdä aina. Vaatisi vaan ehkä nyt pienen tauon ennen seuraavaa tuotantokautta, tai sitten ainakin vähän edes erilaista formaattia. Maikkarilla tullut
Elastinen feat. oli ihan hauska formaatti, siinä siis joku artisti saapui Elastisen luokse ja he tekivät itse yhdessä uuden duettobiisin. Sellaisessakin voisi olla potentiaalia muidenkin artistien kohdalla.