Tulenpa tänne nyt naama täynnä kakkua mussuttamaan hajanaisia mietteitä tämän kertaisesta tuotantokaudesta.
Selvästi on positiivisempi meininki kuin viime kerroilla, ei taida olla oikein semmosia märehtijöitä ja murehtijoita joukossa mukana. Tai no, Antti Tuisku yritti omassa jaksossaan hakea isoja juttuja, mutta ei niihin oikein kukaan lämmennyt. Hauskempaa vaan sanoa ferguson tai ajaa banaanilla. Eikä se Tuiskukaan muiden päivinä oo mitään määkinyt, mutta omalla päivällään oli vähän semmosta hakua että nyt, kuunnelkaa mun rankkoja juttuja ja itkekää. Ei kukaan itkeny.
Vedoista parhaat on tähän mennessä nähty mielestäni Vilkkumaan päivänä, Kelan Anthrax-versio Luokkakokous-biisistä ja VilleGallen yllättävän uskottava räbäytys on minua miellyttäneet eniten. Vilkkumaan päivänä myös Sanni ja Antti Tuisku vetivät hyvin, mutta VilleGalle pyyhki näillä lattiaa ja lopulta Anssi Kela vetäs vielä VilleGallenkin kanveesiin. Hieno jakso!
Muuten ei oo sitten ollutkaan mitään ihmeellistä esityksissä, semmosta kivaa perushuttua lähinnä, ja pubiruusu-Virven paskoja karaoke-versioita. Etukäteen fiilistelin, että kovin pommi kaudelta voisi olla se kun joku tekee Antti Tuiskun Hyökyaalto-biisistä tykimmän version, olin ajatellut että Sanni vois olla aika kova siihen, tai sitten Kela tai Vilkkumaa. Mutta vittu, tietenkin spurgu-Rosti meni ja pilasi senkin biisin. Tai no, ei nyt pilannut, mutta ihan yhdentekevän version esitti. Siinä ois ollu aineksia mahtavaan pommiin, mutta jäi tommoseksi väljähtyneeksi siiderituopiksi joita Viki horii illassa toistakymmentä ilman että tuntuu missään.
Anssi Kelasta tiesin että mies on huippumuusikko, mutta on silti yllättänyt jampan suvereenius. Hyviä vetoja kaikki, kruununa tietty uo Anthrax. Mukavan lakonista meininkiä haastatteluissa ja aktiviteeteissa, osallistuu kuitenkin mutta on selvästi tullut fiilistelemään ohjelman antamaa musiikillista haastetta ja sitten tuo muu meininki menee siinä sivussa.
VilleGallesta en tiennyt mitään, eihän se laulaa osaa eikä oikein mitään muutakaan, mutta kamalan symppis jamppa vaikuttaa olevan. Onkohan sillä joku kehitysvamma tai jotain? Se on jotenkin ihan luonnottoman innoissaan kaikesta, omana päivänään kävi ilmi että koulussa ei oikein pärjännyt, vähän ku ois semmonen semi-kehari. Joku AD/HD sillä ainakin on. Vedot on ollut vähän huumorikökköä, paitsi tuo Vilkkumaan päivän Totuutta ja tehtävää, se oli todella kova ja puun takaa tullut pläjäytys. Jampan jutuista on kaiken meuhkaamisen keskellä ollut rivien välistä luettavissa semmosta epävarmuutta omasta itsestään, ja se jotenkin välittyi yllättävän voimakkaasti sitten tossa Vilkkumaan biisin tulkinnassa. Ei ihme että Sannilla ja Maijalla tais tulla vähän roskaakin silmään, muutenhan tuota vollottamista ei oo oikein saatu tällä kaudella katellakaan. Mutta VilleGalle sellaista sai aikaan.
Vilkkumaa on ollut tasaisen varma, ei mitään isoja pommeja, eikä sitten paskojakaan esityksiä. Tuiskun päivän veto oli ehkä Maijan paras. En tiennyt että se on tommonen puheripulista kärsivä. Vilkkumaan päivänä arvostus neitiä kohtaan nousi, en oo pannut aiemmin merkille että tädin biisit on oikeastaan aika hyviä. Niistä sai kaikki laadittua hienot versiot. Paitsi Virve, mutta se nyt ei oo varmaan ikinä elämänsä aikana onnistunut yhtään missään.
Sannilla on kauhee yritys päällä näyttää että mä oon helvetin taitava laulaja ja muusikko. No onhan se, ei siinä, mutta on ehkä jäänyt vähän omia odotuksiani vaisummaksi. Odotin että Sanni ois tän kauden Paula Vesala tai Anna Abreu, vähän semmonen nevahöörd nuori tytönhupakko joka pääsee puun takaa lataamaan hienoja versioita. On ollut semmosta tarkoitushakuisuutta ehkä Sannin vedoissa liikaa, että pitää vähän venkoilla ja briljeerata lauluäänensä kanssa tai roudata se semmonen nappulalaite mistä painamalla saa hassuja ääniä, Paula Vesalalla oli ne sähkörummut niin mä painelen sit näitä nappeja ja kaikki kelaa että vau miten lahjakas muusikko. Vielä on Sannilla toki aikaa kajauttaa, potentiaalia on.
Antti Tuisku on toinen mahtavan symppis kaveri, ihme juttu, kaveri on kuitenkin lappalainen. Kaapissa Antti vielä tiukasti asuu, mutta asukoon, miksi sen nyt pitäisi homouttaan virallisesti julistaakaan. Varmaan ees Juha Mieto ei tästä tiedosta yllättyisi. Todella taitava laulaja, vähän liikaa omaan makuun innostunut tommosesta teknohomoilusta, mutta tykkää selvästi itse tosta meiningistä niin silloinhan se on ihan oikein panostaa siihen.
Pave Maijanen on hemuloinut taustalla ihan mukavasti. Teknisesti näköjään erittäin taitava laulaja, kaikki vedot on ollut sillee OK, eniten keuli mopo ehkä tässä viimeisimmässä reggae-ähkimisessä, joka oli ihan koominen pläjäytys. Mukavan oloinen vanha setä.
Virve Rostista en haluaisi kirjoittaa sanaakaan. Vittumainen ämmä. Laulaa vitun tylsästi aina, OK, on sillä ihan makea saundi äänessään mutta ei voi vittu tylsemmin enää biisejä laulaa kuin tämä mätisäkki. Ei osallistu oheismeininkiin, pöydän ääressä tulee semmosia ihme pieniä vittuiluja koko ajan, ja näyttää semmoselta 60 vuotta viinaa vetäneeltä katkeralta ihmisrauniolta. Saatanan vantaalainen kusi-Liisa, menis takas sinne Hakunilan baareihin vetämään röökiä ja laulamaan karaokea ja jättäis tämmöset ohjelmat oikeille muusikoille.
Anssi Kelan, Sannin ja Pave Maijasen päivät on vielä jäljellä, ja sit duetointi. Näistä ehkä eniten odotan sitä kuka vetää Sannin 2080-luvulla, Paven Lähtisitkö, ja Anssi Kelan Mikan faijan BMW:n. Vittu jos kaikki noi vetää Virve niin minä vedän itteni hirteen.