VAIN BLUES-FANEILLE: Kumpi ennemmin, Vopat vai Toporowski?

  • 4 087
  • 69

Topo vai Roman Bluesiin?

  • Shayne Toporowski

    Ääniä: 42 54,5%
  • Roman Vopat

    Ääniä: 35 45,5%

  • Äänestäjiä
    77

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viitaten allekirjoittaneen ja Tommyn käymään keskusteluun SM-liigan HIFK 2002-03 -ketjussa kysyn ilman mitään sen kummempaa provoa, että kumman seuraavista pelureista haluaisitte nähdä Bluesin paidassa:

-Shayne Toporowski

-Roman Vopat

Perustelujakin saa laittaa, kiitos!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tiedät sen itsekin että ÄÄNESTYS ei toimi, on mahdotonta sanoa kuinka moni IFK-fani klikkasi Vopatia ja kuinka moni Lukko-fani klikkasi Toporowskia.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Tommy
Tiedät sen itsekin että ÄÄNESTYS ei toimi, on mahdotonta sanoa kuinka moni IFK-fani klikkasi Vopatia ja kuinka moni Lukko-fani klikkasi Toporowskia.

-Siksi pyysinki perusteluja. Itse en muuten äänestänyt
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Klikkasin Topoa (näköjaan 11 votea tullut, kukalie äänestänyt kun eioo perusteluja). Täysin tunnepohjalta valitsen Topon ennemmin.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Topperi kiitos.

Miksi? Noh, Vopat ei ole hirveesti briljeeraanut SM-liigassa, Pelicans ja Ilves keikat olivat aika tehottomia, HIFKissä peli kulkee paremmin mutta pieni epäilys on jäänyt miehen kyvyistä.

Topperi oli asiaa.
 

kumitarzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Saanko mäkin?

Ei kahta sanaa, Toporowski Jokereihin kiitos. Vompatti on varmaan isompi, vahvempi ja pelottavampi, mutta ei paljon auta. Toporowski on taitotasoltaan valovuoden edellä, ja aivan tarpeeks iso ja tuffis sm-liigaan. Osaako joku muuten sanoa enemmän topon saamasta kuukauden pelikiellosta Luulajassa? Käsittääkseni sai 8 peliä sanktiota kun oli kyllästynyt jonkun vastustajan sikailuun, ja piessyt kaverin huonoon kuntoon.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
No en kyllä kutsuis Vompattia hirveen pelottavaksi, eikös HPK:n Rajamäkikin pyyhkinyt jäätä tällä ylikasvuisella tsekillä?

Jos Shayne on yhtään tullut veljiinsä niin pelkäisin häntä huomattavasti enemmän, kaverihan saattaa kilahtaa aika pienestä.
 

n0lla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, Espoon Oilers
Mielummin näkisin Shayne Toporowskin Bluessin paidassa, koska peli näytti sujuvan ihan hyvin viime kaudella ja kyllähän se oli ihan kivaa katseltavaa kun Shayne tykitti neljä maalia samassa matsissa viime kaudella. Tuli pistettyä sama viesti vahingossa toiseen samanlaiseen viestiketjuun, jossa ei ollut äänestystä, mutta pistän sen nyt tähänkin.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Saanko mäkin?

Viestin lähetti kumitarzan
Ei kahta sanaa, Toporowski Jokereihin kiitos. Vompatti on varmaan isompi, vahvempi ja pelottavampi, mutta ei paljon auta. Toporowski on taitotasoltaan valovuoden edellä, ja aivan tarpeeks iso ja tuffis sm-liigaan. Osaako joku muuten sanoa enemmän topon saamasta kuukauden pelikiellosta Luulajassa? Käsittääkseni sai 8 peliä sanktiota kun oli kyllästynyt jonkun vastustajan sikailuun, ja piessyt kaverin huonoon kuntoon.

Kyseessä oli ollut ilmeisesti tälläinen ärsyttäjä, huitoja tyyliin Kiviharju, Kortelainen, Mäkiaho, Kaipainen.. ja Toporowski ilmeisesti oli saanut tarpeeksi ja jonkun aikaa jahdannut ko. pelaajaa kaukalossa ja tiputtanut tämän yhdellä lyönnillä.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Okei Espoo

...uskotaan. Toporowski on teidän valintanne. Mäkin ottaisin ennemmin Saken kuin Jamon:D

Daespoo:
Voimakiekon ystävänä et voi olla tosissasi, että Vopat ei ole pelottava tai vahva. Rajamäki voitti "tappelun" harjoitusturnauksessa lyömällä ensin. Sama Rajamäki otti daijuunsa 6-0 Mäkiaholta hänen pelatessaan vielä HPK:ssa...piiri pieni pyörii. Kun Rajamäki oli HIFKissä, rankkasin hänet suunnilleen sijoille 5-7 sisäisessä myllypörssissä. Taklauspörssissä hän kyllä oli selkeästi korkeammalla. SM-liigan pelaajien eniten "pelkäämät" vastustajat ovat: Pasi Nielikäinen, Roman Vopat, Kari Haakana, Matt Smith, Mäkiaho. Lähde: Blöössin pelaajat. Vaikka kuinka toivoisi, että joku vastustajan luupää ei olisi oikeasti kova, niin useimmiten toive ei toteudu. Yleensä ne jätkät joutuvat harvemmin -siis täällä- tappeluun, jotka sen osaavat. Toinen tilanne kuin NHL:ssä.

Minä kun luotin, että Espoossakin olisi vähän kiekkokulttuuria. Kiekkokulttuurilla käsitän laajemman perspektiivin kuin sen, että meidän jätkä on aina parempi. Otan esimerkin. Sakke Lindfors mailapeleineen on yksi iso vitsi, mutta silti HIFK-ikoni. Jos joku heittäisi mahdollisuuden Saken korvaamisesta vaikka Nurmisen Pasilla, niin meillä taputettaisiin käsiä innoissaan! Miksi? Koska Nurmisen Pasi on helvetin hyvä veskari, vaikka ei olekaan pelannut meillä. Ja vaikka onkin pelannut Narreissa.

Tappeluista ei kannata paljon läppää heittää, jos aiheesta ei ole silkkaa tietoa tai asiantuntemusta. Jos kuitenkin heittää, niin tekee itsestään pellen - eli umpifanin. Jos joku tiputtaa jonkun "yhdellä iskulla", niin kyseessä on aniharvoin ollut tappelu. Suckerpunch kuvaa tällaista juttua parhaiten. NHL-seurojen Suomessa toimivien scouttien mukaan Vopatia pidettiin kuitenkin jonkintasoisena myllyttäjänä, joka on harjoittanut tätä hommaa aika paljonkin. Mutta ei toki poliisina. Poliiseja ei haeta Euroopasta, paitsi Kasparaitis! Toporowsky on yhtä vähän tappelija kuin Banham. Mutta suomen pullamössöliigassa jokainen pohjoisamerikkalainen näyttää keskimääräistä suomipoikaa kovemmalta, koska sitkeys ja peräänantamattomuus kuuluu heidän mentaliteettiinsa. Olen nähnyt livenä kymmeniä tappeluja NHL:ssä ja SM-liigassa vielä enemmän. Yksi näkemistäni SM-liigan tappeluista (Tom Laaksonen - Jarkko Glad) näytti jo vähän tappelulta. Tasoeroa oli Tompan eduksi, mutta ei liikaa.

Joo, voimista. Minulla on ollut ilo treenata Blöössin kanssa samalla salilla 1,5 vuotta. Tästä syksystä eteenpäin Blöös treenaa enimmäkseen omalla salillaan, joka on hieno. Mutta tapaan osaa heistä edelleen. No, tänä aikana olen tutustunut moniin jätkiin, parhaiten Banhamin Frankiin. Myös Shayne kuuluu näihin salituttuihin, mutta aika vähän Shayne puntteja kolisteli Fränkkiin verrattuna.

En viitsisi heittää läppää Vopatin voimatuloksista ja tappeluista ellen niistä jotain myös tietäisi. Olen siis ollut paikalla, kun Vopat rytyyttää treenejään. Eikä penkki ole kuin yksi indikaattori, totta, mutta antaa aika hyvää kuvaa yhdessä olkapäiden ja yläselän kanssa yläkropan/ojentajien kunnosta. Sitä voimaa tarvitaan väännöissä & myllyissä eniten. Vopat on niitä harvoja, jotka oikeasti ovat lähellä 200 kiloa. Muita kovia punttimiehiä, joita olen nähnyt: Janecky, Saarela, Nielikäinen, Mäkiaho, Zidlicky ja Bluesista Seva ja Määttä. On toki muitakin, mutta pk-seutu on sattuneesta syystä meikäläiselle parhaiten hallussa. Toporowski? Ei kauhean vahva, mutta ei kauhean heikkokaan, ts. voima normaalilla tasolla.

Ihan hyvä hemmo se Toporowsky - mutta pelottavampi kuin Vopat?? Vahvempi kuin Vopat?? Näkikö kukaan, mitä Marco Tuokolle tapahtui, kun Vopat nosti häntä rääsyistä? Jalat ilmaan. Käsivoimilla. Luuletteko, että niillä käsivoimilla lähtevä lyönti ei satu?

Ja kaiken lisäksi Blöös on vielä kakkosjoukkueeni....edelleenkin. Hyvä neuvo: jos lyötte, niin varmistukaa ensin, että omat lihakset riittävät lyömiseen....
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep aktiivikirjoittajien osalta lienee näin, tiedä sitten mitä muut äänestäneet ovat. Palstalla kun on paljon henkilöitä, jotka eivät liikoja kirjoittele.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Ääniä annettu yhteensä 31 kappaletta ja Blues-faneja (jotka oikeasti lukevat ja kirjoittavat) on n. 10-15 kappaletta.
 

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
JHag

Heh, ensin kysyt espoolaisilta kumman ottaisimme mieluummin, ja sitten revit perseesi kun vastaamme lähes yksimielisesti Topperin...:) Kyllä minäkin äänestin Topperia. En tiedä kuinka paljon on hyvä suoritus, itse hän sanoi nostavansa n. 140 kg kun sen haastattelun tein hänestä viime vuonna. Eihän se tietenkään kahtasataa ole lähelläkään. Mutta off the topic, äärettömän mukava tyyppi, ei kyllä minkäänlaiseksi tappelijaksi uskoisi.
Osaa kyllä senkin homman...ainakin omien sanojensa mukaan.

No, mutta sitten se tärkeämpi puoli....Topperi on yksinkertaisesti paljon parempi pelaajana minun mielestäni. Äijä paukutti pinna per peli tahtiin kun pääsi vauhtiin ja huipentumana tuo Kärppä-peli jossa äijä nakutti neljä maalia...uskomaton suoritus. Aiemmin tuohon oli Espoossa pysynyt vain Czerkawski NHL-lakon aikana.
Topperi on, vahva tai ei, ainakin älyttömän vaikea pideltävä kulmissa. Enpä tiedä paljonko joku penkkitulos siihen vaikuttaa, mutta kun mies sen kiekon kulmassa sai, ei sitä kovin helpolla pois sitten otettukaan. Joskus tuli mieleen ihan NBA:sta O'Neill, samalla tavalla Topperi vain joskus runnoi itsensä maalin eteen.

Eli koska vain takaisin Bluesiin, Vopat ei ole vakuuttanut lähellekään samalla tavalla, mikä ei tarkoita etteikö hän olisi hyvä pelaaja.

Ja tämä vain sitten minun mielipiteeni.

Ai niin, ja mitä ihmettä se kulttuurista kertoo jos valitsee sen oman jätkän? Kai nyt on sanomattakin selvää, että tilanteessa Sakke vs. Nurminen, kuka tahansa idioottikin valitsee Nupen. Sama kun kysyisit paria Niclas Lidström-Niclas Hedberg. Kas kun et verrannut Lemieuxiin ja Sevaan...Vopat ei mielestäni ole parempi kuin Topperi, ja kertoo mielestäni kulttuurista sanoa se. Tottakai sitäpaitsi omilla pelaajilla tai pelaajilla jotka ovat pelanneet omassa joukkueessa on etu näissä vertailuissa, sillä heidän pelejään on nähnyt paljon enemmän.

Espoossahan on enemmän kiekkokulttuuria kuin muilla liigapaikkakunnilla yhteensä.
 
Viimeksi muokattu:

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
JHag

Et tosissasi voi verrat kaksikkoa Sakke&Nupe ja Vopat&Toporowsky.... Itse katson omaavani jonkun verran jääkiekkotietämystä, pidän ns. kovasta pelistä ja taklaavista joukkueista. Myös kulttuuriministerin painajaiset, joita jotkut tappeluiksi väittävät, kuuluvat mielestäni jääkiekkoon. Silti valintani on Toporowsky.

Miksi? Voi olla, ettei Shayne nosta penkiltä yhtä paljon rautaa kuin Roman, voi olla ettei hän ole myöskään yhtä hyvä tappelija. Mutta kokonaisuutena hän on parempi kiekkoilija. Näin uskallan väittää, vaikka en ole Toporowskyn pelejä nähnyt sitten viime kauden. Vopat ei jättänyt minkäänlaista kuvaa itsestään pelatessaan Ilveksessä ja Pelicansissa. Voi olla, että Hifkin otollinen ympäristö herätti uinuvan taistelijan, tai voi olla, että Vopat pelaa nyt elämänsä kevättä ja uni tarttuu kesällä uudelleen simmuun.

Tämä koko väittely onkin aikamoista mutua puolin ja toisin, eihän näitä herroja ole nähty edes kaukalossa samaan aikaan tällä kaudella. Toki näissä väitteissä painaa myös se, ettei esim Vopatin otteita Hifkin paidassa nyt niin suurella kiinnostuksella kuitenkaan ole tullut seurattua. Joten oli tämä lätkäkulttuuria tai ei, oma valintani olisi myös Toporowsky.
 

Jaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues, Toronto Maple Leafs
Re: Okei Espoo

Viestin lähetti JHag
Minä kun luotin, että Espoossakin olisi vähän kiekkokulttuuria. Kiekkokulttuurilla käsitän laajemman perspektiivin kuin sen, että meidän jätkä on aina parempi.

Jaahas... Ei meidän jätkä ole aina parempi mutta kyllä Blues-faneille kelpaa kaveri joka tekee lähes piste/peli ...

Vopat voi olla kova jätkä.. Itse en oikein ole innostunut kantamaan puhdasta tappelijaa tänne miljoonan kilometrin takaa kun sm-liiga tunnetusti ei paljoa tarjoa tappelijoille.
En myöskään tiedä Topperin voimatuloksista kun harrastuksiini ei kuulu seurata isojen miehien lihastreenejä punttisaleilla.
Jos tappelijaa halutaan liigajengiin tulee varmaan huomattavasti halvemmaksi hankkia Nielikäinen kuin kumpainenkaan näistä kahdesta kiistellystä.
Mitä Topperin voimaan tulee niin aika pehmoisia oli todellakin vastustajat kun saivat Topperin näyttämään härkämäiseltä kentällä sm-liigassa. Muistuu alkuun mieleen mm. Kassu Haakanan älyttömällä vauhdilla yrittämä laitataklaus jonka tuloksena mies kimposi perseelleen kun Topperi ei ollut huomaavinaankaan(kiekon kokoajan pysyessä lavassa), Kari vähän nolostuikin tästä ja alkoi joka tilanteessa ajella Topperia mutta kun Shayne yritti saada Karin tappeluun pitikin mennä vaihtoon. Minun silmissäni mies ainakin vaikutti kauhealta sikaniska härältä kentällä, vaikken koskaan miehen punttitreenejä tarkkaillutkaan, mutta pystyi siinä samassa tekemään puolta enemmän pisteitä (tekee muuten edelleen Elit-serienissä) kuin Vopatti koskaan.
Älyttömän kovaluiselta kulmavääntäjältä Topper mielestäni vaikutti eikä yhtään harmita ettei mies hankkinut yhtään pelikieltoa tappelemalla vaan säväytti jokkueen parhaana tehomiehenä tulonsa jälkeisenä aikana. Mutta enhän minä nähnyt kuin n. 15matsia missä mies pelasi enkä yhtään penkkipunnerrusta.

EDIT: Sanottakoon vielä etten ole tappeluja vastaan! Ne vaan on käytännössä mahdottomia nyky sm-liigassa
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Cannibal & juhaht

...kiitokset asiallisista vastauksista. Löytyihän sitä kulttuuria kun vähän jaksoi potkia! Jumaleissön, en ole turhaan espoolainen itsekään.

Niin, olen kuumakalle, ja provosoidun kun provotaan mielestäni typerällä tavalla. Eli ilman asiantuntemusta heitellään vaain faktoja pöytään. Ja totta helvetissä revin perseeni välittömästi, olenhan HIFK-mies.

Vopat olisi kyllä teidänkin makuunne, jos hän Blöössiin tulisi, voin vakuuttaa. Banham olisi ollut kuin tehty HIFKiin, Toporowsky ei vakuuttanut minua niissä matseissa, joissa näin. Cannibal, kun vilkaiset sitä HIFK 2002-03 -ketjua tarkemmin, niin huomaat, että heitin lonkalta Topon voimatason oikein.

Niille, jotka ihmettelevät penkkituloksia yli 180 kg:n: niissä ei ole mitään ihmeellistä, ei yhtään mitään. Joka helvetin kuulantyöntäjä, kiekonheittäjä, moukarimies ja useimmat keihäsmiehetkin ottavat sen verran ylös. Siis hyvät sellaiset. Jääkiekkoilijalle ko. tulos on poikkeuksellisen korkea, sillä kiekkoilijan massa ei saisi olla paljon yli 105 kg:n ja kiekkoilijan tärkein ominaisuus on voimakestävyys. Moni jäppinen tekee uskomattoman monta toistoa, siis kiekkoileva jäppinen, noin 90-110 kilolla. Jopa 15-20 kertaa. Mutta maksimivoima loppuu noin 130 kilon paikkeilla. Sitten taas bodari, joka runttaa 170 kilolla ykkösen, saattaa tehdä 100 kilolla vain 10-12 toistoa ---> lihakset on treenattu räjähtävään maksimisuoritukseen, eikä pitkäkestoiseen voimantuottoon, joten esimerkiksi 2 minuutin aikana 15 kertaa 110 kiloa ylöstyöntävä hemmo on voimakestävyydeltään huomattavasti parempi kuin samassa ajassa 150 kiloa 2x4 ottava iso jätkä. ----> Juuri tämän takia Tony Halme yleensä häviää nyrkkeilymatsin, jos se kestää yli 3 erää. Halme tuottaa voimaa vähemmän kuin vastustajansa eikä saa edes tekniikastaan mitään tasoitusta. Ja siksi iso, vahva härkä tyrmätään usein....Voima voittaa lopulta aina.

No, tästä voisi jaaritella koko illan. Anyway, joskus lätkään tulee näitä luonnonoikkuja, joista vaikuttavimpia ovat olleet Janecky, Saarela, Hullu-Pasi, Mäkkäri, Zidlicky, Määttä ja nyt minulle uudempi tuttavuus Vopat. Näiden jätkien rakenne on poikkeuksellinen ---> siinä yhdistyy (paitsi Pasilla) kohtuullinen aerobinen kunto/kestävyys ja iso maksimivoima. Nielikäisellä olisi jopa tulevaisuutta voimanostajana, kun aerobisesta puolesta eri tarvitse niin välittää. Moni näistä ryytyyttäisi maksiminsa yli 200:n noin 2-3 kuukauden harjoittelulla, mutta se ei kannata. Silti heillä on hihassaan näissä vääntötilanteissa vielä tämäkin "reservi". Ts. lihaksilla on luontainen taipumus anaboliseen tilaan eikä kataboliseen, kuten useimmiten. Tällaisista ominaisuuksista maksettaisiin maltaita, jos niitä saisi ostaa kaupasta...

Itse nostin 17-vuotiaana kollina, ja täysin epäpuhtaasti, 150 kg:n maksimin penkiltä. Painoin 91 kiloa. Mutta voimakestävyyteni oli ihan perseestä, 100 kiloa sain ylös 4-6 kertaa..Nyt treenaan eri tavalla ja voimakestävyys on paljon parempi, mutta maksimi ei ole juuri noussut.

Näin kerran kokkolalaisella salilla, kun Arsi Harju teki kapeaa, ns. ojentajapenkkiä 200 kilolla...kädet siis lähes kiinni toisissaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Re: Re: Okei Espoo

Viestin lähetti Jaari

...
En myöskään tiedä Topperin voimatuloksista kun harrastuksiini ei kuulu seurata isojen miehien lihastreenejä punttisaleilla.
...

Perversiot jokaisella.
Minä taas tykkään syödä kaikennäkösiä Kinder-tuotteita, toiset tykkää tuijotella miehiä punttiksella.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: Re: Okei Espoo

Viestin lähetti Tommy


Perversiot jokaisella.
Minä taas tykkään syödä kaikennäkösiä Kinder-tuotteita, toiset tykkää tuijotella miehiä punttiksella.

-Toiset saavat korvausta siitä, että valmentavat kiekkojoukkuetta, toiset saavat korvausta siitä, että katsovat treenejä punttisalilla. Sellaista on elämä.
 
G

Guest

jhag

no joo,täytyy se sitten uskoa,että vopat ottaa 200kg,vaikka aluksi vähän epäilyttikin,nimenomaan sen takia,että 200kg penkiltä vetävä kaveri on melko hidas/kankea.
itsekkin kolistelen puntteja,penkiltä nousee 155kg,mutta painoakin on hieman yli 100kg.minä myös epäilen vahvasti,että me treenaamme samalla salilla.
pasista sen verran että olen hänet nähnyt muutaman kerran salillani ja ei mielestäni ollut mitenkään "yli-patti",vaan jos oikein muistan niin joulukuussa hän taisi ottaa penkiltä 130 kilolla kolme toistoa ja päälle pari pakkoa,eli ei nyt niin mahottomasti,mutta kumminkin ihan ok tulos kiekkoilijalle.
muita kiekkoilijoita joita olen nähnyt salillani:
m.hurme jaloissa oli voimaa
j.caloun hiiri
s.mettovaara samaa tasoa pasin kanssa
f.banham suht vahva,ei mikään rimpulakaan
j.ruutu penkissä 90 kiloa otti kolmosia,kevyesti 30sec palautuksilla
a.j.niemi sama kuin rudilla ps.treenas rudin kanssa
m.tuomainen samoissa kuin banham,ei niin iso ku luulin
tässä muutama en nyt muista kaikkia,mutta yhteenvetona voisi kuvitella että keskiarvo penkin maksimissa voisi olla 120kg näillä herroilla,ja sitten ku verrataan sitä vopatin kahteen sataan niin voidaan todeta,että roman on tosi vahva.
mutta olen kuitenkin samaa mieltä,että ei se 200 niin mahoton ole,sitten ku joku vetää250kg penkistä niin voidaan puhua älyttömistä voimista,ja samalla voidaan todeta,että 250kg:n nostoon ei pääse ilman kiellettyjä aineita,olit kiekkoilija tai bodari.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
purinton: Juuri näin. Näit Pasin kesällä? Näin sitä talvella sen pitkän huilin aikana ja oli aika pattina. Sanoi, että joutuu pudottamaan painoa loppukevääksi, jolloin palasikin riviin. Lähes Vopatin tasoa on muuten Zidlicky = handut isommat kuin Markku Hurmeen jalat. AJ on kehittynyt USA:ssa, myös Jakke.

Bluesin Seva on yllättävän sinnikäs patu. Miksei se saa sitä voimaa ulos kaukalossa? Vykoukalilla on juoksijan kroppa, kuten Peter Aholallakin, vaikea saada massaa. Banham ja Toporowsky olivat molemmat vahvempia kuin Bluesin ka. Hajahuomiona myös Kari Kalton tosikova aerobinen kunto.
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Entäs happi?

Kovat penkkitulokset tietävät yleensä isoja rintalihaksia, ja isot lihakset kuluttavat paljon happea. Joku viisas, sanoi aikanaan, että rintalihaksilla nostetaan vain markkina-arvoa. Miten on Jhag?

Tyson nostaa penkiltä n.170kg, ihan näin vertaillakseni. Halmeen Tonska ei oo koskaan saanut kahta sataa penkiltä, vaikka käsi kävi ahkeraan purkilla. Muuten Toni on aikavahva tasaisesti, mutta kovin keskinkertainen penkkimies. Nämä Halmeen tiedot on toki vuosien takaa BBC:ltä.

Eli: Mika Halvarin sanoin. Se ei ole tärkeätä, paljon nousee penkistä, vaan se paljon nousee pankista.

ps

Niille, jotka ei tiedä BBC on Helsingin vanhin punttisali.
 
G

Guest

näin pasin viime huhtikuussa ekan kerran puntilla silloin se ei vetäny penkkiä,polki pyörää ja otti jotain kevyttä reeniä.
joulukuussa 2001 mä näin sen uudelleen ja sillon se otti penkiltä 130kg:lla kolmosia.silloin sillä oli joku ihme tauko peleistä takareisi mukamas,sinä varmaan tiedät todellisen syyn pasin poistumiseen ifk:n kokoonpanosta marraskuussa,itse kuulin sen oikean syyn varsin luotettavasta lähteestä.
olisi kiva nähä marekki puntilla ei se tuolla kadulla näytä kovin patilta,mutta en epäile hetkeäkään etteikö hän olisi vahva kaveri.
 
G

Guest

tumba

kyllä halme ainakin omien sanojensa mukaan on ottanut 220kg:lla kutosen,kertoi jossain radio haastattelussa puol vuotta sitten.
mutta eihän sitä tiedä että mitä se sitten todellisuudessa on ottanut,mutta täytyy muistaa että penkkiä nostettaessa,on hyödyksi jos olet lyhyt.maailman kovimmat penkkaajat ovat 160-170cm pitkiä ja heidän liikeratansa rinnalta suorille käsille on paljon lyhyempi kuin 2metrisillä kavereilla,ja sen vuoksi he hyötyvät lyhyestä varrestaan penkatessa.
mutta kyllähän kuulostaisi aika oudolta että roman vopat joka on halmeen pituinen ottaisi 200kg penkiltä ja halme ei.
halme on hakannut punttia koko ikänsä ja vetänyt aineita,vopatille puntti on vaan yksi osa harjoittelua,enkä usko että vopat on kauheasti mitään aineitakaan käyttänyt.
kyllä isot lihakset tarvitsee enemmän happea kuin pienet ja isot kaverit väsyvät nopeammin kuin pienet tämän takia,olet varmaan huomannut kuinka halme puuskuttaa parin erän jälkeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös