Vahvistusten tarve kaudella 2011-2012

  • 142 764
  • 374

Hurjis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sindel koeajalle Kärppiin

Elikkäs Pelicansista tuttu Jakub Sindel try-outille Kärppiin. En tuosta jutusta huomannut try-outin pituutta, mutta tuolla huhu-ketjussa puhuttiin kuukaudesta.

Eihän tää nyt mikään ihan maaginen pelimies ole, mutta ihan hyvä kuitenkin, että edes joku tulee paikkaamaan, kun junnut on kisoissa. Sindel on kuitenkin Aralle tuttu pelaaja, ja hyvällä mäihällä hänestä saadaan SE maalintekijä. Takuuvarma ostos kuitenkin, onhan sentään tsekki kyseessä.
 

Eetska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vai että Kuba tuli sitten teille testiin. Ehkä olen jopa iloinen kun ei taas Pelicansiin tullut. Itse Sindelistä sen verran, että omaa melko kovan laukauksen joka ei ole aina niin tarkka. Puolustuspäässä on vaikeuksissa aika usein. Yv:tä osaa pyöritellä myöskin, mutta ei mikään Viuhkolan haastaja ikinä tule olemaan. Vähän epäilen ettei pelaa enää kuukauden päästä Kärpissä, mutta toivotaan kuitenki että olisi jotain apua Kärpille.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Erittäin hyvä signaus tähän väliin Kärpiltä paikkaamaan U20-kisoihin lähtijöitä. Tryoutissa ei ole käytännössä mitään riskejä ja parhaimmillaan Sindelistä voi olla ihan kivasti apua Kärpille vaikka vähän pidemmäksikin aikaa.
 

Kaspo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Erittäin hyvä signaus tähän väliin Kärpiltä paikkaamaan U20-kisoihin lähtijöitä. Tryoutissa ei ole käytännössä mitään riskejä ja parhaimmillaan Sindelistä voi olla ihan kivasti apua Kärpille vaikka vähän pidemmäksikin aikaa.

Täysin samaa mieltä. Edes heikkous puolustuspäässä ei haittaa, koska Kärpillä on ylitarjontaa duunarilaitureissa.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Kuukauden try-out, niin eipä tuosa oikein mitään menetä. Jos on sysipaska, niin sitten vaan pois. Hyvä, että edes yritetään!
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Sindellin hankinta on vähän ristiriidassa niiden kommenttien kanssa, joissa vannottiin, ettei tänne hankita kuin vain "kunnon vahvistuksia". No kerta try-outille sattui suostumaan ja junnut on useita pelejä poissa, niin mikäs siinä sitten. Toivottavasti onnistuu!
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Hyvä, että edes yritetään!

Tässäpä se tärkein! Try-out ehdotonta plussaa tässä tapauksessa, sillä mikäli Sindel ei onnsitu, niin Kärpät pääsee kaverista eroon. Toivottavasti kuitenkin onnistuu paikkaamaan junnukisoihin lähtijöitä, sillä ison lovenhan Salomäki ja Donskoi Kärpille jättävät.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kuukauden try-out, niin eipä tuosa oikein mitään menetä. Jos on sysipaska, niin sitten vaan pois. Hyvä, että edes yritetään!

Juurikin näin! Tuskin Kuba ihan sysipaska on, mutta se ei vielä riitä mihinkään eli nyt on päästy sille paremmalle puolelle neuvottelutilanteessa ja vain hyvää parempi suoritus ansaitsee kaverille mielestäni loppukauden kontrahdin.
Kuba on kuitenkin vasta neljännesvuosisataa vanha, joten pelivuosia olisi vielä rutkasti ja onnistuessaan voisi olla vielä kovinkin "tuottoisa" pelaaja Kärpille - hyvä haku tähän saumaan!
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Toivottavasti kuitenkin onnistuu paikkaamaan junnukisoihin lähtijöitä, sillä ison lovenhan Salomäki ja Donskoi Kärpille jättävät.

Oliko se nyt viimeiseen 15 peliin 2 maalia, yksi per naama..Mutta joo, toki pitää jotenkin paikata näitä.

Mutta..vai ei tänne hommata kuin varmoja pelimiehiä...Ei vittu, eikö niitä pelimiehiä oikeasti löydy muualta kuin Tsekeistä? Aravirran vittuilut konsonanttihirviöistä ovat tällaisten jälkeen todella säälittäviä puheita.

Käyköön nyt sen kuukauden sitten pyörimässä, luojan kiitos on edes tryout. Helvetin yksipuolinen pelimies on kuitenkin kyseessä, periaatteessa on maalintekijä mutta ei tarpeeksi hyvä sellainen. Jatketaan tätä samaa linjaa hankinnoissa eli roudataan näitä keskinkertaisuuksia Tsekeistä yrittämään. Saattavat jokusen pisteenkin jopa tehdä, mutta eivät todellakaan ole voittavan joukkueen pelaajia.
 

Hxxx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mental tension
Oliko se nyt viimeiseen 15 peliin 2 maalia, yksi per naama..Mutta joo, toki pitää jotenkin paikata näitä.

Point taken. Salomäki ja Donskoi ovat kuitenkin pelanneet kakkosketjussa, joten pakkohan niille paikoille oli jotain hankkia. En ole itsekään kovin innostunut siitä, että Sindel oli The Haku, mutta parempi kuin ei mitään. Ja tuo try-out pelastaa aika paljon. Low risk -high reward -tilannehan tässä on.
 

Etelärinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joskus 1+0 on enemmän kuin 4+4 vai miten se menikään.

No, hyvä tosiaan että edes yritetään. Sindelin hankinta tuntuu kaikesta huolimatta järkevältä kun huomioidaan try-out ja se, että Ara tuntee pelaajan entuudestaan.
 
Jos vaihtoehtona on nostaa joku täysin tuntematon kaveri paikkaamaan junnukisailijoita tai ottaa tuon tason kavereita yrittämään, niin nostaisin niitä nobodyjä. Mihin hävisivät puheet siitä, että vahvistusten on oltava vahvistuksia? Vai oliko kenties tuolle pelipaikalle ainoa tsekki, joka oli halukas suomeen tulemaan.

Vittu, että vituttaa tuommoinen. Voihan tuo onnistua, mikä ettei, mutta pelkäänpä pettymyksen olevan edessä.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Vittu, että vituttaa tuommoinen. Voihan tuo onnistua, mikä ettei, mutta pelkäänpä pettymyksen olevan edessä.

Enpä kyllä hirveämmin Kärppäkannattajana osaisi olla vittuuntunut jos valmentajalle entuudestaan tuttu ja viime kaudella liigassa yli 30 pistettä tehnyt pelaaja tulee kuukaudeksi koeajalle. Hyvää reagointia Junnolta tai Aholta tai siltä kuka näitä hankintoja Kärpissä tekeekään.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Noin äkkipäätä ajatellen Sindel ei ole se mitä ollaan haettu tai ainakin odotettu. Pitää kuitenkin muistaa että viisi-kuusi peliä menee ilman Donskoita ja Salomäkeä. Samalla on hyvä muistaa se tosiasia, että sarjasijoitus on yhdeksäs ja noistakin peleistä tarvitaan kipeästi pisteitä, ei tässä ole varaa antaa tasoitusta kellekkään jos mielitään kuuden joukkoon runkosarjan lopussa.

Ei siellä reservissä Kärpillä ole kovin kummoisia hyökkääjia joten ainakin täytemiehenä Sindelin pitäisi mennä ja näyttäköön mies sitten kuukauden aikana, kannattaako kuulakärkikynän nappia uudestaan painaa jatkosopimuksen merkeissä.

Itse kuitenkin toivon, että sen "Suuren" kalan pyytäminen jatkuisi edelleen aktiivisesti, oli sitten nimessä konsonantteja tai vokaaleja, pääasia kun sellainen synnynnäinen maaliruisku jostain löytyisi.
 
Enpä kyllä hirveämmin Kärppäkannattajana osaisi olla vittuuntunut jos valmentajalle entuudestaan tuttu ja viime kaudella liigassa yli 30 pistettä tehnyt pelaaja tulee kuukaudeksi koeajalle.

Ainoat hyvät puolet tuossa sitten tulivatkin. Itse taas olen odottanut joukkueen kasaamisesta lähtien edes yhtä tähtipelaajaa joukkueeseen. Sellaista ei ole, eikä mielestäni edelleenkään. Miten herranjumala voi joukkueeseen työntää liki kolme miljoonaa euroa rahaa ja pelaajalista näyttää tuolta.

Sen verran tarkennan, että itse Sindel ei sinänsä minua vituta. Minua vituttaa lähinnä joukkueen kasaustyyli, joka on rempoillut nyt pelkkiä-tähtiä-linjasta pelkkiin-duunareihin-linjaan. Tuo joukkue voisi olla aivan hyväkin, jos sinne jostain löytyisi pari kovaa pelaajaa. Vaan jos pelaajien ainoa kansallisuus saa olla tsekki, niin mahdollisuudet vähenee.

Toivon silti, että olen täysin väärässä ja Sindel on loppukauden sopimuksen arvoinen. Niin toivoin Vondrkastakin, vaikka sopimuksen julkistamisesta alkaen olin varman, että ei varmasti onnistu. Tästä pelaajasta en ole yhtä varma, mutta pessimisti ei pety :(
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Itse olen täällä rutissut, kun ketään ei ole tullut, niin olen siihen tyytyväinen, että edes jotain siellä toimistollakin tapahtuu. Itse olen ollut siinä luulossa, että siellä on jo joululoma aloitettu, mutta näköjään ei. Ei varmasti tämä Sindeli mene kautta aikojen top 10 hakuihin kesken kauden. Pelannut ilmeisesti aika surkeasti Venäjällä ja tehotkin sen kertoo. Ei varmasti ole myöskään maalintekijänä ihan sitä mitä haluttiin, mutta onko mahdollista siltikin, että voi sillä osa-alueella myös auttaa joukkuetta? Vai onko siellä nyt niin paljon kavereita, jotka osaa maaleja tehdä? Kaikki on tässäkin tapauksessa mahdollista. Voi olla täysin turha haku ja lähtee kuukauden päästä menemään tai sitten voi olla myös hyödyllinen pelaaja tietyillä osa-alueilla joukkueelle.

Tottakai tässä voi ajatella, että tähän pelaajaan tartuttiin senkin takia, kun on jollain tapaa myös Aravirralle tuttu tapaus. Onko se sitten huono juttu? Katsotaan nyt onko Sindelistä mitään hyötyä joukkueelle vai ei. Etukäteen sitä on mahdotonta sanoa, mutta pelit ja aika näyttää. Minä ainakin toivon parasta. Ja aivan varmasti olen täällä möykkäämässä myös, jos kaveri ei saa mitään aikaan! Tässä tapauksessa en kuitenkaan syytä Ahoa ja kumppaneita. Jotain kuitenkin edes yritetään.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Miten herranjumala voi joukkueeseen työntää liki kolme miljoonaa euroa rahaa ja pelaajalista näyttää tuolta.

Eihän siihen ole työnnetty läheskään niin paljon rahaa. Duunari/tähti balansista olen kyllä kansasi täysin samaa mieltä. Silti sanon Sindelin olleen ihan hyvä haku juuri tähän saumaan kun Salomäki ja Donskoi ovat nuorten kisoissa. Nyt kun rosterissa on tilaa pääsee kaveri näyttämään mitä osaa. Luulisi motivaatiota nyt riittävän kun kahdessa seurassa asiat eivät ole menneet kovin hyvin.

Mielestäni tämä oli Kärpiltä aika riskitön ratkaisu. Ei maksa paljoa, tuo täytettä rosteriin nyt kun sitä tarvitaan ja tästä pääsee hyvin helposti eroon jos ei homma natsaa.

Ainoa mitä tässä hieman pelkään on se että Sindel otetaan loppukaudeksi varsin heppoisin näytöin, kuten tapana on ollut. Jos Jakupista ei todellista apua ole maalintekoon niin kylmästi ulos tryoutin jälkeen. Näitä asenteella pelaavia tehottomia pörrääjiä joukkueessa on jo ihan tarpeeksi.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Hyvä haku tähän väliin. Erittäin hyvä tuo kuukauden tryout. Paikkaa junnukisojen ajan junnuja ja sen jälkeen saa vielä näyttää pari-kolme viikkoa osaamistaan. Varmasti on vielä verkot vesillä mikäli sattuu joku huippupelaaja ilmestymään markkinoille.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Hyvä haku tähän väliin. Erittäin hyvä tuo kuukauden tryout. Paikkaa junnukisojen ajan junnuja ja sen jälkeen saa vielä näyttää pari-kolme viikkoa osaamistaan. Varmasti on vielä verkot vesillä mikäli sattuu joku huippupelaaja ilmestymään markkinoille.

Juurikin näin! Tämä osoittaa, että toimistolla tiedetään missä mennään ja menestymishaaveita ei ole haudattu. Sindel saa näytönpaikan ja voi hyvinkin onnistua (koputetaan puuta). Ainakin miehellä on jo kokemusta siitä, mitä Suomessa pelaaminen vaatii.

Toivottavasti niitä huippupelaajia on vielä tarjolla, ja toivottavasti sellainen iso vonkale Kärppienkin uistimeen tarttuisi. Materiaalin puutteet on ainakin huomioitu ja niitä yritetään paikata! Ei tässä ainakaan mitään menetetä, päinvastoin saadaan ainakin pelimies junnuja paikkaamaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Nyt täytyy muistaa että Sindel tulee ennen kaikkea paikkaamaan junnukisoihin menijöitä ja siinä sivussa näyttää onko hänestä loppukauden vahvistukseksi. Ei tämä mielestäni ole kovin pahasti ristiriidassa sen suhteen että Kärpistä on ilmoitettu jatkossa hankittavan vain selkeitä vahvistuksia. Sindelin hankinta asettuisi aivan uuteen valoon jos meillä ei olisi tarvetta pelaajille ja kun tuossa on tosiaan se try-out. Sehän jo kertoo osaltaan sen että kuka tahansa ei kelpaa. Pitää ensin antaa näytöt siitä että on paikan arvoinen. Se minua vain pelottaa että uskalletaanko johtoportaassa olla riittävän kriittisiä näyttöjen suhteen kun tulee aika päättää kelpasiko vai ei. Liian usein on käynyt niin (ei pelkästään Kärpissä) että try-outin aikana on kenties pelissä tai kahdessa onnistuttu hyvin ja sen jälkeen vedetty lähes kiikareilla loppukausi.
 

Maaginen 56

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kajaanin hokki
En nyt tiedä mihin tämän kommentoisin, kipinä lähti tuolta jakubin palstalta. Kuitenkin, se Koponen hiuksista vittuun tuolta rosterista, aivan turhake koko jätkä. Eteläsuomalainen paskavätys, josta ei ole mihinkään. Samaan junaan voi minun puolesta heittää sen Stålhammarin(onneksi on romuna tai hokkia kiusaamassa), mieluummin katson vaikka tusina tshekkejä kuin näitä kahta apinaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
En nyt tiedä mihin tämän kommentoisin, ...

No, minä nyt kommentoin täällä, että periaatteessa olen samaa mieltä näistä mainituista suomalaisista kavereista:
Mestis on heille se oikea taso pelata jääkiekkoa enkä sivumennen oikein vieläkään ymmärrä Ståhlen "nostoa" Kärppiin Laserin raunioilta, kun siellä olisi ollut ehkä potentiaalisempiakin pelaajia - ei olisi välttämättä tarvinnut silti nostaa ketään Similän lisäksi.
Koponen taas on keikkunut Kärppien kirjoissa lähinnä viime kauden takia, vaikka tämä kausi Mestiksessäkin on ollut edellistä vaisumpi - Kajaanissa miehelle olisi ehkä paljonkin järkevämpää käyttöä kevään aikana kuin Kärpissä.

Mitä taasen tsekkeihin tulee, eivät he halvalla sano edes päivää, joten en mielelläni katsele enää yhtään sitäkään kasallisuutta edustavaa turhaketta Kärpissä. Sindel on hamuamassa pikavauhtia Vondrkalta jäänyttä turhakkeen roolia joukkueessa, jos ei nyt jotain ihan merkillistä saa aikaan muutamassa seuraavassa pelissä, joten paluulippu koeajan jälkeen lienee lähes selviö.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Mitä sille Ståhlhammarille on tapahtunut. Näin sen pelaavan syksyllä (ja loppukesästä) 2010, jolloin vaikutti sähäkältä ja hyvältä pelaajalta ja olisin Kärppien nelosessa nähnyt mielelläni. Sen jälkeen en ole nähnyt sen pelaavan. Näin on vissiin ryssitty tuo tapaus. Kaikille kenkää.

On muuten melkoisen tragikoomista, että juuri tämänniminen ketju on kutakuinkin pisin kausiseurantaketju. Joo, mietitäänpä sitä, varsinkin siellä toimistolla.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mitä sille Ståhlhammarille on tapahtunut...

No, sähäkkyyttä Ståhlella on löytynyt lähes koko syyskauden, mutta terävyys maalipaikoissa ja pelikäsitys tuntuivat jääneen jonnekin viime kautta peilaten. Oli varmaan itseluottamuskin pitkään hakusessa, kun pelasi Laserin ykkösessä kiikareilla Juutilaisen ja Julkusen kanssa - eivät saaneet mitään aikaan oikeastaan koko syksynä.
Eipä sillä, etteikö Kärppien jarrukentässä liikkeellään pärjäisi, mutta kovasti vaatisi kaitsemista, ettei jatkuvasti ylipelaa itseään ulos tilanteista.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Coyotes
Viime kaudella SaiPassa pelannut Tyler Redenbach vapautui vapaille markkinoille Sveitsin Oltenista. Siinä olisi oiva hankinta kakkosen keskelle ja toisen ylivoiman kapellimestariksi. Tämä on siis vain oma heitto, eikä huhu.

Huml - Viuhkola - Haataja

Donskoi - Redenbach - Salomäki

Koskenkorva - Kemppainen - Junttila

Keränen - Saarenheimo - Alikoski/Komulainen
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös