… redi ottanut yleisesti hyvin roolia ja saanut istumakatsomotkin välillä hyvin mukaan kannustukseen.
Tästä samaa mieltä ja nykyisellä Redillä on luontainen lahja/taito saada osa "kaavoihin kangistuneista ja varautuneista" istujista mukaan. Jatkakoon ihmeessä tätä käännytystyötä.
Capon paikka on vain capolle.
Missä muuten Ultras nykyään on? Onko sitä edes olemassa.
Tälle ekalle lauseelle myös kyllä-ääni. Ultraseilla on uudempia laulattajia ja mun mielestä Sundom Stån capokoroke voidaan jättää capoille.
Joskus harvoin on RA:n porukasta joku noussut lauteille. Vieraspeleissä tietenkin omat aloittajat, jotka päätetään bussissa tai vierashallissa.
Ultraseja on ydinporukkaa ja uusia tyyppejä joka pelissä, enemmän tai vähemmän.
Niin kuin aikaisemminkin on tullut näppäiltyä capon rooli on aivan oleellinen koko ottelun tunnelman kannalta. Itselläni yksi jännityksen aihe on ennen peliä se, että onko vakiokasvot johtamassa päätyä.
Rumpali on onneksi lähes 100%:n varmuudella paikalla. :) Se kun puuttuu, voidaan melkein jo "sammuttaa valot".
Yleisesti on huomattu, että capoja puuttuu. Varsinkin ne vaki capot jota näkee nykyään harvoin. Ovatko vain kyllästyneitä, sitä en osaa sanoa.
Tähän ei liity mitään suurta draamaa. Nuoret aikuiset vanhenevat, tulee perheenlisäystä, elämässä on arki-iltaisin töiden jälkeen muutakin kuin lätkämatsia. Viikonloppuna huvittaa joskus tehdä muutakin kuin raahautua hallille.
Varmasti osaa puuduttaa kymmenvuotinen sota kymppipaikasta. Vähän ns. taisteluväsymystä sekä punanutuilla että mustatakeilla.
Miksi pitää hakea tästä jotain vastakkainasettelua? Eikai Rediä tarvitse pois hätistellä sen takia, että capoja ei syystä tai toisesta näy otteluissa entiseen tapaan? Mun mielestä vähän typerää tehdä tästä jotain mustasukkaisuusdraamaa, kun tavoite on kuitenkin yhteinen. Redi on hahmona varsin onnistunut luomus, jonka takana on asiaan soveltuva tyyppi/tyyppejä. Ei Redin touhut ole minun mielestäni poissa Red Armyn toiminnasta mitenkaan, vaan enemmänkin täydentää sitä.
Jotenkin nämä nykyiset haasteet capojen ym. touhun kanssa vaikuttaa enemmänkin Red Armyn sisäiseltä ongelmalta ja/tai kyvyttömyydeltä uudistua. Se ei ole suoraan Redin tai Sportin organisaation syy ellei RA:n toiminta vedä ihan entiseen malliin. Kyllä Redi ainakin läpsyttimet voittaa.
Täyttä asiaa. Redi voi mun mielestä käydä päädyssäkin vähän herättelemässä uinuvaa kannattajalaumaa. Ei välttämättä Capojen paikalle. Tukea voi antaa alimmiltakin portailta ihan näkyvästi.
RA:n aktiiviporukka on suppea ryhmä, eikä sinne käsittääkseni ole tunkua. Se ei kiinnosta nuoria aikuisia Mestis/divariaikojen tapaan. Jotain tarttis tehdä... Innokkaimmat menevät Ultrien mukana Vepsun peleihin ja osa jaksaa tulla vielä talvella Kuparisaareen.