mendieta kirjoitti:
Hieman yllättyneenä luen, että olet jollainlailla katkera kun Sport on lopulta saamassa oikeanlaiset edellytykset toimia. Onko se sinusta väärin?
Mendieta hyvä, en ole katkera siitä, että Sport on saamassa oikeanlaiset edellytykset toimia... Kenties olen hieman ärtynyt
tavasta, miten tähän asti on toimittu... Eli seurajohdossa on puhuttu suurilla äänenpainoilla liigamahdollisuuksista, vaikka todellisuudessa taloudellinen tilanne on ollut koko ajan veitsenterällä ja aika pitkälti ulkopuolisen tahon (=kuntayhtymä) käsissä. Taloutta ei ole pidetty sen hetkisten faktojen pohjalta vaan eletty yli varojen ja samaan aikaan syytetty tilanteesta vain kuntayhtymää. Tuohon nähden hehkutukset Vaasasta ovat hieman tuntuneet oudoilta, välillä ärsyttäviltäkin... Ehkäpä tämä taktiikka on ollut ainut keino saada muutoksia noihin halliongelmiin...?
Nyt on kuitenkin tilanne mitä ilmeisimmin muuttumassa ja varmasti Tamille kuuluu asiasta iso kiitos. Nyt vaan on pidettävä talouden kanssa Sportissa jäitä kypärän alla, sillä tässä on mahdollisuus rakentaa tulevaisuutta - maltilla ja viisaudella. Vielä tässä vaiheessa en ole vakuuttunut, että näin tapahtuu. Toivon mukaan historia tulee todistamaan epäilyni vääräksi ja Sportin talouden tervehdyttäminen onnistuu...
Mielestäni itse olen osallistunut tähän keskusteluun hyvinkin asialinjalla ja katson, että jääkiekon, Mestiksen ja Hermeksenkin kannalta (merkitsee tulopuolella varmasti kotipelien muodossa 30.000-40.000 euroa kassaan) on hyvä asia saada Sport jatkamaan pelejään. En tiedä sitten kuinka lähellä "nitkahtamista" Sportissa oikeasti oltiin.
Menestystä uuteen kauteen! Toivottavasti keskustelu Kokkola-Vaasa -akselilla jatkuu ensi kaudella kiihkeänä, mutta kuitenkin asialinjalla. Itse olen kokenut, että viime kauden aikana jutut Jatkoajallakin joidenkin nimimerkkien välillä (mm. Mendietan kanssa) olivat hyvin hedelmällisiä. Toki molemmissa leireissä on lapsellisia provojakin heittäneitä kirjoittajia.
Pääasias on se, että nyt voidaan niin Kokkolassa kuin Vaasassakin alkaa keskittyä tuleviin paikallispeleihin + uuteen kauteen!