Tähän olisi mukavaa saada lisävalaistusta. Jyväskylä on vaasaa lähempänä kuin kuopio ja vaasalaisella on yhtä paljon kosketusta kuopiolaiseen kuin teksasilaisella siperialaiseen eli melko kaukaa hakusessa tämä "inho".
Muinainen, toistan muinainen liigapaikan vääntötaistelu sekin meni varsin hyvässä sekä rehdissä hengessä eikä ollut sportin vika ettei sillä ollut NHL-apuja nousussa. Sportin otettua tuossa ottelusarjassa kunniakasta hopeaa ei jäänyt mitään antipatiaa siitä etteikö spora joskus voisi tahkota liigaa ihan samalla tavalla. On vaikeaa valmiiksi inhota uutta liigajoukkuetta kun sen kanssa ei ole ennakkoon oikeastaan mitään todellista historian rasitetta. No, tämäkin tietysti vain minun näkemykseni kuten sinulla on omasi.
Itse olin näissä Kalpa - Sport mittelöissä suht nuori, enkä välttämättä täten ajatusmaailmallani koko "viharyhmää" edusta, mutta suurin osa vaasalaisista etenkin ~20v ikäluokasta muistaa Kalpan sinä joukkueena, joka kaatoi pelkästään NHL-avuilla Sportin. En tiedä miten päin olisi ottelut kääntynyt ilman noita apuja, mutta ainakin itselläni Kalpasta tulee välittömästi mieleen tuo työsulkukausi - vaikkakaan ei hirveän hyvässä muistissa kyseinen sarja olekkaan.
Toinen asia mikä todennäköisesti hieman vaikuttaa on nuo sikariportaan puheet siitä, kuinka Liiga pitää sulkea jne jne. Mutta Pat on yllättävän lähellä kyllä ainakin omia tuntemuksia, ja en itse muokkaisi oikeastaan mitään. Ilveksen nyt nostaisin kiinnostavammaksi mitä Pat kirjoitti, mutta nojoo hyvä lista siltikin.
Viimeksi muokattu: