Vaasan Sport 2013–2014: Kohti unelmaa!

  • 1 060 152
  • 2 993

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Laine on kokoajan hajalla. Mulla ei ainakaan jäänyt kaverista edes tarkkaa kuvaa, koska kausi oli niin rikkonainen. Väläytteli silloin tällöin, paljon istui katsomossa. Jokainen paikka kropassa tais mennä ainakin kertaalleen rikki viime kauden aikana.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Joo toki tässä joudutaan kiikkumaan realismin ja epärealismin rajamailla, kun mietitään ensi kauden rosteria, mutta erityisesti siihen epärealismiin meillä kannattajilla on oikeus.

Itse olen samalla kannalla, että kaiken maailman Meret pois äkkiä näiltä listoilta jos oikeasti on tarkoitus taistella liigapaikasta. Kyllä me tarvitaan lisää ykköskorin miehiä. Mutta jos ihan todellista nousutavoitetta ei ole, niin siinä tapauksessa varmaan nämä esille nostetut mahd. jatkajat ajavat kyllä asiansa.

Mitä tulee edelleen case Kujanpäähän, niin ihan sama koskee häntä. Riippuu täysin seuran tavoitteesta, mikä on Kujanpään rooli joukkueessa. Liigaan ei perusmestismatskulla jyrätä.

Mutta ihan hienoa, että ollaan realisteja. Kuitenkin yltiörealisti sanoisi, että lopettakaa ne liigapuheet. Mutta kyllähän me halutaan siitä liigasta puhua :)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Liigaan ei perusmestismatskulla jyrätä.

Jos ei pysty lähteä taistelmaan liigapaikasta 420 000 eurolla, kun se aiemmin onnistunut paljon pienemmälläkin rahasummalla niin sitten ei varmasti voi muuta kuin heittää hanskat nurkkaan ja luovuttaa.

Voisitko vielä niputtaa, miksi Kujanpää on mielestäsi perusmestisjyrä, kun juuri edellisellä sivulla kaivoin tilastot esiin, että Kujanpää oli edellisellä kaudella sarjan kolmanneksi tehokkain sentteri. Viime kausiko tässä painaa niin paljon vaakakupissa? Ja kun seuraava argumentti on, että "pieni, ei pärjää liigakarsinnoissa, liian heppoinen", heitetään argumentti karsinnoissa 11-12. Plusimiinus-tilastossa Kujanpää, Suonpää ja Halava plussalla, Pelkonen ja Piispanen nollilla ja muut miinuksilla. Pari poimintaa: Heikkinen-6, Kokkola -5, Virkkunen -5, Tapio -5. Vetäisin johtopäätöksen, että ketju Halava-Mirri-Piispa pärjäsi Ilvekselle parhaiten. Fyysiseltä kooltaan Sportin köykäisin ketju.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jos ei pysty lähteä taistelmaan liigapaikasta 420 000 eurolla, kun se aiemmin onnistunut paljon pienemmälläkin rahasummalla niin sitten ei varmasti voi muuta kuin heittää hanskat nurkkaan ja luovuttaa.

Mutta kun niillä edelliskausien pelaajabudjeteilla ollaan oltu pelkkä vastaantulija karsinnoissa, ilman mitään realistista chänssiä. Muistutuksena, että Jukurit eivät pärjänneet alkuukaan historian heikoimmalle liigajoukkueelle, eikä varmasti tule enää koskaan noin hyvää saumaa. Kyllä siellä pitää olla todella kova jengi, että ottaa neljä voittoa sarjasta.

Sit tohon sentterijupakkaan. Jos meille olisi vielä tulossa ykkösketjuun sentteri, niin mun suosikit paikalle oisivat Kangasmäki (on jo soppari Lukon kanssa) sekä VVV (onko sopparia TuTon kanssa?).
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mutta kun niillä edelliskausien pelaajabudjeteilla ollaan oltu pelkkä vastaantulija karsinnoissa, ilman mitään realistista chänssiä. Muistutuksena, että Jukurit eivät pärjänneet alkuukaan historian heikoimmalle liigajoukkueelle, eikä varmasti tule enää koskaan noin hyvää saumaa. Kyllä siellä pitää olla todella kova jengi, että ottaa neljä voittoa sarjasta.

Pelicansia vastaan oltiin vastaantulijoita, se on totta. Ilvestä vastaan taisteltiin tosissaan voitosta kahdessa pelissä viidestä. Ekassa paskottiin housuun aivan itse. Minä en nähnyt Sportia täysin vastaantulijana. Ennemmin minua askarrutti, miksi Sport ripuloi (henkisesti) ekassa matsissa? Miksi pelitapaa ei pystytty toteuttamaan kuin ajoittain? Pitää muistaa, että ottelusarjassa oltiin jatkoajalla tilanteessa 2-1. Siitä kiekko maaliin ja sarja olisi ollut 2-2. Kunnioitan lopputulosta 4-1, mutta osittain tulos oli myös Sportin huonoutta, ei liigajengin ylivertaisuutta.

Ja vielä: Liigajengi voisi olla paljon enemmän sekaisin kuin mitä Ilves on tässä viime kaudet ollut. Ässille taisi Sportia vastaan käydä vähän näin. Ei sen varaan voi laskea, mutta joku vuosi näin varmasti käy. Nyt Ilves on saanut keskittyä karsintoihin rauhassa ja pelillinen trendi on ollut ylöspäin.

Keskustelu tästä on silti aika turhaa, koska Sportilla on varaa sijoittaa joukkueeseensa x euroa ja se ei - Hiltusen mukaan - siitä suuremmaksi muutu kuin taloudellisella kehityksellä.

Jukurit-juttu, hah!
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Jos ei pysty lähteä taistelmaan liigapaikasta 420 000 eurolla, kun se aiemmin onnistunut paljon pienemmälläkin rahasummalla niin sitten ei varmasti voi muuta kuin heittää hanskat nurkkaan ja luovuttaa

Mitä olen missannut? Koska liigakarinnat on voitettu neljäsosalla vastustajan budjetista? En kyllä puhuisi mitään "onnistumisesta" tässä kohtaa. Kevään 2009 jälkeen karsinnat ovat tylyä luettavaa: 1-4, 0-4, 1-4, 1-4... Ja keväällä 2009 joukkueen hintalappu oli lähemmäs miljoona euroa, eikä sekään koko sarjan voittoon asti riittänyt. Pelkkä kyky ns. haastaa ja roikkua jotenkuten mukana ei riitä, vaan ottelusarja on myös kyettävä voittamaan. Siihen ei mestisbudjetilla ole päästy koskaan. Sillä ei ole mitään merkitystä tuleeko liigakarsintaotteluissa pataan 1-0 vasta jatkoerässä vaiko suoraan täystyrmäyksellä 6-0.

Omat hanskat onkin nyt nurkkaan heitetty. Niin kauan kuin resurssierot ovat tätä luokkaa, ei yksikään mestisjoukkue tule nousemaan liigaan karsintojen voittajana. Sport tulee aina olemaan minulle THE seura, mutta tämä divarikiekon rappiotila/tuho saa nyt luvan riittää. Sportin organisaatiota en tahdo liikaa syytellä, sillä se on osaksi järjestelmän uhri, koska kilpaulutilanne on epäterve. Talousalueella ja kannattajilla on ollut kyllä riittävästi aikaa toteuttaa liigaunelma, mutta tulokset ovat olleet hyvin laihoja. Peiliin voimme kaikki katsoa, eipä joku 5000 euron keräys kannattajilta tuo sekään liigaa yhtään lähemmäksi, kun ajatellaan että jos jokainen 2000 vakiokävijää olisi laittanut likoon satasen, niin sillä olisi saatu kasaan jo 200 000 euroa.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
koko teksti

Hirveää negatiivisuutta. Miksei voi nauttia nyt tästä Sportin hyvästä tilanteesta. Tällä hetkellä sopimustilanne näyttää erittäin hyvältä ja syytä on odottaa vielä mm. Tapiota ja kumppaneita. Todennäköisesti saadaan kasaan vähintään yhtä hyvä joukkue kuin -09 kevät. Vai onko se pelkästä budjetista kiinni voidaanko haastaa liigajoukkue. 09 joukkuehan oli rankasta ylihinnoiteltu.

Uuden sarjajärjestelmän tultua olisi nyt erittäin tärkeää ottaa paikka suoraan välieriin. Mitään marraskuun matalalentoa ei siis saisi tulla.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Miksei voi nauttia nyt tästä Sportin hyvästä tilanteesta.

Magnum37 tarkoitti varmasti tätä tuhmusarjassa pelaamista. Ei siinä kyllä munkaan mielestä mitään syytä ole juhlia. Vaikka voittaisi tämän korttelisarjan mehukannun, ei siinä mitään juhlimisen syytä ole.
Sitten, kun taistellaan oikeasti liigapaikasta, eikä vaan tehdä keväistä turistiretkeä tutustumaan liigahalliin, alkaa olla syytä juhliin.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sitten, kun taistellaan oikeasti liigapaikasta, eikä vaan tehdä keväistä turistiretkeä tutustumaan liigahalliin, alkaa olla syytä juhliin.

No sitähän tässä juuri ollaan rakentamassa. Minä ainakin iloitsen siitä miten Sport on pystynyt kehittymään ja nyt nähdään merkkejä siitä. Nykyisellä kehityskäyrällä, käyn mielelläni seuraamassa pelejä hallilla.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Koska liigakarinnat on voitettu neljäsosalla vastustajan budjetista?

Ehkä jo ensi keväänä.

Mun on helvetin vaikea ymmärtää, miksi osa Sport-kannattajista ei näe nyky-talousjohtamisen kannattavuutta. Otetaan pieniä, mutta tukevia askeleita jatkuvasti kohti taloudellisesti terveempää Sportia ja SM-liigaa.

Jos tällä kaudella pelaajabudjetti on 420 000 euroa, menestytään, päästään karsimaan, tehdään taloudellisesti hyvä tulos, voi pelaajabudjetti olla taas ensi kaudella sen x prosenttia suurempi. Vääjäämättä kuljetaan siihen suuntaan, että voidaan tehdä isompi satsaus ja yritys liigaan.

Mun mielestä liigapaikkaa voi tosissaan havitella joka vuosi tämmöisillä joukkueilla. Ei se pelaajanippu ole paljon huonompi kuin Ilveksellä. Rahassa mitattuna ero on hirveä, mutta pelaajien taidoissa ja kyvyissä ei niinkään. On urheilumaailmassa suurempiakin ihmeitä tehty. Jos menestys tulisi suoraan euroista, olisi urheilu aika tylsää. Ilmalassa nostettaisiin Kanada-malja suorille käsille joka kevät.

Ihme parkumista ja negatiivisuutta. Ettekö todellakaan muista, että ihan pari-kolme kautta sitten oltiin täysin konkurssikypsiä?


Omat hanskat onkin nyt nurkkaan heitetty. Niin kauan kuin resurssierot ovat tätä luokkaa, ei yksikään mestisjoukkue tule nousemaan liigaan karsintojen voittajana.

Moro vaan.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Sitten, kun taistellaan oikeasti liigapaikasta, eikä vaan tehdä keväistä turistiretkeä tutustumaan liigahalliin, alkaa olla syytä juhliin.

Jos se turistireissu antaa aina ensi kaudelle vakaamman pohjan miltä ponnistaa niin en minä sitä epäonnistumisena näe.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
No sitähän tässä juuri ollaan rakentamassa. Minä ainakin iloitsen siitä miten Sport on pystynyt kehittymään ja nyt nähdään merkkejä siitä. Nykyisellä kehityskäyrällä, käyn mielelläni seuraamassa pelejä hallilla.

Jaa, joo, mun aivopieru. Ymmärsin väärin tuon alkuperäisen viestin. Saat unohtaa koko viestin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mun mielestä liigapaikkaa voi tosissaan havitella joka vuosi tämmöisillä joukkueilla.

Paitsi jos karsinnat katoavat maailmankartalta ensi kevään jälkeen...

Siinä mielessä ymmärrän Sport-fanien kovia vaatimuksia (joille perinteisesti on tupattu vain huvittuneesti hymähdellä muualla Mestis-Suomessa) ja tällä kertaa jopa osin itsekin toivoisin niitä.

Toki jos puhutaan ei-urheilullisista nousumahdollisuuksista, niin asia ihan eri. Mutta ei kai me sellaisista perusteta?
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Paitsi jos karsinnat katoavat maailmankartalta ensi kevään jälkeen...

Toki jos puhutaan ei-urheilullisista nousumahdollisuuksista, niin asia ihan eri. Mutta ei kai me sellaisista perusteta?

Joo silloin talous korostuu entisestään. Anomus vaan sisään.

Mutta joo, ei perusteta. Ei edes puhuta!
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Tähän olisi mukava saada jotain perusteluja. Oletan, että puhut tämänhetkisistä kokoonpanoista?

Eiku ootkin hei oikeassa. Ero on mieletön! Kaikki Ilveksen pelaajat on liigapelaajia ja Sportin Mestis-pelaajia.
 

Franck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eiku ootkin hei oikeassa. Ero on mieletön! Kaikki Ilveksen pelaajat on liigapelaajia ja Sportin Mestis-pelaajia.

Sinäpä sen sanoit, kiitettävää realismia kerrankin sieltä suunnalta!
Montako Sportin esimerkiksi laitahyökkääjää mahtuisi "Sm-liigan ylivoimaisesti paskimman joukkueen" eli Ilveksen pelaavaan kokonpanoon?

E:Autetaan sen verran, että Ilveksen oletettavat avauksen laiturit ovat Marjamäki, Jekimovs, Pesonen, Keränen, Sandell, Kantola, Välimaa ja Korhonen.

E2: Toivon saavani asiallisia vastauksia, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Sinäpä sen sanoit, kiitettävää realismia kerrankin sieltä suunnalta!
Montako Sportin esimerkiksi laitahyökkääjää mahtuisi "Sm-liigan ylivoimaisesti paskimman joukkueen" eli Ilveksen pelaavaan kokonpanoon?

E:Autetaan sen verran, että Ilveksen oletettavat avauksen laiturit ovat Marjamäki, Jekimovs, Pesonen, Keränen, Sandell, Kantola, Välimaa ja Korhonen.

SÖNKÖ SÖNKÖ! Montako bussia etc...
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos "mendieta" heität tollasen jutun ilmoille, niin valmistaudu perustelemaan se edes jollakin tasolla, äläkä heittäydy lapselliseksi heti, kun joku perusteluja vaatii. Tosin heikoilla hangilla liikut jo Sportin omienkin fanien keskusteluissa näköjään.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Jos "mendieta" heität tollasen jutun ilmoille, niin valmistaudu perustelemaan se edes jollakin tasolla, äläkä heittäydy lapselliseksi heti, kun joku perusteluja vaatii. Tosin heikoilla hangilla liikut jo Sportin omienkin fanien keskusteluissa näköjään.

Oi, tuli haava sieluun.

Kirjoitin, että ero ei ole niin suuri kuin mitä taloudellinen ero antaa ymmärtää. Tämä on mun mielipide.

Ei kiinnosta tehdä Sportin kausiketjusta mitään vitun itkuvirttä suuntaan tai toiseen, joten jätetään tähän.
 

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kirjoitin, että ero ei ole niin suuri kuin mitä taloudellinen ero antaa ymmärtää. Tämä on mun mielipide.

Vastaavaa itsensäpettämistä kun "penkinlämmittäjällä" ketjussa "Kuka pois Mestiksestä?".

Onneksi Sportin ketjussa muut kirjoittajat pääosin tajuaa, että ei tuo riitä vielä liigajumbon haastamiseen. Varsinkin, kun ensi kauden jumbo tulee ainakin materialtaan olemaan helkkaristi parempi kuin tämän kevään Ilves.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Onneksi Sportin ketjussa muut kirjoittajat pääosin tajuaa, että ei tuo riitä vielä liigajumbon haastamiseen.

Kannattaa tutkiskella omaa tulkintaa termistä "haastaa". Mulla on aavistus, että et ymmärrä mitä se tarkoittaa.

Keskustelu aiheesta on edelleen turhaa, koska Sport ei - puheenjohtaja Hiltusen mukaan - ota taloudellisia riskejä. Sinäkin arvoisa wunderweba - niin kuin lukuisat kärsimättömät Sport-kannattajat - joudutte odottamaan isommalla rahalla rakennettua Sportia vielä jonkin aikaa.
 

juurihoito

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO
Kannattaa nyt varmaan odottaa edes sinne joulutauolle, ennen kuin alatte sitä Ilvestä haastamaan. Jotenkin luulen, että ensi keväänä siellä on joku toinen jengi kuin Ilves liigankin puolelta.
Sportilla on hyvä nippu paperilla Mestikseen, JOS se saadaan pelamaan joukkueena sovittua pelitapaa (jos Räpsällä on sellaista tarjolla).
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kannattaa nyt varmaan odottaa edes sinne joulutauolle, ennen kuin alatte sitä Ilvestä haastamaan. Jotenkin luulen, että ensi keväänä siellä on joku toinen jengi kuin Ilves liigankin puolelta.

Näin juuri. En jaksa myöskään uskoa millään, että Ipa olisi ensi keväänä karsimassa nykyisellä, huomattavasti järkevämmin kootulla rosterillaan. Jo pelkästään sinällään Ipaan vertaaminen on täysin turhaa.

Lisäksi siellä vielä ainakin KooKoo sekä Jukurit, joiden etumatka olisi nyt ensin saatava kiinni, eikä ole mikään ihan helppo homma sekään. Jos keskityttäisiin nyt ensin siihen ja katsotaan sitten, mihin rahkeet riittää.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä mua jaksaa ihmetyttää että millä ihmeellä Mikkeliin nykyään saadaan joka vuodelle varsin iskukykyinen joukkue kasatuksi. Kyllähän Jukureiden joukkue nyt taas alkaa näyttää siltä että kyllä Sport kovasti vastaan saa laittaa niin paperilla kuin kaukalossakin. Koskakohan kuulemme lisää uutisia? Muistaakseni Räpsä puhui parista viikosta ensimmäisen tiekkarin jälkeen, ehkä siis ensi viikolla ollaan taas viisaampia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös