Vaasan Sport 2011–2012: Kohti parempaa – osa 2

  • 585 607
  • 1 738

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Pat tuossa edellä kyseli, että mitä Hiltunen sanoi keskiviikkona taloustilanteesta. Eipä juuri tuon kummempaa, mitä jo aiemmin lyhyesti kiteytin. Vaikka tilanne on edelleen tiukka, niin hyvät on näkymät ja kovasti tehdään töitä talouden eteen. En kuullut ihan alkua, mutta mielestäni sanoi että tällä hetkellä kuluva kausi on menossa plussan puolelle.

Mutta H² totesi lukevansa aktiivisesti eri keskustelupalstoja. Joskus kritiikki esim. Sportin myynti- ja markkinointipuolen toimista menee pahasti yli ja ohitse, kun kirjoittelijat eivät tiedä todellista tilannetta tai taustoja. Mutta sanoi ko. kirjoituksista löytyvän myös hyviä ajatuksia ja toteuttamiskelpoisia ideoita. Heikin mukaan tosiaan kovaa duunia tehdään tälläkin puolella.

Heikin mukaan Sport tarjoaa Pohjanmaan parasta urheiluviihdettä, ja kevään suhteen on taas isot odotukset. Jukurit -pelin tunnelmasta huomasi, että kevät alkaa lähestymään. Toivoi, että katsojat nyt kantaisivat kortensa kekoon ja tulisivat entistä runsaslukuisemmin paikan päälle myös jäljellä oleviin runkosarjan peleihin.....eli jos mietit tänään himaan jäämistä, niin ei käy. Hallille siitä!
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Kolme pinnaa kopsahti tilille, joten tunnelma kärkikolmikossa senkun tiivistyy. Kangasmäki teki neljä, mutta ihan Rauman suuntaan tiedoksi: täysiä säkämaaleja kaikki, kun sattui olemaan lapoineen oikeassa paikassa. Ei kannata kutsua Akia loppukaudeksi takaisin Raumalle.
 
Kangasmäki teki neljä, mutta ihan Rauman suuntaan tiedoksi: täysiä säkämaaleja kaikki, kun sattui olemaan lapoineen oikeassa paikassa.

Tyypillistä Kangasmäkeä. Teki viime kaudella Hokissa 14 häkkiä ja ainakin 10 niistä oli näitä "oikeassa paikeassa oikeaan aikaan" maaleja. Kangasmäkeähän tarjottiin myös Hokkiin marraskuussa, mutta meni sitten lopulta Sporttiin. Olen kateellinen.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tyypillistä Kangasmäkeä. Teki viime kaudella Hokissa 14 häkkiä ja ainakin 10 niistä oli näitä "oikeassa paikeassa oikeaan aikaan" maaleja. Kangasmäkeähän tarjottiin myös Hokkiin marraskuussa, mutta meni sitten lopulta Sporttiin. Olen kateellinen.
Ns "rivien välis lukeminen" vissiin epäonnistui vähän :) Sport oli aika ylivoimainen tänään , hienoja maaleja ja armoa ei annettiin.
 

Der Adler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ööö... hä? Ai siis Kangasmäki ei tehnyt niitä maalinedusmaaleja? Sori jos en ymmärtänyt sarkasmia.

No ei se mitään :) The salainen messu oli kuitenkin se että Lukko ei kannata kutsua Akia takaisin, vaikka nyt tulikin 4 maalia, koska kaikki 4 oli ihan säkä maaleja...eli Aki on itse asiassa ihan rapakunnosa ja paras vaihtoehto on hänellä sekä Lukolle se että hän jatkaa Vaasassa :)
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Eipä se Aki nyt niin kovin erikoisesti ole pelannut ennen tätä iltaa. Harvinaista herkkua Sportilta pelata näinkin hyvä peli "ison" pelin jälkeen.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hyvin Sport vetää tällä hetkellä. Tässähän alkaa vanhakin oikein innostumaan. Toivotaan että lähestyvä tammikuun loppu ei tapa tätä korkealle lentämään päässyttä kotkaa. Jos olemassa oleva joukkue saa pelata terveenä ja nykyisellä nipulla niin varsin ylös voidaan loppukaudesta päästä. Jäädään pureskelemaan kynsiä sormet ristissä.
 

jaaza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jokipojat hakivat Jukureilta 2 pistettä, joten ero kärkeen 5 pistettä ja yksi ottelu vähemmän pelattu, kuin Jukurit ja KooKoo.
Nyt maanantaina Heinolassa jyrää.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Sport on usein sortunut juuri tälläisessä tilanteessa kun pitäisi ottaa pakkopinnat pois että jatkuisi mahdollisuus taistella aivan piikkipaikasta. Maanantaina todellakin haluaisin olla väärässä tällä kertaa. Olisi kyllä iso etu kaikkiin ottelusarjoihin saada kotietu runkosarjan voittajana niin kauan kun kierroksia riittää.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Sportilla on pahasti ollut tapana taapertaa sitten tälläine peli jossa muu kuin 3p voitto ei kelpaa. Eroahan olis nyt mukava kiriä kiinni, mutta onnistuuko se? Jostain syystä Heinola ei ole ollut koskaan niitä mukavimpia paikkoja pelata.. Johtuukohan se siitä että hallissa on kylmempi kuin ulkona? Mene ja tiedä. Tässä nyt olisi miljoonan taalan paikka hakata sarjajumbo vieraissa ja mennä parin pojon päähän Jukureista, sitä odotellessa!
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Sportilla on pahasti ollut tapana taapertaa sitten tälläine peli jossa muu kuin 3p voitto ei kelpaa.
Ei tuo mikään helppo ottelu tule olemaan. Sport on hävinnyt tällä kaudella kaksi kertaa ja voittanut vain kerran Peliittoja vastaan. Kolmesta viime pelistä Peliitat on voittanut kaksi: Jukurit vieraissa ja Hokki kotona. Töitä joutuu pojat tekemään jos kolme pistettä halutaan ottaa.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Aki meille ja Samuli teille? Pojat koteihinsa. :)

Kyllä tämä mulle sopii. Aki ei todellakaan ole pelannut mitenkään NIIN erikoisesti, vaikka viime pelissä neljä maalia tekikin. Kyllä mä uskallan väittää, että Samuli on kovempi pelimies ja hänestä olisi meille enenmmän hyötyä. Ei kun vaihtoon, sopii mulle!

Saadaan samalla Suonpää keskelle, pois laidasta ;)

ps. tämä ei ole mitenkään Akia vastaan, päin vastoin. Hyvä pelimies divariin, eipä siinä.

EDIT:

Halava - Kujanpää - Piispanen
Tapio - Suonpää - Kivimäki
Virkkunen - Kokkala - Perkkiö

Tämä! Ai ai näyttää hyvälle :)
 
Viimeksi muokattu:

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä mä uskallan väittää, että Samuli on kovempi pelimies ja hänestä olisi meille enenmmän hyötyä. Ei kun vaihtoon, sopii mulle!
On, on. Sopii ehdottomasti myös tänne. Kivimäki on vajaan vuoden vanhempi ja on pelannut liigassa yli 100 ottelua, Kangasmäki noin neljänneksen siitä. Vertailua helpottaa vieläpä se, että molemmat ovat taistelleet samasta peliajasta Lukon alaketjuissa. Ensi kaudella näkisin mieluusti molemmat Sportissa.

Halava - Kujanpää - Kivimäki
Virkkunen - Suonpää - Tapio
Perkkiö - Kokkala - Piispanen

tai

Halava - Kujanpää - Piispanen
Tapio - Suonpää - Kivimäki
Virkkunen - Kokkala - Perkkiö

Ei tuo ollenkaan hullummalta näyttäisi.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kyllä mä taas pitäsin Kangasmäen mielummin, kun koittasin puolikuntosta Samppaa, jos valita saisi. Kivimäki ei koskaan ole ollut mikään pistenikkari, kun taas Aki on yksi tehokkaimmista Mestiksen pelaajista tällä kaudella per peli. 21 ottelua ja hurjat 14+12=26 pistettä kertoo omaa kieltään.

Olisin erittäin tyytyväinen, jos saatasiin Aki pidettyä ja Iilahti loppukaudeksi myös rinkiin. Ei tarvis yhtään mitään muita vahvistuksia ja rahaakin säästyisi aika rutkasti.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Itse yhdyn myös ylläolevaan mielipiteeseen. Eli ennemmin pitäisin vahvassa ja nousujohteisessa olevan Kangasmäen, joka on jo totutellut ja sopeutunut hyvin joukkueeseen ja sen pelisysteemiin. Kuin Kivimäen, joka ei valitettavasti ole 100%:ssa terässä ja alla enemmän tai vähemmän rikkoinen kausi loukkaantumisen kera. Lisäksi näen Kangasmäen monipuolisemman pelaajatyypin tähän tilanteeseen ja tähän joukkueeseen enemmän meidän jengiä hyödyttäväksi. Kivimäki sitten ehkä enemmän sniper tyylinen kaveri, vaikka ei siinä mitään, kyllä sellaisiakin aina tarvitaan.

Kangasmäki taitaa vetää muutenkin sarjan top-3:ssa pisteet per peli kategoriassa. Ellei jopa ykkösenä, en jaksa nyt tarkistaa. Roikkuu teksti-tv:ssä pörssin viimeisillä sijoilla mukana, vaikka pelannut helvetisti vähemmän pelejä kuin muut. Neljän maalin peli oli nyt sitten vain tällainen jäävuoren huippu, missä sattui kaikki onnistumaan.
Lisäksi, kuten sanottua, Akin avut eivät todellakaan rajoitu isokokoisena ja monipuolisena pelaajana vain pisteiden tekoon.

Muutenkin ketjun Tapio-Kangasmäki-Suonpää peli on kyllä ollut kokonaisuudessaan erittäin nautittavaa katseltavaa. Kaikilta löytyy pelisilmää, taitoa jne. ja lisäksi jokainen näistä omaa kovan laukausken, joten näyttävien kuvioiden päätteeksi vedot lähtevät one-timereistä murhaavan tehokkaasti. Itseasiassa kun oikein muistelee, en tiedä koska meillä on viimeksi ollut näin murhaavaa ketjua. Tuossa on yksilötaidoltaankin käytännössä kaikki enemmän tai vähemmän liigatason jätkiä.

Veskariosaston tilanne on sinänsä mielenkiintoinen, että jos Iilahtea ei saada meille takaisin, niin kyllä sinne melkeinpä aivan pakko on sitten vielä joku hommata luukkua aukomaan. Junnutkin kun tarvivat omia veskareitaan, tai veskarit loppuvat jo ihan määrällisestikin kesken, jos tulee yksikin loukkaantuminen. Pääasia kuitenkin, että kunhan Puurula säästyy loukkaantumisilta, silloin oltaisiin kusessa. Räsäsen sanoin: "Kevät tulee. Aurinko alkaa olla ylempänä, niin Puurula lämpenee."
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ehdottomasti Kangasmäki loppukaudeksi jos vain saadaan ja jos saadaan niin lappua jo seuraavallekin kaudelle nenän eteen. Akista on pelaajaksi myös maalinedusruuhkiin kokonsa puolesta. Mielestäni Sportista on viime vuosien saatossa puuttunut röyhkeä isokoinen pelaaja joka uskaltaa hakata ne riparilätyt sisään.
 

Rocco

Jäsen
Kangasmäki lähti tänään sitten takaisin Raumalle. Se palaako Aki tänne 31.1. jälkeen jää nähtäväksi. Itse epäilen ettei tule.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kangasmäki lähti tänään sitten takaisin Raumalle. Se palaako Aki tänne 31.1. jälkeen jää nähtäväksi. Itse epäilen ettei tule.

Joo, tuskin tulee. No nyt sitten olisi kiva saada se Samppa edes korvaavaksi.
Nää on kyllä niin harmillisia, mutta mitäs teet, kun olet lainaava osapuoli, niin ei voi, kun todeta tilanne. En silti lähtis ketään ostaan Akin tilalle, vaan menisin poislukien maalivahti tällä, olemassaolevalla kalustolla. Meillähän ei ole mitään tavoitetta esim. nousuun ja tälläkin kokoonpanolla voidaan mennä pitkälle.
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Olen edelleen sitä mieltä, että Kangasmäki oli ylihypetetty pelaaja, eikä yhdessä pelissä tehdyt neljä maalia sitä mihinkään muuta. Suonpään ja Tapion keskellä on vaikea olla menestymättä divaritasolla.

Nyt sitten Suonpäätä keskelle ja Kivimäkeä laitaan. Kentällinen vain paranee. Kivimäki antoi kovat näytöt muutamassa divaripelissä tasostaan.

Korostetaan nyt edelleen ettei kukaan pillastu, että Aki on pelimies tälle tasolle ehdottomasti.

Nyt Jämsä hereillä ja Kivimäki tänne, ei me voida jäädä Akia odottelemaan. Talouden ehdoilla kuitenkin!
 
Kangasmäki lähti tänään sitten takaisin Raumalle. Se palaako Aki tänne 31.1. jälkeen jää nähtäväksi. Itse epäilen ettei tule.

Mä epäilen että tulee. Raumalla harvemmin arvostetaan pelaajaa, jonka syntymäpaikka on Rauma. Aki pelannee 5 minuutin peliajalla hajavaihtoja nelosessa, ja sitten todetaan, että liike ei riitä liigatasolle ja lähetetään paluupostissa Vaasaan. Itsehän pitäisin jo vanhojen näyttöjen perusteella Akin ja antaisin Huhtasen ja Samulin teille, mutta minkäs teet..
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ore pelaa loppukauden Bluesissa. Olisikohan nyt toivoa että Iilahti tulisi tänne loppukaudeksi? Vähän epäilen että Blues haluaa varmuuden vuoksi pitää Jonathanin reservissä, kun Volden taas meni Jokipoikiin kauden loppuun. Saa nähdä.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Olen edelleen sitä mieltä, että Kangasmäki oli ylihypetetty pelaaja, eikä yhdessä pelissä tehdyt neljä maalia sitä mihinkään muuta. Suonpään ja Tapion keskellä on vaikea olla menestymättä divaritasolla.
Täällä on nyt kuulutettu tuota neljän maalin peliä. Ei tuo ainakaan minun näkemystäni kaverista muuttanut millään tavalla. Sattui tekemään neljä, mutta oli antanut jo sitä ennen vakuuttavia näyttöjä. Mielipiteet olisivat siis samat, vaikka tuossa olisi ollut nollan maalin peli. Mielestäni voi yhtä hyvin sanoa, että Tapion ja Kangasmäen vierellä, on Suonpään mahdotonta olla nakuttamatta pisteitä.

Sen verran kuitenkin vielä noista viime pelin maaleista, koska niissä tulivat hyvin Kangasmäen avutkin esiin. Ensimmäinen yv-maali oli vahva yksilösuoritus. Purjehti kentän läpi ja varsinkin Mestikseen erittäin isona & voimakkaana pelaajana suojasi tuossakin tilanteessa hyvin, päälle sitten varma viimeistely.
Toisessa yv-maalissa suoraan syöttöön veto oli sellainen suoritus, jossa aika moni meidänkään joukkueesta ei olisi saanut laattaa pussiin. Ranteet eivät pyörähdä.

Mutta joo jännä nähdä miten Akin kanssa käy. Aika katkeriakin kommentteja kaveri antoi Lukosta lehdessä ja jotenkin sai aivan sen kuvan, että pelaisi ainakin tällä hetkellä paljon ennemmin meillä. Mutta Lukkohan tuon toki aika pitkälti sitten päättää. Itse tosiaan sitä mieltä, että aika hemmetin tärkeä palanen ihan mestaruustaistelunkin kannalta. Sapettaa suhkot kovaa, jos ei saada Akia pidettyä.
 

Repolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Uusi päävalmentaja Vuori lupasi antaa kaikille mahdollisuuden ja nyt pääsee Kangasmäki lupauksen mukaisesti näyttämään. Tosin se voi viedä näyttöpaikan vaasalaisten hyvin tuntemalta Joni Nikolta, joka jo pääsi mukaan lämmittelyyn ja ensimmäinen liigamatsi oli todella lähellä. Melin ja Pesonen ovat olleet pois ja siksi näitä paikkoja aukeaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös