Eiköhän kaikilla meillä kannattajilla ole jo kuppi täynnä (Jos ei siffaa ja Patia lasketa), joten nyt vain odotellaan jättääkö Tamin Opel Vaasan lopullisesti itsenäisyyspäivänä.
Sun ei kannattaisi puhua Tumesta yhtään mitään, kun et siitä tunnu mitään tietävän. Syyt ovat jossain ihan muualla kuin rahoituksessa.
Jos Sportilta kysyttäis Tume pelais Sportissa, jos Tumelta kysyttäis Tume pelais Sportissa, mutta kun siinä on pieni välikäsi, joka ei tähän myönny.
Tami on iso osa tätä näytelmää eli ainakin käsikirjoittaja, ohjaaja ja pääosan esittäjä.
"Kun keväällä nostetaan kannua"
Olen kuullut tuon tällä vuosituhannella yhdeksän kertaa. Kerran kävi vahinko. Ei se silti tarkoita, että sama vahinko toistuisi heti seuraavalla kerralla.
Kevät oli erinomainen suoritus siksi, koska rupesivat pelaamaan. Vaikka Sportilla onkin kolme (Preseason, syksy ja kevät) omaa kautta yhdessä kaudessa, niin kyllä ne jätkät voisivat silti todistaa että osaavat pelata asenteella myös syyskaudellakin. Ei tarvitsisi aina mennä syksyllä hallille miettimään, että minkälaista kiekkoa sitä tänään nähtäisiin.Viime kevät ei todellakaan ollut mikään vahinko, vaan erinomainen suoritus.
Indeed. Nytkin ollaan jäljessä yleisömäärätavoitteesta ja kun Liitto sakottaa sen minkä ehtii, niin eihän Sportilla ole varaa maksaa edes tonnin laskua.Sen pitää olla kunnossa NYT, jos halutaan, että väki tulee katsomoon. Potentiaalia on niin paljon parempaan ja parempiin euroihin.
Veit sanat suustani, veli mendieta.Ja mitä vittua on tämä tyytyväisyys malliin-"keväällä sitten"? Ylivoimaisesti kallein joukkue ja - joidenkin mielestä - ylivoimaisesti paras valmentaja... Eikö tuolla reseptillä voittoja pitäisi tulla kokoajan, vaikka se ei niin tärkeää olisikaan?
Indeed. Nytkin ollaan jäljessä yleisömäärätavoitteesta ja kun Liitto sakottaa sen minkä ehtii, niin eihän Sportilla ole varaa maksaa edes tonnin laskua.
Oliko niin, että Hiltunen ilmoitti katsojatavoitteeksi keskim. 2500/ottelu? Jos näin on, niin on helppoa veikata, että jo syyskaudella tavoite ylitetään. Tämä ilta näyttää jo suuntaa tässä asiassa.
Et vissiin ole koskaan jotunut tekemään budjettia, koska termi budjetin ylitys tuntuu olevan vieras käsitys?Se, että tavoite on 2500, ei poista sitä faktaa, että paljon parempaan olisi kaikki mahdollisuudet.
No tätä en kyllä kehtaa väittää vääräksi. Tämän siis allekirjoitan satasella ja tuhannella.Väitin, että Sportilla ei itselläänkään ole realistista käsitystä siitä minkälaiseen taloudelliseen tulokseen tuo määrä tulee johtamaan.
Tänään vissiin taas tulossa ihan kivasti jengiä peliin, kun ei (taaskaan) saanut paikkoja kuin alariveille.
Tulipa tässä mieleen myös yksi parannusehdotus, näin tietotekniikan aikakaudella, joka ei luulisi olevan ylivaikeata toteuttaa. Eli, laitettaisiin kaavio jäähallin istumapaikoista ja paikkaa/paikkoja klikkaamalla saisi haluamansa paikan varattua itselleen.(Tampere-Talolla on ainakin käytössä tälläinen järjestelmä kts. kuva) Tämä olisi hyvä myös siksi, että tällöin näkisi konkreettisesti missä kohdin varattu paikka on. Nykyinen systeemi ei ole mielestäni kovin hyvä, joten tämä olisi käänne parempaan.
Finnkinolla ja Piletti.fi:tä käyttävillä joukkueillahan tuon tyyppinen mahdollisuus on jo. Kiekkojoukkueista JYPin, SaiPan, HPK:n ja RoKin lippuja ostaessa saa valittua myös paikkansa penkin tarkkuudella. Linkeissä on esimerkkeinä joukkueiden seuraavat kotiottelut. Myös D Teamin lippujen nettimyynti tapahtuu Piletin kautta, mutta liput ovat numeroimattomia, joten paikkojakaan ei luonnollisesti pysty valitsemaan. Toivottavasti vastaava paikan valinnan mahdollisuus yleistyisi muissakin lippukaupoissa.Tulipa tässä mieleen myös yksi parannusehdotus, näin tietotekniikan aikakaudella, joka ei luulisi olevan ylivaikeata toteuttaa. Eli, laitettaisiin kaavio jäähallin istumapaikoista ja paikkaa/paikkoja klikkaamalla saisi haluamansa paikan varattua itselleen.
Jep, tästä samasta asiasta olen kirjoitellut monesti. Kioskimyynti kasvaa lineaarisesti katsojamäärän kanssa tiettyyn pisteeseen, jonka jälkeen "myyntikäyrän" kulma alkaa loiventua, ja jossain vaiheessa jopa laskea. Siinä olisi jollekin tradenomiopiskelijalle opinnäytetyön aihe tutkia ottelutapahtuman kokonaistuoton kannalta optimaalisin yleisömäärä. Se ei nimittäin välttämättä ole loppuunmyyty halli vaikka äkkiä näin voisi ajatellakin.Kasvu vaikka 2500 -> 2800 voi kasvattaa oheismyyntiä suoraan linjassa katsojamäärän kanssa sekä lipputiskillä että oheismyynnissä, mutta 2800 -> 3100 voi jäädä samaan tulokseen. Ylimääräiset eivät välttämättä "pysty" tuhlaamaan rahaa oheismyynnissä kun tauolla ei vaan ehdi ja kykene mennä rahaa kuluttamaan.