Kyllä tämä löytyi ihan Pohajalisesta kauden jälkeen tehdystä haastattelusta.
On mielestäni ihan inhimillistä, että kauden aikana ennakkoon heikommat eivät vaan sytytä varsinkin pelaajia, joilla on taustalla huomattavasti kovempiakin pelikokemuksia, kuin Mestiksen häntäpään seurat. Eihän noin tietty saisi asennoitua, mutta näin se vaan menee niin kauan, kun jäällä luistelee ihmiset.
Tämä selvä Jaskan osalta. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että kun sopimus seuraan tehdään, niin ammattipelaajille kaikki pelit ovat innostavia ja kiinnostavia. Joukkuehan elää omaa elämäänsä, johon ei muilla ole mitään mahdollisuutta päästä sisälle. Pelaajayhteisö on hyvin mielenkiintoinen ja moni-ilmeinen porukka, johon valmentajilla, huoltajilla, joukkueen johtajilla, seuran toimihenkilöillä, autonkuljettajilla, faneilla, kannattajilla ja sponsoreilla on omat tärkeät yhteytensä, mutta eivät pääse sisään pelaajien yhteiseen kokemusmaailmaan. Aina olisi oltava pelaajille hienoa kokoontua jäähallille ja päästä istumaan linja-autoon muutama sata kilometri vieraspaikkakunnalle.
Olen Patin ja mendietan kanssa samaa mieltä siitä, että omia junioreita olisi pitkän runkosarjan aikana ajettava sisään ja annettava huilivuoroja runkopelaajille. Näin ei kuitenkaan pitäisi tehdä sen takia, että runkopelaajia eivät kiinnostaisi jotkut matkaottelut. Minulla on pitkä kirjoittamishistoria KooKoon keskusteluissa omien juniorien sisäänajamisesta miesten joukkueisiin. Sportin osalta en junioreita tunne, joten en voi heidän puolestaan kirjoittaa muuta kuin, että järkevästi peliaikaa antaen heitä olisi ajettava joukkueeseen sisään.