Vaasan Sport 2009–2010

  • 817 531
  • 2 673

Rocco

Jäsen
Tämä kysymys siksi, koska olen ajatellut tilata Loun paidan mutta tärkeää olisi myös että painatus selkään tulisi oikein.
Ja Lou taitaa ottaa viralliseen paitaan numeroksi itselleen tutun 54. Nythän alkukausi pelataan viime kauden paidoilla ja uudet tulee ensimmäiseen kotipeliin, samalla vaihtuu numerot virallisiksi.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Pasi Järvisestä kannattaa alkaa kilpailu HPK:n kanssa. Olen ymmärtänyt, että Järvinen on vapaa tekemään HPK:n kolmen kuukauden sopimuksen päätyttyä pahvin vaikkapa Vaasaan.

Mielenkiintoista. Itse eilen juuri the kääpiön vauhtia ja liikkumista seuranneena mietin, miksi HPK edes antoi miehelle try-outin, kun mielestäni tollaselle apinalle ei ole mitään sijaa edes Sportin pakistossa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Mielenkiintoista. Itse eilen juuri the kääpiön vauhtia ja liikkumista seuranneena mietin, miksi HPK edes antoi miehelle try-outin, kun mielestäni tollaselle apinalle ei ole mitään sijaa edes Sportin pakistossa.

Tämäkö on sitä vaasalaista jääkiekkokulttuuria? Nimitellään yhtä Mestiksen kaikkien aikojen parasta puolustajaa ala-arvoisilla sanonnoilla. Etkö ymmärrä sitä, että Pasi Järvinen palasi eilen kaukaloon pitkän loukkaantumisesta johtuvan paussin jälkeen? Luistin ei liiku vielä entiseen malliin, mutta ennen sarjan alkua liike on jo parempaa, mikäli Järvinen pysyy terveenä. Järvisen eiliset 2+1 tehopistettä 1/4-kuntoisena kertovat siitä, minkälaisesta pelimiehestä on kyse.
 

Fordél

Jäsen
Etkö ymmärrä sitä, että Pasi Järvinen palasi eilen kaukaloon pitkän loukkaantumisesta johtuvan paussin jälkeen? Luistin ei liiku vielä entiseen malliin, mutta ennen sarjan alkua liike on jo parempaa, mikäli Järvinen pysyy terveenä. Järvisen eiliset 2+1 tehopistettä 1/4-kuntoisena kertovat siitä, minkälaisesta pelimiehestä on kyse.

Järvinen palasi kaukaloon helmikuussa ja ainakin itse olin tätä paluutta todistamassa. Käsittääkseni tämän jälkeen ei ole ollut uudestaan loukkaantuneena, joten kyllä sen pelin pitäisi ainakin jollain tasolla kulkea vaikka Ilveksessä pelaaminen oli ymmärrettävästi hyvin heikkoa.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Järvinen palasi kaukaloon helmikuussa ja ainakin itse olin tätä paluutta todistamassa. Käsittääkseni tämän jälkeen ei ole ollut uudestaan loukkaantuneena, joten kyllä sen pelin pitäisi ainakin jollain tasolla kulkea vaikka Ilveksessä pelaaminen oli ymmärrettävästi hyvin heikkoa.

Järvisen polvi loukkaantui muistaakseni viime vuoden elokuun lopulla. Suuren polvioperaation jälkeen hän tuli takaisin, niinkuin kirjoitat, tämän vuoden helmikuulla. Järvinen sai Ipan kannattajilta täällä JA:ssa kovan arvosteluryöpyn, kun liike ei ollut sitä, mitä SM-liigassa vaaditaan. Toipuminen isosta polvioperaatiosta vie usein pitkän ajan. Kesällä Järvisellä on ollut pienempää häikkää johtuen polven kuntouttamisesta aiheutuvista muista vammoista. Nyt Järvinen on palannut jäille ja HPK:n kokoonpanoon. Sport-ottelun jälkeen Järvistä ollaan sijoittamassa TuTo-aikaisen pakkiparinsa, Syväsalmen, rinnalle HPK:n kakkosketjuun.

Nythän on aikaa seurata, miten Järvisen vammat parantuvat ja Mestiksen kärkijoukkueessa tarvittava liike palautuu loistavien Jukurit- ja TuTo-vuosien tasolle. Järvisellä on kolmen kuukauden sopimus HPK:n kanssa, minkä jälkeen hänellä on mahdollisuus tehdä sopimus uuden seuran kanssa. Toki Järviselle ykkösvaihtoehto on ilman muuta HPK, mutta Sportin kannattaa ainakin seurata tilannetta valppaasti.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tämäkö on sitä vaasalaista jääkiekkokulttuuria? Nimitellään yhtä Mestiksen kaikkien aikojen parasta puolustajaa ala-arvoisilla sanonnoilla.

Tämä ei nyt taas kyllä kuulu tähän ketjuun lainkaan, mutta et ilmeisesti ollut lainkaan HPK-ottelussa, kun Järvistä olet signaamassa Sportiin?
Jos et ollut ottelussa, en jaksa tästä vääntää.

Sen kuitenkin sanon, että niin hitaalla ja huonolla liikkeellä varustettu pakki ei kilpailisi yhdenkään Sportin puolustajan kanssa pelipaikasta jäällä. Niin paljon ei voi liike parantua yhdelläkään pelaajalla, mitä sen pitäisi Järvisen kohdalla parantua. Jos voi, uskon ihmisenkin oppivan lentämäänkin.

EDIT: Katoppa Siffa tuolta kotisivuilta Sportin 1. ja 5. maali. Katsoppa, kuinka herra, numero 37:n liike on sulavaa. Harmi, ettei high lightseissä ole mm. Robinin ja Louin hienoja kikkoja herra, numero 37:n kustannuksella....ja niitä oli useita.
 
Viimeksi muokattu:

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Tämä ei nyt taas kyllä kuulu tähän ketjuun lainkaan, mutta et ilmeisesti ollut lainkaan HPK-ottelussa, kun Järvistä olet signaamassa Sportiin?
Jos et ollut ottelussa, en jaksa tästä vääntää.

Sen kuitenkin sanon, että niin hitaalla ja huonolla liikkeellä varustettu pakki ei kilpailisi yhdenkään Sportin puolustajan kanssa pelipaikasta jäällä. Niin paljon ei voi liike parantua yhdelläkään pelaajalla, mitä sen pitäisi Järvisen kohdalla parantua. Jos voi, uskon ihmisenkin oppivan lentämäänkin.

Olin peliä katsomassa. Olen seurannut Pasi Järvistä 1990-luvun lopulta lähtien. KooKoohon ei aikoinaan kelvannut. Oli muka liian pieni Mestikseen. Kelpasi kuitenkin Dufvan Jukureihin ja Lehkosen TuToon. Jälki oli vastustajan kannalta murhaavaa, kun Järvinen avasi Mestis-mestareiden peliä ja päätti hyökkäyksiä maalisyöttöihin tai maalilaukauksiin. Kuten kirjoitin, Järvinen kuntouttaa vielä paikkojaan ja liike palautuu toivottavasti ennalleen.

Pahin skenaario on, että Järvinen olisi KooKoon riveissä Kuparisaaressa tekemässä pahojaan. Mikäli Järvinen ei tee jatkosopimusta HPK:n kanssa, niin uskon KooKoon Frimodigin kaivavan tarvittavat rahat Järvisen sopimusta varten. Järvinen soveltuu hyvin Kolekin kiekonhallintapeliin, mikä Alastalon ja Niemen sekä muutamien uusien taitavien hyökkääjien ansiosta mahdollistuu tulevalla kaudella paremmin kuin viime kaudella.

Jos katsotaan Sport-HPK peliä, niin sillä Järvisen vielä vajavaisella liikkeellä ei Sportin peliä pelata. Sen sijaan Järvisen hyökkäyspään tehot 2+1 ottaisin jo heti käyttöön Sportissakin. Luulen, että Rautakorpi löytää Järviselle käyttöä HPK:ssa, jolloin vääntö Järvisestä on turhaa.
 

Fordél

Jäsen
Pahin skenaario on, että Järvinen olisi KooKoon riveissä Kuparisaaressa tekemässä pahojaan. Mikäli Järvinen ei tee jatkosopimusta HPK:n kanssa, niin uskon KooKoon Frimodigin kaivavan tarvittavat rahat Järvisen sopimusta varten. Järvinen soveltuu hyvin Kolekin kiekonhallintapeliin, mikä Alastalon ja Niemen sekä muutamien uusien taitavien hyökkääjien ansiosta mahdollistuu tulevalla kaudella paremmin kuin viime kaudella.

Itse en tähän skenaarioon usko. KooKoolla on jo selkeä kiekollinen ykkösnimi pakistossa (Alastalo) ja alemmissa kentissä tarpeeksi kiekollista osaamista. Vaikka Järvinen olisi taatusti Kolekin mieleen, ei KooKoolla ole enää mitään tarvetta Järviselle toisin kuin Sportilla.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Sen sijaan Järvisen hyökkäyspään tehot 2+1 ottaisin jo heti käyttöön Sportissakin. Luulen, että Rautakorpi löytää Järviselle käyttöä HPK:ssa, jolloin vääntö Järvisestä on turhaa.

Katsoppa samalla kotisivuilta uudelleen, miten Järvisen tehot syntyy ottelussa.
En nyt niiden turvin alkais huutelemaan kovin mairittelevaksi peliksi.

Jos vanhoilla meriiteillä mennään, niin kyllähän meidän olisi ehdottomasti pitänyt Hokku ottaa ykköseen dominoimaan Sepon kanssa ja Rossin tilalle pitänyt laittaa Iikka, niin ei olisi Järvinenkään päässyt mälläämään ainoatakaan pistettä. Noi vanhat meriiti on niin sitä edellispäivän huutoa, että näen aivan punaista niistä. P.Järvinen ei onneksi ole Sportin puolustaja, piste!
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Jullella taas lähtenyt iso pyörä pyörimään. Sport on vienyt pari treenipeliä ja yksi Mestis-historian parhaista puolustajista on tuomittu yhden pelin perusteella sysipaskaksi.

Sopisi minun Sportiini jokaisena päivänä viikosta. Ehkä liikekin vertyisi loukkaantumisten jäljiltä niihin kauden parhaisiin peleihin mennessä.

Hienoja pelejä on Sport pelannut. Toivottavasti kiima löytyy niihin keskitalven HeKi, LeKi, ym.-peleihinkin.
 

Rocco

Jäsen
Kyllähän jokainen joka vähän jääkiekkoa seuraa, tietää ettei Järvinen ole kovinkaan vahva puolustava pakki. Mestiksessä jos rinnalla on joku kookas ja hyvä omaa päätä puolustava pakki, Järvinen pärjää mainiosti. Liigassa sekään ei aina riitä. Järvisen vahvuudet on Liigatasolla puhtaasti kiekollisessa pelissä ja ylivoimassa. Ehkä nuorempana ja "nälkäisempänä" olisi Järviselle Liigan ovet avautuneet, olisi ehkä jonkinlainen kolmosparin/yv-pakin paikka avautunut. Nyt kun Liigassa on kokoonpanoon merkittävien pelaajien määrä pienempi, roolin löytäminen on paljon vaikeampaa. Paras vaihtoehto olisi varmaan pelata 7. pakkina ja vain ylivoimia, mutta kun kaksi pelipaikkaa kokoonpanossa on viime kaudesta vähemmän olemassa.

Kyllähän kiekollisesti Järvinen on selkeästi Liigatasoa, mutta se hieman hidastunut liike, vaillinainen koko ja puolustuspään ongelmat on vaakakupissa, ei ole helppoa olla valmentaja Järvisen kohdalla.
 

Shane Falco

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo, Sunnydale Razorbacks, Washington Sentinels
Mestiksessä jos rinnalla on joku kookas ja hyvä omaa päätä puolustava pakki, Järvinen pärjää mainiosti.
Tarkoitatko nyt valtavan kookasta Kai Syväsalmea, joka alle 180 –senttisenä ja 80 –kiloisena antoi TuTo-aikoina Järviselle mahdollisuuden ”pärjätä mainiosti” Mestiksessä. Kieltämättä on totta että Pablon hyvyys perustuu peliälyyn enemmän kuin fyysisiin ominaisuuksiin, mutta TuTon mestaruuskaudella Järvinen oli se enemmän puolustavampi pakki ja ihan mainiosti kaveri mielestäni pärjäsi. Liigassa on eri lainalaisuudet, mutta en epäile hetkeäkään etteikö Pablo mestiksessä olisi edelleen ykköspakkiparin miehiä jokaisessa joukkueessa. Välittämättä onko vierellä kaappi vai vähän pienempi äijä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
...historian...

Otappa nyt taas rauhassa. Tällä foorumilla lienee edelleen muillakin mieleipiteen julkituomisenvapaus, kuin sinulla? Vai?


Historiaa on oikea sana kuvaamaan P. Järvisestä taistelussa Sportin pakkipaikoista.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Otappa nyt taas rauhassa. Tällä foorumilla lienee edelleen muillakin mieleipiteen julkituomisenvapaus, kuin sinulla? Vai?

On toki. Tuskin tuossa aiemmin mainitsinkaan, että olisin kirjoittanut myös jonkun muun mielipiteen kuin omani.

Historiaa on oikea sana kuvaamaan P. Järvisestä taistelussa Sportin pakkipaikoista.

Heh. Voimme kauden jälkeen sitten katsoa, että kuka pelasi liigassa ja kuka Mestiksessä. Tai kuka teki Mestiksessä huipputehot ja kuka ei.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Heh. Voimme kauden jälkeen sitten katsoa, että kuka pelasi liigassa ja kuka Mestiksessä. Tai kuka teki Mestiksessä huipputehot ja kuka ei.


Kiinni veti Gaizka.
Toivottavasti Järvinen saa kiinnityksen Mestikseen, niin vertailu Sportin puolustajat vs. Kääpiö ovat apple to apple.
Pitää yrittää muistaa tämä "veto" tuossa jossain vaiheessa syksyä, että saadaan ihan reaaliaikaista, kvartaalitarkastelua tilannekehityksistä.

Mää kyllä luulen, että mä oon voittanut jo tän väännön.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Itse ottaisin Järvisen milloin tahansa Salmun tilalle.

Asiasta toiseen, tänään luultavammin Sport vahvistaa Bergmanin jatkon. Mutta toinen kysymys onkin, julkistaako Sport muitakin soppareita Bergmanin lisäksi? Sportin toimistosta löytyy kaksi kummallista pahvia, mutta kumpi niistä tuleekaan julkisuuteen vai sittenkin molemmat?

Elämme mielenkiintoisia aikoja.

PS. Eikös sen tilinpäätöksen pitänyt tulla elokuun alkupuolella...?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
PS. Eikös sen tilinpäätöksen pitänyt tulla elokuun alkupuolella...?

Edellisvuoden tilinpäätös esitellään osakkeenomistajille 26.8.2009.
Uskon, että samassa tilaisuudessa se esitellään myös medialle. Voi toki tulla yllärinä loppuviikostakin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Robin Bergmanille on päivitetty eliteprosectin sivuille 2009-10 kaudeksi Vaasan Sport. Eli, ilmeisesti hän on sitten tänään nimensä paperiin laittanut. Toivottavasti ainakin.

LINKKI.
 

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Se on ollut siinä heinäkuussa, tottakai kun pelaa Sportin riveissä. Contract kohdassa lukee edelleen, että try-out. Mm. Kanteluksella on tuo sama 09-10 mitä sinä tarkoitat.. Odotellaan rauhassa
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Itse ottaisin Järvisen milloin tahansa Salmun tilalle.

Jos tuosta rosterista pitäisi joku saada ulos, niin Erholtz. Jatkuvasti kusessa omassa päässä, ja varmuus kiekon kanssa on edelleen erittäin heikkoa. Salmukaan nyt ei mitään ihmeitä ole esittänyt, mutta niin kauan kuin Juha on meidän ainut pakki joka saa ylivoimalla toimitettua kiekon maalille, niin jatkakoon meillä. Jos Järvinen vaihdettaisiin Erholtziin, niin saataisiin ehkä joku 10 tehopistettä lisää, ja melkein uskallan väittää että omissa soisi useammin. Kumpikaan noista ei ole mikään puolustuspelaamisen ruumiillistuma, ja ennemmin pidän sellaisen pelaajan, joka pystyy paremmin puolustamaan. Toki nyt Järvinen on varmaan kaikilla osa-alueilla Erholtzia vahvempi, mutta ei tässä sellaista hätää ole että kannattaisi maksaa Erholzille sopimuksen purkamisesta ja lisäksi vielä Järviselle se 25.000€. Ennemmin odotetaan sinne siirtorajalle asti, ja hankitaan se Kanukki. Runkosarjassa tällä pakkikalustolla ei ole mitään hätää.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Huomenna iltapäivällä olisi lehdistötilaisuus, jonka pääaiheena on Vaasa Cup. Sivuaiheina lienevät sitten Bergmanin jatko ja kenties ykköspakin nimi julkisuuteen...
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Runkosarjassa tällä pakkikalustolla ei ole mitään hätää.

Joo ei ole hätää, jos kaikki pysyvät ehjinä. Jos tuosta pärähtää esim. kaksi miestä niin sitten ollaan kusessa. A-junnuissa on pätevää ainesta, mutta kaikki ovat nuoria ja pieniä.

Kaksi pakkia olisi mielestäni liikaa, mutta yhden ottaisin. Ehjä Immonen olisi kova sana.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Itse tulen seuraamaan Jusa Heikkisen menoa Padassa tulevan turnauksen aikana.
Veikkaan, että Jusan pahvi allekirjoitetaan, mikäli turnaus menee hyvin, mutta jos se taas menee heikosti, lienee keskustelut taas Tammisen kanssa paikallaan.

Jos valita saisi, ottaisin itse mielummin Jusan, kuin Tumen.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Jos valita saisi, ottaisin itse mielummin Jusan, kuin Tumen.
Ongelma on vaan se, että näitä pakkeja alkaa olemaan hieman liikaa kun otetaan huomioon se, että Sportilla on ykköspakki (Ei olla vielä kerrottu) ja toisella pakilla on myös pahvi Sportiin, mutta todennäköisesti Sport julkaisee vain ykköspakin nimen ja säästänee(?) sen toisen pahvin julkaisun esim. tammikuulle.

Haluaisko Jukurit tai mikä tahansa seura meiltä Juha Salmun? Tai Erholtzin? Pliis!
 

kistrand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Haluaisko Jukurit tai mikä tahansa seura meiltä Juha Salmun? Tai Erholtzin? Pliis!

He he, Salmun mä haluaisin pitää, en oikein ymmärrä miksi häntä kritisoidaan koko ajan, varma ja rauhallinen pelaaja mun mielestä. Erholtzin voisin kyllä korvata jos sisään tulisi sekä Tume että Jusa tai J.J. mielestäni 7-8 pakkkia pitää olla ringissä mukana jotta pärjätään myös silloin kuin loukkaantumisia tulee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös