Vaasan Sport 2009–2010

  • 818 853
  • 2 673
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tekis mieli tähän sanoa, että ei kovin isosti haittaisi jos joukkuetta todellakin aletaan vahvistamaan. Tami on ottanut mömmöm-kisoissakin kovasti kantaa mm. eilisessä Suomen ottelussa hyökkäyksen kärjessä viilettäviin pakkeihin ja tälläinenhän Pernaa välistä on.

Pernaa on hyökkäävä pakki, mutta erittäin hyvä sellainen Mesti-tasolle, joten kyllä mua ainakin kylmää, jos Pernaa menetetään.

No täytyy nyt vaan uskoa ja toivota, että tossa on tullut joku moka tms.
 

cashew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Pernaa on hyökkäävä pakki, mutta erittäin hyvä sellainen Mesti-tasolle, joten kyllä mua ainakin kylmää, jos Pernaa menetetään.

No täytyy nyt vaan uskoa ja toivota, että tossa on tullut joku moka tms.

No itse olen kyllä myös vähän sitä mieltä, että miehellä on kyllä pakiksi kohtalaiset avut hyökkäyspäässä, mutta kyllähän siltä niitä hasardejakin tuli ihan riittävästi noissa kovissa peleissä. Ihan ok pakki, muttei mulla nyt kovin kamala ikäväkään tule. Vähän sellainen ei oikein kumpikaan, hyökkääjä eikä puolustaja.

Juttujahan liikkui, että jokunen pelaaja tulee lähtemään, kun Tami valittiin. Tiedä sitten liittyykö tämä siihen.
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Ainakin Pahkala taitaa olla yksi sellainen jonka jatko riippuu aika paljon myös siitä että ketä valmentaa Sportia. En sitten tiedä että oliko se hyvä asia Pahkalan kannalta että Tamminen jatkoi, jokainen vetäköön omat johtopäätökset.

Viimeistään silloin tiedetään se jos/kun Pahkala jatkaa, taikka lähtee.
 

Kix71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viimeistään silloin tiedetään se jos/kun Pahkala jatkaa, taikka lähtee.
Olisikohan eilinen ollut enne siitä että Pahkala jatkaa Sportissa kun oli junnujen päättäjäisissä jakamassa mitaleita pojille Jämsän ja Sihvosen kanssa.

Mene ja tiedä mutta mielellään saisi jakaa pommeja ensi kaudella kotkapaidassa.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Eiköhän Pahkala jatka Sportissa... Kuitenkin "oman kylän poika" ja halua olla mukana liigaprojektissa, Tammisesta huolimatta.

Foorumilla kerrotaan, ettei Kivimäki olisi tehnyt sopparia Lukkoon jos Tamminen olisi kertonut jäävänsä Sportiin vähän aikasemmin. Noh, varmasti tulee pelaamaan Sportissa ellei nyt ihan ihmeitä tee tuolla siivousfirmassa.

Ilmeisesti saadaan kuin saadaankin odotella vielä seuraavat puolitoista viikkoa, kunnes alkaa kuulua ja lujaa...
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Ensi kaudella muuttuu eräs merkittävä asia, kun Tamminen lupailee siistivänsä suunsa uusimmassa Veikkaajasa. :)

Veikkaaja kirjoitti:
"Viides huomio kiinnittyy omaan käyttäytymiseen, jota on helppo analysoida ja katua eri videokolumnien aikakaudella. Yhteenveto: lupaan parannuksen kielenkäyttöön enkä enää koskaan palaa tähän aiheeseen - ainakaan julkisesti. Kahdesta syystä: 1) se tulee liian kalliiksi omalle seuralle, 2) seura karhuaa sen minulta."
Tamminen on sittenkin joutumassa maksumieheksi!
 

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
JOS Jaska menetetään Liiga jäille niin olisiko joni Myllykoski mahdollinen korvaaja. Tuon http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=30083 lähteen mukaan Jonille ei jatka Lukossa ja hänelle etsitään uusi osoite.

Jo taitonsa todistanut maalivahti joka on "kuumaa kamaa" Mestiksessä ja kelpo veskari liigassa.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Eilen MM-kisoja seuratessa tuli Tammisen suusta sellaista settiä, joka sai mut vakuuttumaan entistä enemmän tietyistä Sportin pelillisistä asioista. Tamminen kommentoi Salmelan tekemisiä ja sanoi, että puollustajan täytyy osata ja toteuttaa käytännössä vain kolmea asiaa:
hoitaa 1vs1 -tilanteet, helppo avaus omille ja lämätä viivasta.
Ok tärkeitä asioita, mutta se miten Tamminen vielä tuon esitti ja korosti noita mainitsemiaan asioita + tietäen Tamin pelityyliin jo ennestään. Tässä meille syy miksi taiteilijat puuttuvat joukkueesta lähes kokonaan. Alakertaankaan on siis turha odottaa mitään tällaista artistia. Tami kun ei tunnu antavan vapauksia. Pelaajat kyllä hankitaankin yleensä valmiiksi tuon muotin mukaan. Jos tilannetta katsotaan hyökkäyksen kannalta, niin on esim. mielenkiintoista nähdä Dickensonin maalimäärä - putoaako se ja kuinka pahasti. Sillä jos Tami määrää mitä kaukalossa saat tehdä ja mitä et, se pudottaa automaattisesti tiettyjen pelaajien pelitasoa.

Ehkä sekava viesti, mutta toivottavasti ajatus selvisi. Mua ottaa suuresti päähän juuri tuo eräänlainen ropottikiekko. Jukurit oli aikanaan ilmestys omanlaisestaan ropottikiekosta, onneksi meidän "ropottikiekko" on sentään paljon miellyttävämpää katsoa. Tälläisiä (köyhän miehen) Petu Nummeliineja meille vain tuskin tulee, niin kauan kuin Tami koutsaa, ja jos tulee nekin laitetaan tiukasti "yhteen ja samaan muottiin".
Tamminen on sittenkin joutumassa maksumieheksi!
Hyvä, näin sen piti mennäkin. Oikeus ja kohtuus ettei seura joudu yhden miehen sanomisista kokoajan maksella.
JOS Jaska menetetään Liiga jäille niin olisiko joni Myllykoski mahdollinen korvaaja. Tuon http://www.ur.fi/artikkeli.phtml?id=30083 lähteen mukaan Jonille ei jatka Lukossa ja hänelle etsitään uusi osoite.

Jo taitonsa todistanut maalivahti joka on "kuumaa kamaa" Mestiksessä ja kelpo veskari liigassa.
Ilman muuta, jos Jaska menetetään niin siinä mielestäni samantasoinen ellei parempikin kaveri tilalle. Toivottavasti Joni on osa Tamin "plan B:tä".
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Doniin

Pohjalainen tietää kertoa, että Suomalainen käyttää optionsa ja jatkaa Sportissa - samoin Laitinen. Pakeista Salmulla, Pernaalla ja Kinoksella on optiovuosi olemassa - hyökkääjistä Cabanalla ja Koivistolla. Tamminen haluaisi pitää kovasti Immosen ja Takalan - neukkareita käydään edelleen Uiton, Heikkisen ja kakkosbörsän Rossin kanssa.

Hankinnoista päälimmäisiä ovat kiekollinen pakki ja selkeä ykkössentteri. Ulkomaalaispakki tultaneen esittelemään parin viikon sisään tai sitten yksi kova Suomalainen yv-pelin pakki, joka on jo Tamin kiikarissa. Tami on sopinut tapaavansa Unkarin maajoukkueen yhden pakin kanssa perjantaina kertoo Pohjalainen edelleen. Ykkössentteri tulee kuulaman mukaan olemaan ulkomaalainen. Kiviniemi ja Hakomäki sen sijaan suuntaantunevat Tutoon ja Jukureihin.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Pohjalainen tietää kertoa, että Suomalainen käyttää optionsa ja jatkaa Sportissa - samoin Laitinen. Pakeista Salmulla, Pernaalla ja Kinoksella on optiovuosi olemassa - hyökkääjistä Cabanalla ja Koivistolla. Tamminen haluaisi pitää kovasti Immosen ja Takalan - neukkareita käydään edelleen Uiton, Heikkisen ja kakkosbörsän Rossin kanssa.

Kuulosta ihan mukavalta. Aivan oikea reaktio, eli pidetään runko hyvin pitkälle samana ja hommataan ratkaiseviin rooleihin paremmat pelaajat. Toivotaan että Cabana ja Koivisto ainakin käyttävät optionsa. Myös Takalan ja Heikkisen pitäminen meillä olisi todella tärkeää.
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kuulosta ihan mukavalta. Aivan oikea reaktio, eli pidetään runko hyvin pitkälle samana ja hommataan ratkaiseviin rooleihin paremmat pelaajat.

Juuri näin. Täytyy nyt kuitenkin myöntää, että kovin koomiselta ainakin omassa mielessäni tuntuu kun lähdetään keskustelemaan Unkarin maajoukkuepakista. Eihän siinä mitään sillä voihan sieltä saadakin huokeasti jonkun pelaajan, mutta riittävätkö eväät sitten kuitenkaan kun oikeita pelejä aletaan pelata. Noh en ole nyt Unkarin pelejä nähnyt joten en osaa aivan kybänä tasosta sanoa mitään.

Suomalaisen jatko maalillamme oli tärkeä signaus, joten ainakin ykkösmaalivahdin osalta homma on ilmeisesti jo tässä vaiheessa selvä. Tamin mukaan Suutari on listannu nimiä hirveän määrän, mutta miten ne avainpelaajat sitten näistä ongitaan onkin se ydinkysymys. Kunhan ei vain taas tehtäisi pitkiä sopimuksia pelaajaa Vaasan jäällä näkemättä.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Tamminen kertoo jatkoista, lähtijöistä ja vielä sen, että hän on todellakin UTJ... Lähde

- Olen tehnyt täällä joka päivä sellaiset neljä tuntia Sportin hommia. Yleensä aamulla aikaisin ja illalla myöhään, sanoo Tamminen, jonka teki hänestä Sportin mestisjoukkueen päävalmentajan lisäksi myös urheilutoimenjohtajan
Miksei tästä UTJ-kuvioista voinut kertoa selkeästi viime pressissä? Ei ainakaan Pohjalaisen, eikä myöskään Sportin sivuilta löytynyt mitään mainintaa tästä. Eli Suutari skouttaa ja Tamminen viimeistelee pahvit.

Ensimmäiset palaset kauden 2009-10 kotkaparvesta ovat jo varmistuneet. Hyökkäyspään Toni Sihvosen, Markus Jämsän ja Lou Dickensonin aiemmin julkistettujen sopimusten lisäksi Miro Laitinen jatkaa Sportissa. Myös alakerran avainpelaaja, maalivahti Jaakko Suomalainen on ilmoittanut Tammiselle käyttävänsä sopimukseensa kuuluneen optiovuoden
Hienoa! Tosin Laitinen jatko on pettymys, mutta kohta räjähtää...

Muihin maisemiin ovat näillä näkymin lähdössä nuoren polven vaasalaishyökkääjät Jani Kiviniemi ja Oskari Hakomäki. Edellisen suuntana on tiettävästi TuTo, jälkimmäinen on menossa Jukureihin.

- En näe heille meidän new dream teamissa sellaista jääaikaa kuin ehkä heidän päässään on. Silloin katson, että kokonaiskehitykselle on parempi, että he saavat isomman jääajan ja sellaisen roolin, josta he tykkäävät, Tamminen toteaa.
MITÄ VITTUA?! Laitinen jatkaa, mutta et anna jatkoa näille kahdelle? Saatanan kusipää. Taas nähdään, että kuinka paljon Tami arvostaa meidän junnuja. VITTU!!!

Myös A-junioreiden valmennusjohto on jo selvillä. Nousun hankkineet Olli Hällfors ja Miika Jämsä eivät halunneet jatkaa ja ykkösluotsiksi ryhtyy Jari Kiviniemi, hänen aisaparikseen Jonas Hemming.
Niin, eivät halunneet jatkaa Tammisen takia.

- Suutari on skoutannut minulle aika pitkän listan ja luulen, että minulla on antaa ulkomaalaispakin nimi parin viikon sisällä. Tai sitten helvetin hyvän suomalaisen yv-pakki, jollaisista minulla on yksi kiikarissa...
Mitenköhän tääkin pitäisi tulkita? Tuo lopultakin kaksi pakkia tänne, M.N ja J.K...

- Unkarilla on yksi mielenkiintoinen pakki, jonka tapaan perjantaina. Unkarin valmentaja Pat Cortina on hyvä kaverini ja esitin haluni neuvotella hänen pelaajansa kanssa, ja hän näytti sille vihreää valoa.
Joo.

- On kylmä tosiasia, että kaksi kolmesta ulkolaisesta oli hyväksyttäviä. Yksi oli flooppi, sillä eihän Justin Aikinsin kokonaissuoritus ollut sitä tasoa, josta ainakin minä lähdin, hän sanoo.

- Se on meidän opinkappaleemme ja sen takia otimme Suutarin. Minä en lähde tuohon sirkukseen enää, enkä ehdi millään skouttaamaan kaikkia.
Kas, heräsihan Tamminen vihdoin ja viimein, siitä propsit.
Yksi avainhankinta on ykkössentteri, jota valikoidaan ulkomaisista vaihtoehdoista.
Se on joko #11 Fandul tai Jänis... :)
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Savusta ulos helvetin hyvää duunia tehneet A-junnujen valmentajat, check.

Aja ulos omat lupaavat kasvatit, check.
 

kaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vaikka Tamminen on nyt kokoamassa muinkälaista dream teamia tahansa niin mielestäni nelosketjusta olisi hyvin löytynyt paikka sekä Kiviniemelle että Hakomäelle. Varsinkin kun Laitinenkaan ei viime kaudella esittänyt sen parempaa peliä ja saa jatkaa. Ainakin jos Pahkala on lähdössä olisi Kiviniemen paikka ollut korvata hänet.

Tuo Unkarin maajoukkuepakki kuulosti kyllä hauskalta. Voihan toki olla, että on kovakin pelaaja kysymyksessä, mutta lähtökohtaisesti unkarilainen jääkiekkoilija ei nyt herätä luottamusta. Tosin eipä nuo Sportin ulkomaanavut ole luottamusta muutenkaan pahemmin herättäneet.
 

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ihan odotettu puheenvuoro seiskaysiltä. Siellä vedetään jotain vitun unkarilaisia joukkueeseen. Voin kuvitella Suutarin jossain pyörittelevän päätään kun Tami jyrää tahtonsa läpi ja hankkii jonkun ihan onnettoman kaverin tänne.

Oka ja Minste sivuun ja tilalle kaverit joilta ei löydy mitään näyttöjä. Toivottavasti onnistuvat silti pitämään A:n liigassa. Tämä olisi todella tärkeää.

Hakomäen ja Kiviniemen lähtö ei yllätä, ei myöskään se että tilalle tulee kymmenen kertaa kalliimmat jätkät jotka eivät ole edes parempia pelaajia. Mutta he ovat Tamin hankintoja ja vain sillä on väliä.

Toivottavasti pojat onnistuu Mikkelissä ja Turussa.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kyllä se nyt niin on, että Pernaa on lähtökuopissaan.
Sopimus on nyt yht´äkkiä muuttunut "optioksi", jota ei tultane käyttämään.

Näitä optioita olikin siis aika monella, mutta yksi on varma. Ei Aikinsilla, eikä Pruddenilla, kuten täällä on huhuiltu.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Itseasiassa minulla on vahva muistikuva, että Pernaalla on ollut alusta alkaen optiovuosi. Pernaa taisi tämän asian vahvistaa Sport Cornerissa.
 

kistrand

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Hyvin vaikeeta tietää onko yksikään optiovuoden omaavista pelaajista lähdössä. Pernaa sai pelata paljon koko viime kauden aikana joten siitä ei varmasti olisi kyse jos, siis jos, lähtee. Ehkä sitten Pernaa haluaisi enemmän vapauksia lähteä hyökkäämään vauhdilla omasta päästä. Koivisto jatkanee sillä kaveri on aina saanut Tamilta paljon luottoa vaikka peli ei ana sujunut niin hyvin kuin olisi odottanut. Salmun tilanne on minulle arvoitus, luottoa ja hyviä esityksiä oli viime kaudella ainakin. Kinos saisi lähteä mun puolestani mutta saa nähdä mitä tekee. Cabbyn toivon ja luulen jatkavan, toivottavasti tuo kaverinsa Savianon mukaansa ykkössentteriksi :).

Takalasta vielä sen verran että 99,9% varmasti jatkaa Sportissa, mies on sen sanonut itse suoraan (toki kapakassa mutta silti) muutamalle tutulle kun he olivat kysyneet asiasta suoraan häneltä viime viikonloppuna. Mies on myös ilmeisesti jäänyt Vaasaan kaudenkin jälkeen kun itse bongasin hänet Prismasta ruokaostoksissa maanantaina (ha ha toi oli kaikkien aikojen paras "todiste" pelaajan jatkosopimuksesta ;)
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Cabbyn toivon ja luulen jatkavan, toivottavasti tuo kaverinsa Savianon mukaansa ykkössentteriksi :).
Pientä OT:ta, mutta Saviano on kylläkin laituri... Saviano sopisi niin täydellisesti Takalan ketjuun. :)
 

Apa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,NFL,jalkapallo ja persoonat
Onko se todellakin niin, että Vaasan Sportissa pelaa ensi kaudella yksi oman juniorimyllyn läpikäynyt pelaaja? Sekin on 32 vuotias Markus Jämsä. Mitä vittua? On meillä hieno UTJ! Tuskin se Jusakaan Vaasaan tulee..

Ei ole montaakaan vuotta, kun voitiin kehuskella (ja naureskella Jukureille), että on monta omaa kasvattia edustuksessa. Miten tämäkin homma saatiin näin sössittyä? Ookoo, viiri tuli, mutta hinta on ihan uskomattoman kova, jos se edellyttää tämmöstä kusemista oman juniorituotannon silmään.
 

Jääkone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekin punapaidat!
Itseasiassa minulla on vahva muistikuva, että Pernaalla on ollut alusta alkaen optiovuosi. Pernaa taisi tämän asian vahvistaa Sport Cornerissa.

Juuri näin helmikuun Cornerissa Pernaa ilmoitti että sillä on ensi kaudesta optio Sportin kanssa ja haluaisi jatkaa Vaasassa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ensinnäkin Jaskan jatko on skumppalasin arvoinen juttu! Itse olen aina pitänyt Miro Laitisen pelistä. Ehkä viime kausi oli Miron heikoin hetkeen, mutta yleensä hän on sellainen pelaaja, jonka voi aina heittää kaukaloon, ja tietää että mies on valmis tekemään duunia. Hieman taidollisesti köyhempi versio Myllyahosta, mutta tärkeä roolissaan. Pitää myös muistaa voimavarana Miron valtaisa kokemus mestis-pelien voittamisesta.

Nauratti myöskin tuo hehkutus, että Unkarin maajoukkuepakki on Sportin kiikarissa. Fanit himoitsevat latvialaista, mutta Tami näkee maailmanluokkaa unkarilaisessa ;) Mutta minäpä uskon myös unkarilaisen kiekon mahdollisuuksiin. Itse oli vuosituhannen vaihteessa Budapestissa ja pääsin näkemään Unkarin pääsarjan pleijaripeliä. Taso yllätti minut. Peli oli jo silloin vauhdiltaan hyvää mestistasoa. Jääkiekko on Unkarissa pienen marginaalin laji, mutta tekemisen taso on sitten sitäkin intohimoisempaa. Voin kuvitella, että unkarilainen pelaaja istuu luonteeltaan hyvin yhteen Tammisen kanssa. Pitänee ehtiessä yrittää arvuutella, kuka tuo pakki voisi olla.

Mendieta ja co. repivät varmasti jo pelihousujaan: Hakomäki Jukureihin ja Kiviniemi TuToon.. Ehkä eniten tässä itseäni huolettaa se, että joukkueesta lähtee kerralla neljä nimenomaan vaasalaista pelaajaa. Täytyy sanoa, että itse petyin aika pahasti Samuli Kivimäen ratkaisuun lähteä jo nyt liigaan. Oskar Osala oli tietysti jo lahjakkuutena poikkeuksellinen, ja hänen ratkaisunsa sikäli ymmärrettävä, mutta kyllä Kivimäen ratkaisu osoittaa taas sen, miten vaikeaa Mestikseen on rakentaa menestyvää omankylän porukkaa...valitettavasti. Heti kun tulee riittävän lahjakkaita pelaajia, jotka voivat pysyvästi pelata ylemmissä ketjuissa, käy liiga ryöstämässä heidät. Näinhän tämä juniorityö ei voi pyöriä, että lahjakkuuksia kasvatetaan muille. Sport voi panostaa omavaraisuuteen ainostaan silloin, mikäli omat lahjakkuudet ovat valmiita sitoutumaan Sportiin. Moni täällä dissaa Sportin asennetta omiin nuoriin, mutta eipä tässä näytä nuoretkaan kovin suurta kotkasydäntä omaavan.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Mendieta ja co. repivät varmasti jo pelihousujaan: Hakomäki Jukureihin ja Kiviniemi TuToon.. Ehkä eniten tässä itseäni huolettaa se, että joukkueesta lähtee kerralla neljä nimenomaan vaasalaista pelaajaa. Täytyy sanoa, että itse petyin aika pahasti Samuli Kivimäen ratkaisuun lähteä jo nyt liigaan. Oskar Osala oli tietysti jo lahjakkuutena poikkeuksellinen, ja hänen ratkaisunsa sikäli ymmärrettävä, mutta kyllä Kivimäen ratkaisu osoittaa taas sen, miten vaikeaa Mestikseen on rakentaa menestyvää omankylän porukkaa...valitettavasti. Heti kun tulee riittävän lahjakkaita pelaajia, jotka voivat pysyvästi pelata ylemmissä ketjuissa, käy liiga ryöstämässä heidät. Näinhän tämä juniorityö ei voi pyöriä, että lahjakkuuksia kasvatetaan muille. Sport voi panostaa omavaraisuuteen ainostaan silloin, mikäli omat lahjakkuudet ovat valmiita sitoutumaan Sportiin. Moni täällä dissaa Sportin asennetta omiin nuoriin, mutta eipä tässä näytä nuoretkaan kovin suurta kotkasydäntä omaavan.

Iso uuh. On itsestään selvyys, että jos pelaaja ei a) koe kehittyvänsä ja b) saa paljon enemmän rahaa muualta lähtee. Ja näiden pelaajien kuuluukin lähteä. En minäkään jatka nykyisessä työpaikassani, jos saan muualta 100% enemmän palkkaa ja statusta. Siitäkin huolimatta, että diggaan nykypaikasta ja teen sydämellä hommia.

Nämä pelaajat voivat sitten myöhemmin liittyä seuraan, kun noustaan tai heidän pelilliset ambitiot ovat täyttyneet kovemmissa kaukaloissa.

Se mikä on oleellista on se, mitä näiden lahjakkuuksien taustalla on. Onko mielestäsi niin - magnum37 - että Kiviniemi, Hakomäki, Hietaharju, Sundman, Talas, Kujanpää etc. ovat liian huonoja pelaajia Sportiin? Miksi näitä omia kasvatteja ei kiinnitetä joukkueeseen ja anneta kehittyä hyviksi Mestis-pelaajiksi Sportissa? Sportin junioreista on noussut viime vuosina ja tulee nousemaan lukuisia pelaajia, joilla on kaikki edellytykset kehittyä helvetin hyviksi Mestis-pelaajiksi, mutta eivät kiinnosta tippaakaan SM-liigaseuroja. Näihin Sportin pitäisi panostaa, sillä jos näistä saadaan rakennettua pohjat (kolmos- ja nelosketjut), jää meillä paljon pelimerkkejä avainpaikoille (ykkös- ja kakkosketjut). Nyt me ostetaan liki pitäen kaikki pelaajat isolla rahalla ja se ei mielestäni ole kannattavaa.

Pelaaja ei kehity, jos se ei saa pelata ja jos se ei saa minkäänlaista roolia. Vesa Myllyaho, Markus Jämsä, Jussi Heikkinen... Kukaan heistä ei ollut valmis pelaaja, kun he murtautuivat edustusjoukkueeseen. He ovat kasvaneet tai kasvoivat isoiksi pelaajiksi.

Muualla uskalletaan luottaa ja antaa roolia, Sportissa ostetaan. Ja tämä on mielestäni epätervettä ja yksinkertaisesti väärin parempaa duunia tekevää junioriorganisaatiota kohtaan.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Hakomäki ja Hietaharju Jukureihin. Uutinen Urheilulehden sivuilla. Ei voi muuta sanoa kuin että vituttaa ja hävettää. Surkeaa, surkeaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös