rekufalta paljon hyvää keskusteltavaa
Ihmettelen kyllä miksi kritiikkiä ei saisi esittää.
Kritiikin esittämiseen antaa luvan ainoastaan kulloinkin asianomainen kirjoittaja itselleen. Ei täällä kannata antaa kenenkään toisen mielipiteen vaikuttaa kritiikin esittämiseen.
Siffalle tiedoksi että tässä on oltu Sportin takana vuosikausia jokaisessa ottelussa hallissa, myös vieraspeleissä on käyty, on taputettu isoja käsiä ja kovaa.
Tästähän olen täällä kirjoittanut eri tilanteissa. Vaasan Sport on nostettu sen osaavan johdon toimesta Mestiksen mielenkiintoisimmaksi joukkueeksi. Tämä on ilmennyt jo vuosia siitä, että Sportilla on ylivoimaisesti runsaslukuisin ja uskollisin kannattajakunta. On hienoa ja arvostettavaa, että sinä kuulut tähän porukkaan, mikä tuo positiivista lisäväriä koko Mestikseen.
Itsekkin ekankauden jaksoin uskoa aika Siffamaisesti Tamiin. Nyt kuitenkin on silmät avautuneet ja mielestäni syiden haku näinkin vaatimattomalle menestykselle on paikallaan. Ei riitä että todetaan että pelikirjaa ei ole pystytty toteuttamaan.
Sportin tavoitteen toteutumisen Tamin ekakaudella Sportissa esti maailman huippujääkiekkoilijoiden vahvistama Kalpa. Paljon kehuttu Risto Dufva Jukureineen taipui pudotuspeleissä silloin uskomasi Tamin ja Sportin käsittelyssä. Eihän se Tamin ensivisiitti Vaasassa huono ollut, minkä ovat tunnustaneet täällä jopa muutamat KooKoo-kannattajat, jotka eivät Aurinkokuningasta muuten arvosta minkään vertaa. Mikko Manner jatkoi sitten hyvin Tamin työtä Sportissa ja vei sen hopealle ja pronssille seuraavina vuosina. Minun mielestäni Sport pärjäsi vähintään hyvin noina kolmena vuotena Mestiksessä.
Tämän kauden lopullinen arviointi tehdään keväällä. Mikäli Sport ei ole toinen SM-liigaan karsiva joukkue, on se iso pettymys minulle.
Sport on toteuttanut Tamin pelikirjaa koko syyskauden ajan. Kuka muu sen suunnittelusta ja toteuttamisesta voisikaan vastata? Minä olen kahteen kertaan kirjoittanut täällä siitä, että Sportin pelikirja ei ole vastannut ainakaan toistaiseksi niitä ajatuksia ja odotuksiani, joista Tamminen on ansiokkaasti kommentoinut MM-kisastudioissa ns. modernista hyökkäyspelistä. Voi olla, että Tami menee tämän kauden tutuksi tulleilla "vanhoilla" pelisysteemeillään.
Minusta menestys voi tulla vasta rehellisen ja avoimen asioiden tarkastelun jälkeen. Meidän jutut täällä eivät paljoa ratkaise, mutta jos me ei täällä voida heittää avointajuttua, kuinkahan Tami/pelaajat keskenään.
Tarkastelu tuleekin olla rehellistä ja avointa. Itse puutuin täällä viimeksi arviointeihin siitä, että Sportin peli parani heti, kun kapteeni Markus Jämsä joutui polvileikkaukseen. Minä pidin ja pidän sitä ala-arvoisena ja täysin asiantuntemattomana väittämänä. Minun mielestäni pelaajien vapautuneeseen peliin ja hyvään liikkeeseen vaikutettiin Tammisen valmennuksellisin keinoin, joista kirjoitin aiemmin. Kumpi on avointa ja rehellistä tarkastelua täällä, sen päättäköön jokainen tykönään. Minä sain tuon tarkasteluni jälkeen hienoa kritiikkiä nimityksellä "trotsinkääntäjä trolli", mitä en pane pahakseni ollenkaan.
Kiitos rekufa asiallisesta lähestymistavastasi.