Minä kuulun siihen kastiin, joka ei ymmärrä tätä vuosikymmenistä toiseen vaihtuvaa pitkäjänteisyyttä.
Sportissa on tehty jo nyt käsittääkseni pitkäjänteisesti työtä liigaan pääsemiseksi.
En siis edelleenkään tarkoita, että sinne pitäisi mennä turistiksi, mutta kun nyt ollaan saatu raha virtaamaan joukkueelle, liiga auki ja hyviä junnujakin tulossa, niin Why not?
Jos Sportilla ei nyt ole varaa liigaan, en oikeen ymmärrä milloin sitä sitten oikeen on ja kuinka se silloin tulevaisuudessa taiotaan. Nyt sitä rahaa pitäisi nostaa kuokalla, kun Pohjanmaan yrityksiinkin saatiin Tamin ansiosta kiekkobuumi päälle.
Okei, meillä on vanhaa velkaa, mutta niin on monella muullakin. lisäksi käsittääkseni noita velkoja ollaan nyt kuittamassa pois hyvää vauhtia.
Se, että meillä on tulossa hyviä junnuja ei oikeen ole peruste siirtää taas kerran liigatavoitetta vuosilla eteenpäin. Silloin meillä tuskin noita junnuja enään on, vaan ovat leveämmän leivän perässä jossain aivan muualla. Lisäksi mikäänhän ei valitettavasti takaa, että näistä junnuista koskaan tulisi liigatason pelureita ja vaikka tulisi, niin kyllä heilläkin hintalappu on. Kiekkoilijan ura, kun on valitettavankin lyhyt. Siinä ei oikeen hometown-respect auta, kun pitää elättää perhekin. Kyllä silloin mennään sinne, mistä saadaan paras korvaus kulutetusta ajasta. Ilmaiseksi nämä nykyiset junnutkaan tuskin jäävät ihmettelemään, että noustaanko sinne liigaan ehkä, vai ei. Voihan olla, että tavoitetta taas kerran siirretään vuosilla eteenpäin.
Lisää vettä myllyyn vielä sen verran, että mikään, eikä kukaan takaa kauanko liigan ovet taas ovat auki. Kyllä mestiksessä löyty muitakin liigaan halajavia. Niin ja kuka ties, vaikka esim. wanha kunnon KooWee ja kumppanitkin yht´äkkiä innostuvat yrittämään Mestikseen ja sieltä kaudessa tai toisessa suoraan liigaan. Siinä kun ei tarvita, kuin tuo kausi tai pari, kun on rahoitus kondiksessa.
No katsotaan rauhassa, mitä hallitus raameistaan sanoo, josko sitten saataisiin me ja mediakin parempi kuva siitä, mitä tässä haetaan takaa.
Itse olen Sportin kannattaja nyt ja tulevaisuudessakin, vaikka koko liigaunelmakin haudattaisiin. Näin nyt ei onneksi kyllä ikävimmissä painajaisissakaan tule käymään.