Ilmoitukset

* Tarvitsetko hyvän syyn kuluttaa aikaasi Jatkoajan keskustelupalstalla vielä nykyistäkin enemmän?
* Haluatko viilata pilkkua tai nipottaa yhdyssanavirheistä?
* Reputitko sinäkin oikeustieteellisen pääsykokeissa?
* Tykkäätkö kurista ja järjestyksestä?

Jos vastauksesi johonkin näistä kysymyksistä on ”kyllä”, niin mikset liittyisi joukkoomme hilpeään?

Haemme lisää moderaattoreita valvomaan Suomen suosituimpiin kuuluvan keskustelupalstan viestejä, opastamaan käyttäjiä ja pitämään muutoinkin yllä palstan hyvää tasoa.

Edellytämme moderaattoreilta yhteistyökykyisyyttä, täysikäisyyttä ja ainakin jonkin asteista täyspäisyyttä. Moderaattorin ei tarvitse päivystää palstalla kellon ympäri, mutta odotamme kaikilta tiettyä aktiivisuutta.

Jatkoajan keskustelupalsta toimii vapaaehtoisvoimin. Moderaattoreille ei makseta palkkaa tai korvauksia, mutta he saavat liittyä Jatkoaika Ry:n jäseniksi ja pääsevät osallistumaan yhdistyksen jäsenilleen järjestämiin tapahtumiin.

Lähetä vapaamuotoinen hakemuksesi 31.1.2019 mennessä joko yksityisviestinä Moderaattoreille tai sähköpostitse osoitteeseen moderaattorit(at)jatkoaika.com. Mainitse hakemuksen yhteydessä keskustelupalstalla käyttämäsi nimimerkki, mitä palstan osioita seuraat aktiivisimmin sekä miksi haluaisit tai sopisit moderaattoriksi.

Olemme henkilökohtaisesti yhteydessä sopivimpiin ehdokkaisiin seulottuamme kaikki hakemukset läpi.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki Kaukosäädin on saanut kuukauden pelikiellon syyllistyttyään Kannattajatoiminnan lieveilmiöt -ketjussa asiattomuuksiin ja flametukseen. Kyseisen nimimerkin pitkä historia vastaavista rikkeistä vaikutti pelikiellon pituuteen korottavasti.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki t.m.a.l on saanut viikon pelikiellon kirjoitettuaan täysin turhia viestejä Kärppien osioon. Viestien heikko kieliasu vaikutti myös päätökseen pelikiellosta.

Nimimerkki AaTee on seuraavan viikon ajan pelikiellossa, sillä hän on keskittynyt viime aikoina aivan liian usein aukomaan päätään toiselle käyttäjälle itse asian sijaan.

Sulje ilmoitus

Väsymys

Viestiketju osiossa 'Vapaa keskustelu' , aloittajana Fordél, 08.01.2019 klo 07.38.

  1. maken veivi jr. Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Manchester United
    Tutkimus: Gluteeniton ruokavalio lisää merkittävästi diabetes-riskiä Lainaus uutisesta:

    "- Harvardin yliopiston tutkimukseen, jonka mukaan vähän gluteenia sisältävä ruokavalio tai sen välttäminen täysin nostaa diabeteksen riskiä 13 prosentilla.
    -Harvardin tutkimuksessa käytiin läpi lähes 200 000 potilaan terveystietoja 30 vuoden ajalta.
    - Tutkijat kehottavat harkitsemaan tarkoin, kannattaako gluteenitonta ruokaa suosia, jos keliakiaa ei ole.
    - Ei ole näyttöä siitä, että gluteeniton ruokavalio toisi mitään terveyshyötyjä"

    Korostan nyt vielä, että itse en ole aiheeseen syvemmin perehtynyt, mutta kun paljon puhutaan gluteenittoman ruokavalion hyödyistä, niin mielenkiintoista olisi tietää onko siitä oikeasti tutkittua hyötyä vai onko se vain kokemusperäistä?
     
  2. Sako Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomalainen Jokerit
    Ihmiset on sen verran erilaisia, että yks ruokavalio kaikille ei vaan toimi. Minusta gluteiinia ei kannata vältellä, jos siitä ei oo mitään haittaa. Jos on vatsaongelmia, niin silloin kokeilemisen arvoinen asia.
     
  3. sampio Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Menestyvin, sympatiat muille hyville.
    Nämä ruokajutut ovat vähän sellaisia uskonnon korvikkeita äärimmilleen vedettyinä. Asia erikseen tietysti tutkitusti ongelmalliset ruoka-aineet tai vastaavasti vahvaan omaan kokemukseen pohjautuvat, mutta kovin suurella intohimolla en lähtisi kellekään mitään tuputtamaan, vaikka itse jonkin kokosinkin hyväksi. Itse olen hyväksi nähnyt juoda kahvia arkena vain aamuisin, olut keskittyy viikonloppuihin. Molemmat vaikuttavat minulla yöuniin, joten jää väliin. Liian raskas ruokailu illalla tekee saman. En myöskään ole kokenut tarpeelliseksi luopua viljatuotteista kokonaan, mutta suosin täysjyväleipiä. Kasviksia, kalaa, kanaa ja jonkin verran punaista lihaa menee pääosin, ruokailu on säännöllistä ja liikunta myös, tosin jälkimmäisestä tingin, jos lepo vaarantuu. Tärkeintä on kuitenkin opetella tuntemaan kroppansa signaalit, luottaa niihin ja uskaltaa orientoida tekemisensä sen mukaan. Kuten aiemmin on jo tullut esille, pitkäaikaisesti uupuneena on turha rääkätä itseään, mutta joku perus duunin jälkeinen väsy on eri asia.
     
    KiVi tykkää tästä.
  4. adolf Jäsen

    Tämä kun on sitä vuodenaikaa että tuo aurinko näyttäytyy ehkä kahtena päivänä kuukaudessa, niin meikäläinen huomaa ainakin heti miten mieli rupeaa piristymään kun aurinko paistaa. Kyllä se vaan on sellainen energianlähde.
     
  5. Sistis Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HPK
    Itse olen huomannut, että jännästi aikaisempi aamuherääminen on tehnyt minut jotenkin pirteämmäksi. Nukkumaanmenoaikakin on aikaistunut, mutta heräämistä vähemmän. Sen sijaan unen laatu on parantunut selvästi. Viikonloppuisin menen nukkumaan tyypillisesti vain hieman myöhemmin kuin arkisin. Nukun silloin ehkä pari tuntia myöhempään kuin arkisin. Unirytmi ei tuolla mene vielä sekaisin.

    Muita tärkeitä asioita jaksamisen kannalta ovat säännöllinen ulkoilu ja sopiva rentoutuminen esimerkiksi kirjaa lukien ja musiikkia kuunnellen. Kahvia en arkisin juo puolen päivän jälkeen, ja suosittelen ainakin kokeilemaan tätä samaa, mikäli nukahtaminen on haasteellista.

    Ja alkoholista sen verran, että sen vaikutus uneen on yllättävän suuri. Itse mittailen sykettäni unen aikana, ja olen huomannut, että minulla parikin olutta nostaa unen aikaista leposyketasoa noin kymmenellä lyönnillä minuutissa. Tämä kestää helposti useamman tunnin, eli selvästi pidempään kuin alkoholia on veressä. Tästä syystä alkoholia ei missään nimessä kannata käyttää ainakaan nukahtamislääkkeenä.
     
  6. Sako Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomalainen Jokerit
    Lainaus:
    Totaali breikki alkoholista 3 viikon mittaisena nostaa vireystilaa. Senpä takia iltabisset on jääneet pois ja enää otan ns tarkoituksella.