Ilmoitukset

Nimimerkin Hikiset kyynärit poikkeuksellisen heikkotasoinen viestittely ja jatkuva provosointi Teliaa käsittelevässä ketjussa on tuottanut hänelle kuukauden kirjoitustauon.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki laamis kertaa seuraavan viikon ajan oikean henkilöllisyyden arvuutteluun liittyvää sääntöjen kymmenettä pykälää. Rikkeen arvoinen viesti löytyy NHL-osion Patrik Laine -ketjusta.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki Karamahti on lopullisesti ohjattu isoista ovista ulos, sillä järkevä keskustelu ja sääntöjen noudattaminen eivät kuuluneet hänen pelikirjaansa. Kamelin selän katkaisi lopullisesti yleisen asiattoman kielenkäytön lisäksi useampi viesti Trumpin ketjuun, joissa ainoana tarkoituksena oli aukoa päätä.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki nahkis kirjoittaa jatkossa jossain muualla, syynä jatkuva tahallinen trollaus, flametus ja muiden kirjoittajien vähättely.

Sulje ilmoitus
  1. maken veivi jr. Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Manchester United
    Tutkimus: Gluteeniton ruokavalio lisää merkittävästi diabetes-riskiä Lainaus uutisesta:

    "- Harvardin yliopiston tutkimukseen, jonka mukaan vähän gluteenia sisältävä ruokavalio tai sen välttäminen täysin nostaa diabeteksen riskiä 13 prosentilla.
    -Harvardin tutkimuksessa käytiin läpi lähes 200 000 potilaan terveystietoja 30 vuoden ajalta.
    - Tutkijat kehottavat harkitsemaan tarkoin, kannattaako gluteenitonta ruokaa suosia, jos keliakiaa ei ole.
    - Ei ole näyttöä siitä, että gluteeniton ruokavalio toisi mitään terveyshyötyjä"

    Korostan nyt vielä, että itse en ole aiheeseen syvemmin perehtynyt, mutta kun paljon puhutaan gluteenittoman ruokavalion hyödyistä, niin mielenkiintoista olisi tietää onko siitä oikeasti tutkittua hyötyä vai onko se vain kokemusperäistä?
     
  2. Sako Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomalainen Jokerit
    Ihmiset on sen verran erilaisia, että yks ruokavalio kaikille ei vaan toimi. Minusta gluteiinia ei kannata vältellä, jos siitä ei oo mitään haittaa. Jos on vatsaongelmia, niin silloin kokeilemisen arvoinen asia.
     
  3. sampio Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Menestyvin, sympatiat muille hyville.
    Nämä ruokajutut ovat vähän sellaisia uskonnon korvikkeita äärimmilleen vedettyinä. Asia erikseen tietysti tutkitusti ongelmalliset ruoka-aineet tai vastaavasti vahvaan omaan kokemukseen pohjautuvat, mutta kovin suurella intohimolla en lähtisi kellekään mitään tuputtamaan, vaikka itse jonkin kokosinkin hyväksi. Itse olen hyväksi nähnyt juoda kahvia arkena vain aamuisin, olut keskittyy viikonloppuihin. Molemmat vaikuttavat minulla yöuniin, joten jää väliin. Liian raskas ruokailu illalla tekee saman. En myöskään ole kokenut tarpeelliseksi luopua viljatuotteista kokonaan, mutta suosin täysjyväleipiä. Kasviksia, kalaa, kanaa ja jonkin verran punaista lihaa menee pääosin, ruokailu on säännöllistä ja liikunta myös, tosin jälkimmäisestä tingin, jos lepo vaarantuu. Tärkeintä on kuitenkin opetella tuntemaan kroppansa signaalit, luottaa niihin ja uskaltaa orientoida tekemisensä sen mukaan. Kuten aiemmin on jo tullut esille, pitkäaikaisesti uupuneena on turha rääkätä itseään, mutta joku perus duunin jälkeinen väsy on eri asia.
     
    KiVi tykkää tästä.
  4. adolf Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Leijonat & Haminan Palloilijat
    Tämä kun on sitä vuodenaikaa että tuo aurinko näyttäytyy ehkä kahtena päivänä kuukaudessa, niin meikäläinen huomaa ainakin heti miten mieli rupeaa piristymään kun aurinko paistaa. Kyllä se vaan on sellainen energianlähde.
     
  5. Sistis Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    HPK
    Itse olen huomannut, että jännästi aikaisempi aamuherääminen on tehnyt minut jotenkin pirteämmäksi. Nukkumaanmenoaikakin on aikaistunut, mutta heräämistä vähemmän. Sen sijaan unen laatu on parantunut selvästi. Viikonloppuisin menen nukkumaan tyypillisesti vain hieman myöhemmin kuin arkisin. Nukun silloin ehkä pari tuntia myöhempään kuin arkisin. Unirytmi ei tuolla mene vielä sekaisin.

    Muita tärkeitä asioita jaksamisen kannalta ovat säännöllinen ulkoilu ja sopiva rentoutuminen esimerkiksi kirjaa lukien ja musiikkia kuunnellen. Kahvia en arkisin juo puolen päivän jälkeen, ja suosittelen ainakin kokeilemaan tätä samaa, mikäli nukahtaminen on haasteellista.

    Ja alkoholista sen verran, että sen vaikutus uneen on yllättävän suuri. Itse mittailen sykettäni unen aikana, ja olen huomannut, että minulla parikin olutta nostaa unen aikaista leposyketasoa noin kymmenellä lyönnillä minuutissa. Tämä kestää helposti useamman tunnin, eli selvästi pidempään kuin alkoholia on veressä. Tästä syystä alkoholia ei missään nimessä kannata käyttää ainakaan nukahtamislääkkeenä.
     
  6. Sako Jäsen

    Suosikkijoukkue:
    Suomalainen Jokerit
    Lainaus:
    Totaali breikki alkoholista 3 viikon mittaisena nostaa vireystilaa. Senpä takia iltabisset on jääneet pois ja enää otan ns tarkoituksella.
     
  7. lasaleiko Jäsen

    Päivitellääs kuulumisia tämän väsymys-keissin suhteen.

    Parin-kolmen viimeisen viikon aikana olen oivaltanut, että tässä väsymyksessä mulle pahin perkele on ollut sohva tai nojatuoli. Jos sinne erehtyy työpäivän jälkeen edes hetkeksi, että selaa puhelimessa nopeasti päivän tapahtumat, niin monesti sitä havahtuu siitä parin tunnin päästä hereille. Ei, ei tuota ongelmaa nukkua pari tuntia istualtaankaan nojatuolissa. Sitten kun ei ole ehtinyt syödäkään mitään ennen nukahtamista, niin se vaikuttaa vielä pahemmin.

    Se mitä olen tehnyt eritavalla viimeiset reilu pari viikkoa, on siirtyminen keittiöön. Läppäri mukaan, istuimena sohvaa/nojatuolia epämukavempi jakkara, ja noin puolituntia - tunti aikaa hörppiä rauhassa kahvit ja syödä välipalat. Väsymys on hävinnyt tuossa. Pitkästä aikaa tuntunut siltä, että jaksaa siivoilla ym. myös arki-iltaisin eikä kaikkea tarvitse jättää viikonloppuun. Liikuntakin on aikaistunut jos ei ole kyseessä mikään yhteinen vuoro. Tottakai myös nukkumaanmenoa on saanut samalla aikaistettua. Siinä missä se oli kuukauden alussa vielä yleensä puolenyön aikoihn, alkaa nyt klo 23 olla ehdoton takaraja, siis sillä tavalla että itse oikeasti haluaa olla jo nukkumassa. Ei siis sellainen "en haluaisi, mutta pakko mennä" -takaraja. Paras saavutus oli pari viikkoa sitten, kun sänky veti puoleensa jo puoli ysin aikoihin. Samoin sitten tuo töiden aloittaminenkin on aikaistunut keskimäärin noin tunnilla aikaisempaan verrattuna.

    Itsestäni hieman yllättävä keino korjata unirytmiä ja päästä eroon väsymyksestä, mutta jos tämä on mulle ratkaisu, niin mikäs siinä. Mikä mahtaa olla muiden väsymystä vastaan tappelevien jatkoaikalaisten tilanne näin pari viikkoa myöhemmin?