Väsymys

  • 11 760
  • 80

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Nämä ruokajutut ovat vähän sellaisia uskonnon korvikkeita äärimmilleen vedettyinä. Asia erikseen tietysti tutkitusti ongelmalliset ruoka-aineet tai vastaavasti vahvaan omaan kokemukseen pohjautuvat, mutta kovin suurella intohimolla en lähtisi kellekään mitään tuputtamaan, vaikka itse jonkin kokosinkin hyväksi. Itse olen hyväksi nähnyt juoda kahvia arkena vain aamuisin, olut keskittyy viikonloppuihin. Molemmat vaikuttavat minulla yöuniin, joten jää väliin. Liian raskas ruokailu illalla tekee saman. En myöskään ole kokenut tarpeelliseksi luopua viljatuotteista kokonaan, mutta suosin täysjyväleipiä. Kasviksia, kalaa, kanaa ja jonkin verran punaista lihaa menee pääosin, ruokailu on säännöllistä ja liikunta myös, tosin jälkimmäisestä tingin, jos lepo vaarantuu. Tärkeintä on kuitenkin opetella tuntemaan kroppansa signaalit, luottaa niihin ja uskaltaa orientoida tekemisensä sen mukaan. Kuten aiemmin on jo tullut esille, pitkäaikaisesti uupuneena on turha rääkätä itseään, mutta joku perus duunin jälkeinen väsy on eri asia.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Tämä kun on sitä vuodenaikaa että tuo aurinko näyttäytyy ehkä kahtena päivänä kuukaudessa, niin meikäläinen huomaa ainakin heti miten mieli rupeaa piristymään kun aurinko paistaa. Kyllä se vaan on sellainen energianlähde.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen huomannut, että jännästi aikaisempi aamuherääminen on tehnyt minut jotenkin pirteämmäksi. Nukkumaanmenoaikakin on aikaistunut, mutta heräämistä vähemmän. Sen sijaan unen laatu on parantunut selvästi. Viikonloppuisin menen nukkumaan tyypillisesti vain hieman myöhemmin kuin arkisin. Nukun silloin ehkä pari tuntia myöhempään kuin arkisin. Unirytmi ei tuolla mene vielä sekaisin.

Muita tärkeitä asioita jaksamisen kannalta ovat säännöllinen ulkoilu ja sopiva rentoutuminen esimerkiksi kirjaa lukien ja musiikkia kuunnellen. Kahvia en arkisin juo puolen päivän jälkeen, ja suosittelen ainakin kokeilemaan tätä samaa, mikäli nukahtaminen on haasteellista.

Ja alkoholista sen verran, että sen vaikutus uneen on yllättävän suuri. Itse mittailen sykettäni unen aikana, ja olen huomannut, että minulla parikin olutta nostaa unen aikaista leposyketasoa noin kymmenellä lyönnillä minuutissa. Tämä kestää helposti useamman tunnin, eli selvästi pidempään kuin alkoholia on veressä. Tästä syystä alkoholia ei missään nimessä kannata käyttää ainakaan nukahtamislääkkeenä.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja alkoholista sen verran, että sen vaikutus uneen on yllättävän suuri. Itse mittailen sykettäni unen aikana, ja olen huomannut, että minulla parikin olutta nostaa unen aikaista leposyketasoa noin kymmenellä lyönnillä minuutissa.
Totaali breikki alkoholista 3 viikon mittaisena nostaa vireystilaa. Senpä takia iltabisset on jääneet pois ja enää otan ns tarkoituksella.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Päivitellääs kuulumisia tämän väsymys-keissin suhteen.

Parin-kolmen viimeisen viikon aikana olen oivaltanut, että tässä väsymyksessä mulle pahin perkele on ollut sohva tai nojatuoli. Jos sinne erehtyy työpäivän jälkeen edes hetkeksi, että selaa puhelimessa nopeasti päivän tapahtumat, niin monesti sitä havahtuu siitä parin tunnin päästä hereille. Ei, ei tuota ongelmaa nukkua pari tuntia istualtaankaan nojatuolissa. Sitten kun ei ole ehtinyt syödäkään mitään ennen nukahtamista, niin se vaikuttaa vielä pahemmin.

Se mitä olen tehnyt eritavalla viimeiset reilu pari viikkoa, on siirtyminen keittiöön. Läppäri mukaan, istuimena sohvaa/nojatuolia epämukavempi jakkara, ja noin puolituntia - tunti aikaa hörppiä rauhassa kahvit ja syödä välipalat. Väsymys on hävinnyt tuossa. Pitkästä aikaa tuntunut siltä, että jaksaa siivoilla ym. myös arki-iltaisin eikä kaikkea tarvitse jättää viikonloppuun. Liikuntakin on aikaistunut jos ei ole kyseessä mikään yhteinen vuoro. Tottakai myös nukkumaanmenoa on saanut samalla aikaistettua. Siinä missä se oli kuukauden alussa vielä yleensä puolenyön aikoihn, alkaa nyt klo 23 olla ehdoton takaraja, siis sillä tavalla että itse oikeasti haluaa olla jo nukkumassa. Ei siis sellainen "en haluaisi, mutta pakko mennä" -takaraja. Paras saavutus oli pari viikkoa sitten, kun sänky veti puoleensa jo puoli ysin aikoihin. Samoin sitten tuo töiden aloittaminenkin on aikaistunut keskimäärin noin tunnilla aikaisempaan verrattuna.

Itsestäni hieman yllättävä keino korjata unirytmiä ja päästä eroon väsymyksestä, mutta jos tämä on mulle ratkaisu, niin mikäs siinä. Mikä mahtaa olla muiden väsymystä vastaan tappelevien jatkoaikalaisten tilanne näin pari viikkoa myöhemmin?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kuinka monta tuntia nukuit yössä ennen kuin jäit pois töistä? Mietin vaan, että jos loman alussa nukuit jopa 6 tuntia pidempiä yöunia...
 

Glove

Jäsen
Mua kiinnostaa, että onko kellään tuossa väsymyksessä tullut juuri semmoisia fiiliksiä, että se ultimaattinen väsy voiskin olla lopulta stressiperäinen reaktio?

Itse koin burnoutin joku vuosi sitten. Työstressistä se kaikki johtuin kun yrittäjänä toimin ja tein semmoiset 250+ h/kk töitä. Alkuun kun oli sairaslomalla niin heräsin kyllä aamulla melko normaaliin aikaan, mutta nukahdin hyvin pian uudestaan ja jatkoin sinne puolenpäivän tuntumaan. Nyt on sitten ollut ongelmia nukkumisen kanssa. Herään liian aikasiin, enkä saa enää unta. Tai jos saan niin se on semmoista rauhatonta painia peiton kanssa.
 

Byvajet

Jäsen
En ole pitkään aikaan saanut nukuttua kuin parin tunnin pätkiä. Vaikka univelkaa olisi kohtuuton määrä, silti uni ei jatku. Saatan nukahtaa nopeasti mihin vuorokauden aikaan tahansa, mutta herään pari tuntia unen alkamisen jälkeen. Sen jälkeen väsymyksen tuntee joka solullaan, mutta vaikka yrittäisi mitä, uni ei tule uudestaan.

Ei auta hiljaa makaaminen, ei joutavien ajattelu, ei lukeminen, eikä hetkellinen ylös nouseminen. Väsymys on armoton, mutta uni ei tule.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole pitkään aikaan saanut nukuttua kuin parin tunnin pätkiä. Vaikka univelkaa olisi kohtuuton määrä, silti uni ei jatku. Saatan nukahtaa nopeasti mihin vuorokauden aikaan tahansa, mutta herään pari tuntia unen alkamisen jälkeen. Sen jälkeen väsymyksen tuntee joka solullaan, mutta vaikka yrittäisi mitä, uni ei tule uudestaan.

Ei auta hiljaa makaaminen, ei joutavien ajattelu, ei lukeminen, eikä hetkellinen ylös nouseminen. Väsymys on armoton, mutta uni ei tule.
Vierestä seurannut vastaavaa tilannetta, niin voin ainakin sen perusteella suositella unilääkkeitä. Hyödyt voittavat mahdolliset haitat. Unilääkepillereitä voi halkaista pienempiin, eli tuossa tilanteessa voisi riittää joku neljäsosapilleri ihan hyvin. En tosin ole lääkäri enkä apteekkari, joten kannattaa tähän suhtautua mutuna mitä se onkin.

Täällä vauva herättää alle tunnin tai max. kahden välein tällä hetkellä. Isänä toki voin nukkua eri huoneessa, mutta äidille hankalaa. Nukahtaminen kestää vähintään tunnin, joskus useita tunteja. Itsekin sitä herää pieniin äännähdyksiim vaikka olisi tulpat korvissa. Kyllä väsyttää. Mutta eiköhän tämä ole ohimenevää.
 

K.A.H

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Itse olen sitä mieltä, että ihmistä ei ole tarkoitettu elämään sillä tavoin kuin mitä nykyinen työelämä vaatisi. Jatkuvaa stressiä, kilpailua, kiirettä, vuorotyötä jne. Siihen päälle vielä muut yhteiskunnan oletukset ja vaatimukset, esim. ulkonäköpaineet, perhe-elämä ja tietynlaisen elintason ylläpito, niin ei ihme jos terveys ja uni katoaa. Kultainen ohje on "kohtuus kaikessa", ja se on mielestäni viisauksien viisaus, mutta kun ihmisillä on tapana haluta kaikkea enemmän ja paremmin eikä mikään riitä, niin lopputulos on nähtävissä tässäkin ketjussa. Enkä minä ihmistä itseään siitä syytä, vaan yhteiskuntaa joka kannustaa meitä sellaiseen kohtuuttomuuteen ja tyytymättömyyteen kaiken suhteen. Se on tuhon tie.

Elämässä on ihan OK ja jopa suositeltavaa olla keskinkertainen kaikessa. Kannattaa kokeilla. Niin, että voi antaa itselleen arvosanaksi 7-.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
En ole pitkään aikaan saanut nukuttua kuin parin tunnin pätkiä. Vaikka univelkaa olisi kohtuuton määrä, silti uni ei jatku. Saatan nukahtaa nopeasti mihin vuorokauden aikaan tahansa, mutta herään pari tuntia unen alkamisen jälkeen. Sen jälkeen väsymyksen tuntee joka solullaan, mutta vaikka yrittäisi mitä, uni ei tule uudestaan.

Ei auta hiljaa makaaminen, ei joutavien ajattelu, ei lukeminen, eikä hetkellinen ylös nouseminen. Väsymys on armoton, mutta uni ei tule.
Tuttu tilanne, suosittelen kääntymään lääkärin puoleen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Suosittelen katkonaisesta unesta kärsiville uniapneatestiä, varsinkin jos on taipumusta ylipainoon sekä kuorsaamiseen ja mikäli muista keinoista ei ole apua. Useampi tuttavani on löytänyt ko. diagnoosista vastauksen huonounisuuteen ja jatkuvaan väsymykseen. Eräs tuttu, joka hiljattain sai CPAP-koneen, kertoi, että jo ensimmäisen yön jälkeen oli suorastaan valaistunut olo, että tällaistako on olla virkeä. Ymmärrykseni mukaan petollinen piirre ko. taudissa on, että se vie energiatasot niin alas, ettei tarvittaviin elämäntapamuutoksiin ole yksinkertaisesti jaksamista, jotka voisivat muussa tapauksessa tuoda ongelmaan apua ilman "teknisiä apuvälineitä".
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Elämässä on ihan OK ja jopa suositeltavaa olla keskinkertainen kaikessa. Kannattaa kokeilla. Niin, että voi antaa itselleen arvosanaksi 7-.
Tämä oli kyllä mainio viesti ja allekirjoitan täysin. Somen seuraamisen vähentämisellä olen huomannut itsessä positiivisia vaikutuksia, yksinkertaisesti vaan vituttaa vähemmän.

Tuossa itseltä vaatimisessa varmaan hankalin asia itselle on suhde urheiluun. Periaatteessa se on yksi tärkeimpiä asioita elämässä ja saan siitä valtavasti irti, toisaalta on paha tapa alkaa vetää överiksi ja ajattelet mielessä "tänään pitäisi lähteä lenkille" kun se ajatus saisi olla "onneksi tänään pääsee taas lenkille".

Ja nyt sitten ihan luvan kanssa kehun itseäni, eli olen vihdoin saanut otettua itseä niskasta kiinni ja aloitettua taas lukemisen. Olen kyllä huomannut selkeän eron siinä katsooko viimeisen hereilläolotunnin ruutua vai lukeeko kirjaa. Haaste tässä on aina löytää se hyvä kirja. Edelliset mitkä luin oli Jussi Valtosen - He eivät tiedä mitä tekevät ja toinen sitten Elina Backmanin - Kun kuningas kuolee. Molemmille lähtee suositus.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Täällä oikeastaan uni muuttui siinä vaiheessa paremmaksi kun otin tavaksi liikkua joka päivä, enkä missään nimessä liikaa, mitään korkeasykkeistä humppaa. Mun salainen ase on aamu-ulkoilut, herättää mukavasti, selkävikaisen selkäkin jaksaa aamureippailun jälkeen paremmin kotitoimistolla ja tuo on pääosin reipasta kävelyä missä noin joka toinen päivä pienet porrasjuoksut päälle.
Tämä tekee sen että olen väsynyt jo ysin pintaan illalla ja viimeistään 22-23 nukkumaan, selviän yhdellä yöheräyksellä(kuselle) ja lopputulos on ollut pitkään 8 tunnin kelpo uni.

Ei tämä poissulje satunnaisia muita urheiluja mitä on pari kertaa viikossa.

Ennen päivittäistä liikuntaa nukuin huonommin. Niin ja on sanomattakin selvää että stressi, työpaineet ja muut päänvaivat vaikuttaa uneen. Jos satut miettimään nukkumaan mentäessä jotain josta stressaat kovastikin niin siinä sitten pyöritään pari tuntia ainakin, joten mielen hallinta on vähintään yhtä tärkeää. Itse olen huomannut että mieli lepää helpommin kun on hiukan rasittanut kroppaa joka päivä.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itsellä ongelmana on etenkin kesäaikana valoisuus ja lämpö joiden ansiosta unta ei vain saa ennen kuin kahden aikaan yöllä vaikka olisi rättiväsynyt. Toki tämä koronasta johtuva kaiken harrastamisen loppuminen vaikuttaa myös. Ja tietty kun oma ala on perinteinen 7-16 niin univelkaa kertyy. Kaikki pimennysverhot ja ilmastointikoneet on kokeiltu ja ne ei juurikaan auta kun se koko fiilis on sellainen että vielä illalla kymmeneltä vois laittaa grilliä päälle ja olla ulkona.
Muutenkin toki ollaan vaimon kanssa melkoisia ilta-ihmisiä ja uni maistuisi kyllä aamuisin mutta lapset sitten rajoittaa sitä viikonloppuisin.

Tuo kevään kellojen siirto on myös jotain aivan kammottavaa,ei uskoisi että se tunti vaikuttaa niin paljon että on kaksi viikkoa sekaisin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse valvoin aikanaan vuosia, kun lapset olivat pieniä. Ja kun lapsilla oli joku satunnainen vaihe, että nukkuivat koko yön, minä heräsin silti. Henkisesti todella rankkaa. Näin jälkikäteen voin todeta olleeni kuin pienessä kännissä kaikki nuo vuodet, vaikka toki opin operoimaan univajeisenakin. Ehkä kaikkein pahinta tuolloin kuitenkin oli pelko siitä, että osaanko enää koskaan nukkua. Isäni kärsi todella vaikeasta unettomuudesta, samoin sisarellani oli jo lapsesta saakka vaikeuksia nukahtaa, joten mietin ihan tosissani, olenko seuraava, vaikka siihen asti olin pystynyt nukkumaan hyvin missä vain ja milloin vain. Onneksi pelkoni eivät realistoituneet, vaan nukahdan edelleen helposti ja vaikka saatan herätä yöllä käymään vessassa, pystyn helposti jatkamaan unta.

Selittämättömästä väsymyksestä kärsivien kannattaa selvittää kilpirauhasarvonsa. Myös omat ferritiiniarvot kannattaa selvittää, sillä raudanpuute aiheuttaa ihmisen elimistölle mitä moninaisempia häiriöitä. Raudanpuutetta voi olla myös ilman anemiaa. Ferritiinin puutteesta kärsivät useimmiten naiset, mm. kuukautisten takia, mutta ei se kovin harvinaista ole miehillekään. Ja moni lapsi saattaa syntyäkin raudanpuutteisena, jos äidillä on ollut raskausaikana raudanpuutetta. Julkisuudessahan on ollut paljon puhetta ferritiinistä ja sitä monet lääkäritkin kommentoivat "muotisairautena tai nykyajan hapatuksena", mutta raudanpuute on ihan konkreettinen vaiva ja hankaloittaa elämää todella paljon, sillä siitä aiheutuu ihan fyysisiä oireitakin. Hoitoa saa Suomessa todella huonosti ja hyville spesialisteille on kuukausien jonot, jos edes ottavat uusia asiakkaita. Kannattaa perehtyä aiheeseen, jos on esim. selittämätöntä alakuloa, mikä ei kuitenkaan ole masennusta. Ja varsinkin, jos on luovuttanut verta, omat rauta-arvot kannattaa ehdottomasti selvittää, sillä ihminen ei saa pelkästä ravinnosta niin paljon rautaa, että vajeen saisi täytettyä. Lisäksi esim. kofeiini ja jotkut muut ravintoaineet hidastavat raudan imeytymistä.

Kannattaa kokeilla iltaisin niin kylmää suihkua kuin kestää suihkutella. Kylmän jälkeen ei enää suihkuteta lämpimällä, vaan kylmä suihku kannattaa ottaa peseytymisen lopuksi. Aluksi se saattaa piristää, mutta jonkin ajan kuluttua elimistö vaipuu rentouttavaan tilaan ja nukahtaminen helpottuu ja uni on sikeää. Tästä on moni löytänyt avun.

Valoisasta kärsivien kannattaa kokeilla "silmälappuja", siis sellaisia, mitä vaikkapa lentokoneissa jaetaan. Alkuun voi tuntua oudolta, mutta itse olen löytänyt niistä avun kesäisin, kun pääsee yli siitä, että naamalla on joku rätti.

Ja aina toimiva iltalukeminen on myös hyvä keino nopeuttaa nukahtamista. Lukioikäisenä otin tavaksi lukea saksan kielioppia ennen nukkumaanmenoa. Vaihtoehtoja oli kaksi: joko opin saksan kieliopin tai nukahdan, kumpikaan vaihtoehto ei ole huono. Nukahdin 100/100.

Itse katson illan päätteeksi Freeltä jenkkiläisiä murhaohjelmia, vaikka tv:tä ei saisikaan katsoa ennen nukkumaanmenoa. Ko. ohjelmissa on aina joku juoni, mutta samalla ovat osastoa "ihan sama, vaikka en näkisikään loppuun asti". Äänien pitää olla niin hiljaisella, että kuuluu vain vähän ääntä ja idea on siinä, etten varsinaisesti saa selvää puheesta, jolloin on pakko lukea tekstitystä. Ja niinhän siinä aina käy, että viimeistään vikalla mainoskatkolla vaivun horrokseen, eikä mulla ole aamulla hajuakaan, miten murha ratkesi. Osaan myös unen läpi sammuttaa tv:n, jos siitä tuleva valo häiritsee ja jatkan sujuvasti unia.

Itsellänikin on välillä vaiheita, jolloin en käytännössä ikinä ole virkeä herätessäni. Se on ärsyttävää, mutta pyrin sivuuttamaan sen, koska tietoisuus siitä vaikuttaa elämänlaatua heikentävästi melkein enemmän kuin se itse virkeyden puute. Tsemppiä kaikille väsyneille!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Ja aina toimiva iltalukeminen on myös hyvä keino nopeuttaa nukahtamista. Lukioikäisenä otin tavaksi lukea saksan kielioppia ennen nukkumaanmenoa. Vaihtoehtoja oli kaksi: joko opin saksan kieliopin tai nukahdan, kumpikaan vaihtoehto ei ole huono. Nukahdin 100/100.

Kokonaisuudessaan tosi hyvä teksti ja hyviä vinkkejä. Ailahtelevana nukkujana on ollut myös ajoittain tarvetta erilaisille jipoille, joista osa on ollut samoja.

Lukemistakaan ei kai erityisesti suositella juuri ennen nukkumaanmenoa, ja joskus (aika harvoin) olen ollut huomaavinani mielenkiintoisen lukemisen (en siis välttämättä tarkoita saksan kielioppia :) lisäävän tarkkaavaisuutta ja siten aavistuksen häiritsevän nukahtamista. Sen sijaan äänikirjat toimivat minulla, koska niin voi "lukea" pimeässä ja silmät kiinni eli niitä rasittamatta. Aika nopeasti alkaa kroppa siirtyä sleep modeen.

Jos nukahtamisen vaikeus johtuu kohollaan olevasta stressitasosta, niin ne 10-15 min Youtube-rentoutusharjoitukset oikeasti auttavat (ovat ihan todistettukin tehokkaita) "nollaamaan" päässä pyörivät stressitekijät.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Fordél

Jäsen
Itse olen sitä mieltä, että ihmistä ei ole tarkoitettu elämään sillä tavoin kuin mitä nykyinen työelämä vaatisi. Jatkuvaa stressiä, kilpailua, kiirettä, vuorotyötä jne. Siihen päälle vielä muut yhteiskunnan oletukset ja vaatimukset, esim. ulkonäköpaineet, perhe-elämä ja tietynlaisen elintason ylläpito, niin ei ihme jos terveys ja uni katoaa. Kultainen ohje on "kohtuus kaikessa", ja se on mielestäni viisauksien viisaus, mutta kun ihmisillä on tapana haluta kaikkea enemmän ja paremmin eikä mikään riitä, niin lopputulos on nähtävissä tässäkin ketjussa. Enkä minä ihmistä itseään siitä syytä, vaan yhteiskuntaa joka kannustaa meitä sellaiseen kohtuuttomuuteen ja tyytymättömyyteen kaiken suhteen. Se on tuhon tie.

Elämässä on ihan OK ja jopa suositeltavaa olla keskinkertainen kaikessa. Kannattaa kokeilla. Niin, että voi antaa itselleen arvosanaksi 7-.

Aamen. Tosin minä syytän meitä ihmisiä, koska me ollaan tämä kaikki ihan itse aiheutettu. Täytyisi osata olla itselleen armollisempi ja tyytyä vähempään, jolloin monesti saa itse asiassa enemmän. Elää enemmän hetkessä ja nauttia pienistä asioista. Nukkua enemmän.

Itse olen tehnyt sen päätöksen, että en halua enää esim. lisää töitä ja korkeampaa asemaa vaikka edellytyksiä sille varmasti olisi. Se tietäisi vain lisää stressiä, väsymystä, oman hyvinvoinnin heikkenemistä jne. Parempi palkka, kivempi titteli ja kovempi asema eivät ole sen arvoisia asioita. Tämä kaikki, mitä mulla jo on, riittää.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Jos nukahtamisen vaikeus johtuu kohollaan olevasta stressitasosta, niin ne 10-15 min Youtube-rentoutusharjoitukset oikeasti auttavat (ovat ihan todistettukin tehokkaita) "nollaamaan" päässä pyörivät stressitekijät.
Ei nekään toimi kaikilla. Minä en ole saanut rentoutusharjoituksista mitään hyötyjä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jos nukahtaminen on ongelma, niin ottakaa Ketipinor. Sillä olen mennyt viimeiset kolme vuotta. Se on kuitenkin vain nukahtamislääke, eikä unilääke.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos nukahtaminen on ongelma, niin ottakaa Ketipinor. Sillä olen mennyt viimeiset kolme vuotta. Se on kuitenkin vain nukahtamislääke, eikä unilääke.
Kokeiltu joskus. Nukahti kyllä mutta heräsi parin tunnin päästä aivan järkyttävään janoon.

Itsellä ei kyllä ongelmaa sen kanssa että jos sen ekan nukahtamisen jälkeen herää ettei saisi enää unta.

Kuumuus on se pahin,anoppilassa ei pysty talvellakaan nukkumaan kun ovat kroonisia vilukissoja ja kämpässä +25 talvellakin kun meillä kotona makkarissa se 17-19.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kokeiltu joskus. Nukahti kyllä mutta heräsi parin tunnin päästä aivan järkyttävään janoon.
Janoon herääminen ei varmastikaan liity Ketipinoriin. Sehän on vain nukahtamislääke.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ilman Ketipinoria ei tosiaan moista ollut ja taisi olla ihan kyseisen tropin haittavaikutuksissakin. Suun kuivuminen saattaisi olla oikeampi termi kuin jano.
Juo riittävästi kaljaa ennen nukkumaanmenoa, niin ongelma häviää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös