Niin eli siis tässä jälleen yksi syy lisää miksi jypin pitäisi ajaa Espoolaisten yli entistäkin helpommin. Kauemminhan jyp pääsi sarjojen välissä lepäämään kun meidät kaatoivat (ja kuulemma vieläpä puolivaloilla) suoraan 4-0. Blues kun on taistellut aivan hulluna 7 matsia putkeen. Tästä "haitastako" siis sympatioita jypille, naah. Ja totta, jyp herättänee kyllä laajalti mielipiteitä/tunteita. Paljon kateutta sekä pelkkää inhoa ihan muutenkin vaan. En sitten tiedä pitääkö paikkaansa tuo englantilainen pätkä kirjoituksessasi. Eikös tuota käytetä yleensä sen vuoksi että joku asia/taho saa kuuluvuutta, oli se sitten esitetty missä valossa tahansa? Jypinhän kaikki jo tietää, nyt vain liikutaan sillä alueella että mitä ihmiset on mieltä ks. organisaatiosta. Onko sen inhoaminen siis jotenkin positiivista? Tuoko se rahaa tai muita konkreettisia etuja?
No, otetaanpa kuitenkin pikkuisen laajempi perspektiivi. Bluesilla oli kaikesta huolimatta neljän-viiden päivän lepotauko ennen seuraavaa ottelua, joten kyllä se ihan runkosarjankin mittapuulla on varsin pitkä lepotauko. Eli ei tästä ylikävelyä pitänytkään tulla, ja moni täällä aavistelikin, että Bluesin tulee iskeä parissa ekassa pelissä, kun vielä virtaa riittää eikä nuo takana olevat matsit vielä niin pahasti paina. Ja niin Blues on toden totta tehnyt.
Ja mitä tuohon julkisuus-teemaan tulee, niin tokihan vaikkapa Pelicansinkin moni tietää, mutta kuinka moni siitä silti kiinnostuu, jos se ei herätä positiivisia tai kielteisiä tuntemuksia? Eli kyllä mielestäni JYPille langennut ilkeähkö imago on satanut myös JYPin laariin, siitä kirjoitetaan jo käyttäen termiä robottikiekko, ja valmentajana häärää oudon ulosannin sekä kuivakan sarkastisen huumorintajun omaava kalju mies, jota myös uimalakiksi tituleerataan. Eli mielestäni HMV ei pidä paikkaansa, ja kyllä tuota vittumaista joukkuetta seurataan, ehkä vain sen takia, että se on vittumainen ja toivotaan sen hyytymistä, mutta seurataanpa kuitenkin.
Any publicity is good publicity.
[...]
Joku tulkkihan olis RD:lle ihan hyvä apu jatkossa ettei meidän tarttis niin kovin täällä miettiä, että mitähän se tarkotti kun se sanoi että JYP oli parempi vaikka hävisi ;)
Ei se mikään ylimielinen mulkku ole, sillä on vaan vähän puutteelinen ulosanti ja kummallinen huumorintaju....
Hehheh, olen täysin samaa mieltä siinä, että Dufva on todellakin erittäin outo tyyppi. Mutta pidän sitä silti hyvänä valmentajana, ja olen tyytyväinen, että se on JYPin peräsimessä. Dufvan puutteellisesta ulosannista olen vähän eri mieltä - se vain harkitusti pyrkii välttämään niitä ihan perinteisiä kliseitä, ja kun näitä tavan takaa joutuu keksimään, vaikuttaa se puutteelliselta kielenkäytöltä. Koitappa ite keksiä joitakin uusia kliseitä joka haastatteluun :) Kummallisesta huumorintajusta kuitenkin täysin samaa mieltä, ja itse diggailen sitä. Suosittelen myös Jonne Virtasen haastattelujen kuuntelemista, tykkäsipä muuten miehestä pelaajana tai ei. Se kaveri taas oikeasti on vähän ylimielisen oloinen, mutta esittää asiansa kuitenkin hauskasti.
Minä en pidä Dufvaa ylimielisenä mulkkuna. Suomalaiseen perinteeseen kun tuntuu vain kuuluvan se, että pitää sättiä sellaista kaveria, joka esittää asiansa niin, että joka peli pitää pystyä voittamaan. Tämä saattaa vaikuttaa ylimieliseltä.
Minusta se itse asiassa kuulostaa vain erittäin rehelliseltä puheelta, sillä mitä muutakaan ammattilaisurheilussa tulisi tehdä - kuin voittaa?