Välierät: HPK-Jokerit; joukkueiden asetelmat

  • 8 167
  • 118

Handzus11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
ja

kun muistetaan vielä ottelusarjan lähtökohdat, eli ritarit pelaavat tällä hetkellä ns.täydellistä kiekkoa, henki joukkueessa on kova, Puurula on paras maalivahti koko sarjassa ja lähes koko Suomi toivoo heidän menevän finaaliin niin finaalinpaikan lunastamatta jättäminen olisi suurin floppi tällä kaudella. Ihmettelen kovasti miksi siellä pitää itkeä etukäteen jatkuvasti vaikka finaalipaikka on jo käytännössä voitettu........
 

Remo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
HPK-Jokerit edellisen kerran

Viestin lähetti Master God

Koska itse pyrin viimeiseen asti välttelemään ajatusta salaliittoteoriasta (joskin välillä joudun perin suurelle koetukselle), kiteytän asian kahteen teesiin:

1) Tuomarit pyrkivät tietoisesti välttämään ns. "kotiinpäinvetoa", joten he eivät uskalla viheltää jäähyjä vierasjoukkueelle, jottei erotuomaritarkkailija / muut epäilisi hänen tuominneen "huutojäähyjä." Yleisöhän havaitsee vierasjoukkueen rikkeen lähes poikkeuksetta tuomareita nopeammin, jolloin kaikkein räikeimpiä tapauksia lukuunottamatta lähes mikä tahansa jäähy voidaan tulkita huutojäähyksi.

2) Jos sikailee tarpeeksi, ei yhdelläkään tuomarilla (pl. Seppo Mäkelä) ole munaa viheltää kaikista tilanteista jäähyjä, jolloin 2.a) linja muuttuu pelin kuluessa fyysisempää joukkuetta suosivaksi ja 2.b) tuomarille tulee tarve viheltää myös vähemmän fyysiselle joukkueelle jäähyjä tasapuolisuuden nimissä.


Kohta 1: olen kanssasi aivan samaa mieltä. Juuri tästä syystä edellisellä kerralla toinen peli Areenalla ei päättynyt murskavoittoon, ainoastaan selvään 7-0 voittoon

Kohta 2: taas samaa mieltä. Toivottavasti ei tapahdu samanlaisia ylilyöntejä kun syksyllä Rinkelinmäellä, jolloin Banham vedettiin kylmäksi ja Peltoselta leegot kurkkuun.

Alkuperäisessä arviossanikin otin tämän tuomarilinjan esiin tärkeimpänä asiana tässä ottelusarjassa. En jaksa toistaa, mutta edelleenkin toivon ettei tule samanlaista hippaa kuin Kärppä-sarjasta. Jäähynvälttely ei kuulu jääkiekkoon, taklaukset kuuluvat.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Re: HPK-Jokerit edellisen kerran

Viestin lähetti Remo
Kohta 2: taas samaa mieltä. Toivottavasti ei tapahdu samanlaisia ylilyöntejä kun syksyllä Rinkelinmäellä, jolloin Banham vedettiin kylmäksi ja Peltoselta leegot kurkkuun.
Tässä pätee näköjään sama kuin mestaruuksien kanssa: Lopputulos muistetaan, mutta jälkeenpäin ei muistella, miten kaikki tapahtui.

Koska tästä kuitenkin joudutaan vielä kinastelemaan, niin ilmoitan varmuuden vuoksi oman vankkumattoman näkemykseni. Banham taklattiin laitaan, mutta hän ei osannut ottaa taklausta vastaan. Peltosen kasvoihin osui maila täysin tahattomassa tilanteessa, kukaan ei ajellut häntä poikittaisella naamaan. Banhamin tapauksesta voidaan ehkä väitellä loputtomiin, mutta Peltosen kohdalla on naurettavaa edes vihjata ylilyöntiin.
 

Procamp

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: HPK-Jokerit edellisen kerran

Viestin lähetti Remo




Kohta 2: taas samaa mieltä. Toivottavasti ei tapahdu samanlaisia ylilyöntejä kun syksyllä Rinkelinmäellä, jolloin Banham vedettiin kylmäksi ja Peltoselta leegot kurkkuun.


Kerrotko vielä omin sanoin, kuka Peltosen leegot veti kurkkuun, sillä tv-kuvan perusteella Tom of Koiviston maila siveli niitä.
 

Roby

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Re: ja

Viestin lähetti Handzus11
kun muistetaan vielä ottelusarjan lähtökohdat, eli ritarit pelaavat tällä hetkellä ns.täydellistä kiekkoa, henki joukkueessa on kova, Puurula on paras maalivahti koko sarjassa ja lähes koko Suomi toivoo heidän menevän finaaliin niin finaalinpaikan lunastamatta jättäminen olisi suurin floppi tällä kaudella. Ihmettelen kovasti miksi siellä pitää itkeä etukäteen jatkuvasti vaikka finaalipaikka on jo käytännössä voitettu........

Heh, aika hyvä!

Kun otetaan tosiasiat huomioon, niin Jokerithan on tämän ottelusarjan selvä suosikki.Liigan kallein pelaajabudjetti, nimimiehiä jokaiseen kenttään, koko kausi on valmistauduttu pelkästään pleijareita silmällä pitäen, maalissa on liigan kohulupaus Lehtonen tai kaiken kokenut Ram, rutinoitunut voittamisen kulttuuri ja valmentajana on jo mestaruuden saavuttanut huippuvalmentaja Summanen.Joten todellinen kevään floppi on ehdottomasti Jokerit, jos se ei pysty nujertamaan piskuista ja kokematonta maaseutujoukkuetta.
 

Kuznetsov

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jäitä hattuun

Tuntuu hieman, että täällä on mennyt tämän päivän aikana vati nurin molemmissa keittiöissä. Ehkäpä olisi hieman syytä rauhoittua ja odotella vielä rauhassa. Sarjahan alkaa vasta lauantaina. Silloin se sitten nähdään pystyykö HPK vastaamaan Jokereiden fyysiseen peliin ja pysyykö Jokerit puolestaan HPK:n luisteluvauhdissa mukana. Tällä kertaa molemmilla joukkueilla on myös hyökkäyspään ratkaisurooleissa tshekkejä, joita niin helposti tunnutaan Suomessa pidettävän "pehmeinä" pelaajina. Vittu mitä paskaa.

"Jos on taitavampi kuin yksikään suomalainen liigakiekkoilija, niin sitten sen täytyy olla kyllä tosi neiti kun se vielä kaatuukin niin helposti vaikka sitä ei lyödä kuin 100 kertaa ottelussa käsille, jaloille ja kylkiin." Suomalaiset ovat kyllä aika rasistisia ja ennakkoluuloisia. No joo, antaa olla.

Mitähän mun piti oikeastaan kirjoittaa.. En muista.
 

Remo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: HPK-Jokerit edellisen kerran

Viestin lähetti Ossi
Tässä pätee näköjään sama kuin mestaruuksien kanssa: Lopputulos muistetaan, mutta jälkeenpäin ei muistella, miten kaikki tapahtui.


Juuri näin, kaikki muu on selittelyä. Joskus taas lopputuloksen perusteella päätellään mitä tapahtui, riippumatta siitä miten tapahtui.

Kaikki seisovat vahvasti oman näkemyksensä takana, hyvä niin. Jokainen taaplatkoon tavallaan. Mielipiteistähän ei tunnetusti voi kiistellä, ainoastaan esittää omansa.

Jokerit ei ole esittänyt fyysistä peliä ja tokkopa kauhean fyysiseen peliin rahkeitakaan riittää, mutta ilman taklauksia ei vauhtia saada pois, joten siksi toivon taklauksia.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Re: Re: Re: HPK-Jokerit edellisen kerran

Viestin lähetti Remo
Jokerit ei ole esittänyt fyysistä peliä ja tokkopa kauhean fyysiseen peliin rahkeitakaan riittää, mutta ilman taklauksia ei vauhtia saada pois, joten siksi toivon taklauksia.

K-A-H-V-A KAHVA! K-A-H-V-A KAHVA! Sillähän se lähtee. Okei, mutta asiaan. Itse ainakin odotan, että tämä on se välieräpari, jossa nähdään parempaa ja kahvattomampaa pleijarikiekkoa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Älkäähän nyt, vastahan pikkuprovot ilmaantuivat esiin, tosin hyvin siisteinä :D

Asiaan. Kyllä HPK on kotietunsa ja loistavan hyökkäyspään vuoksi suosikki, kaikilla riippumattomillakin asiantuntijoilla (mm. vedonvälitystoimistot).

Mutta pelataan hyvät semifinaalit ja näytetään, että väkivalta sen paremmin kuin kahvakaan eivät osa kumpaakaan joukkuetta :D

edit: typot
 
Viimeksi muokattu:

rtvaix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Höpöhöpö

Joo


Jokrut ja Kuprut pelasivat neljä ottelua.

Kumpikaan ei sikaillut liiemmin.

Parempi meni jatkoon. Piste.


Ei ei ei.

Jokerit on tänä vuonna selkeä mestarisuosikki. Itse olen tätä kyseistä porukkaa vastentahtoisesti seurannut.


Valitettavasti, ei tänäänkän Tappara.
 

Janecky #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Re: HPK-Jokerit edellisen kerran

Viestin lähetti sopuli


K-A-H-V-A KAHVA! K-A-H-V-A KAHVA! Sillähän se lähtee. Okei, mutta asiaan. Itse ainakin odotan, että tämä on se välieräpari, jossa nähdään parempaa ja kahvattomampaa pleijarikiekkoa.

No enpä menisi takuuseen kahvaamisesta kahden Jokerit-HPK -matsin perusteella, siis nimenomaan Areenan matsien.
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Kauhee taistelu täällä päällänsä, no odottakaas kun täällä asetumme isännän kanssa saman pöydän ääreen katsomaan HN:ää. Äijä on henkeen ja vereen HPK fani ja minä Jokeri, mukava toivoa Jokeri voittoa kun äijä sit meuhkaa täällä. :D Noh enköhän mä jotenkin kestä, jos Jokerit voittaa. Ei uskalla edes ajatella mitä naljailua saa kuulla seuraavan vuoden jos ei voita.

Tämä on kyllä varmasti tiukka ottelusarja ja tämän voi voittaa kumpi vaan. Jokeri voittoja odotan, mutta ei ne varmasti helpolla tule, jos vain viisikkopuolustus toimii ja jäähyboxista ollaan pois niin eiköhän tämä pystytä voittamaan. Sitten taas jos virheitä ja jäähyjä tulee niin sitten voitto on kyllä kiven takana. Jaarittelua jaarittelua. Kauhee meuhkaaminen jostain Jokereiden sikapelistä aloitetaan jo ennen ekaa peliä. Eiköhän se hermo pidä Rinkelinmäellä samalla tavalla kuin Raksilassa. Noh nyt pelolla odottamaan ekaa matsia, kunpa se päivä ei koskaan saapuisi tähän taloon. :D
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Teemana tänään: Pelkotilat

Niin, näyttää taas siltä että jokerileirin ja tällä kertaa etenkin heidän Jatkoajassa kirjoittelevien faniensa harrastama pelottelutaktiikka elää ja voi hyvin.

Esimerkkinä mainittakoon erään tzzadilaiskirjoittelijan kehoitus allekirjoittaneelle pukea eräs teeveestä tuttu paskankaappausväline housuihin ennen peliinmenoa.

Kysynkin miksi minun pitäisi varustautua kyseisellä välineellä?
Sain nimittäin sellaisen käsityksen ko. kirjoituksesta että allekirjoittanut tulisi ns. paskomaan housuihinsa pelin aikana.
Näin ei ole koskaan aikaisemmin käynyt, vaikka olen sentään ollut seuraamassa jopa Kerhon finaaleja peräti vieraissakin.

Asian näinollen tulinkin siihen johtopäätökseen että narrifanit ilmeisesti etsivät allekirjoittaneen jollain ilveellä käsiinsä ja pakottavat minut paskomaan housuihini, vai oliko suunnitelma sellainen että he paskovat itse allekirjoittaneen housuihin?

Ilmoitankin siis jo etukäteen että tulen tyhjentämään itseni ennen peliin saapumista, eli joudutte siis käyttämään omia paskojanne allekirjoittaneen housujen fyllaamiseen.

Täältä tähän
 

Tumba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK
Re: Teemana tänään: Pelkotilat

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, näyttää taas siltä että jokerileirin ja tällä kertaa etenkin heidän Jatkoajassa kirjoittelevien faniensa harrastama pelottelutaktiikka elää ja voi hyvin.

Esimerkkinä mainittakoon erään tzzadilaiskirjoittelijan kehoitus allekirjoittaneelle pukea eräs teeveestä tuttu paskankaappausväline housuihin ennen peliinmenoa.

Kysynkin miksi minun pitäisi varustautua kyseisellä välineellä?
Sain nimittäin sellaisen käsityksen ko. kirjoituksesta että allekirjoittanut tulisi ns. paskomaan housuihinsa pelin aikana.
Näin ei ole koskaan aikaisemmin käynyt, vaikka olen sentään ollut seuraamassa jopa Kerhon finaaleja peräti vieraissakin.

Asian näinollen tulinkin siihen johtopäätökseen että narrifanit ilmeisesti etsivät allekirjoittaneen jollain ilveellä käsiinsä ja pakottavat minut paskomaan housuihini, vai oliko suunnitelma sellainen että he paskovat itse allekirjoittaneen housuihin?

Ilmoitankin siis jo etukäteen että tulen tyhjentämään itseni ennen peliin saapumista, eli joudutte siis käyttämään omia paskojanne allekirjoittaneen housujen fyllaamiseen.

Täältä tähän
Eihän asia minulle kuulu, mutta miten on sen juoksevamman ulosteen kanssa? Ehkä Vakio tarkoitti tuota varsinkin pussikaljaporukoiden riivaamaa kansantautia eli ns. jatkuvaa kusihätää?

Jatka joka tapauksessa valitsemallasi tyylillä. Jatkoaika tarvitsee kaltaisiasi koiranleukoja, mutta muista, että iskuja voi tulla takaisinkin.

(huonoa) Onnea playoffeihin!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Rinkelinmäen toimitsijoista

Niin, silloin yhdessä pelissähän kelloa käyttävä toimitsija oli lahjottu, jotta Kerho saatiin voittamaan peli. Ja hyvin onnistui. Nyt yritettiin samaa, mutta toimitsija mokoma oli käynyt ahneeksi. Vaati kaksi säkillistä perunoita ja yhden lanttuja, kun silloin riitti yksi kapallinen pottuja. Eli toimitsijaa ei ole lahjottu, valitettavasti.

Viestin lähetti Handzus11
Näin ollen sarja kaupunkilaisille 1-3 tai 2-3.
Paljon mahdollista, voi tosin mennä jo kolmesta poikki. Mutta mitäs veikkaat, hämeenlinnalaisille vai helsinkiläisille?

Harvoin näkee näin tasokasta keskustelua. Toivottavasti taso myös säilyy.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
Aijaijai, tämän ketjun taso alkaa jo lähentelemään mesta.netin keskustelufoorumin tasoa, joten tilanne alkaa olemaan hälyttävä.
Eipä siinä mitään ihan hauska katsoa kun aiheena on jääkiekko ja täällä tapellaan siitä, että onko Helsinki maailman napa.
On se perkele, kun kaaliin ei uppoa että kyllä siinä jää kaiken maailman Helsinkit ja Hämeenlinnat+muut Suomen tuppukylät(Turku on asia erikseen) maailman metropolien varjoon. Se siitä sodasta.

Sitten asiaan. Runkosarjan keskinäisten otteluiden perusteella on luvassa vauhdikas ja tasainen sarja. Mutta jo sattuu käymään kuten muutama vuosi sitten eli ollaan kahden ottelun jälkeen tilanteessa 0-2 Jokereiden hyväksi niin silloin meikä hyppää boxiin näyttämään miten pelataan old-school hokia. Silloin kerho pääsisi finaaliin ja mä olisin pörssikärjessä(jäähy). 10 vuoden päästä metanoli miehen legenda eläisi kaukaloissa.

Niin ja tietysti ennen huomista matsia asiaan kuuluu kuunnella Slayerin Angel of Death ja Judas Priestin Killing Machine että päästään tunnelmaan.

Joka tapauksessa toivon hyvätasoista ottelusarjaa enkä kahta sikaa pelaavaa joukkuetta joiden käsittelyssä tulee ruumiita.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Viestin lähetti demitra

Ja vielä lopuksi....On aivan varmaa, että jos tässä sarjassa omiin menee neljä niin silloin myös häviää. Turha odottaa, että tuollaisilla päästettyjen määrillä pystyisi pelejä voittamaan.

Myönnettäköön, olin väärässä. Neljällä päästetyllä maalilla ei todellakaan pystynyt ainakaan sarjan ensimmäistä peliä voittamaan. Miten veikkaat tulevista?
Mielelläni toivottaisin Jokereille onnea - pronssipeliin nimittäin.


op777
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös