Molemmat tarinat ovat tosia ja taysin liioittelematta tai mitaan, etta esim. varjo ole hyva ja ala sano mitaan. Sun settis on muutenkin aivan huikeita aina.
Tampereella joskus 4-5 vee sitten. Olin tanssilattialla ja frendit hengaili baaritiskilla. Joku aija tuli siihen sitten jauhamaan naamaansa ja jotain pienta tonimista alkoi. Menin katsomaan, etta mista oikein on kyse.
Ehdin sanoa ehka puolikkaan sanan, kun aija tonasee minut niin, etta lennan pienet portaat alas ja huutaa "mulle ei ketkaan Marko Ahtisaaren nakoset jatkat ala aukomaan". Kerailin itseani siina kasaan, kun poke hyokkaa kimppuuni ja vaantaa aivan saatanan kovaa kateni selan taakse ja lahtee roudaamaan minua ulos. Samalla kun poke vaansi kattani lisaa han rayhasi minulle, etta taallahan ei muuten tapella. Todistajia tapahtumalla oli ehka 10 ja frendit koitti vahan puhua pokelle jarkea, ilman tulosta, luonnollisesti.
Aamulla oli kaksi isoa mustelmaa kasivarressa ja ihan miehekas kipu.
En mennyt poliisille, jalkeenpain asia harmittaa todella paljon, mutta osa syyna tapahtuneelle oli se, etta jaimme sitten ovelle tinkimaan pokelle. Loppujen lopuksi se meni siihen, etta han uhkasi soittaa poliisit, jos me ei poistuta... Olisi vain pitanyt hoitaa kytat siihen.
Toinen oli sitten Stadissa, myoskin vuosia sitten.
Muu porukka oli jo mennyt baariin ja tulin yhden muijan kanssa vahan perassa. Syy miksi tultiin myohemmin oli se kun talla tytolla oli megariita samassa seurueessa olleen poikaystavansa kanssa. Paasimme sitten baarin ovelle ja vaikka ikaa nyt kuitenkin oli enemman kuin se 18vee, niin useinhan niita papereita kysellaan, niin nytkin. Naytin ajokorttia, asia selva, tytto nayttaa kuvallista kela-korttia. Ei kelpaa. Mita helv...
Tytto oli tietenkin aika hysteerinen, koska olisi halunut paasta sisaan neuvottelemaan poikaystavansa kanssa. En halunnut sitten jattaa hanta siihen yksinaan vaan yritin puhua hanetkin sisaan. Poke selittaa itsepintaisesti, etta pitaa olla ajokortti, passi tai henkilollisyystodistus. Sitten kun kavi selvaksi, etta sisaan ei ole asiaa, niin aloin arsyttamaan pokea oikein urakalla. Siirryimme muutaman metrin paahan ja jatkoin aukomistani.
Yhtakkia poke huutaa ovelta oikein yliystavallisella aanella, etta "neiti, neiti, olkaa hyva, voitte tulla sisaan". Poke ei millaan ollut voinut tarkistaa mistaan, etta tulisiko kela-kortin kelvata, koska mitaan radiota tai puhelinta ei ollut ja han oli koko ajan nakopiirissani. Mina en tietenkaan paassyt enaa sisaan eli kai poke luuli arsyttavansa minua paastamalla tyton. Huikea idiootti, alun perinkin oli kaikista tarkeinta, etta tytto paasisi sisaan, jonka myos kerroin pokelle, silla ei vaan silloin ollut vaikutusta.
No, tyton mentya sisaan poke tulee ulos ja nostaa minut kurkusta viereisen liikkeen nayteikkunalle. Aivan helvetinmoinen kipu ja sitten se viela nosti nyrkkinsa ja huusi korvaani, etta "sa oot tan kaupungin pohjasakkaa". Ei sentaan lyonyt, tuolloin muuten pelotti ihan oikeasti.
Jalkeenpain tosin on naurattanut ihan alyttomasti toi poken heitto:cool:
Tasta nyt en edes harkinnut poliisille menemista, koska oman provoni maara oli iso, todella iso. Fakta nyt on silti se, etta pokella ei ollut mitenkaan oikeutta kayda kimppuuni, eika varsinkaan naapuritontilla. Ravintola saa valita asiakkaansa, mutta oikeasti kela-kortti on aivan kelvollinen henkkari ja ei poke ollut mitenkaan sen oloinen, etta tyttoa ei olisi asiakkaaksi haluttu ja varsinkin kun han jo sanoi minulle, etta voin menna sisaan. Se oli vaan ihan huorman idiootti.
En ole koskaan tapellut, mita nyt ehka joskus koulussa jotain nahinaa. Paan aukomisen osaan tarvittaessa, mutta en sita itse kuitenkaan syytta aloita. En humalassakaan koskaan aiheuta mitenkaan hairiota, olen lauhkea kuin Hirvi. Ensimmaisessa tapauksessa olin _taysin_ syyton ja toisessa taas oli semmoista idioottimaisuutta, etta eihan sita nyt voinut suu supussa katsella.
EDIT: Niin... kirjoitetaanpa sitten viela yksi positiivinenkin tarina, nyt kerran aloin vanhoja setteja muistelemaan.
Tama ei tosin ole Suomesta, vaan Englannin etela-rannikolta Brightonista.
Oltiin klubissa ja join vessojen edessa omasta pullosta. Semmoinen lyhyt, siro ja ihan hyvannakoinen brunette tulee sanomaan, etta, hei, ei taalla saa omia juoda. Tuumasin sitten siihen, etta "ai jaa". Neitokainen jatkoi tinkimistaan, niin etta ei enaa huvittanut sita kuunnella. Mina siihen sitten, etta "who the fuck are you, anyway?" Brunette siihen, etta "I'm the manager." Ja sen todellakin naki naamasta, etta ei paskaa puhunut.
Sitten han pyysi minua ystavallisesti poistumaan, koska olen rikkonut saantoja. Sanoin, etta asia selva, mutta voisinko kayda sanomassa frendeille, etta joudun poistumaan. Manageri sanoi, etta saan 15min (oikeasti ruhtinaallinen aika, toisaalta klubit nyt on hieman erikokoisia, kuin Suomen kuppilat). Loysin kuitenkin porukan suht nopeasti ja kerroin tilannetta. Se 15min oli mennyt kun kauempaa tarkkaillut manageri vilkaisi minua akaisesti. Nyokkasin vaan ja hetken kuluttua tuli pakastearkun kokoinen hyvakaytoksinen mies tiedustelemaan, etta mikahan on aikatauluni, etta tarvisi poistua.
Sanoin hanelle, etta odotatko viela ihan sekunnin, etta kayn viela tossa noille sanomassa. Siita sitten meni viela reilu 5min kun tuli, jos mahdollista, vielakin isompi poke luokseni. Han sanoi todella tiukasti, mutta erittain, erittain kohteliaasti, etta hanella on ohjeet poistaa minut klubista
Totesin vain, etta jeh, lahdetaan. Han ei koskenutkaan minuun vaan saattoi minut ulos.