Väkivalta

  • 3 354
  • 29

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
En tiedä onko muut kohdannut väkivaltaa baarien portsareilta.

Itse tuli se koettua tänään. Mietintään jäi mitä teen asian kanssa. Kylki on hellänä, että kai tästä jonkulaisen syyteen saisi aikaan. Niin miten asia tapahtui: humala toki oli päällä. Kävelin baariin ohi narikan, kun luulin, että se ei maksa kun sinne ei ollut mitään laitettavaa, niin samantien portsari nykäisee olkapäästä ja lyö polvella kylkeen, sitten kiskoo ulos baarista ja jatkaa polvensa harjoittamista minuun. Itse kyllä tajuan vasta viimeisten iskujen tullessa, että saatana tässähän pitää suojautua. Kaverit oli jonossa perässä, että todistajia löytyisi.

Onko portsarilla oikeus lyödä kylki paskaksi humalaiselta??


Jos joku on lahteen tulossa, niin ravintola musta kissaa ei kannata tukea. Sieltä tämä.
 
Viimeksi muokattu:

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Ei tosiaanaan ole!! Nosta ilman muuta syyte sitä portsaria kohtaan, jos tilanne oli tuo niinkuin tuossa kerroit.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Poliisille kannattaa ilman muuta viedä. Jos kukaan ei tee mitään, kyseinen portsari voi huoletta jatkaa potkimalla muita. Eiköhän portsariltakin jotain itsehillintää vaadita.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Törkeää!

Vie ilman muuta asia poliisin tutkittavaksi, sikamaista kohtelua kaikessa mielessä. Kun sinulla kerran on todistajat, voit asiassa edetä.

Vaikka portsarilla on tietysti omat oikeutensa tehtävänsä hoitamiseksi, ne eivät pidä sisällään turhaa ja ylimitoitettua väkivaltaa varsinkaan ilman syytä. Portsarinkin tulee olla asiakkaiden palvelija, eikä suinkaan mukiloida heitä mielivaltaisesti.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Portsari teki virkavirheen ja saa siitä syytteen (sakkoja ja jv-kortti pois). Nykyään tuo kortti lähtee aiempaa helpommin kuivumaan. Itse en ole törmännyt tuollaisiin "voimakeinoihin", vaikka järkkärinä olenkin toiminut. Rohkeasti vain poliisin juttusille!
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Onko kyljessäsi mustelmia? Jos on niin tee rikosilmoitus ja liitä lääkärintodistus mukaan. Jos sinulla on vielä todistajia, jotka olivat "uskottavassa kunnossa", niin älä ihmeessä epäröi! Kenenkään ei tarvitse - eikä saa - alistua moiseen kohteluun.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nojooh. Mustelmia ei jäänyt, mutta kylkeä kyllä vähän jomottaa.

Suomessa kun nämä asiat poliisilla etenevät siihen tahtiin, niin taidan jättää ilmoitukset tekemättä. Ensin mennään tekemään ilmoitus, sitten viikon päästä mennään kertaamaan asia, sitten odotetaan puoli vuotta ja postista pamahtaa kehoitus sovitteluun, jolloin tapahtunutta enää jaksaisi ruveta muistelemaan. Laitan mieluummin sanan kiertämään, että sitä paikkaa ei tueta.

Ajatukseni oli tätä otsikko avatessa, että onko muilla samanlaisia kokemuksia tai nähnyt vastaavaa, eikä pohtia tätä minun juttua :)
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti finnjewel
Lähetä nyt kuitenkin kirjallinen valitus sen ravintolan johdolle.

Vähintäänkin näin. Tuollaista kohtelua ei kenenkään pidä sietää. Turha kuvitella käytännön muuttuvan mihinkään itsestään. Ravintolan johdolla ei todennäköisesti ole hajuakaan siitä, mitä ko. portimo ovella harrastaa ja syytä olisi muutenkin saada tyyppi kilomertitehtaalle noista hommista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ei jumalauta, samantien mars mars poliisilaitokselle ja rikosilmoitus vetämään, sen jälkeen soitto ravintolan johdolle ja ilmoitat mitä on tapahtunut ja miten aiot jatkaa asian käsittelyä.

Kenenkään ei tarvitse sietää tollasia kusipäitä.

Olen muuten huomannut että mitä kauemmaksi Helsingin keskustan yökerhoista mennään, sitä tylymmäksi poket muuttuvat.
 

Ukki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tässä on jotain lakipykäliä mitä järjestyksen valvoja saa tehdä ja mitä ei eikös portsari ja järjestyksen valvoja ole sama asia?en tiedä en ole mikään pomminpurkaja
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti Ukki
Tässä on jotain lakipykäliä mitä järjestyksen valvoja saa tehdä ja mitä ei eikös portsari ja järjestyksen valvoja ole sama asia?en tiedä en ole mikään pomminpurkaja

Onhan se sama asia. Työskennellessään portsari/jv on "virkamies" ja se velvoittaa/oikeuttaa tekemään asioita. Ko. portsarin kortti varmaan lähtee kuivumaan.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Viestin lähetti HN
Suomessa ei amerikkalaistyylisesti tuosta noin vain itse nostella syytteitä.

Mikäli haluat portsarin vastuuseen tekemisistään, tulee sinun tehdä asiasta rikosilmoitus poliisille. Poliisin suorittaman tutkinnan jälkeen tutkinta-aineisto siirtyy syyttäjälle, joka päättää joko syyttää portsaria esim. pahoinpitelystä tai sitten jättää syyttämättä.

Ja kyllä vaan nostetaan kun kyseessä on asianomistajarikos. Ei tietenkään niin, etteikö juttua ensin poliisin toimesta tutkittaisi jne, mutta pointti on että pahoinpitelyjutun saa halutessaan vietyä oikeuteen vaikka syyttäjä ei syytettä ajaisikaan.

Kohtuullisen syvältä tuo portsarin toiminta. On tainnut kaverille tulla pakkomielle käyttää voimakeinoja millä verukkeella tahansa. Jos ei nappaa pistää prosessia käyntiin, niin asiallinen mutta tiukka kirje/puhelu ravintolan johdolle olisi varmasti paikallaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
sinänsä kyllä rupeaa epäilyttämään kertooko nm. Pelikaani nyt aivan kaiken tapahtuneen.
Jotenkin vain tuntuu oudolta että portsari juuri sattuu alkamaan pieksemään jotain ilman mitään loogista syytä.
Ehkäpä portsari mahdollisesti ensin huomautti asiasta ja vasta sitten (Pelikaanin mahdollisen vastauksen jälkeen) rupesi hutkimaan.

Voin olla tietenkin väärässäkin mutta jotenkin vain tuollainen järjetön väkivalta ei tunnu luontevalta muuten kuin hifk:in ja heidän faniensa keskuudessa(siis perustuen tiettyjen ketjujen sanomisiin)...tämä oli siis lähinnä mutua.

Portsari oli varmaan joissain aineissa jos hän ensitöikseen päätti alkaa potkimaan asiakasta joka ei mahdollisesti muistanut jättää narikkamaksua tms. tuskinpa pysyy rafla kauaa pystyssä jos portsari aina potkii satunnaisesti poistuvia asiakkaita, ilman mitään syytä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Viestin lähetti varjo
sinänsä kyllä rupeaa epäilyttämään kertooko nm. Pelikaani nyt aivan kaiken tapahtuneen.
Jotenkin vain tuntuu oudolta että portsari juuri sattuu alkamaan pieksemään jotain ilman mitään loogista syytä.
Ehkäpä portsari mahdollisesti ensin huomautti asiasta ja vasta sitten (Pelikaanin mahdollisen vastauksen jälkeen) rupesi hutkimaan.

Ei portsari saa ruveta hutkimaan, vaikkei sana menisikaan perille. Kuten laki järjestyksenvalvonnasta sanoo: "neuvoin, kehoituksin, käskyin"; voimakeinot ovat aina se viimeinen keino saada asiakas ulos. Silloinkin on käytettävä sellaista voimakeinoa, joka tilanne vaatii; kylkeen tuskin ruvetaan potkimaan.

En jaksa uskoa, että Pelikaani olisi ruvennut mätkimään portsaria.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti varjo
Jotenkin vain tuntuu oudolta että portsari juuri sattuu alkamaan pieksemään jotain ilman mitään loogista syytä.

Jaa, ihmisiähän ne portsaritkin ovat, kai. Ja joukkoon mahtuu vaikka minkälaista porukkaa. Itse tiedän tapauksen, jossa portsari ei päästänyt nuorta miestä sisälle, ja kun tämä kehtasi tiedustella syytä moiseen (oli kyllä pienessä maistissa) sai vastauksen ns.niskaperseotteen muodossa. Siitä selvittiin vielä asfaltti-ihottumalla, mutta kun heppu kysyi (asiallisesti) miksi poke teki noin, haki poke mukaan kollegansa ja pesäpallomailan. Ja polvi tohjoksi.

Kyseiset poket taisivat olla kyllä pilanneet aivonsa erinäisllä bodareille suunnatuilla luonnontuotteilla. Mahdollisesti myös tässä tapauksessa?
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Minulla/kavereillani on jonkin verran kokemuksia näistä aivottomista portsareista. Olin äsken kirjoittamassa pitkää juttua. (Tai oikeastaan superpitkää verrattuna normaaleihin kirjoituksiini.) Exploreriin tuli kuitenkin joku vika ja se päätti lopettaa itsensä. En jaksa nyt kirjoittaa samaa uudestaan, mutta olen melkein varma, että rikosilmoituksen tekemisen jälkeen ravintolan (lienee tässä tapauksessa myös hotelli?) puolelta ollaan erittäin halukkaita sovitteluratkaisuun, jos todisteita vain löytyy. Kaverini pahoinpitely Joensuussa soviteltiin nopeasti. Harmi vaan että kaveri ei hoitanut asiaa järkevästi ja sai tapauksesta todella minimaaliset korvaukset verrattuna esimerkiksi oikeudesta langetettaviin.

Viestin lähetti daespoo

Olen muuten huomannut että mitä kauemmaksi Helsingin keskustan yökerhoista mennään, sitä tylymmäksi poket muuttuvat.

Siinä tapauksessa Iso-Roba lienee äärimmäisen kaukana keskustasta. Missään en ole tavannut yhtä paljon niin idiootteja portsareita. Tai itse asiassa sielläkin vain kahdessa (teini)paikassa. Arvatkaapa? En laita hymiöitä, totuttelen uusiin sääntöihin.

Edit: Eipä noissa Iso-Roban paikoissa asiakkaatkaan kyllä paljon viisaampia ole. Enhän itsekään käy niissä enää...
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ravintola Roberts lienee kyseessä...? Kävin siellä joskus 7-8v sitten ja ihan ok tuntuset poket oli. Toisaalta olen aika hyvin käyttäytyvä vaikka olisin kuinka kännissä joten koskaan ei ole tarvinnut poistattaa itseään ravintolasta voimakeinoin.

Kaikissa ns. paremmissa paikoissa on asialliset poket, ei mitään stereoidihirviöitä joita näkee hieman vähemmän tasokkaissa paikoissa. Hyvä imago on erittäin tärkeä paremmille paikoille ja urpot poket ovat helpoin tapa tuhota imago.
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Jep. Robert's on toinen. Ei itsellänikään järjestyshäiriöiden aiheuttamiseen ole taipumuksia. Yhden kerran muistan joutuneeni poistetuksi ravintolasta, ja tämäkin tapahtui n. 18-vuotiaana vessassa juotujen omien juomien takia. Suurin osa itseäni kohdanneista portsareiden väärinkäytöksistä johtuu eräästä kaveristani. Hän ei juurikaan pokeja provosoi, mutta jostain syystä häneen kuitenkin kiinnitetään aina huomio. Nykyisin asiat ovat kuitenkin onneksi toisin.

Robert'sin poket mm. heittivät tämän kaverin katuun suht' pahasti joskus parisen vuotta sitten ollessamme menossa sisään. Ensimmäinen poke päästi kaverin sisälle, mutta narikan poke toi jampan takaisin, kun se oli liian humalassa. No tietenkin ovelle maksettu sisäänpääsymaksu olisi pitänyt maksaa takaisin, koska ei päässyt ravintolaan sisällekään. Rahojen palauttamisen sijaan poket viskasivat tämän korkeintaan 60-kiloisen kaverin katuun ja toinen syöksyi vielä päälle. Polvea niskaan jne. jne. Kun tämä kaveri sitten jossain vaiheessa pääsi ylös, niin ilta olikin hyvä lopettaa naama ruvella ja vaatteet revenneenä.

Ja toinen arvuuttelemistani ravintoloista on viva. Sieltä mm. seuraava: Olemme pyrkimässä ravintolaan, keskellä viikkoa, kello on ehkä 02.00, jonoja ei ole. Portsari avaa oven, vastaa tervehdykseemme, mutta sanoo melkein heti kaverille (eri kaveri kuin aiemmassa jutussa): "Oot juonu liikaa. Et pääse sisään."
Kaveri: "Noo, emmä nyt niin kännissä oo. Eikö me nyt päästäs?"
Tämän jälkeen poke löi helvetin kovan lyönnin kaveria mahaan... Uskomatonta.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi parempien paikkojen pokeista. Koskaan ei ole ollut vaikeuksia heidän kanssaan, vaikken noissa paremmissa (=kalliimmissa) paikoissa niin hirveän paljon ole pyörinytkään. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, etteikö halvemmissakin paikoissa olisi hyviä portsareita.
 
Viimeksi muokattu:

chandler

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,NY RANGERS
Ihan mielenkiinnosta kysyn,että eikös silloin saa lyödä takaisin jos poke rupeaa ilman syytä hakkaamaan,meinaan itse ainakin antaisin takaisin samalla mitalla jos näin sattuisi käymään
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti chandler
Ihan mielenkiinnosta kysyn,että eikös silloin saa lyödä takaisin jos poke rupeaa ilman syytä hakkaamaan,meinaan itse ainakin antaisin takaisin samalla mitalla jos näin sattuisi käymään

En lähtisi kokeilemaan tota, koska siitä napsahtaisi helposti syyte "virkamiehen" vastustamisesta. Ainakin näin voisin kuvitella. Kaikkein paras keino on varmasti kestää ne pari iskua, huomenna lääkäriin ja sit lääkärintodistuksen ja mahdollisten todistajien kanssa poliisilaitokselle tekemään rikosilmoitusta.

Minua on portsari kaulattanut kerran ja kääntänyt lattiaan, mutta en silti lentänyt ravintolasta ulos. Tilanne oli näet sellainen, että joku mies löi kerran naista päähän. No olinpa siinä vieressä ja menin tönii sitä miestä ja sanoin "luuletko olevasi kova jätkä, kun lyöt naisia?".... tönäsin sitä kunnolla ja se melkein kaatu portaisiin. No sit seuraava muistikuva olikin, että olin käännetty lattiaan... Mut sit tää kimma sanoi sille pokelle, että tää vaan suojeli mua, kun toi toinen löi yms. Ja se jamppa heitettiin ulos, mut mua ei..
 
Viimeksi muokattu:

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Automaattisaranalla lienee oikeus katsoa, ketä päästää sisään,
ja vielä lisäksi periä siitä ns "palvelumaksu".

Väkivaltainen poistaminen ruumiinvamman tuottamalla ei voi kuulua oikeuksiin eli jos todistajat on paikalla, tee vaan poliisille tutkintapyyntö.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Molemmat tarinat ovat tosia ja taysin liioittelematta tai mitaan, etta esim. varjo ole hyva ja ala sano mitaan. Sun settis on muutenkin aivan huikeita aina.

Tampereella joskus 4-5 vee sitten. Olin tanssilattialla ja frendit hengaili baaritiskilla. Joku aija tuli siihen sitten jauhamaan naamaansa ja jotain pienta tonimista alkoi. Menin katsomaan, etta mista oikein on kyse.

Ehdin sanoa ehka puolikkaan sanan, kun aija tonasee minut niin, etta lennan pienet portaat alas ja huutaa "mulle ei ketkaan Marko Ahtisaaren nakoset jatkat ala aukomaan". Kerailin itseani siina kasaan, kun poke hyokkaa kimppuuni ja vaantaa aivan saatanan kovaa kateni selan taakse ja lahtee roudaamaan minua ulos. Samalla kun poke vaansi kattani lisaa han rayhasi minulle, etta taallahan ei muuten tapella. Todistajia tapahtumalla oli ehka 10 ja frendit koitti vahan puhua pokelle jarkea, ilman tulosta, luonnollisesti.

Aamulla oli kaksi isoa mustelmaa kasivarressa ja ihan miehekas kipu.

En mennyt poliisille, jalkeenpain asia harmittaa todella paljon, mutta osa syyna tapahtuneelle oli se, etta jaimme sitten ovelle tinkimaan pokelle. Loppujen lopuksi se meni siihen, etta han uhkasi soittaa poliisit, jos me ei poistuta... Olisi vain pitanyt hoitaa kytat siihen.

Toinen oli sitten Stadissa, myoskin vuosia sitten.

Muu porukka oli jo mennyt baariin ja tulin yhden muijan kanssa vahan perassa. Syy miksi tultiin myohemmin oli se kun talla tytolla oli megariita samassa seurueessa olleen poikaystavansa kanssa. Paasimme sitten baarin ovelle ja vaikka ikaa nyt kuitenkin oli enemman kuin se 18vee, niin useinhan niita papereita kysellaan, niin nytkin. Naytin ajokorttia, asia selva, tytto nayttaa kuvallista kela-korttia. Ei kelpaa. Mita helv...

Tytto oli tietenkin aika hysteerinen, koska olisi halunut paasta sisaan neuvottelemaan poikaystavansa kanssa. En halunnut sitten jattaa hanta siihen yksinaan vaan yritin puhua hanetkin sisaan. Poke selittaa itsepintaisesti, etta pitaa olla ajokortti, passi tai henkilollisyystodistus. Sitten kun kavi selvaksi, etta sisaan ei ole asiaa, niin aloin arsyttamaan pokea oikein urakalla. Siirryimme muutaman metrin paahan ja jatkoin aukomistani.

Yhtakkia poke huutaa ovelta oikein yliystavallisella aanella, etta "neiti, neiti, olkaa hyva, voitte tulla sisaan". Poke ei millaan ollut voinut tarkistaa mistaan, etta tulisiko kela-kortin kelvata, koska mitaan radiota tai puhelinta ei ollut ja han oli koko ajan nakopiirissani. Mina en tietenkaan paassyt enaa sisaan eli kai poke luuli arsyttavansa minua paastamalla tyton. Huikea idiootti, alun perinkin oli kaikista tarkeinta, etta tytto paasisi sisaan, jonka myos kerroin pokelle, silla ei vaan silloin ollut vaikutusta.

No, tyton mentya sisaan poke tulee ulos ja nostaa minut kurkusta viereisen liikkeen nayteikkunalle. Aivan helvetinmoinen kipu ja sitten se viela nosti nyrkkinsa ja huusi korvaani, etta "sa oot tan kaupungin pohjasakkaa". Ei sentaan lyonyt, tuolloin muuten pelotti ihan oikeasti.

Jalkeenpain tosin on naurattanut ihan alyttomasti toi poken heitto:cool:

Tasta nyt en edes harkinnut poliisille menemista, koska oman provoni maara oli iso, todella iso. Fakta nyt on silti se, etta pokella ei ollut mitenkaan oikeutta kayda kimppuuni, eika varsinkaan naapuritontilla. Ravintola saa valita asiakkaansa, mutta oikeasti kela-kortti on aivan kelvollinen henkkari ja ei poke ollut mitenkaan sen oloinen, etta tyttoa ei olisi asiakkaaksi haluttu ja varsinkin kun han jo sanoi minulle, etta voin menna sisaan. Se oli vaan ihan huorman idiootti.

En ole koskaan tapellut, mita nyt ehka joskus koulussa jotain nahinaa. Paan aukomisen osaan tarvittaessa, mutta en sita itse kuitenkaan syytta aloita. En humalassakaan koskaan aiheuta mitenkaan hairiota, olen lauhkea kuin Hirvi. Ensimmaisessa tapauksessa olin _taysin_ syyton ja toisessa taas oli semmoista idioottimaisuutta, etta eihan sita nyt voinut suu supussa katsella.

*****

EDIT: Niin... kirjoitetaanpa sitten viela yksi positiivinenkin tarina, nyt kerran aloin vanhoja setteja muistelemaan.

Tama ei tosin ole Suomesta, vaan Englannin etela-rannikolta Brightonista.

Oltiin klubissa ja join vessojen edessa omasta pullosta. Semmoinen lyhyt, siro ja ihan hyvannakoinen brunette tulee sanomaan, etta, hei, ei taalla saa omia juoda. Tuumasin sitten siihen, etta "ai jaa". Neitokainen jatkoi tinkimistaan, niin etta ei enaa huvittanut sita kuunnella. Mina siihen sitten, etta "who the fuck are you, anyway?" Brunette siihen, etta "I'm the manager." Ja sen todellakin naki naamasta, etta ei paskaa puhunut.

Sitten han pyysi minua ystavallisesti poistumaan, koska olen rikkonut saantoja. Sanoin, etta asia selva, mutta voisinko kayda sanomassa frendeille, etta joudun poistumaan. Manageri sanoi, etta saan 15min (oikeasti ruhtinaallinen aika, toisaalta klubit nyt on hieman erikokoisia, kuin Suomen kuppilat). Loysin kuitenkin porukan suht nopeasti ja kerroin tilannetta. Se 15min oli mennyt kun kauempaa tarkkaillut manageri vilkaisi minua akaisesti. Nyokkasin vaan ja hetken kuluttua tuli pakastearkun kokoinen hyvakaytoksinen mies tiedustelemaan, etta mikahan on aikatauluni, etta tarvisi poistua.

Sanoin hanelle, etta odotatko viela ihan sekunnin, etta kayn viela tossa noille sanomassa. Siita sitten meni viela reilu 5min kun tuli, jos mahdollista, vielakin isompi poke luokseni. Han sanoi todella tiukasti, mutta erittain, erittain kohteliaasti, etta hanella on ohjeet poistaa minut klubista

Totesin vain, etta jeh, lahdetaan. Han ei koskenutkaan minuun vaan saattoi minut ulos.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
pernaveikko:

Jos nyt oikein ymmärsin, sinun mielestäsi siis pitää aina uskoa kaikki se mitä palstalla sanotaan kakistelematta ja luottaen kirjoittajien kuvauksiin tapahtuneesta.

PASKAT, JA:ssa ei ole toistaiseksi vielä ollut huijaustapauksia mutta vaikkapa muropaketissa näitäkin on ollut kun ihmiset ovat luottaneet nimimerkkien kirjoitteluihin ym.

Riippumatta siitä ovatko omat esimerkkisi oikeita, en väitä etteivät olisi, mielestäni Pelikaanin kertomus ei tunnu aivan uskottavalta. Jos se on totta niin sitten on, eipähän ole minun ongelmani kun en baareissa liiku.

Jos minä täällä kertoisin että 5 somalia piiritti minut mutta pieksin ne yksin niin kuinka moni uskoisi, tällaista hintelää fyysikkoa. Tuskin kukaan. Miksi minun siis pitäisi uskoa Pelikaania ilman varauksia?

En luota kanssaihmisiin pennin(sentin) vertaa joten en pidä yhtään mahdottomana että joku bodariportsari(sori Jhag) hakkaisi maksavia asiakkaita ihan hakkaamisen huvista, kuitenkin epäilen suuresti että sellaisella mielenlaadulla varustettu portsari pysyisi duunissaan kovinkaan pitkään.
 

Pelikaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei minua tarvitse uskoa, jos ei halua :)

En sitten tiedä oliko poke huudellut minulle ensin, että maksa se narikka/sisäänpääsy tai jotain. En sitä ainakaan ole kuullut. Kävelin siis vaan sisään ja melkein heti tuli nykäsy olkapäästä ja muutama isku polvella kylkeen ja sitten niskaperse otteella pihalle ja siinä sitten vielä muutama potkasu. Ei sen ihmeempää. Jotainhan se siinä selittikin: "tänne ei perkele pummilla tulla"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös