Väkivallanteot ja terrori-iskut meillä ja maailmalla

• 1 055 518
  • 6 633
Ajatellaanpa jotain yhdysvaltalaisteiniä, jota morkataan koulussa jatkuvasti luuseriksi. Nyt maan pressa paasaa telkkarissa terroristeista, että "they are losers, LOOOOSEEERS". Kyllä siitä teini minusta aika loogisella ajatuskululla pääsee tulokseen, että perhana, mehän ollaan samiksia. Ja kohta ollaan kuin Columbinessa.

Ajatellaan vain. En pääse samaan lopputulemaan, mutta olkoot.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En ymmärrä ollenkaan tätä pohdintaa onko joku asia mielessä tai ei. Joka päivä kuulee terroristijuttuja, niin tietenkin se on mielessä joka päivä. En minä ainakaan lue uutisia ajattelematta mitä niissä lukee. Joo, totta tietenkin, että tulee myös selailtua lehtiä mitä ei niin lue. Terrorismiotsikot kuitenkin tulee luettua.

Se on sitten eri asia miten niihin suhtautuu. Ei pelota ollenkaan ja kahden viikon päästä menen massatapahtumaan. Totta kai sitä kiinnostuneena kurkistelee ympäriinsä miltä näyttää ja mitä voisikaan tapahtua.

Niin, Trumpin mukaan terroristit ovat luusereita. Kaikki luuserit eivät ole terroristeja. Siinä on ero. Sinä olet luuseri, terrostit ovat luusereita, sinä et ole terroristi. Viimeisin väittämä ei ole tieto, vaan oletus.

Tällä perusteellahan muuten Trump voisi painokkaasti todeta iskun tekijöistä vaikkapa että "they are muslims, MMUSSLIMS" tai "they are British, BRITISHHH". Eihän siinäkään väitettäisi, että kaikki muslimit/britit ovat terroristeja. Siinä on ero.

Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Minusta tuo Trumpin lausunto leimasi ikävästi kaikkia luusereita. Minäkin olen luuseri, mutta en minä silti lapsia räjäyttele hengiltä, sillä ei se heidän vikansa ole. Siksi otin vähän itseeni, kun Trump lausunnollaan niputti minut samaan sakkiin tuollaisten sekopäiden kanssa.
Sait varmaan orgasmin tästäkin pingauksesta tohon "hälytykset" juttuun tossa oikeassa yläreunassa. Noh, kukin tyylillään, ei siinä.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eiköhän täällä ole jo kaikki liikenteestä ristiretkiin käyty läpi millä voi kivasti valkopestä islamisti terroristeja.

Eihän tuo nyt mitään valkopesua ollut - mutta täällä siis on keskusteltu siitä, miten tämän pitäisi henkilökohtaisesti vaikuttaa niin onhan datalla jotain merkitystä tässä arvioinnissa? Notta jos meni ihan ok 70- ja 80-luvuilla niin ehkä sitä uskaultautuu konserttiin vielä 2010-luvullakin. (Tai taisi tuolloin olla, että lentokoneet ja kadut olivat ne pahimmat paikat.)

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Eihän tuo nyt mitään valkopesua ollut - mutta täällä siis on keskusteltu siitä, miten tämän pitäisi henkilökohtaisesti vaikuttaa niin onhan datalla jotain merkitystä tässä arvioinnissa? Notta jos meni ihan ok 70- ja 80-luvuilla niin ehkä sitä uskaultautuu konserttiin vielä 2010-luvullakin. (Tai taisi tuolloin olla, että lentokoneet ja kadut olivat ne pahimmat paikat.)

En minä ainakaan muista että täällä olisi kukaan pelännyt IRA iskua Kuopion torille. Tai Baskien rauhanrekkaa keskelle kalakukkoa jonottavia juntteja... voihan olla että ikä on vieny muistin.

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
En minä ainakaan muista että täällä olisi kukaan pelännyt IRA iskua Kuopion torille. Tai Baskien rauhanrekkaa keskelle kalakukkoa jonottavia juntteja... voihan olla että ikä on vieny ku en moista nuoruudestani muista.

Noh, kyllähän silloin Eurooppaan matkustettiin, se ihan mitään kivikautta ollut... Anyway, tuossa linkissä on myös taulukko islamismin osuudesta, eikä se mitään valkopesua edusta vaan havainnollistaa ihan hyvin viime vuosien tilannetta.

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Noh, kyllähän silloin Eurooppaan matkustettiin, se ihan mitään kivikautta ollut... Anyway, tuossa linkissä on myös taulukko islamismin osuudesta, eikä se mitään valkopesua edusta vaan havainnollistaa ihan hyvin viime vuosien tilannetta.

Onhan nyt menty eteenpäin ku ei tarvitse edes matkustaa ja silti on mahdollista päästä osallistumaan rauhan toimintaan.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Onkohan tämä jo linkattu tänne, mutta siis on sitä ennenkin eletty väkivaltaisissa olosuhteissa:

People killed by terrorism per year in Western Europe 1970-2015 | Datagraver

Tästä olisi kiva nähdä eritellyt luvut, josta näkisi esimerkiksi nyt mikä osa uhreista on tullut Pohjois- Irlannissa ja Espanjassa. Toki terroria oli yleisestikin niin Euroopan sisäistä kuin islamistisen terrorinkin alkutahteja ihan sieltä Munchenin olympialaisista lähtien. Veikkaan kuitenkin, että pari aika paikallista terroriongelmaa hallitsee tilastoja?

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Tästä olisi kiva nähdä eritellyt luvut, josta näkisi esimerkiksi nyt mikä osa uhreista on tullut Pohjois- Irlannissa ja Espanjassa. Toki terroria oli yleisestikin niin Euroopan sisäistä kuin islamistisen terrorinkin alkutahteja ihan sieltä Munchenin olympialaisista lähtien. Veikkaan kuitenkin, että pari aika paikallista terroriongelmaa hallitsee tilastoja?

Jos scrollaat alemmaksi niin siellä on juuri tuollainenkin taulukko - eli todella ETA ja IRA olivat suurelta osin vastuussa noista korkeista huipuista, mutta myös vasemmisto- ja arabiterrorismi etenkin 70-luvulla.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jos scrollaat alemmaksi niin siellä on juuri tuollainenkin taulukko - eli todella ETA ja IRA olivat suurelta osin vastuussa noista korkeista huipuista, mutta myös vasemmisto- ja arabiterrorismi etenkin 70-luvulla.
Jep, kiitos vinkistä. Totuus löytyi taas lähempää kuin arvasikaan ;)

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Onko Ruddilla salaista tietoa vai onko hänkin katsellut liikaa Foxia?
Ehkä rouva sisäministeri sotki Norjan (Utöya) ja Suomen keskenään tai tarkoitti ammoista Myyrmannin pommia. Eiköhän tähän saada selitys.

Eiköhän täällä ole jo kaikki liikenteestä ristiretkiin käyty läpi millä voi kivasti valkopestä islamisti terroristeja.

Mua ei pelota matkustaa bussilla. Onko se mielestäsi Konginkankaan valkopesua? Mua ei pelota mennä laivaristeilylle. Onko se mielestäsi Estonian turman valkopesua? Mua ei pelottaisi kävellä suomalaisessa lukiossa arkipäivänä. Onko se mielestäsi Pekka-Eric Auvisen valkopesua?

Eikä mua todellakaan pelottaisi mennä Manchester Arenalle konserttiin. Jos sinne joku suosikkiartistini sattuisi sopivasti samalla viikolla Cityn kotipelin kanssa, menisin ihan mielelläni tätä kuuntelemaan. Se on nyt tullut selväksi, että "maahanmuuttokriitikoiden" mielestä tämä on terrorismin valkopesua. Minusta se on ihan pelkkää tervettä kaupunkilaisjärkeä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy