... Pelkkä uskonto siis ei ole mikään peruste, vaan tekoon ryhtyminen vaatii myös sellaisia ympäristötekijöitä ja muita vaikutteita. Mitä enemmän ihmiset vetävät yhtäläisyysviivoja suoraan uskontoon välittämättä muista syistä, sitä vaikeampaa näitä on ymmärtää ja myös ehkäistä...
Hieno analyysi. Sellaiset ympäristötekijät? Muut vaikutteet? Ja sinun ratkaisuehdotuksesi on luultavasti lisää rahaa mahdollisen vittuuntumisen ehkäisyyn?
Wikipediasta kopsattu:
Maailman uskonnot
Neljä suurinta uskontoa (2010) uskontokunnan jäsenmäärä % maailman väkiluvusta
Kristinusko 2,17 mrd.[5] 31,4 %
Islam 1,60 mrd.[6] 23,2 %
Hindulaisuus 1,03 mrd.[7] 15,0 %
Buddhalaisuus 0,49 mrd.[8] 7,1 %
Minua ihmetyttää kristinuskoisten ja hindujen, buddhalaisten, sintolaisten jne. aliedustus nykymaailmaa hätkähdyttävissä terroriteoissa. Tuntuu kummasti keskittyvän Allahin ja profeettansa Muhammedin palvojille nämä ympäristötekijät ja muut vaikutteet.
Minä vedän railakkaan johtopäätöksen, että islamilaisissa maissa rähinä tuntuu tulevan luonnostaan, tai ainakin vuoden 632 jälkeen. Ja sieltä tulijoilla on tuo pohjavire, katkeruus ja alemmuudentunne, jota pitäisi sitten halipaijata kaikin tavoin. Eli rahaa, seksuaali- ja mielenterveyspalveluja. Tai siis paljon rahaa, sillä harmitus katoaa aina.
Suomalainen vetää päin rekkaa köyhyydessään. Jotkut vetävät rekalla päin jalankulkijoita köyhyydessään. En ymmärrä, valistakaa minua mistä johtuu tämä ero? Uskonnolla ei ole mittään yhteyttä, ei ole, ei ole