Väittelyä pikaruokaravintoloista

  • 357 942
  • 1 760

Nakkikastike

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Mikko Pukka & Valencia CF
Itse olen testannut Burger Kingin Tukholmassa ja Playa De Las Americasissa jossa etenkin annoksen koko oli aivan valtava Mäkkäriin/Heseen verrattuna. Tästä on tosin aikaa jo vuosia mutta hinta/laatusuhteeltaan tuo kerta oli paras kokemukseni hamppariketjussa asioidessani ja siitä lähtien olen toivonut BK:n rantautumista Suomeen. Mäkkärissä en ole syönyt ateriaa moneen vuoteen, joskus harvoin jos sinne tulee eksyttyä niin silloin ollaan siellä jostain ennalta ajattelemattomasta syystä ja tilataan mansikkapirtelö tai jonkinlainen kofeiiniannostus. Euron juustot yms. ei jaksa inspata. Hesen majoneesimätöt ei toimi itselläni joten joku BK olisi vitun kova vetonaula jos meikäläisestä meinää asiakkaan saada johonkin hamppariketjun raflaan.
 

Streider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FBK, Hartford Whalers, Deutschland
Ehdottoman hieno uutinen, tätä on odoteltu! Suurista ketjuista ehdottomasti paras, ai että.. Juuri tuli Ruotsissa viikon verran oltua ja tulihan sitä Burger Kingissä käytyä useampaankin otteeseen ja aina kirottua että miksei kotomaasta löyty kyseisiä raventeleita. No nyt on asia korjaantumassa, huhhei ja Whopperia naamaan. Hese on ollut jo kauan boigotissa, mäkkärisafka on samaa puuroa eikä oikein jaksa innostaa, mutta BK tuo muutoksen tähä. Whopperinmaku suussa odotetaan ketjun rantautumista maihin. Pienemmistä ketjuista ehdottomasti paras on Snacky. Hyviä uutisia jokatapauksessa pikaruokaravintoloiden saralla kun Snacky on palannut takaisin ja BK tulee myös. Heihei mäkkärit heset ja muut, ei tarvitse enää käydä näissä puljuissa ikinä.

Vielä sen verran piti lisätä, että perustelen BK:n voittoasemaa sillä, ettei ainakaan länsinaapurista saatavissa tuotoksissa ole läträtty majoneeseilla liikaa, hampurilaisen pystyy syömään niin ettei salaatin ja majoneesin sekoitukset lentele pitkin paikkoja, ja muutenkin toimivia paketteja mehevine pihveineen ynnä muineen. Salaattikin on isona lehtenä eikä sellaisena paloiteltuna vetisenä mössönä. Ai ai.. Nälkähän tässä iski.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Burger Kingiä en ole kokeillut koskaan, mutta ehkäpä sekin tulee nyt tehtyä. Parasta pikaruokapaikoissa muuten on se, että niissä käyminen aiheuttaa järkytyksen ja maailmantuskan tunteita rastapipoissa, ponchoissa ja haisaappaissaan taapertaviin jeesusteluihin ja julistajiin. Kapitalismia, riistoa ja epäterveellistä.. yksinkertaisesti ihanaa. ;) Huomenna Mäkkäriin luentojen jälkeen..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Epäterveellisyys ja -eettisyys ovat ihan hyviä pointteja vastustaa tai ainakin välttää mitä tahansa, mutta henkilökohtaisesti suurin syy kiertää noita syöttölöitä on se, että niissä on keskimäärin aivan tajuttoman paskat sapuskat.
 
Dublinissa oli aivan loistavat Whopperit ja isot maukkaat ranskikset,

Mulla taas ihan päinvastaiset kokemukset. Dublinin erään BK:n tupla-Whopperit oli älyttömän kuiva samoin kuin ranskalaiset. Muualla ulkomailla kokemukset Burger Kingistä varsin hyvät, joten lopulta otan vastaan uutisen puljun laajentamisesta Suomeen positiivisin mielin.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Epäterveellisyys ja -eettisyys ovat ihan hyviä pointteja vastustaa tai ainakin välttää mitä tahansa..

No jaa.. ne ovat kai samalla myös hyviä syitä olla rasittava julistaja. Sellainen, joka hyökkää toisinaan kadullakin naamalle anti sitä ja anti tätä kampanjoidensa kanssa saa ainakin minut varmasti käyttämään ison M:n ja coca-cola companyn tuotteita entistä innokkaammin. "No kun tämäjatämäjatämä on riistoa nicaragualaisia viljelijöitä kohtaan.." Kiinnostaa ihan vitusti keskellä suomalaista räntäsadetta matkalla opistolta kotio.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Olen siis ilmeisesti vahvasti vähemmistössä tämän asian suhteen, mutta itse en Burger Kingin ruoista välitä. Turhan monta kertaa on tullut ruokiin petyttyä. Mutta tavallaan yllättävänkin kauan kestänyt ennen kuin BK Suomeen rantautuu. Varmasti tulee pärjäämään.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No jaa.. ne ovat kai samalla myös hyviä syitä olla rasittava julistaja. Sellainen, joka hyökkää toisinaan kadullakin naamalle anti sitä ja anti tätä kampanjoidensa kanssa saa ainakin minut varmasti käyttämään ison M:n ja coca-cola companyn tuotteita entistä innokkaammin. "No kun tämäjatämäjatämä on riistoa nicaragualaisia viljelijöitä kohtaan.." Kiinnostaa ihan vitusti keskellä suomalaista räntäsadetta matkalla opistolta kotio.
Taisi mennä ohi ja pahasti.

sampio kirjoitti:
mutta henkilökohtaisesti suurin syy kiertää noita syöttölöitä on se, että niissä on keskimäärin aivan tajuttoman paskat sapuskat.
Näinhän se on. Mutta mulle on jäänyt jostain syystä todella hyvä maku BK:n safkoista matkoilla kun on nopeasti pitänyt jotain saada. Hakkaa ainakin nää kilpailijansa Suomessa. Mutta ehkä mä ennemmin silti syön kunnon ravintolassa, kun se on mulle suht saman hintaista kuin bigmac tai whopper.
 

Soolo

Jäsen
Epäterveellisyys ja -eettisyys ovat ihan hyviä pointteja vastustaa tai ainakin välttää mitä tahansa, mutta henkilökohtaisesti suurin syy kiertää noita syöttölöitä on se, että niissä on keskimäärin aivan tajuttoman paskat sapuskat.

Näinhän se on. Omat BK-kokemukset kymmenen vuoden takaa muistavat ison tomaatin eikä juurikaan muuta. Samaa paskaa kuin mäkkärit.

Ja P.Kempin tapa tehdä jotain vaan sen takia, että sen asian vastustajat ottaa päähän, on vähän tyhmää.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mulla taas ihan päinvastaiset kokemukset. Dublinin erään BK:n tupla-Whopperit oli älyttömän kuiva samoin kuin ranskalaiset. Muualla ulkomailla kokemukset Burger Kingistä varsin hyvät, joten lopulta otan vastaan uutisen puljun laajentamisesta Suomeen positiivisin mielin.
Komppaan. Paitsi että kokemukset muualla ovat ihan yhtä keskinkertaisia. Hiukan kuin Hesen satsit vähemmällä majoneesilla. Ei mitään makua, mikä jäisi mieleen (pl. se ällö Hesen majoneesi). Tulkoot vaan, annan uuden tsäänssin, kun niin monet kehuvat.
 
Tykkään kyllä BK:n burgereista, mutta "pelottaa" jo valmiiksi mitä tommoset whopperiateriat mahtaa täällä ihanassa kotosuomessa maksaa. Varmaan jonkun 9,90€? Ei kiitos. Samaan vitutushinnoitteluun on mennyt myös Hese. Plus että niiden eväät on aivan suolesta ja puolet burgerin sisällöstä voi imeä pillillä paperista. Mäkki on pysynyt sentään kohtuuhinnoissa ja laadussa, mutta ei niitäkään aina jaksa.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC
Näille Man vs. Food-katsojille tiedoksi, notta Turussa löytyy hiukan samankaltaista settiä ravintola Lone Starissa. Löytyy ribsejä tms. ja tietysti tärkeimpänä ylikypsällä porsaan lihalla täytettyjä leipiä... Tuo ohjelma on muuten paha rasti krapulassa.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kyllä mä muutaman kerran kävin BK:ssa edellisessä rantautumisessa. Kaisaniemessähän tuo vissiin oli. Muistaakseni aika mauttomia purilaisia ja tomaatti nyt kuuluu hampurilaiseen yhtäpaljon kuin ketsuppi kaurapuuroon. Ainakaan normi Whoppereita ei siis tule syötyä jos tuonne vielä eksyy.

Tuleeko seuraavaksi Clock:it takaisin? (En muista miten tuo kirjoitettiin, mutta eikös tuollainenkin ketju ollut ainakin Helsingissä?)
 

Cube

Jäsen
Näille Man vs. Food-katsojille tiedoksi, notta Turussa löytyy hiukan samankaltaista settiä ravintola Lone Starissa. Löytyy ribsejä tms. ja tietysti tärkeimpänä ylikypsällä porsaan lihalla täytettyjä leipiä... Tuo ohjelma on muuten paha rasti krapulassa.
Ovat muuten ihan juuri kuun alussa uudistaneet nuo listat (linkitetty on siis se uusi). Melko kivasti tuli uusia vaihtoehtoja tarjolle ja pitäisi itsekin taas vaihteeksi käydä.
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Ja P.Kempin tapa tehdä jotain vaan sen takia, että sen asian vastustajat ottaa päähän, on vähän tyhmää.

Nope, vastustakoon kuka vaan mitä vaan rauhassa ja vapaasti, mutta asian tiimoilta naamalle hyökkäävät kettuneidit ja partaradikaalit pistävät vituttamaan(ja silloin se "epäeettinen" hamppari usein maistuu asteen paremmalta). Ja voin kyllä sanoa tykkääväni pikaruoasta säännöllisen epäsäännöllisesti ihan ilman näitä edellämainittuja ihmisiäkin.
 

TykkiJutila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalle Rovanperä, KalPa, Leijonat, ManU, KuPS
Näille Man vs. Food-katsojille tiedoksi, notta Turussa löytyy hiukan samankaltaista settiä ravintola Lone Starissa. Löytyy ribsejä tms. ja tietysti tärkeimpänä ylikypsällä porsaan lihalla täytettyjä leipiä... Tuo ohjelma on muuten paha rasti krapulassa.

Oli muuten aika paha rasti mennä näin nälkäisenä ja "laihdutuskuurilaisena" lukemaan tuota Lone Starin ruokalistaa...prkl

Varmasti tulee joskus testattua, kunhan on tarpeeksi syönyt kaninruokaa.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nope, vastustakoon kuka vaan mitä vaan rauhassa ja vapaasti, mutta asian tiimoilta naamalle hyökkäävät kettuneidit ja partaradikaalit pistävät vituttamaan(ja silloin se "epäeettinen" hamppari usein maistuu asteen paremmalta).

Nyt on ihan pakko kysyä, että missä päin "kettuneidit" ja "partaradikaalit" hyökkäävät naamallesi asian tiimoilta? Onko niin tapahtunut useinkin? Koitko tilanteen uhkaavaksi?
 

Paul Kemp

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Beatles 1965-1970
Nyt on ihan pakko kysyä, että missä päin "kettuneidit" ja "partaradikaalit" hyökkäävät naamallesi asian tiimoilta? Onko niin tapahtunut useinkin? Koitko tilanteen uhkaavaksi?

Ei edelleenkään uhkaavaa, vaan yleensä hyvin rasittavaa. Lähinnä ystäväpiirin kautta jollain tapaa tutuksi tulleista maailmanparantajista puhun, joilla ei pitäisi olla mitään mussutettavaa sen suhteen, että mitä syön ja mitä en. Ja ainakin kerran Helsingissä, oisko ollu Kampin Mäkkärin edustalla(ei muista ihan varmasti), tuli joku karvanaama tärkeänä kertomaan ja jakamaan anti-liha lappujaan, että miksi minun ei pitäisi mennä syömään sinne. Koomisinta tilanteessa oli se, etten edes ollut menossa mäkiseen aterioimaan, vaan ihan kävelyn merkeissä olin liikkeellä.

Jospa kaikki pitäisivät huolen omista syömisistään.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Ehdottoman hyviä uutisia, varsinkin suuresti rakastamani TGI Friday's, mutta olen jo valmiiksi pettynyt, koska Suomessa ei tulla mitenkään tavoittamaan samanlaista tunnelmaa, kuin näissä paikoissa jenkeissä.

Ja God bless Hooters, mutta ajatus Kamppi-pissiksistä oransseissa Hooters-pöksyissä ei ihan hirveästi houkuta. Kaikki on Amerikassa niin paljon paremmin. Huokaus.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Kävin tuolla syömässä. Tarkoituksenani oli ottaa kanankoipia, mutta niitä tarjottiin ainoastaan jonkin aterian osana. En halua kanankoipien lisäkkeeksi ranskalaisia, riisiä tai mitään muutakaan. Ateriakokoja oli yksi. Koipien makuvaihtoehtoja oli yksi.

Valitsin sitten paikan tyyreimmän hampurilaisen, koska kaikki ateriat sai 6,20 euron hintaan. Pihvit olivat melko pienet, eivätkä erikoisen maukkaat, jos eivät pahanmakuisetkaan. Sämpylä oli kuin kaupan kylmäaltaan halpishampurilaisissa. Majoneesi oli neutraalia ja sitä oli vähän, kuten myös salaattia. Maistoin lisäkkeinä tulleita ranskalaisia - eivät maistuneet miltään.

Älkää menkö.

Kana kunniaan, KFC Suomeen!
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Ainakin ko. ravintolaketjua on tässä ketjussa jo kuuden viestin verran kommentoitu aiemmin. Tosiaan TGI Friday's löytyy jo esim Moskovasta, muttei vielä täältä. Hyvä että tämäkin asia korjaantuu.

Siis tuleeko TGI Friday's suomeen? Itsehän olen kyseisen firman palveluita testannut New Yorkissa ja todennut hyviksi. Perhana ainoita paikkoja jossa sai ihan perunamuusin ja häränpihvin keskellä manhattania, tai no en jaksanut etsiä enempää. Ja oli hyvää.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Siis tuleeko TGI Friday's suomeen? Itsehän olen kyseisen firman palveluita testannut New Yorkissa ja todennut hyviksi. Perhana ainoita paikkoja jossa sai ihan perunamuusin ja häränpihvin keskellä manhattania, tai no en jaksanut etsiä enempää. Ja oli hyvää.

Ihan pitää jonkin ulkomalaisen firman tulla meille myymään muusia ja pihviä. Ei meillä kyllä hyvin mene. Jotenkin mielestäni vääristyneet nämä sapuska-asiat tänäpäivänä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
TGIF on tullut kerran testattua rapakon takana. Nachot (siis soosilla höystetyt) olivat hyviä, vaikka teenkin itse parempia. En muista, mitä söin pääruokana, luultavasti burgerin. Ei jäänyt mieleen hyvässä eikä pahassa. Weeruskassa saa parempia. Ja Sports Academyssä. Tervetuloa silti, ei teilata vielä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös