valmentaja ei nosta samaa joukkuetta vastaavaan nousukiertoon. Muistaako kukaan yhtäkään palloilusarjaa mistään, missä näin olisi käynyt, että pitkä tappioputki vaihtuu kovaan nousuun samalla valmentajalla?
Paul Baxter muistaa: "- Voitto- ja tappioputkien ero on pieni. Calgaryssä ollessani meillä oli ensin 12 ottelun tappioputki, mutta heti perään 14 pelin voittoputki, IFK-käskijä muisteli."
Lainaus napattu Jatkoaika.comin Kärpät - HIFK -ottelun raportista.
-pitkän sopimuksen joss atarkat ja oikeanlaiset kriteerit ja pykälät
-varman sitoimuksen että hänellä on hyvät työkalut tuleville kausille
-kaikki muut vaatimukset kohillaan ja että niihin vastataan.
Summasen vaatimuksista:
-pitkä sopimus, jossa tarkat ja oikeanlaiset kriteerit ja pykälät
-varma sitoimus että hänellä on hyvät työkalut tuleville kausille
Summanen haluaa ehdottomasti itse valita ne hyvät työkalut (pelaajat).
Mitä tulee kohtaan 'muut vaatimukset', niin niitä riittää. Riittää jopa niin paljon, etten usko että Summanen edes IFKn tarjoamilla ehdoilla IFKn koutsiksi haluaa. Miksi haluaisi?
Toivotaan, että Pentti ymmärtää tällä kertaa jättää ulkomaiset vaihtoehdot väliin. HIFK:lla ei yksinkertaisesti ole varaa joka kausi harrastaa tutuksi tulluttu arpapeliä. En yksinkertaisesti näe mitään muuta mahdollisuutta kuin palkata Summanen viimeistään ensi kaudeksi. On sitten toinen asia, kuka haluaa lähteä kääntämään HIFK:n kurssia kesken kauden. Kiva-Harrilla on kieltämättä myös erittäin hyvä työkalupakki. Hänen puolesta liputtaa varmasti onnistuneet kaudet länsinaapurissa.HIFK ei ole vieläkään saanut kotiutettua Baxterin seuraajaa, mikä kuvastaa sitä, että Summasen kanssa neuvotellaan edelleen. Ja parin muunkin, mutta päähuomio on kaudella 08/09.
Ymmärrän täysin sen, että nuo pelkät tulipalojen sammutukset ilman pidempää diiliä eivät välttämättä kiinnosta kuin Tammisen Juhania, jos häntäkään.
Tottakai se on surullista toimintaa, että useammalle valmentajalle joudutaan maksamaan samanaikaisesti, mutta esimerkiksi Summanen toisi mukanaan katsojat, fanien yleisen mielenkiinnon ja sitä kautta rahaa. Tällä hetkellä IFK pelaa kotipelejään puolityhjälle (ja täysin turhautuneelle) katsomolle, jossa ainoastaan aniharva jaksaa enää vittuuksissaan laulella kannustushuutoja. Ei vaan innosta kun tietää ja tuntee homman nimen. Pelicans- pelissä ei todellakaan ollut 5650 katsojaa, kuten itsekin mainitsit varmana tietona. 4500 on lähempänä totuutta. Ja se on IFK:n kaltaiselle seuralle säälittävä katsojaluku.
Jos HIFK ilmoittaa ennen torstain paikallista, että Summanen avaa HIFK-kautensa tässä matsissa, on mahdollista mennä reilusti yli budjetoidun 6.900 katsojan.
Tämä 'Juhani Tamminen kortti' taitaakin olla ainoa kortti, joka IFKlla on yhä katsomatta. Voisi minun puolestani kääntää nyt viimein senkin 'zetin'.
Valmennustilanne on helvetin vaikea, koska "kotiuttamalla" Baxterin niin HIFK maksaisi samaan aikaan periaatteessa neljän valmentajan palkkaa.
Eli Francis, Baxter, Rindell ja uusi valmentaja. Jos puhutaan esim Summasesta, niin hän ei todellakaan sitoudu mihinkään nopeasti väännettyyn "loppukausi + 1 vuosi" sopimukseen vaan hän haluaa:
-pitkän sopimuksen joss atarkat ja oikeanlaiset kriteerit ja pykälät
Ilves ja muutama muu seura on suututtanut Summasen viime kausilla kun ovat hätäpäissään ehdottaneet höpöhöpö-diilejä kesken kauden, hän ei todellakaan lähde mihinkään pelastusoperaatioihin mukaan.
Sehän siinä on, ettei moista edes tapahtunut. Yllättäen Baxter puhuu taas ihan mitä sattuu (tai ainakin melkein). Calgary Flamesin seuraennätys on nimittäin 11 peräkkäistä tappiota. Tuolloin Baxter kuitenkin pelasi joukkueessa. Flames tosiaan kuitenkin pääsi kauden päätteeksi Stanley Cup -finaaleihin, että ei se sinänsä juuri paremmin olisi lopulta voinut mennä.Sellainen pieni kuriositeetti, että tapahtuiko tämä voittoputki Baxterin pelaaja- vai valmennusaikana?
Lähde: http://www.extremeicehockey.com/nhl/team/cgy_team_records.htmLongest Winning Streak 10 Oct - Nov 1978
Longest Losing Streak 11 Dec 1985 - Jan 1986
Tämä 'Juhani Tamminen kortti' taitaakin olla ainoa kortti, joka IFKlla on yhä katsomatta. Voisi minun puolestani kääntää nyt viimein senkin 'zetin'.
Ei kuuluisi, mutta tämä alkaa olla jo niin jokakautista ja arkipäiväistä, että voisi melkein väittää tämän jatkuvan pyörittelyn kuuluvan brändiin. Hirveästi joudutaan HIFK:ssa keskittymään näihin kaukalon ulkopuolisiin asioihin (kaukaloesityksistä johtuen kuitenkin).Ei tämän nyt vittu näin kuulu mennä.
- - -
Esimerkiksi maalivahti Lundell ei kelpaa Summaselle. Ei myöskään puolustus.
- - -
Koko muun joukkueen voi tulevan kauden valmentaja itse rakentaa, kunhan aloittaa sen jo hyvissä ajoin. Sen takia on loogista, että ensi kauden päävalmentaja tiedetään viimeistään vuoden vaihteessa samaten kuin ensi kauden tj:kin.
Itse olen ainakin niin perverssi, että aina olen jollain tasolla haaveillut näystä J.Tamminen IFK:n vaihtoaitiossa. Tämän parempaa saumaa tuolle pervoudelle tuskin koskaan tulee. Toki pitää muistaa että pari vuotta sitten Urheilulehden "Kyllä vai ei"-äänestysjutussa pian työtön toimitusjohtajamme totesi, että Tamminen kelpaisi IFK:ssa ainoastaan markkinointitehtäviin, mutta sielläkään ei nyt ole tilaa...