Uusi televisio

  • 759 514
  • 2 829

Tuamas

Jäsen
Noissa Topfieldeissä oli muistaakseni alusta loppuun asti ongelmia virtalähteiden kanssa, jotka sitten vikaannuttivat laitteita erinäisillä tavoilla ja lopulta koko vehje ei enää pelittänyt.

@Parker27 toki jos/kun on myyjän myöntämää takuuta jäljellä, niin myyjä on oikea taho kuluttaja-asiakkaalle asioida.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Paskoja Kiinan kondensaattoreita. Nykyään 70-80 luvun saksalaisissa ja japanilaisissa transistotiradioissakin joutuu vaihtamaan elkoja. Go figure!
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Itsellä käytössä hajonnut 2-3 Topfieldin tallentavaa digiboxia. Löin luiskaan ja nyt Elisa Viihde käytössä. Jotain ongelmaa noiden kanssa aina tuntui olevan.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Itsellä käytössä hajonnut 2-3 Topfieldin tallentavaa digiboxia.
Kuten edellä kirjoitin, syynä on huonolaatuiset elektrolyyttikondensaattorit. Noihin on myyty valmiita korjaussarjoja. Periaattessa tee-se-itse mies juottaa uudet konkat paikoilleen. Tai paikallinen telkkarinkorjaaja.

Ihan turhaan noita on kärrätty kasoittain SER-pisteisiin.

Se on totta että striimit on vienyt noiden boxien tarvetta. Mutta on minulla paljon matskua telkan ja satboxiin liitetyillä kovoilla. Heinäkuussa lomalla on kivaa keskellä yötä ryhtyä katsomaan John Waynen Hyökkäys erämaassa.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Mulla on n 3 vuotta vanha Samsung 65" telkkari. Viime aikoina alkanut hidastumaan ja nyt on jo ihan helvetin hidas, siis nimenomaan äly-tv toimintojen osalta. Esim ruutu-sovelluksen kun näppää päälle, niin miettii monta sekuntia ja kaukosäätimen painalluksiin reagoi helvetinmoisella viiveellä. Yksi ärsyttävä piirre on myös se, että ruutu+ tilille pitää kirjautua joka kerta uudestaan, kun jonkin jakson katsoo.

Muilla samoja ongelmia tai ratkaisua asiaan? Päivitykset on ajan tasalla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Kuten edellä kirjoitin, syynä on huonolaatuiset elektrolyyttikondensaattorit. Noihin on myyty valmiita korjaussarjoja. Periaattessa tee-se-itse mies juottaa uudet konkat paikoilleen. Tai paikallinen telkkarinkorjaaja.
Mulla olisi edelleen kaapissa TF500c. Taisi olla 2010, kun vaihdoin virtalähteen konkat ja edelleen tomisi, jos olisi tarvetta. Samalla vaihdoin kovon gigaiseen. Taidan ton kovon ottaa telkkarin kanssa ajansiirtokäyttöön. Mistähän löytyisi kovalevykotelo edullisesti?
 

ace

Jäsen
Joskus aikaisemminkin kerroin täällä että oma 47” Philips on palvellut hyvin sen 10 vuotta mitä sillä on ikää. Vähän ja aika paljon tekisi mieli päivittää se jo uuteen.

Mutta silti, Apple TV on paras hankinta mitä olen koskaan tehnyt. Siinä uuden sukupolven laitteessa on kaikki mahdolliset appit sisällä, ei tarvitse edes harkita minkä tv:n tai laitteen ostaisin seuraavaksi.

No se isompi tv olisi kyllä hieno, ehkä 65” tai jotain. Apple TV kuitenkin on se ykkösjuttu minulle.
 
Niin hirveästi on vaihtoehtoja nykyään kun lähtee uutta telkkaria hommaamaan, niin hankala tutkia spekseistä mikä on mitäkin parempi.

Olisiko täällä hyviä vinkkejä mikä kannattaisi ostaa jos budjetti on max 1500€ ja telkkarin koko saisi olla ~65"?
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvin samanlaista etsin itsekin, nyt vahvimpana vaihtoehtona Samsung q80t tai sitten 95 malli, jos tulee hyvä tarjous vastaan.

Itsellä ollut nyt pari kuukautta käytössä tuo Samsungin q80t 65" ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Oma käyttö jakaantuu tällä hetkellä akselille perus tv-kanavat (HD), PS5, Blurayt, Netflix ja Disney+. Kaikissa oikein hyvä kuva ja telkkarin käyttöliittymä myös helppo ja ripeä.

Jos olisin silloin ostohetkenä jatkanut Iotech-foorumin telkkarihankinta-ketjun lukemista vielä hetkenkin, niin en olisi ostanut mitään telkkaria. Tuntui siltä, ettei ole olemassakaan yhtään hyvää televisiota. Mutta onneksi lopetin tuumailun ja valitsin tuon Samsungin. Silloin hinta oli tarjouksessa 1099€ ja se on kyllä hyvä hinta-laatusuhde.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Niin hirveästi on vaihtoehtoja nykyään kun lähtee uutta telkkaria hommaamaan, niin hankala tutkia spekseistä mikä on mitäkin parempi.

Olisiko täällä hyviä vinkkejä mikä kannattaisi ostaa jos budjetti on max 1500€ ja telkkarin koko saisi olla ~65"?
Kuten tuossa ylhäällä sanottiin niin LG 65CX on niin ylivoimainen telkkari, että jos vain maltat hetken odottaa, että sitä myydään taas tuohon hintaan. Muistaakseni ollut jo pariin kertaan tämän vuoden puolella hintaa 1500€. Itse ostin 1800€ ja silmiä räpäyttämättä tekisin sen uudestaan jos pitäisi televisio saada.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Kuten tuossa ylhäällä sanottiin niin LG 65CX on niin ylivoimainen telkkari, että jos vain maltat hetken odottaa, että sitä myydään taas tuohon hintaan. Muistaakseni ollut jo pariin kertaan tämän vuoden puolella hintaa 1500€. Itse ostin 1800€ ja silmiä räpäyttämättä tekisin sen uudestaan jos pitäisi televisio saada.
On tälläkin hetkellä alle 1500€ Verkkokauppa.comilla, siksi tuota ehdotinkin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Niin hirveästi on vaihtoehtoja nykyään kun lähtee uutta telkkaria hommaamaan, niin hankala tutkia spekseistä mikä on mitäkin parempi.

Olisiko täällä hyviä vinkkejä mikä kannattaisi ostaa jos budjetti on max 1500€ ja telkkarin koko saisi olla ~65"?
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tämäkin on ollut myynnissä 1200€:lla aikaisemmin tänä vuonna. Uutta mallia tulossa, joten tämänkin hinta varmaan tippuu vielä takaisin.
Joo, en sen tarkemmin hintaa katsonut, mallia lähinnä tarkoitin.
 

Möksy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punainen. Musta. Valkoinen.
Niin hirveästi on vaihtoehtoja nykyään kun lähtee uutta telkkaria hommaamaan, niin hankala tutkia spekseistä mikä on mitäkin parempi.

Olisiko täällä hyviä vinkkejä mikä kannattaisi ostaa jos budjetti on max 1500€ ja telkkarin koko saisi olla ~65"?

Itselleni tulossa tämä Sony:


Annoin itseni ymmärtää, että tuohon hintaan varsin pätevä tv tuo olisi. Kohtahan tuo selvinnee, kun laitteen saa käyttöön...
 

ipaz

Jäsen
Niin hirveästi on vaihtoehtoja nykyään kun lähtee uutta telkkaria hommaamaan, niin hankala tutkia spekseistä mikä on mitäkin parempi.

Olisiko täällä hyviä vinkkejä mikä kannattaisi ostaa jos budjetti on max 1500€ ja telkkarin koko saisi olla ~65"?

Kuten tuossa jo muutama nimimerkki mainosti, ja itsekin olen forumilla aiemmin hehkuttanut, niin LG:n OLED65CX olisi tällä hetkellä SE televisio johon päätyisin tuolla budjetilla. Viime vuoden malli, ja näyttää olevan samaan 1499e hintaan kaikilla kolmella isolla ketjulla. Oledin kuva on täysin ylivoimainen verrattuna LED-paneeliin. Tottakai pitää miettiä myös käyttötarkoitusta. Tuolla laitteella kun konsolipelaaminen ja Netflixin katselu on jopa suotavampaa kuin normaali telkkarin katselu. Techradar-sivusto ylisti television maasta taivaaseen alkuvuoden arvostelussaan ja se on myös Kuluttaja-lehden suositus. Erittäin erinomainen laite ja varsinkin tähän 1,5k hintaan.
 
Viimeksi muokattu:

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Itselleni tulossa tämä Sony:


Annoin itseni ymmärtää, että tuohon hintaan varsin pätevä tv tuo olisi. Kohtahan tuo selvinnee, kun laitteen saa käyttöön...
Itselläni on edellisen vuoden versio samasta laitteesta ja olen erittäin tyytyväinen. Loistava HDR kuva ja muutenkin skaalaa hienosti heikompaa materiaalia. Vuoden päästä tämä menee mökille ja Sonyn XJ950 tulee kotiin. Ilmeisesti noin 30% korkeammat peak brightness (joka jo omassakin on hyvä) luvut kuin aikaisemmissa malleissa ja Sonyn uusin prossa skaalaamaan ei 4K materiaalia.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kuten tuossa jo muutama nimimerkki mainosti, ja itsekin olen forumilla aiemmin hehkuttanut, niin LG:n OLED65CX olisi tällä hetkellä SE televisio johon päätyisin tuolla budjetilla. Viime vuoden malli, ja näyttää olevan samaan 1499e hintaan kaikilla kolmella isolla ketjulla. Oledin kuva on täysin ylivoimainen verrattuna LED-paneeliin. Tottakai pitää miettiä myös käyttötarkoitusta. Tuolla laitteella kun konsolipelaaminen ja Netflixin katselu on jopa suotavampaa kuin normaali telkkarin katselu. Techradar-sivusto ylisti television maasta taivaaseen alkuvuoden arvostelussaan ja se on myös Kuluttaja-lehden suositus. Erittäin erinomainen laite ja varsinkin tähän 1,5k hintaan.

Pikkasen pohtinut tämän ja Sonyn A85:n välillä jota saa 1799€:lla 65 tuumaisena.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pikkasen pohtinut tämän ja Sonyn A85:n välillä jota saa 1799€:lla 65 tuumaisena.
Tämä on helppo, jos kova pelaaja HDMI2.1 on tärkeä niin LG, jos katsoo pääasiassa telkkaria (Suoratoisto, BluRay, kaapeli jne.) niin Sony vie voiton aika monella saralla.

Edit: The Sony A8H is an excellent TV for most uses. Its picture quality is amazing thanks to an infinite contrast ratio and near-instantaneous response time. It upscales lower resolution content well, which is great for watching cable TV or sports. HDR content looks excellent thanks to its wide color gamut and decent peak brightness. Unfortunately, although its input lag is great, it doesn't support advanced gaming features like VRR
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös