Uusi televisio

  • 758 311
  • 2 824

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pystyykö maallikko mistään tietämään, että onko vika itse kaukosäätimessä vai jotenkin TV:n vastaanottimessa? Koska jos kaukosäädin itsessään on rikki niin voisi hankkia korvaavan tilalle.
Infrapunalla toimivan kaukosäätimen toimivuutta voi tarkastella kameran avulla. Esim puhelimen kameralla kuvaa sitä kaukon päätyä, niin se infrapunavalo näkyy puhelimen näytöllä ihmisen silmiinkin näkyvänä valona.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
Infrapunalla toimivan kaukosäätimen toimivuutta voi tarkastella kameran avulla. Esim puhelimen kameralla kuvaa sitä kaukon päätyä, niin se infrapunavalo näkyy puhelimen näytöllä ihmisen silmiinkin näkyvänä valona.

Kiitos, tämä vinkki taisi ratkaista asian. Infrapuna näyttää välähtävän vain hyvin satunnaisesti varsinkin tiettyjen nappien kohdalla vaikka miten painelee.

Pitääpä seuraavaksi alkaa etsimään jotain edullista yleiskaukosäädintä tilalle.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos, tämä vinkki taisi ratkaista asian. Infrapuna näyttää välähtävän vain hyvin satunnaisesti varsinkin tiettyjen nappien kohdalla vaikka miten painelee.

Pitääpä seuraavaksi alkaa etsimään jotain edullista yleiskaukosäädintä tilalle.
Kannattanee aukaista se kauko ja kurkata, josko siellä olisi jotain helposti korjattavaa. Jos vaikka infrapunaledit uudestaaan kolvaamalla selviää tms.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Töllön kuvassa on ilmennyt viimeaikoina sellaista "pikselöitymistä", eli kuva ei tule jatkuvana, vaan välillä pikselöityy. Etenkin neloskavavaa katsoessa tätä esiintyy. Antennipiuha lienee paskana tai huonosti seinässä, voiko tähän olla muita selityksiä? Antennirasia on lipaston takana vähän hankalasti, aattelin kysyä ennenkuin alan lipastoa tyhjentämään. (Talo kuuluu kaapeliverkkoon, joten "katolla olevan antennin säätäminen" voidaan jättää pois laskuista. Mökillä tuollaista pikselöitymistä voi olla säähäiriöiden (sankka lumipyry) tähden, eri asia.) Liitteenä kuva.
 

Liitteet

  • IMG_20210607_224155__01.jpg
    IMG_20210607_224155__01.jpg
    482,6 KB · kertaa luettu: 233

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Töllön kuvassa on ilmennyt viimeaikoina sellaista "pikselöitymistä", eli kuva ei tule jatkuvana, vaan välillä pikselöityy. Etenkin neloskavavaa katsoessa tätä esiintyy. Antennipiuha lienee paskana tai huonosti seinässä, voiko tähän olla muita selityksiä? Antennirasia on lipaston takana vähän hankalasti, aattelin kysyä ennenkuin alan lipastoa tyhjentämään. (Talo kuuluu kaapeliverkkoon, joten "katolla olevan antennin säätäminen" voidaan jättää pois laskuista. Mökillä tuollaista pikselöitymistä voi olla säähäiriöiden (sankka lumipyry) tähden, eri asia.) Liitteenä kuva.
En mä varsinaisesti osaa kertoa, mihin tuo tarkalleen osuu, mutta tuon kaltaiset viat johtuvat hyvin pitkälti kehnosta signaalista. Jos se on lähettäjän päässä oleva vika, aika moni varmaan kärsii samasta. Useimmiten kuitenkin vika on kohtuullisen lähellä vastaanotinta. Kaapelitalouden kohdalla lähtisin ekana vaihtamaan sitä telkkarin ja seinärasian välistä piuhaa. Tai oikeastaan ihan ekana kysyisin naapureilta, onko samaa ongelmaa. Jos ei, sitten vaan piuhan kimppuun.
 
Toinen varteenotettava vianlähde on seinärasia. Itselläni on ko. vikaa välillä ja se korjaantuu asettelemalla kaapeli tarkasti kohdalleen. Rasian vastakappale vaikuttaa löysälle ja ilmeisesti kaipaisi uusintaa.
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Osaako kukaan sanoa, miksi tv-kuva alkaa hd-kanavilla välillä pahasti pikselöityä liitteen mukaisesti? Sovelluksissa ei vastaavaa ongelmaa ole, eikä ns. peruskanavilla. TV on muutaman kuukauden vanha Samsung Q70t 65".

Edit. Näemmä yllä samaa pohdintaa. @Dynamo ratkesiko ongelmasi?
 

Liitteet

  • 20210801_154804_resize_27.jpg
    20210801_154804_resize_27.jpg
    38,4 KB · kertaa luettu: 179

Tuamas

Jäsen
Osaako kukaan sanoa, miksi tv-kuva alkaa hd-kanavilla välillä pahasti pikselöityä liitteen mukaisesti? Sovelluksissa ei vastaavaa ongelmaa ole, eikä ns. peruskanavilla. TV on muutaman kuukauden vanha Samsung Q70t 65".

Edit. Näemmä yllä samaa pohdintaa. @Dynamo ratkesiko ongelmasi?

Haisee ihan ongelmalta signaalissa.

Aloittaisin varmistamalla että antennijohto on kunnolla kiinni ja jos ei auta, niin uusi antennijohto.

Jos ei vieläkään pelitä, niin sitten seinärasiaa rassaamaan.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Verkkokauppa.comissa näyttäisi olevan LG OLED 65BX 1299€ ja vastaava CX 1599€.

Mitä täällä asiantuntijat ovat mieltä, kannattaako 300€ hintaeroa maksaa näiden mallien välillä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Verkkokauppa.comissa näyttäisi olevan LG OLED 65BX 1299€ ja vastaava CX 1599€.

Mitä täällä asiantuntijat ovat mieltä, kannattaako 300€ hintaeroa maksaa näiden mallien välillä?
Riippuu ihan käytöstä. Mulle OLED ei tuo juuri mitään, kun telkusta uutiset ja loppukatselu urheilua suoratoistona. Leffa- ja pelikäytöllä OLED puolustaa paikkansa. Kuvamateriaalin pitää siis olla valmiiksi laadukasta, tai sitten on pirun kallista pikselimössöä tarjolla. En nyt mene vannomaan, mutta muistaakseni CX on kai parasta A-luokkaa. Mä varmaan maksaisin erotuksen, jos OLEDia ostaisin.
 

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Riippuu ihan käytöstä. Mulle OLED ei tuo juuri mitään, kun telkusta uutiset ja loppukatselu urheilua suoratoistona. Leffa- ja pelikäytöllä OLED puolustaa paikkansa. Kuvamateriaalin pitää siis olla valmiiksi laadukasta, tai sitten on pirun kallista pikselimössöä tarjolla. En nyt mene vannomaan, mutta muistaakseni CX on kai parasta A-luokkaa. Mä varmaan maksaisin erotuksen, jos OLEDia ostaisin.

Kyllähän tuo tulee leffa- urheilu- ja PS5-käyttöön (jossa käsittääkseni tuos HDMI 2.1) avainasemassa. Kiitos vastauksesta, pitää nyt tosissaan miettiä kumman nappaa.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
@Clubittaja Tuossa kalliimmassa CX:ssä on kirkkaampi paneeli, eli sen puolesta esimerkiksi HDR-materiaali näyttää entistä paremmalta.


Noiden hinta hieman elää ja itse odottaisin hinnan tippumusta CX:n osalta taas tuonne 1399 euroon ennen ostonapin painamista. Tuo olisi nähdäkseni paras vaihtoehto.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Täällä olisi uusi televisio hankintalistalla, joten ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä asiaan paremmin perehtyneiltä. Budjetti on enintään noin 800 euroa ja etsin 55-60 tuumaista televisiota. LG:n ja Samsungin televisioita tuohon hintahaarukkaan vaikuttaisi osuan eniten, mutta muitakin merkkejä saa toki ehdottaa.

Televisiota käytän enimmäkseen urheilun ja sarjojen katsomiseen ja näistä käytännössä kaikki tulee suoratoistona television appien, Chromecastin tai Elisa Viihde -boksin kautta. Leffoja ja pelejä kulutan jokin verran, mutta huomattavasti vähemmän kuitenkin, eli näiden osalta ei tarvitse mitään mullistavaa. Kunhan nyt toimii PS5 -konsolipelien kanssa sitten kun konsoli joskus tulevaisuudessa hankitaan, niin on ihan riittävää. Lähinnä tavoitteena olisi saada sellainen televisio, jota ei tarvitse päivittää 5-7 vuoteen uudempaan ja pyörittää hyvin UHD lähetyksiä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Täällä olisi uusi televisio hankintalistalla, joten ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä asiaan paremmin perehtyneiltä. Budjetti on enintään noin 800 euroa ja etsin 55-60 tuumaista televisiota. LG:n ja Samsungin televisioita tuohon hintahaarukkaan vaikuttaisi osuan eniten, mutta muitakin merkkejä saa toki ehdottaa.

Televisiota käytän enimmäkseen urheilun ja sarjojen katsomiseen ja näistä käytännössä kaikki tulee suoratoistona television appien, Chromecastin tai Elisa Viihde -boksin kautta. Leffoja ja pelejä kulutan jokin verran, mutta huomattavasti vähemmän kuitenkin, eli näiden osalta ei tarvitse mitään mullistavaa. Kunhan nyt toimii PS5 -konsolipelien kanssa sitten kun konsoli joskus tulevaisuudessa hankitaan, niin on ihan riittävää. Lähinnä tavoitteena olisi saada sellainen televisio, jota ei tarvitse päivittää 5-7 vuoteen uudempaan ja pyörittää hyvin UHD lähetyksiä.
Mä oon vauhdissa tänään. Urheilua paljon katsovat arvostavat 100/120 Hz paneelia (niillä ei ole tietääkseni eroa, kaikki 100 Hz paneelit lienevät oikeasti 120 Hz). Tämä siis liikkeentoiston sulavuuden takia. Mä en pelaa yhtään, mutta korvan taakse on jäänyt tiedonmuru siitä, että LG:llä on input lag aika hyvin hallussa pelimoodissa. Jos sillä on jotain merkitystä. Muuten pätee vanha perussääntö, että ota suurin ruutu, mikä osuu budjettiin. Yleisesti ottaen Sony on hyvässä maineessa liiketoiston sulavuuden suhteen. Käyttiksenä niillä Android, vai onko se nykyään Google TV, mille on varmaan kaikki maailman appsit olemassa ja tuki säilyy taatusti.

En haluaisi haukkua mitään merkkiä, mutta Samsungilla on raportoitu muita enemmän dirty screen effectiä (DSE), mikä näkyy rumasti erityisesti lätkää katsoessa. Muuten ovat kovasti suosittuja teknoniilojen rankingissa. Kevään lomareissulla hotellissa sattui olemaan Samsung seinällä ja totta tosiaan sellainen kellertävä läikkä siirtyi kuvan mukana. Voi tietysti olla säädöistäkin kiinni, mutta ainakin mun silmä näki sen efektin.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Osaako joku kertoa mikä mahtaa olla vikana, viime jouluna ostetulla Samsungin älytelevisiolla, kun Ylen HD kanavat ovat hävinneet siitä mystisesti kevään tai kesän aikana johonkin.

Televisio on Lapissa appivanhempien mökillä ja televisio on siis kytketty antenniverkkoon, koska tuolla tunturin juurella ei pahemmin kaapelia ole.
Vielä maaliskuussa kun mökillä viimeeksi kävin, niin Yle HD kanavat näkyivät kanavapaikoilla 21 ja 22. Nyt ei televisio löydä noita kanavia lainkaan.

Palautin televisioon eilen tehdasasetukset ja asensin kaikki jutut alusta lähtien uudelleen, mutta Ylen HD kanavia ei vaan enää löydy.
Onko vika TV:ssä, antennissa vai käyttäjässä?
HD kuvan saa näkymään TV:stä kun katsoo kanavia Yle Areenan apista mutta ilman tätä kikkailua kanavia ei siis enää saa näkyviin.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Mä oon vauhdissa tänään. Urheilua paljon katsovat arvostavat 100/120 Hz paneelia (niillä ei ole tietääkseni eroa, kaikki 100 Hz paneelit lienevät oikeasti 120 Hz). Tämä siis liikkeentoiston sulavuuden takia. Mä en pelaa yhtään, mutta korvan taakse on jäänyt tiedonmuru siitä, että LG:llä on input lag aika hyvin hallussa pelimoodissa. Jos sillä on jotain merkitystä. Muuten pätee vanha perussääntö, että ota suurin ruutu, mikä osuu budjettiin. Yleisesti ottaen Sony on hyvässä maineessa liiketoiston sulavuuden suhteen. Käyttiksenä niillä Android, vai onko se nykyään Google TV, mille on varmaan kaikki maailman appsit olemassa ja tuki säilyy taatusti.

En haluaisi haukkua mitään merkkiä, mutta Samsungilla on raportoitu muita enemmän dirty screen effectiä (DSE), mikä näkyy rumasti erityisesti lätkää katsoessa. Muuten ovat kovasti suosittuja teknoniilojen rankingissa. Kevään lomareissulla hotellissa sattui olemaan Samsung seinällä ja totta tosiaan sellainen kellertävä läikkä siirtyi kuvan mukana. Voi tietysti olla säädöistäkin kiinni, mutta ainakin mun silmä näki sen efektin.

Kiitos hyvistä vinkeistä! PItää siis katsoa noita LG:n ja Sonyn televisioita, jos sattuu osumaan hyvä tarjous silmiin. Meille tuo 55-60 tuumainen televisio on aika maksimi koko, kun huone minne televisio tulee on sen verran pieni, että isompi alkaisi näyttää jo todella typerältä.

Sellainen kysymys vielä, että Sonylla ilmeisesti nuo UHD 4k televisiot on sellaisia, jotka osuvat tuohon hintahaarukkaa, mutta LG:ltä löytyy myös UHD NanoCell 8k televisioita. Onko tuo 8k sellainen, että kannattaa maksaa se extra 100-200 euroa? Käsittääkseni tällä hetkellä juuri mikään elokuva, sarja tai livelähetys ei käytä tuota 8k teknologiaa, mutta tarkoituksena on kuitenkin pitää televisio vähintään 5 vuotta ennen uuden ostamista. Vai meneekö tällä hetkellä vielä hukkaan tuo ylimääräinen panostus ja kannattaa odotella rauhassa siihen kun seuraavan kerran mennään televisio ostoksille?
 

444

Jäsen
Kiitos hyvistä vinkeistä! PItää siis katsoa noita LG:n ja Sonyn televisioita, jos sattuu osumaan hyvä tarjous silmiin. Meille tuo 55-60 tuumainen televisio on aika maksimi koko, kun huone minne televisio tulee on sen verran pieni, että isompi alkaisi näyttää jo todella typerältä.

Sellainen kysymys vielä, että Sonylla ilmeisesti nuo UHD 4k televisiot on sellaisia, jotka osuvat tuohon hintahaarukkaa, mutta LG:ltä löytyy myös UHD NanoCell 8k televisioita. Onko tuo 8k sellainen, että kannattaa maksaa se extra 100-200 euroa? Käsittääkseni tällä hetkellä juuri mikään elokuva, sarja tai livelähetys ei käytä tuota 8k teknologiaa, mutta tarkoituksena on kuitenkin pitää televisio vähintään 5 vuotta ennen uuden ostamista. Vai meneekö tällä hetkellä vielä hukkaan tuo ylimääräinen panostus ja kannattaa odotella rauhassa siihen kun seuraavan kerran mennään televisio ostoksille?
Riippuu toki myös katseluetäisyydestä, mutta uskallan väittää, että et tule huomaamaan suurta eroa kuvassa, vaikka lähteenä olisikin 8K-sisältö. Absoluuttisesti tarkasteltuna pikseleitä toki on enemmän ja sitä myötä kuva on tarkempi, mutta jos katselupaikka on jossain esim. 3 metrin päässä ja ruudulla kokoa 55” niin ero on niin häviävän pieni, että itse en maksaisi ylimääräistä tuosta ominaisuudesta. Mieluummin laittaa ”säästön” esim. edes vähän parempaan äänentoistoon kuin mitä telkkari itsessään tarjoaa.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Täällä olisi uusi televisio hankintalistalla, joten ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä asiaan paremmin perehtyneiltä. Budjetti on enintään noin 800 euroa ja etsin 55-60 tuumaista televisiota. LG:n ja Samsungin televisioita tuohon hintahaarukkaan vaikuttaisi osuan eniten, mutta muitakin merkkejä saa toki ehdottaa.

Televisiota käytän enimmäkseen urheilun ja sarjojen katsomiseen ja näistä käytännössä kaikki tulee suoratoistona television appien, Chromecastin tai Elisa Viihde -boksin kautta. Leffoja ja pelejä kulutan jokin verran, mutta huomattavasti vähemmän kuitenkin, eli näiden osalta ei tarvitse mitään mullistavaa. Kunhan nyt toimii PS5 -konsolipelien kanssa sitten kun konsoli joskus tulevaisuudessa hankitaan, niin on ihan riittävää. Lähinnä tavoitteena olisi saada sellainen televisio, jota ei tarvitse päivittää 5-7 vuoteen uudempaan ja pyörittää hyvin UHD lähetyksiä.

Tossa ois Sony tuohon hintaluokkaan. Toki viimevuoden malli mutta helkkarin hyvillä spekseillä ja kuvalla:
SONY KE55XH9299BAEP 55" UHD-TV

Linkki vie veikon koneen sivulle sonyn malliin 55xh9299
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sellainen kysymys vielä, että Sonylla ilmeisesti nuo UHD 4k televisiot on sellaisia, jotka osuvat tuohon hintahaarukkaa, mutta LG:ltä löytyy myös UHD NanoCell 8k televisioita. Onko tuo 8k sellainen, että kannattaa maksaa se extra 100-200 euroa? Käsittääkseni tällä hetkellä juuri mikään elokuva, sarja tai livelähetys ei käytä tuota 8k teknologiaa, mutta tarkoituksena on kuitenkin pitää televisio vähintään 5 vuotta ennen uuden ostamista. Vai meneekö tällä hetkellä vielä hukkaan tuo ylimääräinen panostus ja kannattaa odotella rauhassa siihen kun seuraavan kerran mennään televisio ostoksille?
Mä en jaksa millään uskoa, että 8K tarjoaa peruskuluttajalle yhtään mitään, minkä vuoksi siitä itsessään kannattaisi maksaa ekstraa. Jo pelkkä 4K on tarkkuudeltaan sitä luokkaa, että erottaakseen 4K-kuvan HD:stä pitää olla ruudun koosta riippuen alle kahden metrin päässä. Mutta tääkin on niitä juttuja, että se 8K malli saattaa muuten vaan olla parempi kuin vanhempi ja halvempi 4K. Jos sillä hintaerotuksella ei tosiaan saa mitään muuta kuin tuon resoluution, niin siinä tapauksessa jättäisin maksamatta. Mutta harvoin asia on näin yksioikoinen. Ennen valintaa menisin kyllä katsomaan jonkun riippumattoman saitin arviot töllöstä, esim. rtings.com. Kunhan muistaa, että Euroopassa mallimerkinnät saattavat poiketa hiukan noista testatuista.

Mulla on LG Nano86 (4K). Varmaan joku nillittäjä olisi laittanut ton yksilön palautukseen nurkkien valovuodon takia. Mua se ei haittaa, koska en katsele leffoja juuri lainkaan. Normikatselussa se ei edes näy kuin erikoistapauksissa. Oikeastaan ainoa motkotuksen aihe tuossa on katselukulmat. Kuva haalistuu hiukan, kun katsoo hiukan sivusta. Meidän sijoittelulla se tarkoittaa sitä, että nojatuoli on sohvan vieressä telkkarin reunan tasalla, eli pää on telkkarista katsoen sivussa. Eipä tuokaan haittaa kuin sitä nojatuolissa istujaa. Mulle tuo oli pieni yllätys, kun makkarin halvemmassa niinikään IPS-paneelisessa perus-LG:ssä on paremmat katselukulmat. Olen kyllä satavarma, että tekniikan puolesta tuo töllö on tuossa vähintään sen viisi vuotta. Siinä ajassa joku satunnainen appi saattaa lakata toimimasta, mutta sitä varten on ulkoinen chromecast.

Loppukaneettina heitän, että about kaikki tunnettujen merkkien nykytelkkarit ovat aika hyviä. Noi keskustelufoorumien teknofriikit löytävät kaikista vaikka mitä vikoja ja turn-offeja, mutta loppuviimein se kuvan kauneus on hyvin usein kiinni siitä, kuinka paljon uhraa aikaa säädöille. Tehdasasetuksilla melkein kaikki ovat minusta aivan karmeita. Mutta kun ottaa ne dynaamiset parannukset pois ja pistää värit, kontrastit, taustavalot jne. ojennukseen, niin kelvollisen kuvan saa luultavasti aikaiseksi. Niitä hienosäätöjä on vain mallista riippuen ihan pirusti. Aika harva edes tietää, mitä ne ovat ja mihin ne vaikuttavat. Mä kopsasin omaani rtingsiltä asetukset ja lopputulos oli parempi kuin se, minkä sain perstuntumalta sitä ennen tehtyä. Parikymmentä minuuttia niitä sai kakella sohia. Ei viittis kovin usein tehdä. Tuonkin tein pitkin hampain sen jälkeen, kun telkku oli mystisesti heittänyt itsensä tehdasasetuksiin kaiken tekemäni hienosäädön jälkeen. Hiukan harmitti hukkaan heitetty aika, mutta nyt rokkaa. Onneksi se LG:n magic remote (hiiren ja tavallisen kaken hybridi) on käytettävyydeltään ihan eri luokkaa kuin tavalliset kaket.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osaako kukaan sanoa, miksi tv-kuva alkaa hd-kanavilla välillä pahasti pikselöityä liitteen mukaisesti? Sovelluksissa ei vastaavaa ongelmaa ole, eikä ns. peruskanavilla. TV on muutaman kuukauden vanha Samsung Q70t 65".

Edit. Näemmä yllä samaa pohdintaa. @Dynamo ratkesiko ongelmasi?
Itse asiassa: en tiedä. Sen tiedän, että ongelma liittyi Nelosen kanavaan, Ylen kanavat ja maikkari toimivat ok. Nelosta tulee katsottua sen verran harvoin, että ongelma voi olla vielä olemassa. Täytyykin katsoa tarkemmin ja vaihtaa kaapeli, jos vikaa vielä ilmenee.

Täällä olisi uusi televisio hankintalistalla, joten ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä asiaan paremmin perehtyneiltä. Budjetti on enintään noin 800 euroa ja etsin 55-60 tuumaista televisiota. LG:n ja Samsungin televisioita tuohon hintahaarukkaan vaikuttaisi osuan eniten, mutta muitakin merkkejä saa toki ehdottaa.

Televisiota käytän enimmäkseen urheilun ja sarjojen katsomiseen ja näistä käytännössä kaikki tulee suoratoistona television appien, Chromecastin tai Elisa Viihde -boksin kautta. Leffoja ja pelejä kulutan jokin verran, mutta huomattavasti vähemmän kuitenkin, eli näiden osalta ei tarvitse mitään mullistavaa. Kunhan nyt toimii PS5 -konsolipelien kanssa sitten kun konsoli joskus tulevaisuudessa hankitaan, niin on ihan riittävää. Lähinnä tavoitteena olisi saada sellainen televisio, jota ei tarvitse päivittää 5-7 vuoteen uudempaan ja pyörittää hyvin UHD lähetyksiä.
Minusta suurempi on parempi. Itsellä on 55" Philipsin oled, ja jos tilaan olisi mielekkäästi mahtunut 65" olisin ottanut samalla rahalla isomman (LCD:n). Virkistystaajuuden priorisoisin ensin (100-120 hz) sitten kuvan koon, ja sitten muut ominaisuudet. Kaukosäädin on kanssa sellainen, jota kannattaa käydä tsekkaamassa, sitä kuitenkin käyttää jatkuvasti, joten töllön käyttökokemukseen kakella on suuri vaikutus. (Mulla ei ole LG:n töllöä, mutta olen kuullut LG:n magic remoten olevan erittäin hyvä. Omassa Philipsissä oleva on kai ihan ok (kun muista ei ole kokemusta), mutta ei tuo voi olla markkinoiden parhaimmistoa, sen verran osaan siitä kuitenkin sanoa.
 

BaronFIN

Jäsen
Itsellä on LG:n C9 oled telkkari ja siitä on täällä varmaan kaikki ylisanat lausuttu kuvanlaadun osalta, mutta tuo LG:n MagicRemote on sen sortin suoritus kaukosäätimestä, että hankala taipua käyttämään enää mitään muuta säädintä. Vaadin tätä yleiseksi standardiksi.

Kakkostelkkariksi vajonnutta Sonya on yksinkertaisesti aivan hirveää käyttää kun säädin ei ole muuttunut mihinkään sitten 1980-luvin jälkeen vaikka telkku itsessään on vuodelta 2015.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Jaaha, pitäisi sitten TV:n ostoon mennä. Tässä on pää pyörinyt kuin pöllöllä pari päivää, kun olen miettinyt sopivaa töllötintä. Lähdin siitä liikkeelle, että joku perusvahva 500 euron ja 55" kaveri tulisi kotiin, mutta tässä on tullut opittua kaikkea uutta kun en ole kymmeneen vuoteen seuraillut mitään uutisia. TV tulisi striimaus leffojen, sarjojen ja urheilun katsomiseen ja ehkä jossain vaiheessa voisi kiikuttaa PS5 kotiin myös. TV kanavia ei niin tule katsottua, kunhan pyörivät taustahölinänä jos tekee jotain muuta. Sen virheen tein että kävin liikkeessä katsomassa OLED telkkaria ja onhan se karkki. Tosin hinta pelottaa ruudun palamisen kanssa jonkin verran. Tosin näyttää olevan LG CX mallia 999 hintaan mikä luultavasti on kohtuu hyvä hinta, kohtuu hyvästä telkkarista.

Osaisiko joku hiukan avittaa tälläisen asian kanssa?
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tosin näyttää olevan LG CX mallia 999 hintaan mikä luultavasti on kohtuu hyvä hinta, kohtuu hyvästä telkkarista.
Kohta tulee läjä Samsung ja Gold Star urpoja nillittämään. Osta se LG:n OLED. Sitten ei tarvitse vuosiin tulla tähän ketjuun kyselemään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös