Uusi televisio

  • 759 504
  • 2 829

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Onhan Sonyllakin nykyään minimalistisempia kaukosäätimiä, kuten RMF-TX900U. Ei se ero kilpailijoihin mikään älytön ole ja tuotakin voi varsin helposti käyttää muistin varassa pimeässä.
Joo, ajattelinkin näin mahdollisesti olevan. Viime vuoden mallissa ei tuollaista vielä ollut mukana vaikka hintaa olikin 4-figs.

Kuvan katsottuani tuohan on tosi lähelle tuota Samsungin mallia. Eli varmasti aivan soiva peli.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Jos kaukosäätimen napeista yli 80% ei tarvitse juuri koskaan yhtään mihinkään, niin ne napit ovat täysin turhia.

Samsung ja LG vievät kaukosäädinosastolla Sonya sata-muna. Muuten Sony laittaa hyvin kampoihin.
Itse saatan olla old school tässä, myönnettäköön :)

Toki 2015 Sonyssakin tuli tommoinen "magic remote" mukana jossa on tyyliin 5 näppäintä, en ole alun jälkeen edes testannut.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Back-nappulan alla on Netflix-nappula, jota tulee usein painettua vahingossa. Ylipäänsä tuollaiset suorat sovellusnapit on omasta mielestä tarpeettomia.
Tästä olen täysin samaa mieltä.
Epäilen, että ne napit ovat kapulassa, koska kyseiset firmat ovat maksaneet tv-valmistajille hyvästä mainospaikasta.
Omassa Samppa-kapulassa on 13 painiketta, joista 3 on noita sovellusnappeja.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Taitaa kyllä jäädä oma telkkarinpäivitys projekti jos joudun luopumaan perinteisestä kakesta nappuloineen perkele.
Toimii se vanha kaukosäädinkin, mutta uuden ja vanhan mallisen kaukosäätimen ero oli kuin käyttäisi nykyistä kosketusnäyttöpuhelinta ja jotain fyysisen näppäimistön puhelinta tyyliin Nokian Communicator. Uuteen, kun pääsee kiinni, niin vanhaan ei halua takaisin.

Pelkistetty ja superhelppokäyttöisyys on tuossa kaukosäädinmaailmassa aivan kärkiluokkaa etenkin TV:n omia sovelluksia käytettäessä. Käytän nykyään aina sovelluksia kännykällä, jos vaihtoehtona on tuollainen vanhan mallin kaukosäädin.

Ja teksti-tv:nkin 235:n avaan jo selaimen kautta. :D

Jokainen kuitenkin saa mennä omalla tyylillään.
 

Ambi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Heipsan, auttaisko joku tolvanaa telkkariongelman kanssa?

Eli vuoden vanha Android TV joka wörkki edellisessä asunnossa ihan fine, muutin tänne helmikuussa ja sen jälkeen telkkarin nettiyhteys pätkii ihan jatkuvasti, eli ilmoittaa "ei wifi-yhteyttä" vähän väliä. Tää yleensä korjaantuu sillä että otan telkkarin johdon hetkeksi seinästä, sen jälkeen nettiyhteys pelittää tyyliin loppupäivän, tai muutaman tunnin, seuraavana päivänä sitten sama johto irti -rumba. En oikein osaa ymmärtää että onko vika tv:ssä vaiko netissä, koska esim. puhelimen wifin ja robotti-imurin kanssa ei ole koskaan vastaavaa yhteysongelmaa.

Mietin jo uuden telkkarin ostamista, mutta harmittais jos sama ongelma jatkuisi senkin kanssa, niin osaisko joku ymmärtää että mikä tässä mahtaa mättää? (Elisan kaapelinetti, jos sillä on väliä)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Samsungeilla ainakin toimii minulla vanha kaukosäädin uuden telkkarin kanssa.
Joo, meni heti vaihtoon mulla se Samsungin minimalistinen Kake. Pitäis nyt varmaan selvittää se toimintaligiikka, voihan se olla hyväkin, mutta konservatiivi olen tässä itsekin. Onneksi vanha pelittää.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Heipsan, auttaisko joku tolvanaa telkkariongelman kanssa?

Eli vuoden vanha Android TV joka wörkki edellisessä asunnossa ihan fine, muutin tänne helmikuussa ja sen jälkeen telkkarin nettiyhteys pätkii ihan jatkuvasti, eli ilmoittaa "ei wifi-yhteyttä" vähän väliä. Tää yleensä korjaantuu sillä että otan telkkarin johdon hetkeksi seinästä, sen jälkeen nettiyhteys pelittää tyyliin loppupäivän, tai muutaman tunnin, seuraavana päivänä sitten sama johto irti -rumba. En oikein osaa ymmärtää että onko vika tv:ssä vaiko netissä, koska esim. puhelimen wifin ja robotti-imurin kanssa ei ole koskaan vastaavaa yhteysongelmaa.

Mietin jo uuden telkkarin ostamista, mutta harmittais jos sama ongelma jatkuisi senkin kanssa, niin osaisko joku ymmärtää että mikä tässä mahtaa mättää? (Elisan kaapelinetti, jos sillä on väliä)
Eikös sieltä reitittimeltä/modeemilta saa vaihdettua niitä lähetyskanavia, noiden vaihtaminen auttaa joskus. Ja paras, jos saa telkun piuhalla nettiin, niin toimii aina ja varmasti. Ei tietysti ole silloin vaihtoehto, jos pitää piuhaa pitkin kämppää/huonetta vetää.
 

hablaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lügan kaaossseura

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Onkohan telkkari hajoamassa, onhan tuo LG jo pari vuotta toiminut, suorastaan huikeaa. Ongelmaa on kun katsoo vaikka Netflixiä tai Areenaa, toimii jonkin aikaa mutta sitten alkaa ääni katkeamaan viiden sekunnin välein, puhe ja kuva alkaa menemään ihan päin hevon vittua, suut liikkuu ja ääni tulee milloin huvittaa. Joskus normikanaviakin katsoessa tulee pieni pätkäisy ja sitten mennään pikkupätkä kuin Benny Hillin takaa-ajokohtauksissa, urheilussa ihan hauskaa kun pikakiitäjät menee vielä kovempaa.

Kävin tänään hakemassa uuden reitittimen vanhan Apple AirPortin korvaustestiin, meinasin jos se olisi siitä kiinni, otin halvimman mitä löysin ettei tule siitä lisävitutusta ja turhaa rahanmenoa, no auttoihan se hetken ja sama show jatkuu. LAN-kaapelin kautta käytän kun Wi-Fi ei mene päälle jostain syystä. Sen verran auttoi uusi reititin, ettei tule jatkuvalla syötöllä "LAN-kaapelia ei ole kytketty" ja "Kiinteä verkko on yhdistetty" tjsp. ilmoituksia. On nollailtu ja asenneltu telkkaria uudestaan, paska mikä paska.
Itseään on aina hyvä lainata. Täällä tämä jatkuu vaan, joskus saattaa pari päivää toimiakin ja silloin pitää katsoa jos ehtii. Wi-Fi ei edelleenkään mene päälle. Putsasin kaapelin reiän telkkarin takaa jos siinä olisi jotain putua, nyt ei ole hetkeen vilkutellut "ei kytketty - yhdistetty" ilmoitusta, mutta ääni vaan katkeilee kuten ennenkin. Yhäkin paska vehje.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Itseään on aina hyvä lainata. Täällä tämä jatkuu vaan, joskus saattaa pari päivää toimiakin ja silloin pitää katsoa jos ehtii. Wi-Fi ei edelleenkään mene päälle. Putsasin kaapelin reiän telkkarin takaa jos siinä olisi jotain putua, nyt ei ole hetkeen vilkutellut "ei kytketty - yhdistetty" ilmoitusta, mutta ääni vaan katkeilee kuten ennenkin. Yhäkin paska vehje.
En tiedä oireesta sen enempää, mutta minulla on yksi Android TV boksi, jonka kellonaika tahtoo muuttua itsekseen. Tämä aiheuttaa sen, että wifi ei toimi. Aivan käsittämätön ominaisuus, mutta näin se tekee kun yhdistää AC wifiin ja antaa olla pois päältä pari päivää. Vanhempi N wifi toimii ongelmitta, yhteus ja kellonaika pysyy.
 

Jeffrey

Jäsen
16 vuotta takana sonymiehenä ja niin se vaan lähti tilaus Samsungin S95B mallista. Joskus kannattaa olla hidas sillä missasin viime viikonloppuun päättyneen kampanjan 1 799 €, mutta tällä viikolla vastassa oli seuraava kampanja 1 499 €. Tähän tosin menin ottamaan päälle asennuspalvelun. Tässä isoin veturi oli se, että joku katsoo ja tarkastaa television mahdollisilta valmistusvirheiltä. Omani tullee menemään pariksi kuukaudeksi varastoon muuttoa odottamaan, joten jos ei muuta niin tämä on pieni elämänhelpotus ja vakuutusluonteinen maksu ettei tartte sitten lokakuussa alkaa vääntämään mahdollisista valmistusvirheistä.

Kiitos palstalaisille suosituksista! Palaan tänne sitten ruikuttamaan jos ei olekaan niin kiva mitä tuo 12 vuotta vanha Sonyn äxä on.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
16 vuotta takana sonymiehenä ja niin se vaan lähti tilaus Samsungin S95B mallista. Joskus kannattaa olla hidas sillä missasin viime viikonloppuun päättyneen kampanjan 1 799 €, mutta tällä viikolla vastassa oli seuraava kampanja 1 499 €. Tähän tosin menin ottamaan päälle asennuspalvelun. Tässä isoin veturi oli se, että joku katsoo ja tarkastaa television mahdollisilta valmistusvirheiltä. Omani tullee menemään pariksi kuukaudeksi varastoon muuttoa odottamaan, joten jos ei muuta niin tämä on pieni elämänhelpotus ja vakuutusluonteinen maksu ettei tartte sitten lokakuussa alkaa vääntämään mahdollisista valmistusvirheistä.

Kiitos palstalaisille suosituksista! Palaan tänne sitten ruikuttamaan jos ei olekaan niin kiva mitä tuo 12 vuotta vanha Sonyn äxä on.
Itse otin tuohon kalibroinnin kun sillä sai myös jonkun sortin takuunjatkeen. Hyvä hinta kyllä!
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Itse otin tuohon kalibroinnin kun sillä sai myös jonkun sortin takuunjatkeen. Hyvä hinta kyllä!
Kalibrointi on myös suurin kusetus mitä ne myy. Vähän niinkuin windowsin asennus läppäriin.

Itse odottelen vielä Sonyn "sitä" tarjousta, pitkään pohdittuani en ala merkkiä vaihtamaan, lähinnä tuon käyttiksen vuoksi.
 

anthax

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Kalibrointi on myös suurin kusetus mitä ne myy. Vähän niinkuin windowsin asennus läppäriin.

Itse odottelen vielä Sonyn "sitä" tarjousta, pitkään pohdittuani en ala merkkiä vaihtamaan, lähinnä tuon käyttiksen vuoksi.
Kai sen voi noinkin nähdä. Itse olen kuitenkin ihan tyytyväinen tuohon lopputulokseen. Tässä siis Calman tuotteena.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Vanha otti ja hajosi. Uuden osto siis.. Vinkkejä? 65" todennäköisesti, oledit menee kalliiksi joten QLED lienee sopiva.


Tuota olen katsellut. Onko tämä verkkiksen töllö tismalleen sama? Mallikoodit on maallikolle varsin epäselviä ja verkkiksen vastaavassa on ominaisuuksia mitä gigantin mallissa ei (ambient-Mode noin mainitakseni). Samsung QE65Q77B 65" 4K QLED-televisio 1 199,00
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vanha otti ja hajosi. Uuden osto siis.. Vinkkejä? 65" todennäköisesti, oledit menee kalliiksi joten QLED lienee sopiva.


Tuota olen katsellut. Onko tämä verkkiksen töllö tismalleen sama? Mallikoodit on maallikolle varsin epäselviä ja verkkiksen vastaavassa on ominaisuuksia mitä gigantin mallissa ei (ambient-Mode noin mainitakseni). Samsung QE65Q77B 65" 4K QLED-televisio 1 199,00
Tuossa on aika kova tarjous. FALD local dimmingillä ja Sony.

75" saisi kun laittaa 200e lisää

Mulla on tämä sama malli 2021 vuodelta juuri 75". Enpä yhtään moitetta keksi, älyttömän hyvä tv. Ja olen aika hifisti näiden kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vanha otti ja hajosi. Uuden osto siis.. Vinkkejä? 65" todennäköisesti, oledit menee kalliiksi joten QLED lienee sopiva.


Tuota olen katsellut. Onko tämä verkkiksen töllö tismalleen sama? Mallikoodit on maallikolle varsin epäselviä ja verkkiksen vastaavassa on ominaisuuksia mitä gigantin mallissa ei (ambient-Mode noin mainitakseni). Samsung QE65Q77B 65" 4K QLED-televisio 1 199,00
900 euron hintaluokassa on myös Samsung Q80B, jonka pitäisi olla jonkun verran kirkkaampi kuin Q77B. Sen lisäksi siinä on FALD. Q80B on arvioissa keskitason QLED.

1200 hintaluokassa on tuo yllä mainittu X90K. Kuva on arvioiden mukaan Sonymaisen hyvä, ainoa heikkous on blooming, siis tekstien yms hehkuminen. Tätä vastaan on kehitetty noita miniLED televisioita kuten Sony X95, Samsung QN95 jne.

Sonyn hintaero 65'' vs. 75'' on sen verran pieni että 75'' on noista minusta parempi diili.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Television päivitys edessä. Nykyinen on ehkä 15 vuotta vanha töllö, 40". Ja kyljessä reilu 20 vuotta vanha digiboksi. Kuten tuosta voi päätellä, niin mikään tv-hifistelijä en ole. Katselin ohimennen Prisman seinän telkkaririvejä ja ihmettelin, että onpa ne isoja. Sitten katsoin koot niin nehän oli peräti 50" ja 55".

Mulle riittää perustelkkari. Katsoin, että noita yllä mainitun 50-55 tuumaisia saa jo 500 euron tuntumaan. Millaisia nuo on kuvan laadultaan ym.? Tai mitä nykytelkkarissa kannattaa ylipäänsä ottaa huomioon, kun ostopäätöstä tekee? Katselu rajoittuu pääasiassa akselille uutiset, urkkaruutu, 235 ja lastenohjelmat. Toki älylaitteella tulee Areenaa katseltua jonkun verran. Saako noihin nykytelkkareihin "peilattua" älylaitteelta?

Nimim. Digiloikka ottamatta.
 
Millaisia nuo on kuvan laadultaan ym.? Tai mitä nykytelkkarissa kannattaa ylipäänsä ottaa huomioon, kun ostopäätöstä tekee? Katselu rajoittuu pääasiassa akselille uutiset, urkkaruutu, 235 ja lastenohjelmat. Toki älylaitteella tulee Areenaa katseltua jonkun verran. Saako noihin nykytelkkareihin "peilattua" älylaitteelta?

Nimim. Digiloikka ottamatta.

Mittään en juuri televisioista tiedä, mutta nykyään suurin osa (vai lie kaikki) on Smart-TV:itä, joka tarkottaa sitä, että saat ne suoratoistopalvelut ladattua suoraan televisioon. Löytyy Areena, netflix, cmore, hbot, disney+, Youtube jne etc. Eli et edes varsinaisesti tarvitse peilata puhelimelta mitään, mutta sekin onnistuu Android-puhelimista, kun taitaa järjestään nuo televisiot olla myös Android-pohjaisia.

Offtopik: Suosittelen teksti-tv -applikaation lataamista puhelimeen, on erittäin kätevä!

edit. Kuvanlaadut on varmasti erinomaisia jos verrataan sinun vanhaan televiisoriin. Oled, Qled yms Led, paljon merkintöjä jotka ei kerro minulle mitään. Ja sitten jos päädyt ostamaan tuommoisen television ja olet antennitaloudessa, niin muista värkätä HD-kanavat sinne normikanavien tilalle. Ainakin muutama vuosi takaperin ne joutui manuaalisesti siirtämään.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Mun pitäs hommata jonkulainen äänentoisto järjestelmä telkkariin. Tällä hetkellä löytyy samsungin perus soundbar, mut häiritsee et joutuu pitämään volumet liian isolla, että saa selvää puheesta. Tarkoitus ois löytää joku systeemi, missä ois takakaiuttimet sohvan takana. Osaako joku suositella muutaman satasen budjetilla laitteistoa?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun pitäs hommata jonkulainen äänentoisto järjestelmä telkkariin. Tällä hetkellä löytyy samsungin perus soundbar, mut häiritsee et joutuu pitämään volumet liian isolla, että saa selvää puheesta. Tarkoitus ois löytää joku systeemi, missä ois takakaiuttimet sohvan takana. Osaako joku suositella muutaman satasen budjetilla laitteistoa?
En anna suosituksia, mutta noista takakajareista, nehän eivät yleensä auta tippaakaan dialogin kuulemiseen. Vai oliko muuten vaan tarkoitus laittaa pystyyn leffoja varten joku 5.1 järjestelmä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös