Uusi televisio

  • 758 674
  • 2 824

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Tässä itsekin Black Friday -humussa pohtinut kahdeksan vuotta vanhan, hyvin palvelleen Sony 50" W807C:n eläkkeelle siirtämistä.

Ykkösehdokkaina on juuri tuo TCL:n C805 (ilmeisesti niin uusi malli, ettei siitä vielä kunnolla löydy arvosteluja?) 55-tuumaisena ja tämä Sony:


... joka on pari vuotta vanha vanha malli, mutta toisaalta hehkutettu arvioissa.


Kumpaan suuntaan tässä pitäisi kallistua?

TCL:n puolella on hinta ja tässäkin ketjussa kerrotut hyvät kokemukset, vaikka brändi on itselle aika vieras.
Toisaalta kaksi viimeisintä telkkariani ovat olleet Sonyja. Olen ollut todella tyytyväinen niiden laatuun ja kestävyyteen (kakkostelkkari palvelee yhä vuodesta 2010), mutta budjettia pitäisi venyttää.

Olen melko pihalla nykynäyttöteknologioiden eroista. TV:tä tulee käyettyä monipuolisesti kaiken katseluun, urheilu kärkenä luonnollisesti. Pelaamista en harrasta.
Varmasti turvallinen valinta olisi tuo Sony jos kokemukset ovat olleet positiivisia eikä hinta ole este, onhan OLED aina OLED vaikkakin miniledit pääsevät kohtuu lähelle.
 

ipaz

Jäsen
Jaa-a, olisiko se vihdoin aika vaihtaa noin 15 vuotta vanha LG:n 50" plasma vihdoin uuteen. Kokoluokaksi olen ajatellut noin 65" ja hintaa saisi olla kolminumeroinen summa. Minkäsmoisia suosituksia täällä olisi?
Jos sulla on ollut kerta plasma aiemmin, niin samantyyliseen kuvanlaatuun ja pikimustaan pääsee ainoastaan Oled. Niitä on sitten gigantit, verkkikset ja powerit pullollaan. Alle tonnin et kuitenkaan saa 65" varmaan yhtään mistään.
 

Jeffrey

Jäsen
Sisarukselle katselen televisiota ja hänen tapauksessaan kriittisempiä asioita ovat riittävän älytv ominaisuudet, helppokäyttöisyys ja toki riittävän hyvä jotta kelpaisi nyt ainakin seuraavalle vuosikymmenelle.

Samsungin S95B on nyt itsellä toiminut hyvin, mutta oma tietämys televisioista on luokkaa "osta lippulaiva etkä voi mennä kauheasti vikaan". Koko saisi hänelle hehkä olla se 65", maksanee itsensä elämänilona takaisin.

Googlailun jälkeen löysin nyt Samsungin Q60CA 65" QLEDin. Onkohan täällä tällaisesta käyttökokemusta, tai muuta suositusta riittävän hyvästä televisiosta, jota ei tarttisi ihan parin vuoden välein uusia ja täyttäisi kuitenkin nykyajan vaatimukset mutta olisi kuitenkin budjettiratkaisu?
 
Viimeksi muokattu:

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Jos sulla on ollut kerta plasma aiemmin, niin samantyyliseen kuvanlaatuun ja pikimustaan pääsee ainoastaan Oled. Niitä on sitten gigantit, verkkikset ja powerit pullollaan. Alle tonnin et kuitenkaan saa 65" varmaan yhtään mistään.
Hinta näyttää tosiaan pomppaavan sinne puoleentoista tuhanteen Oledeissa, eikä niissäkään kannata kuulemma koskea halvimpiin malleihin joten hinta kivunnee kahen kilon kieppeille.

Tällä hetkellä sydän sykähtelee tuoss aiemmin suositellulle TCL:n 65" Qled miniled-hässäkälle. Verkkokauppa myy 999e ja Gigantti 1111e.

Mitenkäs että tuota että, mä olen rokannut aiemmin telkkarin omia kaiuttimia. Kotiteatterivehkeet oli aiemmin mutta kannoin ne pois kun en malttanut ostaa kunnon vahvistinta jolla käyttö olisi ollut yksinkertaista.

Joten pitääkö näille uusille telkkareille ostaa soundbar ja onko niissä mitään järkevää vaihtoehtoa tuossa noin 300 euron luokassa?
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Hinta näyttää tosiaan pomppaavan sinne puoleentoista tuhanteen Oledeissa, eikä niissäkään kannata kuulemma koskea halvimpiin malleihin joten hinta kivunnee kahen kilon kieppeille.

Tällä hetkellä sydän sykähtelee tuoss aiemmin suositellulle TCL:n 65" Qled miniled-hässäkälle. Verkkokauppa myy 999e ja Gigantti 1111e.

Mitenkäs että tuota että, mä olen rokannut aiemmin telkkarin omia kaiuttimia. Kotiteatterivehkeet oli aiemmin mutta kannoin ne pois kun en malttanut ostaa kunnon vahvistinta jolla käyttö olisi ollut yksinkertaista.

Joten pitääkö näille uusille telkkareille ostaa soundbar ja onko niissä mitään järkevää vaihtoehtoa tuossa noin 300 euron luokassa?
Osta tuo hieman kalliimpi malli, siinä on 2.1 äänijärjestelmä. Äänenlaatu on erittäin hyvä, et tarvitse (etkä saa tuolla 100€:lla) mitään soundbaria. Toistaa myös matalat äänet aika makeasti.

 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Osta tuo hieman kalliimpi malli, siinä on 2.1 äänijärjestelmä. Äänenlaatu on erittäin hyvä, et tarvitse (etkä saa tuolla 100€:lla) mitään soundbaria. Toistaa myös matalat äänet aika makeasti.


Eikös 300 eurolla jo saa ihan peruskamaa soundbareissa? Esim tässä yksi vaihtoehto, kun verkkiksestä hakee samalla tuon töllön pois. Tai vaihtoehtojahan löytyy 300 euron budjetilla vaikka millä mitalla, tämä esimerkki ei ole edes parhaimmasta päästä...

 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Eikös 300 eurolla jo saa ihan peruskamaa soundbareissa? Esim tässä yksi vaihtoehto, kun verkkiksestä hakee samalla tuon töllön pois. Tai vaihtoehtojahan löytyy 300 euron budjetilla vaikka millä mitalla, tämä esimerkki ei ole edes parhaimmasta päästä...

Pointti on se ettet välttämättä tarvitse mitään soundbaria tuon TV:n kanssa, sijoittamalla sen satasen lisää saat ihan riittävän hyvän äänentoiston.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Pointti on se ettet välttämättä tarvitse mitään soundbaria tuon TV:n kanssa, sijoittamalla sen satasen lisää saat ihan riittävän hyvän äänentoiston.

Joo, enpä huomannut katsoa linkkaamasi telkkarin specsejä, nehän ovat äänentoiston osalta telkkarille jo varsin hyvät
Kaiuttimet: 70 W
Onkyo 2.1 -äänijärjestelmä
Dolby Atmos -tilaääni
DTS Virtual: X
DTS-HD
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: JMT

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ajatuksena olisi vaihtaa lähes kymmenen vuotta palvellut 48" samsung uuteen televisioon. Tarkoituksena olisi ostaa 65 tuumainen. Toiveena olisi että kaikki suoratoistopalvelut siitä löytyisi tai mahdollisuus ne ladata. Saako alle 800e vastinetta rahoilleen? Hyviä ehdotuksia?
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Tuli vastaan uutta televisiota etsiessä termi ” Ready for Nordics”. Mikä juttu? Kai nyt kaikki virittimet joita tänne tuotavissa telkuissa on, toimivat myös täällä? Kysyn koska iskin silmäni Samsungin laitteeseen Samsung Q80C 65" 4K QLED TV 999,00
Ja tuossa sitä ei ole mainittu. Onko asialla mitään väliä?

Linkki Verkkokauppaan
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
86 tuumaisia saa nyt hyvään hintaan. Tosin tuo on aivan vitun iso näyttö. Pari metriä leveä. Tuollaista nyt katselen ja ihan käyttökellpoisia myydään parilla tonnilla. Tosin hieman vanhempia malleja, mutta hyvillä statseilla.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
En muista olenko tänne joskus kirjoittanut tästä, mutta "taas":

Puhelin iphone (ollut 8 ja nyt 12 mini, vika sama), TV lg 8600. Miksi puhelimesta jaettu netti menee poikki kun poistun itse olohuoneesta missä TV sijaitsee? On sama jätänkö puhelimen olohuoneeseen vai otanko mukaan, yhteys katkeaa. Olen tätä tutkinut niin että jos menen TV:n taakse keittiöön katkeaa yhteys heti, mutta jos lähden oh:sta kodinhoitohuoneeseen joka TV:n "edessä" niin netti voi pysyä TV:ssä päällä.
Olen siis selvästi linkkinä puhelimen ja TV:n välillä mutta kyllä vituttaa lähteä kuselle kesken pelin kun netti menee poikki.
Sitten kun taas jakaa TV:hen netin vaikka Samsungin puhelimen kautta, pysyy netti hyvin yhteydessä telkkariin.

Onko kellään tätä ominaisuutta elektroniikkavehkeissään?
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Ne on ne 5G-sirut, mitkä saatiin rokotuksessa.

Onko puhelimen lepuutuspaikalla merkitystä?
Ei ole väliä. Parhaiten yhteys pysyy kun puhelinta pitää noin puolen metrin korkeudella sohvapöydällä ja minä olen sohvalla. Jos taasen menen sohvalta lattialle istumaan yhteys menee pian poikki. Samoin jos siirryn kolme metriä TV:stä sivuun ruokapöydän ääreen menettää TV myös nettiyhteyden.
Hienoja laitteita...
 

Veijari

Jäsen
En muista olenko tänne joskus kirjoittanut tästä, mutta "taas":

Puhelin iphone (ollut 8 ja nyt 12 mini, vika sama), TV lg 8600. Miksi puhelimesta jaettu netti menee poikki kun poistun itse olohuoneesta missä TV sijaitsee? On sama jätänkö puhelimen olohuoneeseen vai otanko mukaan, yhteys katkeaa. Olen tätä tutkinut niin että jos menen TV:n taakse keittiöön katkeaa yhteys heti, mutta jos lähden oh:sta kodinhoitohuoneeseen joka TV:n "edessä" niin netti voi pysyä TV:ssä päällä.
Olen siis selvästi linkkinä puhelimen ja TV:n välillä mutta kyllä vituttaa lähteä kuselle kesken pelin kun netti menee poikki.
Sitten kun taas jakaa TV:hen netin vaikka Samsungin puhelimen kautta, pysyy netti hyvin yhteydessä telkkariin.

Onko kellään tätä ominaisuutta elektroniikkavehkeissään?
Mulla teki iPhonen ja tietokoneen (Windows) kanssa samaa, eli langaton nettiyhteys hyppi pois päältä vähän väliä, tyyliin 5 min välein. Ei kyllä liittynyt laitteiden liikuttamiseen mitenkään. Tuota yksi firman it-nörttikin tutki muttei löytänyt muuta selitystä kuin että ko. laitteiden käyttikset ei vaan suostu toimimaan keskenään yhteyttä katkomatta. Sit kun sain uuden läppärin (myös Win) niin yhteys on toiminut samalla puhelimella pätkimättä.
Jos netti toimii Samsungin kanssa niin veikkaisin, että jotain vikaa puhelimen päässä.
 

Cloaca Maxima

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Philadelphia Flyers
En tajua nykytelevisioiden tekniikasta mitään :D

Makuuhuoneeseen haussa kakkostelkkari, oikeastaan muita vaatimuksia ei ole kuin mahdollisimman hyvä hinta-laatusuhde. Pelaamiseen töllöä ei käytetä, sujuva ChromeCastin käyttö plussaa. Lisäksi Bluetoothilla pitää ääni siirtyä kuulokkeisiin.

Kumpi näistä parempi vai olisiko joku muu vaihtoehto tuossa hintaluokassa? Tosiaan kakkostelkku kun haussa niin enempää ei tule budjetoitua.


 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
En tajua nykytelevisioiden tekniikasta mitään :D

Makuuhuoneeseen haussa kakkostelkkari, oikeastaan muita vaatimuksia ei ole kuin mahdollisimman hyvä hinta-laatusuhde. Pelaamiseen töllöä ei käytetä, sujuva ChromeCastin käyttö plussaa. Lisäksi Bluetoothilla pitää ääni siirtyä kuulokkeisiin.

Kumpi näistä parempi vai olisiko joku muu vaihtoehto tuossa hintaluokassa? Tosiaan kakkostelkku kun haussa niin enempää ei tule budjetoitua.


Joku edullinen Android kannattaisi ottaa harkintaan koska noihin löytyy laajasti sovelluksia eri tarpeisiin.
 

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Joku edullinen Android kannattaisi ottaa harkintaan koska noihin löytyy laajasti sovelluksia eri tarpeisiin.
Jos ei tarvitse mitään yhtään erikoisempaa ns. kakkostelkkariin niin joku mahdollisimman halpa ja siihen Google Chromecast with GoogleTV. Itse en maksaisi tuosta Android käyttiksestä telkkarissa. Toki nykyään tahtoo suurinosa olla jo noita. Tuskin muutaman vuoden päästä enää saa telkkaria ilman android käyttistä. Nyt niitä vielä on tarjolla.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noissa makkaritelkkareissa ja chromecasteissa on yksi mahdollinen ongelma, mikä ainakin tässä kämpässä aiheuttaa ongelmia. Telkkarin ainoa fiksu sijoituspaikka on suoraan seinään. Ja jos ei ole 3. sukupolven cc, se tarvitsee oman virtalähteensä, koska tietääkseni cc ultra tai cc android ei toimi telkkarin usbista. Joko tarttee jatkojohdon virtalähteelle, tai sitten hdmi-piuhalle. Vanhemmat cc:t eivät edes toimi enää kaikilla palveluilla. Ei yhtään kiva.

Ja kokemusasiantuntijat tietävät, että telkkujen natiivi-appit ovat usein kasa bugista paskaa. Pakko siis käytännössä olla joku cc tai Apple-tv.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Ja kokemusasiantuntijat tietävät, että telkkujen natiivi-appit ovat usein kasa bugista paskaa. Pakko siis käytännössä olla joku cc tai Apple-tv.
GoogleTV on ainakin itsellä ollu kohtuu virheetön äppien osalta, ei tulisi mieleenkään viritellä CC/Apple-tv kylkeen, varsinkin kun sisällä on vielä tarvittaessa sisäinen chromecasti.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
GoogleTV on ainakin itsellä ollu kohtuu virheetön äppien osalta, ei tulisi mieleenkään viritellä CC/Apple-tv kylkeen, varsinkin kun sisällä on vielä tarvittaessa sisäinen chromecasti.
Mulle ei taas tulisi mieleenkään elää ilman cc:ia, mutta se on taas toinen keskustelu. Ja niin kauan kuin mahdollista, yritän elää ilman Android/Google TV:tä. Jotain periaatteita pitää ihmisellä olla.
 

JMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät NHL Azzurri
Gigantissa paljon televisioita kampanja hintaan:

Esimerkkinä TCL 65" ja 75" miniledit hyvillä alennuksilla:


 

Särki

Jäsen
Nyt on kyllä aika päivittää 2013 vuoden 46" Samsung uuteen televisioon ja Sonyn malleja olen katsellut. Nyt on sekä Gigantti että Verkkokauppa tiputtaneet hintoja reilusti ja 55" X85L saisi sopivasti 799€ hintaan.

Ensimmäinen vaatimus olisi että kaukosäätimessä olisi teksti-tv näppäin valmiina ja numeronäppäimet, alkaa olla nimittäin harvoissa ja valituissa enää jäljellä moiset ominaisuudet. Toinen vaatimus olisi että kanavanvaihto ei veisi mahdottomasti aikaa, näissäkin on eroja eri merkkien kesken. Kuten vaatimuksista huomaa, tuskin olen ihan "normaali" tämän päivän tv:n ostaja, Netflixit ja Prime video ym. näppäimet heittäisin kaukosäätimestä ensimmäisenä pois jos se olisi mahdollista.
Nykyinen tv on Torissa myynnissä ja se vasta metkaa touhua on, kyselijöitä on jonoksi asti, mutta kun pitäisi tulla rahan kanssa paikan päälle ostamaan, niin sitten sankarit katoavat kuin pieru saharaan. Ihme sakkia.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Minulla ei sinänsä ole uusi TV, mutta kysytäänpä täältä. Minulla on Philipsin The One -sarjaa 65PUS7304/12. Siinä menee aina ääni- ja tekstitysasetukset pieleen, kun laitan virran päälle tai kun laitan teksti-tv:n pois. Esiasetuksissa on kuvatulkkaus, eli hollanti ja tekstitys pois. En saa millään ääni suomea ja tekstitystä pysymään. Se pitää joka kerta laittaa manuaalisesti. Osaatteko neuvoa?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nyt ois tulossa 115-tuumainen uutuus. Hintaakin vaivaiset 30 000€. Noista muista ominaisuuksista en kyllä tajua paljon mitään...

TCL 115X955 Max on tämän vuoden lippulaivatelevisio QD-Mini LED -sarjassa. Tämä 4K-tarkkuuteen ja 144 hertsin päivitysnopeuteen yltävä televisio toimii Google TV -käyttöjärjestelmällä ja siinä on 6.2.2 Onkyo -äänijärjestelmä. Tämä 115-tuumainen jätti sisältää myös Game Master Pro 3.0, ALLM ja FreeSync Premium Pro -toiminnot ja siitä löytyy HDMI 2.1 -liitännät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös