Uusi televisio

  • 755 207
  • 2 822

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mites muilla älytelkkarin omistajilla, toimiiko Viafree appi ihan normisti? Omassa Samsung UE55NU7172 55" Smart 4K Ultra HD LED telkkarissa viafree appi toimii kyllä muuten hyvin, mutta kun jalkapallomatsia katsoessa pallo liikkuu nopeasti näkyy pallon ympärillä ns monta palloa. Tämä vain livelähetyksissä. Viime illan Huuhkajien pelin katsoin ensin CC ultran kautta ja kun se alkoi pätkimään niin siirryin katsomaan matsia pc:llä joka on telkkarissa kiinni. Siinä ei ollut vastaavia ongelmia.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Itselläni 100/100 valokuitu. Näin nopeasti rankaten 4K materiaalin suhteen Netflix ja Amazon Prime ovat ykkösiä. Netflix antaa lisäksi ulos lossy Atmos ääntä osasta joten siitä plussaa. Myös 1080 Full hd materiaali paremaa kuin HBOlla.
HBO on melkoista kuraa 1080 materiaalilla. Selkeästi matalampi bittivirta kuvassa kun katsoo kesken katselun. Sekä ne äänet... useassa pelkkä stereo vielä.
SF-Anytime on myös aika huono ja kaikki äänet stereona, siis jos vuokraa leffoja. Google play melko hyvä. Ehdottomasti paras kuvan- ja äänenlaadun suhteen on Applen Itunes. Harmittaa vain että jos hyvällä laadulla haluaa, pitäisi olla Apple TV, mutta huhuja on kuulunut että Applen ITunesin käyttäjämäärät vähenevät jatkuvasti Android käyttäjien vuoksi ja olisivat suunnittelemassa appia android telkkareihin jotta saisivat ITunesin sinne... aika näyttää.
Edit: Yle Areenan laatua pitääkin tutkia.
HBO on tosiaan aivan järkyttävän huono kuvanlaatu ja vielä itselläni (AppleTV3 + 100/100 netti) se välillä pudottelee pienemmälle bitratelle. Varsinkin ihmetyttää kun HBO:lla muuten on tuote huikean hyvin kunnossa, niin tuo HBO Nordic sovellus ja kaikki siihen liittyvä on kyllä ihan käsittämättömintä paskaa ikinä. Siitä nyt tietty on omassa ketjussaankin kitisty jo riittämiin.

Apple lopetti iTunesin nyt syksyllä, ja tilalle tuli AppleTV (applikaatio) joka ainakin vielä on vain ja ainoastaan Apple -käyttäjille vain saatavilla (ainakin tietääkseni). Tarkoituksena siis kai saada tuo videovuokraus toimimaan myös muissa laitteissa jollain aikavälillä, näin uskoisin.
 

Orvo Muusi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Apple lopetti iTunesin nyt syksyllä, ja tilalle tuli AppleTV (applikaatio) joka ainakin vielä on vain ja ainoastaan Apple -käyttäjille vain saatavilla (ainakin tietääkseni). Tarkoituksena siis kai saada tuo videovuokraus toimimaan myös muissa laitteissa jollain aikavälillä, näin uskoisin.

Tätä vuokrausmahdollisuutta odottelisin itsekkin mutta ei ilmeisesti lähiaikoina ole tulossa uusimpia Samsungeja lukuunottamatta. Apple ilmeisesti odottelee miten heidän oma tv-palvelu lähtee liikkeelle ja tekevät päätöksiä muiden laitteiden tuesta sitten myöhemmin (tämä täysin omaa mutua).
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tuli joku aika sitten hommattua Finluxin 55'' smart-tv. Asennus meni ihan ok ja kaikki toimi hyvin. Siihen asti kun sammutti sen. Sen jälkeen sai käytännössä asentaa kanavat ja verkon uusiksi. Alkoi sittemmin pelaamaan ihan ok muuten paitsi verkkoyhteys. Toimii joskus, joskus ei. Pari kertaa joutunut jälleen asentamaan kaikki alusta että tunnistaa verkon. Verkko tulee siis puhelimen kautta ja molemmat läppärit tunnistaa sen heti. Joskus kun luuri lähtee pirtistä pihalle tai kun sammutan mobiilitukiaseman niin jälleen kytkennän jälkeen toimii, joskus ei. Ja silloin kun ei, on AINA ajettava TV:n ensiasennus alusta jossa se löytää tukiaseman heti. Jos taas menen valikon kautta asetukset --> verkot --> etsi langattomia verkkoja, TV ei löydä mitään, vaikka läppäri/läppärit ovat kyllä löytäneet.
Onko jollain tietoa/apua vai kiikutanko koko vitun paskan sinne mistä hainkin?
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@Johnny B. Goode Soita sinne mistä ostit tai vielä parempi, laita sähköpostia. Kysy mitä tehdään kun telkkari tekee noin. Eiköhän ne yhdistä sinut huoltoon tai ne tilaa jo suoraan huollon paikalle/joudut viemään telkkarin huoltoon. Ärsyttävä tilanne kun vehkeet ei toimi niinkuin niiden pitäisi.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Kahden dick-i-boksin loukussa.

Onko palstalaisilla kokemuksia kahden digiboksin käytöstä? Tarkoitus olisi jakaa olohuoneen antennipistoke tällaisella haarottimella Elisa Viihde -boksin ja 10v vanhan Humaxin tallentavan boksin kanssa. Onko tällä viritelmällä mahdollisuuksia onnistua?
 

lihaani

Jäsen
Oikein hyvin pelittää tämä haaroitin. Meillä on samanlaisen päässä telkkari ja kaapelimodeemi. Ei ole ollut ongelmia.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahden dick-i-boksin loukussa.

Onko palstalaisilla kokemuksia kahden digiboksin käytöstä? Tarkoitus olisi jakaa olohuoneen antennipistoke tällaisella haarottimella Elisa Viihde -boksin ja 10v vanhan Humaxin tallentavan boksin kanssa. Onko tällä viritelmällä mahdollisuuksia onnistua?
En ole ikinä tarvinnut, mutta luulisi että nuo boksit voi vain ketjuttaa? Eli antenni seinästä Humaxiin, sitten siitä Elisaan ja lopulta telkkariin.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
En ole ikinä tarvinnut, mutta luulisi että nuo boksit voi vain ketjuttaa? Eli antenni seinästä Humaxiin, sitten siitä Elisaan ja lopulta telkkariin.
Tällaista palettia en tullut ajatelleeksi.

Eli kytkentäkaavio menisi jotakuinkin seuraavasti: Antennitöpselistä coaxilla Humaxiin, Humaxista coaxilla EV-boksiin ja EV-boksista hdmi:llä televisioon? Töpseli --> Humax --> Elisa Viihde --> TV

Mitä tällaisella kokoonpanolla saavutetaan vrt. antennihaaroitin? Onko esimerkiksi ketjun ensimmäisen lenkin eli Humaxin oltava päällä, jos EV on käytössä? Voiko kummallakin tallentaa samanaikaisesti? Boksihan tallentaa paikallisesti omalle kovalevylleen mutta EV tallentaa pilveen langattoman verkon kautta.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Kyllä mä suosittelen sitä haaroitinta. Maksaa muutaman euron ja niitä saa isommista marketeista. Turha noita on ketjutella (jos edes liitännät mahdollistaa) kun ei siitä ole mitään hyötyä.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä tällaisella kokoonpanolla saavutetaan vrt. antennihaaroitin? Onko esimerkiksi ketjun ensimmäisen lenkin eli Humaxin oltava päällä, jos EV on käytössä?
En tiedä onko digibokseja, jotka eivät päästä antennisignaalia läpi suljettuna ollessaan. Ainakin omat digiboksit vuosien varrella ovat mahdollistaneet tv:n katselun vaikka boksi on ollut kiinni.

Ei kai muuta etua ole kuin ettei tarvitse hankkia haatoitinta, muistelen joskus jonkun haaroittinen aiheuttaneen ongelmia.

Eli kytkentäkaavio menisi jotakuinkin seuraavasti: Antennitöpselistä coaxilla Humaxiin, Humaxista coaxilla EV-boksiin ja EV-boksista hdmi:llä televisioon? Töpseli --> Humax --> Elisa Viihde --> TV
Toki Humax pitää myös kytkeä hdmi:llä telkkariin. Ja jos haluaa katsoa tv:n omalla virittimellä ohjelmia, niin antennijohto myös EV:stä siihen. Mutta kokeilemalla selvinnee, jos ei toimi niin sitten joku hyvälaatuinen haaroitin.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Osaisikohan täällä joku vastata vaikka kysymys liittyy enemmänkin kuluttajasuojaan.

Tuli hommattua Sony KD43-XF7596 4K TV telkkari viime keväällä. Eilen pistin sen kiinni Suomen pelin jälkeen ja nyt aamulla se on täysin pimeä, mikään valo ei syty eikä reagoi kaukosäätimeen eikä itse näytössä oleviin nappeihin. Minulla on alla mainitusta syystä kaksi virtamuuntajaa ja kaukosäädintä, muuntajan tai kaukosäätimen vaihto ei auta. Olen myöskin tarkastanut että seinästä on sähköä saatavilla. Telkkari vaan pysyy pimeänä niin epäilen vahvasti jotain sisäistä vikaa päävirtapiirissä.

Ensimmäinen televisio ostettiin joskus toukokuussa Prismasta. Tämä television näyttö hajosi ennen kuin siihen saatiin koskaan kuvaa, muksu kaatoi tv-tason reunaa vasten. Kotivakuutuksesta saatiin uusi Powerin toimittamana. Tämän takia myös muuntajia ja kaukosäätimiä on kaksin kappalein.

Kysymys kuuluukin että lähdenko hakemaan takuusta uutta telkkaria (tai korjausta) Prismasta vai Powerilta?
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Öö, tietysti Powerilta koska laite on sieltä. Haluaisin tietää miksi tuo TV tarvitsee virtamuuntajaa, siis ulkoista?
Katso löytyykö netistä tuohon malliin nk. Hardreset ohjeet, tuon voi kokeilla kotona josko sillä alkaisi pelittämään. Nämä nykytelkkarit kun on enemmän tai vähemmän tietokoneita.

E. Television maksajalla ei ole väliä, vaan laitteessa oleva takuu on laitekohtainen. Prisman velvollisuudet asian suhteen lakkasi siis kun korvauksen sait vakuutusyhtiöltä ja uuden TV:n takuu alkoi tuolloin.

Kiitokset vastauksesta. Televisiolla on ulkoinen virtamuuntaja 230VAC > 19.5VDC, muuntajan mittasin ja se pelittää, antaa 19.4VDC telkkarille Biltemasta ostetun yleismittarin mukaan.

Telkkarissa oleva naarasliitin näytti tosin vähän rimpulalta. Parantelin kontaktia hieman old school tavalla kostuttamalla urosliitintä suussani ja sain televisoon virrat, nyt laite toimii ainakin toistaiseksi.

Hyvä ettei nyt tarvinnut lähteä laitetta vielä kauppaan kiikuttamaan mutta jos/kun vika tulee vielä vastaan niin kai se pitää viedä sitten sinne Powerille virtaliittimen vaihtoon.
 

masa90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Nhl
Kiitokset vastauksesta. Televisiolla on ulkoinen virtamuuntaja 230VAC > 19.5VDC, muuntajan mittasin ja se pelittää, antaa 19.4VDC telkkarille Biltemasta ostetun yleismittarin mukaan.

Telkkarissa oleva naarasliitin näytti tosin vähän rimpulalta. Parantelin kontaktia hieman old school tavalla kostuttamalla urosliitintä suussani ja sain televisoon virrat, nyt laite toimii ainakin toistaiseksi.

Hyvä ettei nyt tarvinnut lähteä laitetta vielä kauppaan kiikuttamaan mutta jos/kun vika tulee vielä vastaan niin kai se pitää viedä sitten sinne Powerille virtaliittimen vaihtoon.

Itse veisin ainakin heti vaihtoon elektroniikkalaitteen jossa on vikaa, etenkin takuun ollessa voimassa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vaihto häämöttää. Vanha sotaratsu päässyt jo yli 10 vuoden ikään, LG SL8000 47". Toimii vieläkin kuin buikki, mutta jotain uutta kivaa pitäisi saada ja lisää tuumia vehkeeseen. (?!)
Olen nyt tässä viikon pohdinnan aika päätynyt kahteen täysin eri vaihtoehtoon ja kysytään täältä vinkkejä jos painitte samojen asioiden kanssa.
LCD puolelta myymälässä katsottuna tämä Pana teki vaikutuksen, liiketoisto ja musta LCD tv:ksi erinomaista ja extra 3" olisi mulle hyvä. 65" liian iso.

Vai mennäänkö sitten kokonaan uuteen OLED teknologiaan, vanhempi LG malli lähtisi alle tonnilla. Koossa 55" on siinä ja siinä, kolme lisätuumaa houkuttelisi.

Suurin kyssäri koskee arkikäyttöä, kumpi parempi perus tv-matskulla, urheilun liiketoistossa blur/judder jne.

DNA Hubista tulee tv-kanavat netistä, sen kautta myös Netflix ja HBO perus (vanhasta)chromecastista. TeliaTV:n tasosta ei tarvitse puhuakaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Suurin kyssäri koskee arkikäyttöä, kumpi parempi perus tv-matskulla, urheilun liiketoistossa blur/judder jne.
Jonkin verran tv-keskusteluja seuranneena tuo judder on ihan henkimaailman hommia merkistä riippumatta. Toisissa töllöissä sitä ei ole ja toisissa hinkataan motion smoothingia tms. suuntaan tai toiseen. Kyllä ne ovat yleensä mieleisensä liiketoiston saaneet aikaan. Eli sanoisin, että valkkaat kumman vaan, et luultavasti astu harhaan sen takia. Jopa saman merkin sisällä voi olla mallikohtaisia eroja ja luultavasti onkin.

Meidän talouden toinen telkkari (LG LM6300) ei vaatinut mitään säätöjä liiketoiston suhteen, kun laitoin pohjaksi game-moodin (motion smoothing oletuksena pois päältä) ja pienet kirkkaus- ja värisäädöt päälle. Ei ole mitään eroa Viaplayn kuvassa, katsoi sitten chromecastilla vai suoraan telkun appsilla. Ruutu on tosin vain 32", mutta kyllä se minusta sulavalta näyttää. Ja mä olen mielestäni aika allerginen judderille. Chromecastilla esim. Eurosport playerin jotkut lähetykset ovat niin karmeaa kuraa, että pitää lopettaa katselu, kun ei diashow kiinnosta, vaikka on 50 Hz moodi päällä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tämä on varmaan hyvä ketju kysyä, että mistä voi - tai mistä kannattaa - hankkia apua uuden television asentamiseen, säätämiseen ja optimaaliseen katselukuntoon saamiseen? Myyjän tarjoamaan palveluun en välttämättä luota, ja olen valmis kunnon työstä maksamaan. Luulisin, että tällaista palvelua on saatavissa. Itse en ole hyvä tuollaisessa eikä jaksa opiskella.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä on varmaan hyvä ketju kysyä, että mistä voi - tai mistä kannattaa - hankkia apua uuden television asentamiseen, säätämiseen ja optimaaliseen katselukuntoon saamiseen? Myyjän tarjoamaan palveluun en välttämättä luota, ja olen valmis kunnon työstä maksamaan. Luulisin, että tällaista palvelua on saatavissa. Itse en ole hyvä tuollaisessa eikä jaksa opiskella.
Tästäkin mulla on vain toisen käden tietoa. Ymmärtääkseni Powerilla telkkarit kalibroidaan oikeasti, Gigantissa vain lätkäisevät A-neloselta säädöt sisään. Mä en maksaisi kummastakaan palvelusta mitään. Ostaisin töllön ja tarvittaessa googlaisin juuri ko. mallin säädöt internetin ihmemaailmasta. Periaatteessa kalibrointi pitäisi tehdä oikeilla vehkeillä siellä lopullisella katselupaikalla. Nopealla googlauksella tuota saa kotimaassa palveluna 250 € + km-korvaukset. Jos asia olisi minulle tärkeä, tuon verran voisin siitä maksaa, jos telkkukin on hinnaston yläpäästä. Muistinkos oikein, että asut kuitenkin täältä katsottuna ulkomailla?

Asennus ei kai sinänsä ole vaikeaa. Mitä isompi ruutu, sitä varmemmin tarvitset jonkun kaveriksi. Seinäasennuksia perusmyymälät eivät tarjoa, jos siellä joku asennuspalvelu tuotevalikoimasta löytyy.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on varmaan hyvä ketju kysyä, että mistä voi - tai mistä kannattaa - hankkia apua uuden television asentamiseen, säätämiseen ja optimaaliseen katselukuntoon saamiseen? Myyjän tarjoamaan palveluun en välttämättä luota, ja olen valmis kunnon työstä maksamaan. Luulisin, että tällaista palvelua on saatavissa. Itse en ole hyvä tuollaisessa eikä jaksa opiskella.
AInakin Mareksound tuollaista palvelua taitaa tarjota.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ymmärtääkseni Powerilla telkkarit kalibroidaan oikeasti, Gigantissa vain lätkäisevät A-neloselta säädöt sisään. Mä en maksaisi kummastakaan palvelusta mitään.
Onko vielä olemassa TM:n tv -tietopankki kuvasäädöille? Vai oliko se TM. Kun ostin 10v sitten LG:n niin oli todella kattavat säädöt jokaiselle Suomessa myytävälle mallille, ja ero on huikea ainakin tuon ajan telkuissa. Ei muilla valmismoodeilla voi edes kuvitella tv:tä katsovan.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Vaihto häämöttää. Vanha sotaratsu päässyt jo yli 10 vuoden ikään, LG SL8000 47". Toimii vieläkin kuin buikki, mutta jotain uutta kivaa pitäisi saada ja lisää tuumia vehkeeseen. (?!)
Olen nyt tässä viikon pohdinnan aika päätynyt kahteen täysin eri vaihtoehtoon ja kysytään täältä vinkkejä jos painitte samojen asioiden kanssa.
LCD puolelta myymälässä katsottuna tämä Pana teki vaikutuksen, liiketoisto ja musta LCD tv:ksi erinomaista ja extra 3" olisi mulle hyvä. 65" liian iso.

Vai mennäänkö sitten kokonaan uuteen OLED teknologiaan, vanhempi LG malli lähtisi alle tonnilla. Koossa 55" on siinä ja siinä, kolme lisätuumaa houkuttelisi.

Suurin kyssäri koskee arkikäyttöä, kumpi parempi perus tv-matskulla, urheilun liiketoistossa blur/judder jne.

DNA Hubista tulee tv-kanavat netistä, sen kautta myös Netflix ja HBO perus (vanhasta)chromecastista. TeliaTV:n tasosta ei tarvitse puhuakaan.
Itse menisin olediin, jossa musta on oikeasti mustaa, koska pikselit sammuvat/syttyvät täysin itsenäisesti ja taustavaloa ei ole. Olen ollut erittäin tyytyväinen oledin liiketoistoon materiaalista tiippumatta.
B9:hän ei ole vanha malli vaan uusimman malliston halvin vaihtoehto. C9:ssä on parempi prosessori ja joidenkin mukaan siinä on tehtaalla säädetty värit paremmin kuin B9. Jalustassakin jotain eroja. Hintaero taisi olla 100e näiden välillä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe
Vaihto häämöttää. Vanha sotaratsu päässyt jo yli 10 vuoden ikään, LG SL8000 47". Toimii vieläkin kuin buikki, mutta jotain uutta kivaa pitäisi saada ja lisää tuumia vehkeeseen. (?!)
Olen nyt tässä viikon pohdinnan aika päätynyt kahteen täysin eri vaihtoehtoon ja kysytään täältä vinkkejä jos painitte samojen asioiden kanssa.
LCD puolelta myymälässä katsottuna tämä Pana teki vaikutuksen, liiketoisto ja musta LCD tv:ksi erinomaista ja extra 3" olisi mulle hyvä. 65" liian iso.

Vai mennäänkö sitten kokonaan uuteen OLED teknologiaan, vanhempi LG malli lähtisi alle tonnilla. Koossa 55" on siinä ja siinä, kolme lisätuumaa houkuttelisi.

Suurin kyssäri koskee arkikäyttöä, kumpi parempi perus tv-matskulla, urheilun liiketoistossa blur/judder jne.

DNA Hubista tulee tv-kanavat netistä, sen kautta myös Netflix ja HBO perus (vanhasta)chromecastista. TeliaTV:n tasosta ei tarvitse puhuakaan.
Itse ostin tuon Panasonicin 50" enkä ole oikein tyytyväinen. Harkitsin palauttamista ja on se vieläkin mahdollista, mutta taitaa laiskuus estää palautuksen. Itselläni on ongelmia tummissa kuvissa. Teki ainakin Huuliharppukostajassa hirveää rasterointia ja on silloin tällöin näkynyt joissakin muissakin lähetyksissä. Toinen ongelma on, kun katson Ruutua tai Areenaa, niin nettiyhteys ei löydy tai pikemminkin hidastuu toimimattomaksi. Tämä korjaantuu , kun ottaa telkkarin virtapiuhan pistorasiasta ja laittaa takaisin, niin homma toimii taas normaalisti. Itse en ostaisi tätä mallia nykytiedoilla. Suosittelisin ainakin ostamaan liikkeestä, jossa on pitkä palautusaika. Tällöin myös kannattaa säilyttää kuitit ja kaikki television materiaalit tallessa ja purkaa paketti huolellisesti, jotta kaikki olisi ostokunnossa palauttaessa. Powerista ostin. Itse harkitsin LG:n C9 ja nyt hieman harmittaa Sulo Vilenmäinen valinta "kun halvalla sain".
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
C9:ssä on parempi prosessori ja joidenkin mukaan siinä on tehtaalla säädetty värit paremmin kuin B9. Jalustassakin jotain eroja. Hintaero taisi olla 100e näiden välillä.
Näyttäisi noissa olevan tällä hetkellä se 200€ hintaeroa, ja kun 999€ oli jo hintahaarukan yläpää niin vaikea tuota kahtasataa on budjettiin repiä lisää. Toki katsoin just comparision videot tuubista ja siellähän tietty C9:stä löydetään paljon hyvää uudemmman prosessorinsa johdosta.
Seurataan hintakehitystä, elämme mielenkiintoisia aikoja.

Jos jollain joku kommentti Philips OLED:sta niin sekin otetaan huomioon, hinta asettuu just tuohon väliin 1099€.
 

Nosebleed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, San Jose Sharks
Itselläni on ollut puoli vuotta LG Oled 65" C8 malli ja olen ollut tyytyväinen. Asetukset laitoin tästä youtube videosta. Rtingsin kotisivuilla oli myös tarkemmat valkotasapaino ja värisäädöt, mutta mielestäni nämä riitti. Sanoivatkin, että saman mallin tvssäki on eroja ja säädöt ovat tv kohtaisia.





 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

ipaz

Jäsen
Vaihto häämöttää. Vanha sotaratsu päässyt jo yli 10 vuoden ikään, LG SL8000 47". Toimii vieläkin kuin buikki, mutta jotain uutta kivaa pitäisi saada ja lisää tuumia vehkeeseen. (?!)
Olen nyt tässä viikon pohdinnan aika päätynyt kahteen täysin eri vaihtoehtoon ja kysytään täältä vinkkejä jos painitte samojen asioiden kanssa.
LCD puolelta myymälässä katsottuna tämä Pana teki vaikutuksen, liiketoisto ja musta LCD tv:ksi erinomaista ja extra 3" olisi mulle hyvä. 65" liian iso.

Vai mennäänkö sitten kokonaan uuteen OLED teknologiaan, vanhempi LG malli lähtisi alle tonnilla. Koossa 55" on siinä ja siinä, kolme lisätuumaa houkuttelisi.

Suurin kyssäri koskee arkikäyttöä, kumpi parempi perus tv-matskulla, urheilun liiketoistossa blur/judder jne.

DNA Hubista tulee tv-kanavat netistä, sen kautta myös Netflix ja HBO perus (vanhasta)chromecastista. TeliaTV:n tasosta ei tarvitse puhuakaan.

Ostin LG C9:n loppukesästä. Kuvanlaatu on aivan uskomaton varsinkin hdr-pelaamisessa, sekä tietysti urheilua katsellessa. Itse kalibroin kuvan rtings.com-sivun arvoilla. C9:n hinta on tullut alas 400e muutamassa kuukaudessa, mutta niinhän ne televisioiden hinnat aina laskevat nopeasti. C8 ja C9 suurin ero on prosessorissa ja äänissä. Paneeli on sama. C8 on todella hyvä laite ja sen saa nyt järkevään hintaan. Minulla tv:n omat äänet menevät hukkaa, kun kaikki tulee ulos erillisistä kaiuttimista.

LCD (taustavalo) televisioihin en ihan äkkiä lähtisi. Tai sitten laitteen pitäisi olla premium-mallistoa (Samsung Qled, LG NanoCell ym.) mutta en vaan näe järkeä ostaa taustavalotelevisiota, jos vaihtoehtona on Oled.

Rtings.com muuten valitsi LG C8:n parhaaksi Oled-televisioksi talvelle 2019.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös