Uusi televisio

  • 757 792
  • 2 824

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Noiden demojen perusteella en ostaisi yhtään telkkaria. Pitäisi olla oma referenssikuva mukana, eihän tuollaista värikaaosta kukaan kestä varttia pitempään.
Näinhän se on. Sen takia olikin hyvä kun Gigantissa tuli lätkää referenssikuvana. Sen kokemuksen perusteella vain se kolmen tonnin Philips oli ainoa jonka olisin kelpuuttanut korvaamaan Pansun plasman.

Kunhan noita OLED-telkkoja tulee enemmän esille (muutakin kuin demo-seinälle) niin täytyy palata asiaan. Toistaiseksi projekti on erätauolla.
 

Tuamas

Jäsen
Kunhan noita OLED-telkkoja tulee enemmän esille (muutakin kuin demo-seinälle) niin täytyy palata asiaan. Toistaiseksi projekti on erätauolla.

OLEDeissa LG tällä hetkellä ylivoimainen laadultaan. Ne jotka tällä hetkellä pärjäävät laadussa käyttävät LG:n paneeleita.

Noissa hinnat alkavat olemaan jo siellä inhimillisen puolella.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ainakin @sampio :lla taisi olla B8?
B7 on mulla, mutta en ole valitettavasti päässyt vielä urheilua kunnolla testaamaan. HDR+4K toimii kuitenkin sitä tukevissa sarjoissa todella upeasti, mutta ei tietysti paljon auta, jo kuva nytkyttelee eteenpäin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
OLEDia saa näköjään kolmea kokoa, 55-77". Showstopperi siis mulle. Tai olisi nyt, jos olisi pakko hankkia. Mä luulen, että pitäydyn sitten joskus tulevaisuudessa alkuperäisessä suunnitelmassa. Satsaan ulkonäköön enkä niinkään pikselinviilaukseen. Eli LG:stä ja Sonystä valkaan nätimmän 43" ruudun. Silloin kaikki mallit ovat joka tapauksessa 4K. Samsungia ei mun olohuoneeseen tule.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Lopuksi kysymys. Onko palstalaisilla kommenttia noista LG: edullisimman pään OLED:ien liiketoistosta? Eli juuri nuo mallit B7/C7/B8/C8. Ainakin @sampio :lla taisi olla B8?

C7 löytyy täältä ja ei voi kuin kehua tätä tuotetta. Urheilua tulee katottua NHL/Liiga/Valioliiga ja kaikissa homma toimii. Tai sanotaan ettei jää telkkarista kiinni. Lähetettävä kuvanlaatu sais olla edelleen urheilussa parempi. On meinaan melkoista herkkua katsoa bluray leffoja.

Jos jotain huonoa laitteesta pitäisi keksiä niin WIFI:n kanssa on haasteita. Piuhalla toimii hyvin, mutta WIFI:llä välillä pätkii pahastikin. Pitäisi olla Telian 100 meganen ja tuollaista 60-70 tulla langattomastikin, joten en tiedä missä vika (TV vai Telia).
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Ne jotka tällä hetkellä pärjäävät laadussa käyttävät LG:n paneeleita
Kaikissa oledeissa on LG:n paneeli.

Jos jotain huonoa laitteesta pitäisi keksiä niin WIFI:n kanssa on haasteita. Piuhalla toimii hyvin, mutta WIFI:llä välillä pätkii pahastikin. Pitäisi olla Telian 100 meganen ja tuollaista 60-70 tulla langattomastikin, joten en tiedä missä vika (TV vai Telia).
Joo toi wifi on näissä melkoinen vitsi. Ei taho vissiin kellään pelittää kunnolla. Piuhan päähän kannattaa laittaa nii eipähä tartte sit tuskailla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo toi wifi on näissä melkoinen vitsi. Ei taho vissiin kellään pelittää kunnolla. Piuhan päähän kannattaa laittaa nii eipähä tartte sit tuskailla.
Mulla ottaa wifillä ihan hyvät kierrokset. En ole tutkinut, saako nopeutta mitattua telkulla, mutta pleikkari väitti jopa tuplat nopeampi olevansa kera wifin kuin langalla. En tiedä mikä tässä mättää piuhan osalta.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Mulla ottaa wifillä ihan hyvät kierrokset. En ole tutkinut, saako nopeutta mitattua telkulla, mutta pleikkari väitti jopa tuplat nopeampi olevansa kera wifin kuin langalla. En tiedä mikä tässä mättää piuhan osalta.
Itellä oli nopeustestissä muistaakseni tyyliin 16m kun piuhalla sainkin jo jotain 60 megaa kun joskus testasin. Myös youtubessa ei pahemmin 4k reso tahtonut pysyä päällä wifissä mutta piuhalla pysyy vaivatta. Vastaavia valituksia on ollut ainaki 6- ja 7-sarjan malleista ja taisinpa jostain 8-sarjalaisesta lukea myös samasta ongelmasta. Itellä siis E6 käytössä.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Chromecastista sellainen morttikysymys, että toimiiko se iPhonella tai MacBookilla?
Toimii, mutta mikäli muuten elää Apple-maailmassa, niin AppleTV on kyllä äärimmäisen ihana lisävekotin.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avainsana tuossa varmaan olikin Apple-maailma. Mitä ihanuutta se ikinä sitten tuokaan tullessaan.
Vaikka en applea muuten käytä, niin kyllä minulla on apple TV. Se on hyvä ja toimiva laite, josta voi mm. katsella yksittäisiä korismatseja vaivattomasti. Ei sitä voi mitenkään verrata chromecastiin, mikä myös toki löytyy.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vaikka sanottiinkin että samaa paskaa samalla rahalla saa. Niin kysyisin kuitenkin löytääkö joku näistä sellaista eroa joka vaikuttaisi ostopäätökseen?

Gigantista Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55NU7105 599€
Powerista Samsung UE55MU6175UXX 699€
Powerista LG 55UK7550PLAAEN 699€

Onko kaukosäätimissä eroja? Samsungin One remotella voisi ohjata muitakin liitettyjä laitteita... onko kokemuksia? Ainakin Sampan 6175 tälläinen tulee.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

ipaz

Jäsen
Onhan pirullista löytää muuta digipoksia kuin topfield. Ei ole powerissa tai gigantissa.

Digiboksit on vanhentunutta ja pikkuhiljaa markkinoilta poistuvaa teknologiaa. Ei jälleenmyyjät niihin enää satsaa yhtään enempää kuin on tarve. Topfieldia ei kannata ostaa, koska merkin edustaja Fintop meni konkurssiin vuosi sitten. Ei ole huoltoa, eikä varaosia (eli kaukosäätimiä) muutenkaan kovin helposti saatavilla.
 

Zen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ostin kaiken sekoilun jälkeen kuirenkin LG 55uk6500pla telkun. Mistäköhän löytäisin valmiita säätöjä kyseiselle telkalle. Kyseiselle mallille en meinaa löytää, mutta varmaan joku muu mallinumero on lähes sama telkkari.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minun telkku on 10v vanha, mikä on se tilanne mihin Bluetoothia käytetään telkkarissa? Minun mielikuvitus ei riitä.
Miten olisi esim bluetooth korvakuulokkeet joista kuulee äänet telkkarista ilman piuhoja? Ja silloin ne telkkarin äänet ei häiritse muita ihmisiä kun ne kuuluu vain niistä kuulokkeista.

Edit. Tai sitten jos katselet vaiks yksin kotona musavideota töllöstä ja liität siihen sellaisen ison bluetooth kaiuttimen vain napin painaluksella niin soundit on paljon paremmat kuin telkkarin omilla kaiuttimilla.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kajareista puheenollen, hommasin oman LG B7:n kanssa pakettihintaan LG:n soundbarin. En ole mikään hifiniilo, mutta äänet ovat olleet sarjoissa ja musavideoissa kohdillaan. Lisäksi siitä saa bluetoothin nopeammin kuin telkkarista edes olen jaksanut alkaa etsiä, joten problem solved. Kesällä oli n. puoleen hintaan tuo soundbar telkun ostajille, ehdottomasti kannattava juttu tällaiselle perusjannulle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös