Ilmoitukset

Nimimerkin Hikiset kyynärit poikkeuksellisen heikkotasoinen viestittely ja jatkuva provosointi Teliaa käsittelevässä ketjussa on tuottanut hänelle kuukauden kirjoitustauon.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki laamis kertaa seuraavan viikon ajan oikean henkilöllisyyden arvuutteluun liittyvää sääntöjen kymmenettä pykälää. Rikkeen arvoinen viesti löytyy NHL-osion Patrik Laine -ketjusta.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki Karamahti on lopullisesti ohjattu isoista ovista ulos, sillä järkevä keskustelu ja sääntöjen noudattaminen eivät kuuluneet hänen pelikirjaansa. Kamelin selän katkaisi lopullisesti yleisen asiattoman kielenkäytön lisäksi useampi viesti Trumpin ketjuun, joissa ainoana tarkoituksena oli aukoa päätä.

Sulje ilmoitus

Nimimerkki nahkis kirjoittaa jatkossa jossain muualla, syynä jatkuva tahallinen trollaus, flametus ja muiden kirjoittajien vähättely.

Sulje ilmoitus

Uusi televisio

Viestiketju osiossa 'Vapaa keskustelu' , aloittajana jlammi, 30.05.2001 klo 14.34.

1. Takiainen Jäsen

Suosikkijoukkue:
    JYP
    Lainaus:
    Toimii kaikissa WebOs 3.0 tai uudemmissa. Vanhemmista en mene lupaamaan. Samoin toimii Dolby Vision/HDR10 niissä sarjoissa tai leffoissa mitkä sen tarjoavat.

2. HockeyForLife Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Wild
    Pari kuukautta olen omistanut Samsungin 55" 4K UHD -television. Eli Samsungin 6-sarjaa siis.. pakko sanoa että hieman pettynyt olen vajaan tonnin telkkariin. Urheilua katsellessa tulee ilmi nuo epäkohdat, kun liikkeen perässä ei kuva pysy. Välillä mietin, että onko TV:ssä oikeasti joku vika, kun futiksen mm-skaboissa välillä vilkkuu vähän pelipaidan värit pelaajan kropan ulkopuolella, kun liikettä on kentällä tai lähikuvaa pelaajasta juoksemassa. Onko se nyt siis normaalia? Itseä ainakin häiritsee välillä, kun asiaa rupeaa miettimään pelin keskellä.. Edellinen TV oli liian pieni, mutta ei siitä isommastakaan niin paljoa iloa ole, jos kuvan taso ei yllä riittävän korkealle.

3. Kersakovi Jäsen

Suosikkijoukkue:
    JYP, AFC(NFL)
    Lainaus:
    Tuo kokemasi "vika" johtuu melkoisella varmuudella siitä, että sinulla on päällä joku liikkeenparannusasetus ja se aiheuttaa vilkkumista. Näin ainakin on omalla kohdallani ollut käytännössä jokaisessa omistamassani televisiossa. Kokeilepas ottaa pois päältä kaikki liikkeenparannustekniikat niin hyvin todennäköisesti vaiva katoaa.

4. HockeyForLife Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Wild
    Lainaus:
    Okei suuret kiitokset vastaiksesta, illalla pitää testata. Olen nimittäin laittanut asetuksista juurikin liikkeenparannustekniikan päälle, koska nimensä mukaisesti ajattelin, että se auttaa urheilua katsellessa.. muutenkin olen vähän sörkkinyt nuita asetuksia mutta voipi olla, että osasyy siinäkin kun asiantuntija näissä en ole..

5. BlackWolf Jäsen

Suosikkijoukkue:
    In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
    Lainaus:
    Niissä liikkeenparannuksissa on yleensä useampia tasoja. Sinulla saattaa olla jokin hyvinkin agressiivinen versio päällä, mikä voisi tuollaiseen johtaa. Kannattaa kokeilla asetuksista vaihdella pois päältä ja eri tilojen välillä. Lähtökohtaisesti liikkeenparannuksen pitäisi olla nopeissa pallopeleissä parempi kuin ilman sitä. Et laittanut tarkkaa mallia niin ei oikein voi enempää auttaa.

6. HockeyForLife Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Wild
    Lainaus:
    Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55MU6475 - Televisiot - Gigantti

Tuossa linkki omistamaani telkkariin. Vielä en TV:n äärelle ole päässyt mutta jos jotain vinkkejä on antaa vielä nuihin säätöihin niin mielelläni otan vastaan tässä tai yv:nä!

7. BlackWolf Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Lainaus:
    Tästä voisit lähteä koittamaan. Elän uskossa että noi menee kuten aiemmatkin eli ekana tuumat, sitten on joku malli versio kirjaimina, sitten tulee se sarja mitä se on ja loput numerot on eri maakoodeja, mutta itse telkkarit on samoja. Samsung MU6300 LED TV Calibration Settings - RTINGS.com (linkki rtingssin kalibrointiin tuolle telkkarille) Tässä vielä 6500 version asetukset, noista varmasti löytyy ne parhaat Samsung MU6500 LED TV Calibration Settings - RTINGS.com

Viimeksi muokattu: 10.07.2018 klo 18.35
  8. Mr. Smith Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ilves, Canucks
    Lainaus:
    Itse olen ollut tuohon LG:n telkkariin vähintäänkin tyytyväinen. Loistava kuva, kaukosäädin paras mitä olen käyttänyt ja toimivuus/helppokäyttöisyys saa kehut. Vaikea keksiä huonoja puolia.

Itse pitkään tein vertailua eri mallien osalta ja onneksi tuli muutama satanen enemmän laitettua ja tuo LG:n OLED hommattua. Hinta/laatusuhde kyllä kohdillaan.

9. sampio Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Menestyvin, sympatiat muille hyville.
    Lainaus:
    Jep, hain juuri tuon paketin, vaikutti koko ihan riittävältä. 65" siinä vierellä oli toki vielä kivempi, mutta hintalappu olisi noussut jo sen verran, että tämä saa riittää. Soundbarin otin mukaan, kun telkun kanssa hinta oli 300€ alhaisempi.

10. Mr. Smith Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ilves, Canucks
    Lainaus:
    Itsellä Harman Kardonin 2.1 setti Harman/kardon BDS 370 - Ei toimituskuluja! - Hifikulma ja hyvin toimii telkkarin kanssa. Väitän että hyvä valinta, mutta kiva kuulla kokemuksia muiltakin.

11. sampio Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Lainaus:
    No olihan tuo aikamoinen tykki, kun tänään purin paketista ja iskin netin jatkoksi. Kokeilin muutamaa 4k-sarjaa ihan nopeasti ja eron huomasi heti. Mulla on toki 40" Sony vertailukohtana, mutta siinä on kohtalaisen hyvät säädöt päällä ja olen ollut tyytyväinen kuvaan, mutta kyllähän tuossa käytiin ihan eri tasolla. Huomenna mennään laittamaan paikkoja taas ja ajattelin livahtaa telkkuhuoneeseen jossain välissä virittämään vielä soundbarinkin. Nyt vielä kun pääsisi muuttamaan sinne...
    ---

Jos joku tietää hyvät säädöt LG 55B7:aan, saa heittää linkin. Toki ehdin niitä vielä googlailla, kun muutto on vasta reilun viikon päästä.

12. BlackWolf Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Lainaus:
    LG B7 OLED TV Calibration Settings - RTINGS.com (linkki rtings sivustolle) Tuossa nyt ainakin yhdet ohjeet.

13. sampio Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Lainaus:
    Kiitosta, pitää perehtyä.
    ---

Otin nopeudet uudesta mökistä muutamasta kohtaa, ja vähän kyllä hirvittää: parhaimmillaan 30/12 mbps. Nykyisessä tönössä kuidulla 163/19,5 mbps. Täytyy heittää joku signaalinvahvistin seinään, kun teoreettinen katto on alueella 200 ja reititin tukee niitä nopeuksia. En nyt odota kuidun nopeuksia tietenkään, mutta jos nyt vähän saisi kovempaa kyytiä. Ping nykyisellään 9, uudessa 15 noilla em. mittauskerroilla, tiedä sitten kuinka oleellinen se on.

14. Numero66 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    NHL, Kärpät
    Jos on wifissä nii kannatta kokeilla vaihtaa eri kanavalle. Wifissä on selvästi joku bugi, kun moni on valittanut vastaavasta. Tai paras on jos saat piuhan laitettua. Sanotaan myös se että mielummin laitat vaan sen isf dark room moodin päälle ja et lähe lopsaamaan muiden arvpja. Kaikki liikleenparannukset pois toki.

15. sampio Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Lainaus:
    Mietin sitä itsekin, että vetäisin piuhalla suoraan purkista Pleikkariin ja telkkuun, niin tulisi ne kriittiset toiminnot hiukan varmemmaksi. Poika pelaa aika paljon, ja vittumaistahan se on lagailujen vuoksi menettää saumat. Kakkostelkku saa luvan jaksaa langattoman turvin.

16. Poro24 Jäsen

Suosikkijoukkue:
    SaiPa
    Liityin joukkoon ja hankin täällä kehutun LG:n oled55b7v:n, joten kiitoksia vain hehkutuksista. Kyllähän noissa kuvasäädöissä riittää hetkeksi ihmettelyä. Tässä vielä Tekniikan Maailman testin säädöt, joita taidan itse koittaa: lg_oled55b7v_kuvasaadot.pdf

Edellinen televisio oli hyvin palvellut Sonyn 46HX820 vuodelta 2011. On kyllä mielenkiintoista miten pitkälle tuosta on tultu. Normaalia digikuvaa on varmaan aika sama millä näytöllä katsoo, mutta kun iskin Netflixistä ja Youtubesta 4k-videota näytölle, niin oli vähän jopa uskomatonta nähdä mihin tuo telkkari pystyy. Tulee olemaan mukavata syksyn pimeinä iltoina katsella leffaa ja sarjaa.

Olen hieman jämähtänyt edelliselle vuosituhannelle, joten oli mukava yllätys kun läppäristä näyttäisi saavan langattomasti kuvan ja äänen televisioon. En minä mistään tälläisestä tiennyt! Tosin vielä eilen en saanut tätä toimimaan vaikka laitteet toisensa löysivät. Täytyypi katsella lisää kun ilmat viilenee ja jaksaa paneutua säätämiseen.

Kehut myös kaukosäätimelle ja yleisestikin telkkarin käyttöliittymälle, kyllä on sulava käyttää.

17. Cream Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Ilves, Jokipakka, Niinimäki, Keränen
    Pitkästä aikaa televisio-ostohousut jalkaan! Tuli katkaistua Elisa Viihteen tilaus, koska hinta ja siltä tarvitsemani ominaisuudet eivät oikeen kulkeneet käsi kädessä. Nykyinen televisio on 37" Philips jostain 2010-luvun alkuvuosilta, joten kehityksestä ollaan jossain määrin tipahdettu.

Isompaa luonnollisesti hakuun. 500-700€ budjettina. Suoratoistapalveluista ainakin HBO Nordic ja Netflix saisivat näkyä, wifi luonnollisesti pitäisi löytyä ja varmaankin 4K kuvaa. Pleikkarilla tulee änäriä pelailtua. Täyttyykö noi vaatimukset oikeastaan kaikissa tuollaisen hintaluokan televisioissa, ja onko periaatteessa ihan sama minkä näköradion mukanaan Gigantista ja Powerista himaan roudaa, mietteitä?

Edit: Onko tosiaan näin, että HBO Nordicin appia ei saa muihin kun Samsungeihin?

Viimeksi muokattu: 19.07.2018 klo 15.05
  18. Tadu Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Viikingit, Spurs, narrit (pre 2014)
  19. Nelone Jäsen

Suosikkijoukkue:
    lgw
    FINLUX 43" 4K SMART-TV FIN43UTV560BK - Power.fi
    Tällainen osui silmään powerilta halvan hintansa vuoksi.
    Mitään en näistä tiedä, voisiko joku fiksumpi valaista, kannattaako tällainen hankkia. Olisiko muita parempia vaihtoehtoja samassa hinta ja kokoluokassa?

20. Tuamas Jäsen

21. Tadu Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Viikingit, Spurs, narrit (pre 2014)
    Lainaus:
    55" liian pieni omalle seinälle. 2000 euron oledin hankintaa en pysty itselleni perustelemaan. Tilasin Philips 65PUS8102, tätä oli Muropaketissa kehuttu.

22. sampio Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Tuota Philipsiä on taidettu täällä ja muuallakin kehua, joten tuskin täysi paska on. Mulle riitti 55" ja halusin ehdottomasti oledin, ja tuo B7 keräsi eniten nettikehuja sekä muistaakseni Kuluttaja-lehden testivoiton, joten otin sen.

23. 1bsbrouck Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Oulun Kärpät
    Näin syksyn pimeitä iltoja kohti mentäessä uuden telkkarin hankinta alkaa olla pian ajankohtainen. Sonyn KDL-46EX653 vuodelta 2012(?) on pikkuhiljaa tullut tiensä päähän ja vähän tuoreempaa ja isompaa kaivattaisi tilalle. Kysymys kuuluukin: Philips 65PUS8120 vai Sony KD-65XE9005? LG:n Oled B7 kiinnostais kans, mutta 65" koossa alkaa hinta olla reippaastikin yli budjetin. Sonyn kelkassa himottais jatkaa, mutta Philipsin varsin kilpailukykyinen hinta (999,90€) mahdolliset heikkoudetkin tiedostaen houkuttaa. Voiko Sonyn kyseinen malli olla 500€:n edestä parempi, että kannattais budjetti venyen hankkia?

Paljon tulee katottua jääkiekkoa, sarjoja ja elokuvia perus telkkariohjelmien lisäksi. PS4 tulee pelattua myös.

Ei vaan osaa päättää. Auttaisko joku miestä mäessä?

24. BaronFIN Jäsen

Todennäköisesti halvempi Philips on joka tapauksessa kaikin tavoin upgreidaus nykyiseen telkkariin, joten sillä voi aika huoletta painaa menemään. Itselläni on työnäyttönä tietokoneessa Philipsin 42” 4K telkkari monitorina eikä mitään ongelmia ole ollut.

25. Haastattelija Jäsen

Suosikkijoukkue:
    Jokerit, Winnipeg Jets
    Uuden telkkarin hankinta alkaa olla ajankohtainen. 65 tuumainen sen tulee olla ja muuta en sitten osaakaan spekseistä sanoa. Tiedossa kevyttä ps4 pro pelaamista ja netflixin kattelua. Olen iskenyt silmäni tähän: Philips 65PUS6262 65" Smart 4K Ultra HD LED ‐televisio – 58 - 65" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com

Tuo Ambilight vaikuttaa mielenkiintoiselta mutta kertokaas nyt palstan tv-gurut mielipidettä.

E. Nyt ketjua luettuani tällainenkin osui silmään Philips 65PUS8102 65" Smart Android 4K Ultra HD LED ‐televisio – 58 - 65" – Televisiot – TV ja video – Verkkokauppa.com mikä ero ylemmäs linkkaamaani ja olisiko tuo sittenkin hinta-laadulta parempi?

Viimeksi muokattu: 09.08.2018 klo 09.48