Uusi televisio

  • 758 598
  • 2 824

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Älä nyt ainakaan mitään alle 50 tuumaista edes harkitse. 55 tuumaisen saa tuohon hintaluokkaan jo oikein hyvän, ja halvimmat 65 tuumaiset alkaa hiukan budjettisi yläpuolelta. Liian isoa telkkaria et voi ostaa.
Sehän riippuu katseluetäisyydestä. Jos on vaikka 2 metrin luokkaa, 65-tuumainen on jo liian iso. Sitten jos etäisyys 3+ metriä, niin ei enää väliä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko jollain vielä kokemusta Gigantin myymästä TCL merkistä? Tcl - Gigantti

Ainakin hinta on halpa.
Ei nyt suoraan kokemuksia, mutta ko. firma on tehnyt mm. Samsungille televisioita, sekä kännyköitä ainakin HP:lle että BlackBerrylle. On aivan julmetun kokonen firma, eli tuskin nyt ihan sutta ja sekundaa kuitenkaan tekevät. Ilmeisesti myös IKEAn kanssa on ollut jotain TV touhua.
TCL TVs - 2018: Reviews and Smart Features - RTINGS.com (linkki rthings sivustolle)
Tuolla arvosteluita.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sehän riippuu katseluetäisyydestä. Jos on vaikka 2 metrin luokkaa, 65-tuumainen on jo liian iso. Sitten jos etäisyys 3+ metriä, niin ei enää väliä.
No joo, jos tosi läheltä katsoo niin siinä on tietysti joku raja. Itse katson 80 tuumaista kolmesta metristä ja se ei ole ollenkaan liian iso.
 

Ferris

Jäsen
No joo, jos tosi läheltä katsoo niin siinä on tietysti joku raja. Itse katson 80 tuumaista kolmesta metristä ja se ei ole ollenkaan liian iso.

Tuon katseluetäisyyden (n. 2m) suhteen ajattelin maksimikooksi 50 tuumaa ja nyt kun vähän mittailin niin sekään ei mahtuis nykyiselle paikalle kirjahyllyyn. Maksimikoko ois siis 45-tuumaa. Joskus aikanaan luin jostain, että urheilun katsomiseen pitäisi olla 100Hz:n laite ja ettei 50Hz:lla saa laadukasta kuvaa esim. kiekkopelistä vaan pikselöitymistä tapahtuu. Pitääkö edelleen paikkansa vai onko tekniikka kehittynyt?
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaksi metriä ja 50 tuumaa on oikein hyvä jos käyttää kiikareita. Vaikka se taitaakin useimpiin suosituksiin vielä mahtua, katsoisin joka tilanteessa suositusten alarajaa, suositusten tekijät taitavat mennä leffateatterissa takariviin. Toisin sanoen kahteen metriin alkaa 65 tuumaa riittää.
 

Ferris

Jäsen
Kaksi metriä ja 50 tuumaa on oikein hyvä jos käyttää kiikareita. Vaikka se taitaakin useimpiin suosituksiin vielä mahtua, katsoisin joka tilanteessa suositusten alarajaa, suositusten tekijät taitavat mennä leffateatterissa takariviin. Toisin sanoen kahteen metriin alkaa 65 tuumaa riittää.

Saapahan ainakin vaihtaa pienempitehoisiin kiikareihin, sillä edellisillä piti tihrustaa 28-tuumaista kuvaputkea.

Kuusvitosen vois toki hankkia, mutta ei sillä lisäkoolla tässä kohdin mitään tee kun tilanne on tilan suhteen sama kuin @Leon kohdalla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja taas mennään, edes paria edellistä sivua ei ole jaksettu lukea.

Kaikki televisiot on nykyään ihan riittävän hyviä! Unohtakaa ne töllöjen omat ohjelmasysteemit ne on paskoja ja niiden tuki lakkaa joka tapauksessa vuoden-kahden sisään. Jos haluatte tuollaisen niin AppleTv tai Chromecast on toimiva tuote siinä seuraavassakin telkkarissa.

LG on tällä hetkellä paras paneelivalmistaja (OLED). Mutta kaikki on ihan riittävän hyviä. OLED > direct led > edge led > jotain muuta. OLED > IPS > TN ja 100hz paneeli > 50hz paneeli.

Kaikki muu on paskaa, mitä on keksitty vain että voidaan myydä samaa tavaraa 2-3x hinnalla. Seuraavaksi sitten kaikki neuvoo ottamaan ne kaikki paskeet pois päältä, koska ne on juurikin sitä, pelkkää paskaa.
 

Kipinä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset
Sehän riippuu katseluetäisyydestä. Jos on vaikka 2 metrin luokkaa, 65-tuumainen on jo liian iso. Sitten jos etäisyys 3+ metriä, niin ei enää väliä.

Itselläni on nyt 65 tuumainen ja etäisyyttä hieman yli kaksi metriä ja pieneksi toi meinaa jäädä leffoilla. Videotykki ja n. 100 tuumainen kangas olisi kahdelle metrille aika hyvä koko.
 

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Kysymykseen en osaa vastata (kun en nyt ehdi kahlata alemman speksejä läpi), mutta näköjään Verkkokauppa nostanut PUS8102:den hintaa satasella. Tuotahan sai tonnilla loppukeväästä kesään ja taisi sitä aika hyvin mennäkin silloin.
 

Senaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
LGn OLEDia miettinyt pitkään ja hinnatkin tulleet mukavasti alaspäin vuodessa. Nyt olisi esim. Verkkokauppa.comissa 55” B8 ja C8 1500e. Osaako joku sanoa kumpi kannattaa ostaa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
LGn OLEDia miettinyt pitkään ja hinnatkin tulleet mukavasti alaspäin vuodessa. Nyt olisi esim. Verkkokauppa.comissa 55” B8 ja C8 1500e. Osaako joku sanoa kumpi kannattaa ostaa?
Muistaakseni tuo 8 viittaa vuosimalliin, itselläni on siis b7. Olin taannoin saman kysymyksen äärellä kun vaihtoehtoina olivat b7 ja muistaakseni tuo c7, en nyt mene takaamaan jälkimmäistä. Joka tapauksessa kysyin asiaa myyjältä ja hän kertoi eron, jota en enää muista, ja totesi, että ehdottomasti kannattaa valita b7. Eikö ollut siis kalliimpi kyseessä. Soita Verkkokauppaan, mä soittelin sinne kerran tilatessani erästä tuotetta netistä, mutten ollut täysin varma ominaisuuksista, ja sain avun ongelmiini.
 

Senaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muistaakseni tuo 8 viittaa vuosimalliin, itselläni on siis b7. Olin taannoin saman kysymyksen äärellä kun vaihtoehtoina olivat b7 ja muistaakseni tuo c7, en nyt mene takaamaan jälkimmäistä. Joka tapauksessa kysyin asiaa myyjältä ja hän kertoi eron, jota en enää muista, ja totesi, että ehdottomasti kannattaa valita b7. Eikö ollut siis kalliimpi kyseessä. Soita Verkkokauppaan, mä soittelin sinne kerran tilatessani erästä tuotetta netistä, mutten ollut täysin varma ominaisuuksista, ja sain avun ongelmiini.
Jees näin asiaa täytyy varmaan lähestyä. Kiitos vinkistä!
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Verkkokaupasta tosiaan saa ihan hyviä vastauksia kysymyksiin mun kokemusten mukaan. Ilmeisesti siellä ei henkilökunnalla joko ole provisioperusteista palkkaa tai sitten sitä ainakaan ei ole sidottu tiettyihin tuotteisiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Samalla hinnalla C8 on tehokkaamman suorittimen takia helppo valinta.
Ok, saattoi olla noinkin päin, että c-sarjan on kovempi. Joka tapauksessa tuolloisilla hinnoilla myyjä totesi, että kannattaa ottaa b-sarjalainen. Ihan tyytyväinen olen ollut.
 

Mr. Smith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canucks
Ok, saattoi olla noinkin päin, että c-sarjan on kovempi. Joka tapauksessa tuolloisilla hinnoilla myyjä totesi, että kannattaa ottaa b-sarjalainen. Ihan tyytyväinen olen ollut.

Ei noilla 2017 malleilla käytännössä ole mitään eroa kuvan osalta. Näin esim tässä youtubesta löytyvässä testissä: LG C7 vs B7 2017 OLED TV

Hyviä laitteita kumpikin. Ja tuota viime vuoden mallia saa nyt alle 1300 joten hintakin on kohdallaan. Sekä tuotetta voin kyllä suositella.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hiukan aiheen vierestä eli digiboksia pitää ihmetellä.

Tilanne: Topfield 1400 rupesi pikselöitymään tietyillä kanavapaketilla, esim YLEn kanavat. Antenniukko kävi ja tasot ok + ei juuri virheitä. TV:n viritin toimii ok kuten myös joku H:lla alkava digiboksi. Jokin on kummiski muuttunut ja topfieldi pitää vaihtaa. Hain jo uuden 1410 powerista ja se toimi täsmälleen samoin kuin tuo vanhempi. Onneksi sen sai palauttaa... Kaapelitalous.

Pitää olla korttipaikka, tallentava mielellään isolla kovalevyllä ja ehdottomasti parempi viritin. Yhden kanavan katselu ja toisen tallennus samaan aikaan myös vaatimuksena. Olisiko suosituksia?
 
Onko tuo pikselöityminen sellainen lyhyt koko ruudun kokoinen? Minä olen huomannut omassa telkkarissa jonkin aikaa sellaisen pienen pikselöinnin silloin tällöin Kuva kyllä erottuu, mutta se on vähän isommissa ruuduissa eli epätarkempi pienen hetken. Itse olen ajatellut sen johtuvan lähetyksestä.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Lg:n 8-sarjan oledissa c-mallissa on uudempi ja parempi prosessori kuin b-mallissa. Jos edes liki samaan hintaan saa niin kannattaa valita c-malli.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Kävin eilen katselemassa telkkareita kun mielessäni on ollut LG:n OLED B7/C7/B8/C8. Valitetttavasti Forumin Gigantissa ei ollut kuin demo-kuvalähteellä joku noista. En muista mikä. Eli eipä referenssiapua tarpeeseeni, joka on urheilun (lätkä, futis, jefu jne.) katsominen.

Sattumoisin kuitenkin n. 10 telkkarissa (LED-telsuissa hintaluokka €400-€1000) pyöri Jokerit-Kunlun ottelu Viasatilta. Lätkähän on hyvä referenssilaji liiketoistoon kun vauhtia piisaa ja kamerakin viuhtoo sinne tänne. Ja sitten havainto. Kuinka totaalisen paska tuo liiketoisto LED (LCD) -telkkareissa on edelleen! Mulla on itsellä kuusi vuotta vanha Pansun plasma-tv (taisi olla toiseksi kalleinta sarjaa) ja ei kyllä mitään palaa noilla LED-telkkareilla. Ei voi kuin ihmetellä että onko liiketoiston taso vieläkin noin surkea LED-telkkareissa?

Näytillä oli kuitenkin lisäksi yksi OLED-tv josta tuli em. lätkäpeli ja siinä oli oikein hyvä liiketoisto. Varsinkin kun vieressä oli pari LED-toosaa niin ero oli valtava. Valitettavasti tuon telkkarin Philips 55&quote; OLED 4K UHD Smart TV 55OLED803/12 - Televisiot hinta oli €2999 ja jäi kauppaan.

Lopuksi kysymys. Onko palstalaisilla kommenttia noista LG: edullisimman pään OLED:ien liiketoistosta? Eli juuri nuo mallit B7/C7/B8/C8. Ainakin @sampio :lla taisi olla B8?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Sattumoisin kuitenkin n. 10 telkkarissa (LED-telsuissa hintaluokka €400-€1000) pyöri Jokerit-Kunlun ottelu Viasatilta. Lätkähän on hyvä referenssilaji liiketoistoon kun vauhtia piisaa ja kamerakin viuhtoo sinne tänne. Ja sitten havainto. Kuinka totaalisen paska tuo liiketoisto LED (LCD) -telkkareissa on edelleen! Mulla on itsellä kuusi vuotta vanha Pansun plasma-tv (taisi olla toiseksi kalleinta sarjaa) ja ei kyllä mitään palaa noilla LED-telkkareilla. Ei voi kuin ihmetellä että onko liiketoiston taso vieläkin noin surkea LED-telkkareissa?
Mitenköhän noissa menee asetukset? Tuskin kukaan niitä tajuaa ruuvata esittelytilassa kuntoon, eli ottaa kaikki kuvanhuononnuspiirit pois päältä?
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mitenköhän noissa menee asetukset? Tuskin kukaan niitä tajuaa ruuvata esittelytilassa kuntoon, eli ottaa kaikki kuvanhuononnuspiirit pois päältä?
Tästähän paljon puhutaan että myymälöiden telkkareissa on säädöt ns. viturallaan. Hieman kyllä ihmettelen jos tarkoitus on myydä niitä televisioita. Vai onko niin että se kolmen tonnin toosa oli sitten ainoa hyvin säädetty jotta porukka ei ostaisi niitä 500-1000 euron telkkareita vaan sen kolme tonttua maksavan? Veikkaan että aika harvassa on alle tonnin budjetilla liikkuvat ihmiset, jotka sitten kantavat kolmen tonnin toosan kotiinsa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
@Konsta Kepuli Tänään kiertelin Verkkokaupassa, kun odottelin tilaukseni keräilyä. Ajauduin toki tv-osastolle ihmettelemään, onko mulle edes tarjontaa, jos tuo nykyinen tuprauttaa sinistä joku päivä. Aivan hirveää karkkiväriä joka toisessa ruudussa. Noiden demojen perusteella en ostaisi yhtään telkkaria. Pitäisi olla oma referenssikuva mukana, eihän tuollaista värikaaosta kukaan kestä varttia pitempään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös