Kyllä sua vietiin kuin litran mittaa. Tässäkin ketjussa ollut asiasta aiemminkin juttua ja tuo kusetus on täysin nykyaikaa. Taitaa olla jo telkkarien hinnat niin liki sisäänostohintaa, että tekevät katteet näillä kusetuksilla ja tuo Powerin vastaava missä ei muka ollut kalibroimattomia varastossa on täys vitsi.
Lisäksi kuka oikeasti luulee, että ne TV:t lähtee kalibroimatta sieltä tehtaalta?
No niin vietiin kuin litran mittaa, mutta ei hätiä mitiä. Onneksi silmäni avautuivat, kun olin vähän asioita netin keskustelupalstoilla tutkinut. Menin sunnuntaina heti klo 11:00 jälkeen kun Gigantti avautui kysymään, että onko kalibrointi jo tehty. No eipä oltu vielä aloitettukaan.
Niinpä peruin tuon kalibroinnin ja sain rahat tuosta kalibroinnista takaisin sekä telkkarini samoin tein mukaan.
Vähän se myyjä minulle kalibrointia peruessani kommentoi, että olenko varma että tiedän nyt mitä teen, niinpä vastasin hänelle että "se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa". Eipä siitä sitten sen enempää.
Toiseen ongelmaan törmäsin kotona, kun olin virittänyt telkkariin kanavat paikoilleen ja yritin ruveta vaihtamaan kanavien paikkoja mieleisekseni.
Sepä asia ei onnistunutkaan, kun asun kaapeli TV alueella.
No onneksi netistä löytyi apu tähänkin. Eli palautin telkkariin tehdas asetukset ja aloitin kanava-asennukset uudelleen siten, että valitsin ensin kieleksi suomen ja maaksi Tanskan.
Tämän jälkeen kun olin virittänyt kanavat telkkariin uusilla asetuksilla, pystyikin muokkaamaan kanavapaikkoja niin, että esim. TV1 ja TV2 ovatkin nyt telkkarissani HD kanavia eikä niitä normaaleja digi kanavia joita kaapeli TV operaattorit automaattisesti tarjoavat.
Siinä kun palauttelin niitä tehdas asetuksia telkkariini tuon ensimmäisen kanava asennuksen jälkeen, niin mietin mielessäni, tässä ne satasen kalibrointirahat olisivat menneet kuin Kankkulan kaivoon, jos olisin tuon kalibroinnin Gigantista ostanut.
Tai sitten toinen vaihtoehto olisi ollut että olisin vaan tyytynyt siihen että TV1 HD olisi ollut kanavapaikalla 21 ja TV2 HD kanavapaikalla 22.