Kyllä vaan, ja sen lisäksi niissä on parempi kuvakin, joten valinta ei ole vaikea.Eivätkös plasmat kuluta sen verran paljon energiaa, että sillä lämmittäisi jo koko talon?
Kyllä vaan, ja sen lisäksi niissä on parempi kuvakin, joten valinta ei ole vaikea.Eivätkös plasmat kuluta sen verran paljon energiaa, että sillä lämmittäisi jo koko talon?
Omaan silmään LED-telkkarissa on plasmaan verrattuna parempi kuva. Parhaimmillaan LED-telkkari on kuin ikkuna jonnekin muualle, esim savannille jos luontodokkaria katsoo. Plasma ei ole tähän vielä pystynyt.Kyllä vaan, ja sen lisäksi niissä on parempi kuvakin, joten valinta ei ole vaikea.
Omaan silmään LED-telkkarissa on plasmaan verrattuna parempi kuva. Parhaimmillaan LED-telkkari on kuin ikkuna jonnekin muualle, esim savannille jos luontodokkaria katsoo. Plasma ei ole tähän vielä pystynyt.
60+ ja ledit on vielä puhtaassa kuvanlaadussa jäljessä.
Oma katseluetäisyys 50" ruutuun taitaa olla noin 220cm, ja se on aivan THX-suositusten yläpäässä, ts. kauempaa ei voisi juuri katsellakaan. Tai voihan sitä tietty, mutta ei se kaksinen elämys olisi. Harmittaa etten ostanut isompaa, sillä en nyt viitsi taloudellisiin ja ympäristösyihin vedoten varta vasten toimivaa vehjettä lähteä vaihtamaan. Eiköhän tuon voi odottaa vähintään viitisen vuotta mua palvelevan.silloin saa olla jo todella iso kämppä. Joku 4m huonekorkeus ja valtavan iso seinä, mihin sen laittaa. Muuten mittasuhteet ovat jotenkin erikoiset. 50+ on jo ihan sikaiso telkkari, kun 10 vuotta sitten isoimmat olivat tyyliin jotain 32" tai 37".
Ihme väittelyä kuvanlaadun paremmuudesta. Molemmista LCD- ja PLASMA-televisioista löytyy kuvanlaadultaan huippumalleja. Kunhan LED-telkkarit muutaman vuoden sisään tulevat markkinoille niin sitten voidaan puhua jo ihan uudesta tasosta kuvanlaadun suhteen...
silloin saa olla jo todella iso kämppä. Joku 4m huonekorkeus ja valtavan iso seinä, mihin sen laittaa. Muuten mittasuhteet ovat jotenkin erikoiset. 50+ on jo ihan sikaiso telkkari, kun 10 vuotta sitten isoimmat olivat tyyliin jotain 32" tai 37".
Hankin uuden TV:n verkkokauppa.comista, kyseessä on LG:n 50PA5500.
Olen koittanut etsiä netistä ihanteellisia asetuksia tuolle kuvalle, mutta en ole löytänyt niitä mistään kyseiseen malliin. Tietääkö kukaan, mistä voisin löytää?
Käytin kyllä TV:n omaa kuvan optimointi-ohjelmaa, mutta epäilen hieman omaa silmääni sen suhteen. Muutenkin vinkkejä asetusten suhteen otetaan mielellään vastaan. Ihan hyvältä näyttää kuva jo nyt, mutta tekisi mieli vähän testailla ja säätää uuden lelun parissa.
Jännästi nämäkin ohjeistukset ovat muuttuneet. Silloin kun minä opiskelin, ihan muutama vuosi sitten, ohjeistua oli katseluetäisyydeksi ns. tuumat metreiksi. Eli 32" telkkarin katseluetäisyydeksi kuului ohjeistaa noin kolmisen metriä.Jos oikeasti haluaa katsoa leffoja ja saada elokuvateatterimaisen tunnelman (tai katsoa 3D leffoja), katseluetäisyys on 60" yllättävän lyhyt, eli 1.8 – 2.7 m
Optimum HDTV viewing distance - Wikipedia, the free encyclopedia
Eli mahtuu pieneenkin kämppään.
Jännästi nämäkin ohjeistukset ovat muuttuneet. Silloin kun minä opiskelin, ihan muutama vuosi sitten, ohjeistua oli katseluetäisyydeksi ns. tuumat metreiksi. Eli 32" telkkarin katseluetäisyydeksi kuului ohjeistaa noin kolmisen metriä.
Tämä nyt ei mene aivan tähän ketjuun suoraa, mutta kysytään kumminkin.
Eli miten pystyy vaihtamaan kanavien paikkoja televisiossa? Tuollainen Sonyn LED-telkkari löytyy ja JIM on siirtynyt johonkin huitsin nevadaan paikalle 70. Olisi mahtavaa saada se takaisin oikealle paikalleen.
Suosikkillistalla ainakin joissain telkkareissa tuon pystyy tekemään.
-Tinke
Pystytkö kertomaan lisää, kun olen aika nolla näissä jutuissa... Joku suosikkilista tuolla on ja olen sitä kautta yrittänytkin.
Ymmärtääkseni tämä ominaisuus ei ole kaikissa malleissa, mutta kysyisin palstalaisilta ovatko ne käytettävyydeltään sitä luokkaa, että toimintoa tulee oikeasti käytettyä? Tarkoitan - toimiiko ajastus samalla tavalla helposti (ja luotettavasti) kuin tallentavien digiboksien kanssa?
Onko palstalaisilla suosituksia minkälainen Smart-tv kannattaisi ostaa? Hakusessa on 32-40 -tuumainen televisio, johon saisi mielellään Netflixin ja Viaplayn. VGA-liitäntöjä ei taida uusimissa laitteissa enää hirvästi olla?
Onko palstalaisilla suosituksia minkälainen Smart-tv kannattaisi ostaa? Hakusessa on 32-40 -tuumainen televisio, johon saisi mielellään Netflixin ja Viaplayn. VGA-liitäntöjä ei taida uusimissa laitteissa enää hirvästi olla?