Uusi Radio City

  • 53 466
  • 282

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Odotin tätä uudistusta, siirtyisikö City nyt enemmän rockin suuntaan, tehtiinhän jopa suuri Rock-kartoitus. Ja mitä tapahtui, aamishow oli niin tuubaa että piti vaihtaa taajuutta. Missä näitä juontajia sikiää? Tätä soittolista jöötiä, Pop ja Rock klassikot my ass.

Aamupäivän ehdottamasti parasta antia Cityn loppuaikoina ollut Tappiksen Show on korvattu NRJKissNovajamitäniitäon, tyyppisellä ratkaisulla, ei hyvä. Lounas treffit, valikuta musiikkiin, hohhoijaa.

Absoluuttinen totuus jäi ilmeisesti ratkaisematta, "miten aurinko saadaan paistamaan" ? ei ainakaan vastauksia löydy,

Kun kuuntelee käytännössä kokopäivän radiota Zen Cafe, Jore Marjaranta, Sakari Kuosmanen EI jaksa kiinnostaa tunnin välein. Samat uutiset ja plääh. Aamulla ohjelmaan soittaneet ihmiset ja jutut pyöräytetään tasaisin välein. Hei haloo! Tätäkö TE haluatte.

Ainoat todelliset Rock klassikot soi ainoastaan Cityn mainoksessa. Tämä Radio City ei ole enää minun asema, alusta asti olen mukuna sinnitellyt mutta nyt se on loppu. Huonompaan suuntaan on kokoajan mentiin ja nyt tämä.

Kiitos vanhan Cityn porukalle Pullakuskit, Njassa, Jone, Stiller ja kumppanit. Erikoiskiitos Tappikselle joka jaksoi taistella tuulimyllyjä vastaan. Olen poistunut taajudelta 96,2 nyt pysyvästi.

Onneksi pk-seudulta löytyy yksi asema joka huomio kuulijan ja paskat välittää soittolistoista kaiken kukkuraksi sieltä löytyy jopa tuttuja jountajia, Radio Helsinki 95,2, on saanut uuden kuulijan. Ja iltapäivisin tietty SportFM varsinkin kun kausi alkaa.

Onnea Uudelle Pop Radio Citylle valitsemallaan tiellä. Tämä uudistus ehkä tuo uusia kuuntelijoita, mutta yksi vanha kuuntelija on poistunut.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Jep, eipä tule enää Cityä kuunneltua, ennen kuului kyllä lemppareihin. Ilmeisesti huomasivat sauman Radiomafian "lopettaessa" vuoden lopussa. Vaikka se J. Karjalainen onkin helsinkiläinen, ei sitä määkimistä jaksa vartin välein kuunnella.
Muutoksen muuten huomaa hyvin Cityn sivuilla, verratkaapa Kiss FM:n vastaaviin...löytyy aika hyvin yhtäläisyyksiä:
http://www.kiss.fi/?area=etusivu&sesID=
www.radiocity.fi
 
Viimeksi muokattu:

Noutaja#9

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Itä-Helsingin Noutajat
Ajattelin ensin, että joku työkaveri on taas käynyt kääntämässä radion taajuuden mieleisekseen, mutta kun sieltä tuli mainos, missä sanottiin Radio City 96.2, meinasi kahvit mennä väärään kurkkuun. Kyllä ollaan menty ja pahasti metsään tämän uudistuksen kanssa.
 

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Siis kyllähän city on ollut jo pitempään, ainakin jostain 90-luvun puolivälistä, ihan pelkkä vitsi. Kaikessa kaavamaisuudessaan ja pusi-pusi-nami-nami-meiningissään todellinen "rock-päämaja", joo.

Huvittaa jos pulju on mennyt nyt jo niin alas, ettei se kelpaa enää edes niille, jotka pystyivät nielemään sen ainaisen sweet home alabaman joka toinen tunti.

Onneksi on Radio Helsinki, musiikin puolesta ainoa kotimainen asema mitä voi kuunnella.

* * *
shadowplay
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Prkl!

Sellainen kysymys tässä herää:
- Suomen menestyneimmät vientituotteet ovat pääasiassa metallia(musiikkia)
- Metal-musiikki yleensäkin on varsin suosittua Suomessa

-> yksikään radioasema ei enää soita Bon Jovia raskaampaa musiikkia...mikä mättää?

Mafian mukana meni metalliliitto, cityltä tuli jonkun verran raskaampaakin kamaa...hihhulien salaliitto ehdottomasti, tai sitten Illuminatin.
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Salaliitto

Jotain tässä selvästi on tekeillä, ensin tuhottiin suomalainen musiikkivideoteollisuus (Lista, Jyrki), ja nyt menee sitten radiokanavat. Mitä seuraavaksi viedään?
Tässä on varmasti takana ainakin SMP, sivarit, porkkananpurijat, Fränti ja Vahanen, sekä joku eläkeläisten etujärjestö. Nyt vastalauseeksi tukat kasvamaan!
 

Ruma lapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Juu, kääntäkää kaikki vaan vapaalle taajuudellae 95,2. Sieltä löytyy ohjelmaa joka makuun.
Cityn roskaruokaformaattia ei kuuntele siis enää kukaan???
Harmi se oli joskus jopa varsin asiallinen pullakuskeineen.

Fjongaa ilman vilunkia
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Syyt ovat tässäkin - ylläripylläri - puhtaasti taloudelliset.

"- City on hakenut aika kapeaa formaattia vain musiikin kautta, mikä ei tämän kokoisessa maassa ole kaupallisesti ihan järkevää, radiojohtaja Tomi Yrjölä sanoo." (http://www.marmai.fi/uutiset/46619.html)

Kuten tuli jo radiokuuntelu-ketjussa todettua viime vuodet tasaisessa laskussa ollut City-kuunteluni loppui tähän.

95,2!
 

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Tämä on aivan kamalaa. Mitä nyt kuunnella, kun stadin ainoa rock kanava kuoli pois? Katsokaa nyt noiden toimittajien kuvia. Näinhän se homma ei etene. Oma ehdotus on, että lähetetään The Pena kouluttamaan cityä. Itse aion kiittää ja kumartaa cityä. Siihen se loppu.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Voi helvetti!

Kuuntelin aina ennen Cityä, kun kuuntelin radiota. Tämä 'uusi city' on kyllä aivan crappiä. Kyllä menetti City taas yhden kuuntelijan. Kiitos ja moi! Radio Helsinki, here i come!
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paska uudistus

... sanon minä.

Järkytyin totaalisesti eilen illalla kun tuli jotain tanan ultrabrata, hyi HELVETTI. Tämäkin entinen Cityn uskollinen kuuntelija kiittää, kuittaa ja vaihtaa kanavaa...
 

Jindebyne

Jäsen
No kaikki radiot nyt on ihan scheissee.. kaikkialta samaa musaa, eikä harmita mua lainkaan jos joku ns. rock radio lopetetaan.

Pitkään aikaan en ole radiota kuunnellu, CD:t ja MD:t on hyviä koska niistä kuulee just sitä mitä haluut, radiost tulee ehkä tsägäl yks hyvä biisi tunnis?! lopettakaa ne kaikki.
 

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei vittu mitä tuubaa!!
Ei se vanhempikaan City ollut kummoinen kun samat biisit pyöri päivästä toiseen mutta tämä "uusi city" on aivan syvältä! Citystäkin on tullut taas yksi kaavamainen teinipopin renkuttaja.

Nyt loppui radion kuuntelu.
 

JanJ

Jäsen
Jep.
Pari päivää on nyt maisteltu uutta Radio Shittyä.
Pitääpä poistaa Shitty autoradion pikavalinnasta.
Sanon "kiitos ei " uudelle radio Citylle uudelle radio citylle" (huomasitteko, toistin kuten niissä mainoksissakin se näppärä kaiku tekee, eh eh)
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
huhuh mitä paskaa tuolta Cityltä tosiaan tulee nykyään, eihän tuollaista kestä erkkikään. Siis montakos nyt näitä teinipop-kanavia on, 5?
Kiss, Nova, City, uusi Mafia, NRJ,Suomipop....
keskiarvoisesti radiosta ei enää voi tulla yhtään hyvää kappaletta vaikka selailisi kaikki asemat läpi moneen kertaan(siis aivan kaikki).
Vaikka RHelsinkiä hehkutetaan niin eipä sekään säväytä, paskaa tulee sieltäkin.

Classic FM taitaa olla vastedes ainoa vaihtoehto, enkä edes vitsaile.

Vähemmästäkin muuttuu raivotautiseksi...

Onneksi on nettiradiot...mitenköhän autoon saisi netin skulaamaan...ei varmaan olisi aivan mahdoton homma tehdä autoradiota joka olisikin oikeastaan tietokone wlan-kortilla....edellyttäen että ajelee wlan-alueella :)
 

Kalba

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loistavaa että tästä tuli ketju, piti eilen avata samalla nimellä ketju, mutta töissä pukkasi olemaan kiire niin ei ehtinyt...

Mutta uutta cityä ehdin kyllä kuunnella ja kyllä mä olen pettynyt. Pari viikkoa kestänyt mainonta city uudistuu herätti toivoa, uskoin että musiikki olisi entistä rockimpaa, mutta paskan marjat.

Siinä vaiheessa eilen kun citystä tuli Tina Turneria oli pakko antaa citylle palautetta. Jos jotain positiivista halutaan hakemalla hakea, vastaus tuli melkein heti. Lupasivat samalla että Kuosmasen Sakke ei enää taajuudella soi, luojan kiitos!
Kyselin samalla Tappiksen perään ja hän on kuulemma vain pitkällä lomalla, hänen pitäisi palata vielä eetteriin.

Cityltä on muutenkin viime vuosien aikana kadonnut monta hyvää radioääntä, Njassa, Jone, Uuge, Harri, Luca ja Maria, ja nyt tilalla näitä jeejee NRJ tyyppejä, ei hemmetti.

Olipa sekavaa tilitystä, mutta minua harmittaa, citystä on tullut radio nova.:confused:
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Nimimerkki varjolle tiedoksi, Radiomafia ei ole vielä lopettanut toimintaansa ja Metalliliitto ym. tulevat vielä vanhoilla lähetyspaikoilla, käsittääkseni vuoden loppuun asti. Eikä tuon Metalliliiton lopettaminen kai vielä lukkoon lyöty juttu ole? Siitä olen täysin varma, ettei uusi kanava tule olemaan Kisfämnovascheisse-linjalla, vaikka se sitä hieman saattaa lähentyäkin.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti varjo
Onneksi on nettiradiot...mitenköhän autoon saisi netin skulaamaan...
Osta Nokia 9210i, siinä toimii RealPlayer. Toivottavasti omistat työsuhdeliittymän... sitten vaan nettiyhteys auki, ja kuuntelet joko auton kiinteäst HF:stä tai virität nappikuulokkeen piuhasta ulostulon jonka vedät mankan aux-liitäntään.
Helppoa :)

Viestin lähetti Mazza
Siitä olen täysin varma, ettei uusi kanava tule olemaan Kisfämnovascheisse-linjalla, vaikka se sitä hieman saattaa lähentyäkin.

Muistaakseni kanavan uudistamisen syy oli se, että Yle ei tavoita kuulijakuntaa 12-18 vuotiaat.
Eli sontaa on luvassa.
 

Shadowplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Varjo: Totta on että Radio Helsingiltä tulee sieltäkin välillä paskaa, mutta tärkein pointti on kuitenkin se, ettei siellä käytetä näitä kaikkia muita asemia dominoivia soittolistoja, so. dj valitsee soitettaviksi biiseiksi juuri sitä mitä lystää. Tämä taas tarkoittaa, että ohjelmat poikkeavat melkoisesti toisistaan jolloin jokainen voi kuunnella niitä dj:tä mistä pitää. Minä ainakin arvostan juuri tuota yllätyksellisyyttä (toki sitä voisi olla vielä nykyistä enemmänkin) ja sitä, että kaikki ohjelmat eivät ole samaa tuubaa.

Huvittavaa on tietysti se, että nykyisin ainakin kaikki kaupalliset asemat näyttävät pitävän juuri näitä kahta samaa asiaa (ohjelmien sisäinen yllätyksellisyys ja ohjelmien väliset erot) pahimpina perisynteinä joita on vältettävä hinnalla millä hyvänsä. Kai se sitten on jollain markkinatutkimuksilla tms. todettu, että suurin osa ihmisistä haluaa kuulla aina sitä tuttua ja turvallista joka ei aiheuta reaktiota suuntaan eikä toiseen. Sitä en vaan tajua, että miten näitä keskenään samanlaisia kanavia kannattaa pitää yllä niin monta kuin niitä nykyään jo on.

* * *
shadowplay
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Päivän kuuma kysymys: Onko tässä maassa radiolla muuta kuulijakuntaa, kuin nuo 12-18 vuotiaat, kun joka ainoan aseman pitää niitä kosia? Ai niin, eläkeläiset.

Minä sentään olen suhteellisen kiltti radionkuuntelija, joka kuuntelee suomipoppiakin suhteellisen sujuvasti. Tosin vain pieninä annoksina, mutta kuitenkin.
Huvittava yksityiskohta muuten, että suomipop on ainoa tietämäni asema, josta saattaa tulla metallia mihin aikaan tahansa. Tosin vain Surupuku ja se joku toinen, mutta 2 on äärettömän monta kertaa enemmän kuin 0. Radio Helsinkiä en tosin ole kuunnellut, taitaa mennä testiin.
 

Fubar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Paras asema on Groove FM ehdottomasti, ei paskanlänkytystä eikä hirveesti mainoksia. Ja jaska rauhoittaa mukavasti kun ensin luukuttaa vaikka cd:llisen System of a Downia.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Mitenkä paljon näillä Cityllä ja Kissillä on yhteistä?

Sivusto on selkeästi saman firman tekemä. Huippuna Cityn sivulla oleva Panda virustorjuntaohjelman linkki: http://www.kiss.fi/epo/panda/index2.cfm?yt=city

EDIT:
Joo, otetaanpa takaisin. Tuo Panda-linkki näyttää olevan monilla muillakin Radioilla samanmoinen.

Näyttää olevan jonkinlainen radioiden palveluntarjoaja, tuo paikka jossa nuo sivustot sijaitsevat.

http://193.65.198.5
http://193.65.198.6
http://193.65.198.8
http://193.65.198.11
http://193.65.198.22
http://193.65.198.32
http://193.65.198.36
http://193.65.198.38


PS. Joka tapauksessa tämä uusi radio city ei soi radiossani.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
JanJ:
opiskelijoiden työsuhdeliittymät ovat hieman heikoissa asemissa, samoin 9210: n ostamiset(no jos muutaman kuun on syömättä...) :)

Shadowplay:
Itseasiassa se on tutkittu että ihmiset haluavat kuunnella samaa tuttua juttua ilman yllätyksiä, Eli et ole ollenkaan hakoteillä.

RHelsingin ongelma on omalta kannaltani se että joko yksikään sen juontajista ei pahemmin arvosta metal-musiikkia tai sitten en ole kuunnellut sitä koskaan kun sitä on soitettu.
Tosin nykyään omat musiikinkuuntelemiseni ovat niin vähäisiä ja keskittyvät, ylläriylläri, klassiseen musiikkiin tms. joten asia ei sinänsä minua häiritse.
 

Ruma lapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC
Laitappas varjo Radio Helsinki auki nyt!!!!
Ohjelma on Työnimi: mättöä

nauti....
 

asiantuntija

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en ole huomannut mitään eroa uuden ja vanhan cityn välillä. Ehkä olen kuunnellut väärään aikaan. Tosin vanha citykin alkoi jo kyllästyttämään.

Joka tapauksessa city on edelleen vähintään toiseksi paras kanava. Sunnuntai-iltaisin mafia on paras, ja radio Helsingistä tulee välillä jotain kunnollistakin.

Unelmani olisi että joku miljardööri perustaisi kanavan jossa soitettaisiin päivisin rokkia ja iltaisin metallia. Hifkin pelit tulisi tietysti suorina.
Kanavan ainut tarkoitus olisi viihdyttää ihmisiä, joten mainoksia ei tarvittaisi.
Juontajina toimisivat tappiksen ja metalliliiton juontajan kaltaiset hahmot.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös