Uusi kännykkä

  • 1 246 143
  • 5 798

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Niin, en tiedä onko tuota 1/2,3 tuuman kennoa ollut mulla alustoilla. En ole qinakasn törmännyt.
Veikkaanpa, ettei käyttäjiä paljon kiinnosta kennon ulottuvuudet, lähinnä kuvanlaatu. Ja se on aika monen internetkuvan perusteella aika perustasoa Z1:ssä, etenkin jos vertaa esim. megapikseleiltään samankokoisen Lumia 1520 ottamiin kuviin.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Veikkaanpa, ettei käyttäjiä paljon kiinnosta kennon ulottuvuudet, lähinnä kuvanlaatu. Ja se on aika monen internetkuvan perusteella aika perustasoa Z1:ssä, etenkin jos vertaa esim. megapikseleiltään samankokoisen Lumia 1520 ottamiin kuviin.

Niin, sitähän minä juuri sanoin tuossa arvostelussa. Kennon fyysinen koko parantaa periaatteessa kennon kohinansietokykyä ja dynaamista aluetta, mutta näin ei ole tässä tapauksessa.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tuosta Z1:n kamerasta vielä sen verran että tuo HDR-video oikeasti näyttää toimivan kuten pitää. Tuoho suhtauduin erittäin septisesti, kun HDR-stillkuvat olivat tuossa edellisessä HTC:ssä lähes samanlaisia kuin normaalit. Paljon on youtubessa videoita joissa tuota Xperian hdr-videota testataan ja ihmetellään kun se ei vaikuta mitään. Todennäköisesti videon lataaja ei edes tiedä, mitä hdr tarkoittaa, kun ne on lähes poikkeuksetta kuvattu olosuhteissa joissa hdr-ominaisuutta ei edes tarvita.

Äsken kuvasin auringonlaskua hdr:llä ja ilman, ja ero on huomattava. Ilman hdr:ää näkyi vain mustia puita vitivalkoista taivasta vasten, hdr päällä näkyi vihreitä puita keltaista taivasta vasten.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Lumia 925 ja virtanappi on ihmeellisen jähmeä. Puhelin on aivan uusi. Onko vika vaiko ihan ominaisuus? Ei toimi siis yhtä sujuvasti kuin kamera- tai volumenapit. Jos painaa napin reunoilta, ei ota mitää. Keskeltä ja aika pohjaan, niin vaikuttaa.

Ei tekisi mieli lähettää saman tien johonkin takuuhuoltoon, josta parin viikon päästä tulee uusi puhelin tilalle (jos nyt edes on viallinen).

Periaatteessa ei haittaa käyttöä juuri lainkaan, mutta meneekö pian sitten kokonaan toimimattomaksi. Ja sitten takuussa syyttävät, että olen itse hajoittanut?
 

Ektar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Boston Bruins
Eli se uusi Z2 saattaisi hyvinkin olla itselle se iPhonen korvaaja. Tuo alumiini ja lasi yhdistelmä kuulostaa hyvältä, kun en halua mitään muovista roskaa ja niitä näytön katselukulmia on ilmeisesti paranneltu. Ja tietysti tuo näyttö on parannus iPhoneen verrattuna. Kameralla ei tule itse niin paljon otettua kuvia, mutta varmaan tulee sille 4K videokuvauksella leikittyä, jos tuon Z2:n hankin.

Varmaan täytyy oottaa mitä Apple julkaisee ennen kuin teen päätöksen. Ja miettiä pystynkö luopumaan Applen ekosysteemistä, missä kaikki vaan synkkaa melkein itsestään.
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Lumia 925 ja virtanappi on ihmeellisen jähmeä. Puhelin on aivan uusi. Onko vika vaiko ihan ominaisuus? Ei toimi siis yhtä sujuvasti kuin kamera- tai volumenapit. Jos painaa napin reunoilta, ei ota mitää. Keskeltä ja aika pohjaan, niin vaikuttaa.

Ei tekisi mieli lähettää saman tien johonkin takuuhuoltoon, josta parin viikon päästä tulee uusi puhelin tilalle (jos nyt edes on viallinen).

Periaatteessa ei haittaa käyttöä juuri lainkaan, mutta meneekö pian sitten kokonaan toimimattomaksi. Ja sitten takuussa syyttävät, että olen itse hajoittanut?

Äh, tämä on ärsyttävä ongelma. Isoveljellä hajosi juuri virtanappi Lumia 720:sta kokonaan. Muillakin Lumian ostaneilla sukulaisillani samoja ongelmia; virtanappi toimii heikosti, jos lainkaan. Itse asiassa veljeni ei vienyt huoltoon, kun valitsi vain näppäinlukon avaamiseksi valinnan "tuplanapautus", jolloin virtanappia ei tarvitse käyttää. Tosin tässäkin on riskinsä jos puhelimesta edes kerran loppuu akku/muuten vaan puhelin simahtaa.

Itselläkin Lumia, mutta 920, ja odotan vain sitä päivää, kun minunkin nappi hajoaa... sen tapahtuessa kyllä riittää Nokiat joksikin aikaa. Sinun kannattaa varautua siihen, että kohta nappi ei toimi ollenkaan, eli suosittelisin huoltoon menoa. Netistä saattaa löytyä tosin jotain ohjeita omatoimiseen korjaukseen, mutta en usko että kauppias katsoo sitten hyvällä sitä, jos itse olet mennyt möhlimään puhelimesi käyttökelvottomaksi omilla korjauksillasi.
 
Viimeksi muokattu:

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Äh, tämä on ärsyttävä ongelma. Isoveljellä hajosi juuri virtanappi Lumia 720:sta kokonaan. Muillakin Lumian ostaneilla sukulaisillani samoja ongelmia; virtanappi toimii heikosti, jos lainkaan. Itse asiassa veljeni ei vienyt huoltoon, kun valitsi vain näppäinlukon avaamiseksi valinnan "tuplanapautus", jolloin virtanappia ei tarvitse käyttää. Tosin tässäkin on riskinsä jos puhelimesta edes kerran loppuu akku/muuten vaan puhelin simahtaa
Ei siinä mitään riskiä ole. Jos akku loppuu niin ei muuta kuin piuhaan/telakkaan kiinni, niin käynnistyy itsestään kun saa lisää virtaa.

Miten veljesi hoiti näytön sulkemisen? Aikakatkaisulla vai jollain muulla jipolla?
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Varmaan täytyy oottaa mitä Apple julkaisee ennen kuin teen päätöksen. Ja miettiä pystynkö luopumaan Applen ekosysteemistä, missä kaikki vaan synkkaa melkein itsestään.

Ja yksi kysymys on varmaan se että kuinka totut Applen suht kompaktin kokoisten laitteiden jälkeen näihin 5+ tuuman leipälapioihin.
 

Perateutti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Pari viikkoa ollut nyt S5 hanskassa ja täytyy kyllä olla tyytyväinen. Tokikaan edellinen iPhone 4 ei rimaa kovin korkealle asettanut. Puhelin toimii kuin unelma eikä jäätyile/kaada sovelluksia itsellään. Kerran sen suihkussa kastellutkin läpikotaisin ja toimii edelleen. Kosketusnäytön herkkyyden kun säätää tappiin, niin vaikka näyttö olisi veden peitossa niin ottaa kosketuksen erinomaisesti. Samoin ottaa kosketuksen normaalisti hanskat kädessä, oli ne sitten mitä materiaalia tahansa. Kamera on huippuluokkaa, paitsi hämärässä vähän suttaa. Todella yllättynyt olen tuosta "valikoiva tarkennus" ominaisuudesta, joka on usein vain järkkärikameroissa. Eli tarkentaa etualalla olevaa kohdetta ja sumentaa taustan. Tai toisinpäin.

Ei tuo loikka iOS:sta Androidiin ole ollut mitenkään vaikea. Todella simppeli käyttää ja kaikki löytyy loogisesti kun tietää mitä hakee. Oma iPad ihan puhtaasti nettikäytössä/pelikäytössä, niin ei ole tullut ekosysteeminkään kanssa mitään hammasta kiristävää vastaan. Ainoan miinuksen tähän mennessä annan puhelimen "muovisuudesta". Eli reunaosat on kromattua muovia. Ei anna välttämättä samanaista "high end" fiilistä, mitä esim HTC:n One M8 antaa. Kääntöpuolena se pitää puhelimen todella kevyenä, mikä on taas pelkkää plussaa.

5,1" näyttö on juuri passeli omaan käteen. Tietyssä kohtaa kämmentä kun puhelinta pitää, riittää koko näytön käyttöön yhden käden peukalo. Tästä puolikin tuumaa isompi, niin ei riittäisi.

Galaxy S5:sta löytyy todellakin aito moniajo, mikä toimii myöskin kuin rasvattu. Eli jaan näytön kahtia, toisessa framessa pyörii youtubesta biisi ja toisessa esim Chrome. Framejen kokoa voi muuttaa esim siten, että Youtuben saa kokonaan piiloon musiikin soidessa taustalla ja samalla saan selattua uutiset netistä. Ominaisuus minkä puuttuminen ärsytti suunnattomasti tuossa vanhassa kapulassa.

Tähän mennessä ollut tietenkin vielä aikalailla uuden puhelimen hypistelyä, mutta voin koittaa muistaa myöhemmin jotain raapustella jos tulee jotain mieleen. Mitenkä muuten, kun liittymää en tuossa oston yhteydessä vaihtanut, niin tuntuu silti että tämä toimii internetissä paljon nopeammin kuin iPhone 4. Mobiilidatanopeuskatto on toistaiseksi tuossa 21mbit/s, mutta speedtest näyttää esim välillä jopa 25mbit/s. IPhonella kun sai tsägällä 10mbit/s. Eikä todellakaan johdu verkon kuormituksesta, kun en vanhalla saanut ikinä yli tuota kymppiä. Specseissä on kuitenkin GSM ja HSPA/3G verkkotaajuudet ihan samat, eli eroa ei pitäisi olla. Osaako joku kertoa, että miksi eroa kuitenkin on todella paljon? Niin ja siis puhelin ei ole LTE verkossa kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Pari viikkoa ollut nyt S5 hanskassa ja täytyy kyllä olla tyytyväinen.

Voi raato kun olen kateellinen!

Mulla on siis työsuhdepuhelin, joka on täysi paska, vuoden vanha Lumia 920. Ja firman politiikka on se, että tuo on se puhelin, joka tulee jos uuden tilaan (tai joku yhtä susi Lumia). Siviilikoneena on kolme vuotta vanha Galaxy SII, jossa on paljon parempi akku, toimivuus, käyttömukavuus ja kaikki kuin pari vuotta nuoremmassa Nokiassa. Meillä ei oikein tueta ajatusta, että itse hommatuilla kännyköillä käytetään esim. firman sähköpostia, mutta jotta olisi mitään järkeä hommata uusi puhelin, se pitäisi ottaa täyteen käyttöön ja jättää Lumia pöytälaatikkoon tuon siviili-SIM-kortin kanssa. Enkä ole yhtään varma osaisinko asentaa esim. tuon sähköpostin kaikki palvelinasetukset oikein, jotta se toimisi myös työluurina. Tähän asti olen siis raahannut kahta puhelinta mukana, vaikka 98 % puheluista hoidankin tuolla työ-Lumialla. Lisäksi tuossa työsuhde-SIM-kortissa tuntuu olevan pari semmoista ikävää rajoitetta, eli esim. kun tarvitsisi soittaa taksin maksulliseen numeroon aamukahdelta, ei se siihen taivukaan. Samaten tuo Nokia-kaupasta tilaaminen on ihan toivotonta, jotkut sovellukset toimii ja joitakin en työ-Lumiaan saa vaikka mitä tekisin.

Olisin kovasti kiinnostunut dual-SIM-malleista, mutta eipä niitä taida fiksuilla puhelimilla olla. Miten te muut työsuhdepuhelijat olette ratkaisseet kahden puhelimen ongelman? Ette käytä siviililuuria ollenkaan? Eikö rasita lomilla työpuhelut? Hitto kun mulla on vielä niin mukava ja helppo muistaa tuo siviilinumero, että mielellään sen pitäisi.
 
Miten te muut työsuhdepuhelijat olette ratkaisseet kahden puhelimen ongelman? Ette käytä siviililuuria ollenkaan? Eikö rasita lomilla työpuhelut? Hitto kun mulla on vielä niin mukava ja helppo muistaa tuo siviilinumero, että mielellään sen pitäisi.
Tasku(i)ssa on siviilikäyttöön SGS Note 3 sekä työpuhelin Nokia Lumia 820. Kyllä siihen tottuu, eikä tarvitse koko ajan tuijottaa työsähköposteja.
 

Mapo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pool, Blackhawks
Olisin kovasti kiinnostunut dual-SIM-malleista, mutta eipä niitä taida fiksuilla puhelimilla olla. Miten te muut työsuhdepuhelijat olette ratkaisseet kahden puhelimen ongelman? Ette käytä siviililuuria ollenkaan? Eikö rasita lomilla työpuhelut? Hitto kun mulla on vielä niin mukava ja helppo muistaa tuo siviilinumero, että mielellään sen pitäisi.

Pandawill.com, löytyy dual-simiä monenmoisilla spekseillä android-kansalle.

Ite venailen Lumian 630:stä, jota saa myös dual-siminä.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En jaksa kahden puhelimen taktiikkaa ja siviilinumerokin tuli aikoinaan siirrettyä työnantajalle. Käytössä politiikan vastaisesti oma Note3, hyväksyttyjä taitaa olla noi WP:t. Tosin peli on sinällään järkevää että pyynnöstä postiin saa oikeudet esim. tabletille joita firma ei tue/toimita.

Duunit ei häiritse jos viitsii hieman nähdä vaivaa esim. Taskerilla ja llamalla näin android-ympäristössä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Voi raato kun olen kateellinen!

Mulla on siis työsuhdepuhelin, joka on täysi paska, vuoden vanha Lumia 920. Ja firman politiikka on se, että tuo on se puhelin, joka tulee jos uuden tilaan (tai joku yhtä susi Lumia). Siviilikoneena on kolme vuotta vanha Galaxy SII, jossa on paljon parempi akku, toimivuus, käyttömukavuus ja kaikki kuin pari vuotta nuoremmassa Nokiassa.
No jaa, mulla oli edellisenä puhelimena S2 ja nyt on 920. En kyllä ymmärrä, millä ilveellä S2:n saa paremmaksi, vaikka omat puutteensa on 920:saa toki myös. Nokia-kauppa tomii kuten Play-kauppa, asentaa ja ottaa käyttöön, WP8 on ehkä maailman selkein käyttis, vaikkei ulkonäöstä tykkäisikää. Muokattavuus on sitten eri juttu. No, kuka tykkää mistäkin.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Tasku(i)ssa on siviilikäyttöön SGS Note 3 sekä työpuhelin Nokia Lumia 820. Kyllä siihen tottuu, eikä tarvitse koko ajan tuijottaa työsähköposteja.

Ja paskat tottuu. Tuo Lumia painaa pikkuisen toista kiloa, joten housut roikkuu polvissa kun molemmissa taskuissa on puhelin. Talvitakkiaikaan vielä menettelee, mutta sortsit ja kesähousut ei oikein tue ajatusta.

No jaa, mulla oli edellisenä puhelimena S2 ja nyt on 920. En kyllä ymmärrä, millä ilveellä S2:n saa paremmaksi, vaikka omat puutteensa on 920:saa toki myös. Nokia-kauppa tomii kuten Play-kauppa, asentaa ja ottaa käyttöön, WP8 on ehkä maailman selkein käyttis, vaikkei ulkonäöstä tykkäisikää. Muokattavuus on sitten eri juttu. No, kuka tykkää mistäkin.

Kolme erinomaisen vittumaista, joka päivä useita kertoja vastaantulevaa ongelmaa pudottaa pikkuvikojen (esim. kuuluvuusongelmat) lisäksi Lumian Samsungin taakse:
- paino (ei vaan toimi esim. juoksutakin taskussa, koska painaa niin paljon). Jotenkin jännä; eroa ei ole montaa kymmentä grammaa, mutta tuntuvasti ja ratkaisevasti vaikuttaa
- puhelimella kirjoittaminen: Samsungilla et pysty kirjoitusvirhettä tekemään, kun puhelin korjaa oikeaan kirjoitusmuotoon. Ja oppii kirjoitusta koko ajan lisää käyttämieni sanojen perusteella. Nokia taas tekee kielioppi-, yhdyssana- ja oikeinkirjoitusvirheitä eikä opi. Jostakin tuo on kuitenkin sisäistänyt, että sana "se" kirjoitetaan isolla. En perkele saa tuota mistään oikaistua, aina se muuttaa s-kirjaimen isoksi.
- värinähälytyksen päälle/pois -kytkeminen. Miten helvetissä sitä et saa samasta kuin puhelimen äänettömälle vaan jostakin asetuksista vänkkäämällä? Kun tuo puhelin ei ulkoilmassa taskussa kuulu soidessa ilman värinää, mutta toisaalta taas palavereissa ei voi istua värinä päällä, asetusten pitäisi olla äänet+värinä tai täysäänetön ilman värinää. No ei onnistu muuta kuin kahdesta paikkaa vänkkäämällä. Tämä toiminto on ollut Nokiassakin jo toistakymmentä vuotta, mutta tästä mallista vedetty pois. Miksi???

Kiitoksia muillekin vastanneille. Pitää vielä tutkailla nuo dual-sim -markkinat ja kenties hommata firman politiikan vastaisesti joku toimiva luuri ettei tähän(kin) mene hermot.
 

Rossifumi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miten te muut työsuhdepuhelijat olette ratkaisseet kahden puhelimen ongelman?

Thaimaan tuliaisena ostin Samsung Galaxy Grand Dual SIM luurin.
Mikäli tuollaisen jostain sattuu löytämään, niin suosittelen lämpimästi.
Hintakin taisi olla vuosi sitten luokkaa <300€.
Edellinen Dual SIM puhelimeni oli Galaxy S, joka oli aivan käyttökelvoton.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onko kenelläkään kokemuksia brittiläisestä Kazam -puhelimesta? Onko susi vai kannattaako jopa harkita? Tämäkin siis dual-sim..
 

Pertsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisin kovasti kiinnostunut dual-SIM-malleista, mutta eipä niitä taida fiksuilla puhelimilla olla. Miten te muut työsuhdepuhelijat olette ratkaisseet kahden puhelimen ongelman? Ette käytä siviililuuria ollenkaan? Eikö rasita lomilla työpuhelut? Hitto kun mulla on vielä niin mukava ja helppo muistaa tuo siviilinumero, että mielellään sen pitäisi.

En käytä siviililuuria ollenkaan. Ei vain viitisi kantaa kahta älypuhelinta mukana tuossa yhdessäkin(Note 2) on jo ihan tarpeeksi.

Silloin tällöin saattaa työpuheluita tulla vapaillakin, mutta itse vastaan vähän vaihtelevasti. Rasitteeksi asti niistä ei ole, ja olen joillekkin antanut ihan luvankin soittaa mihin aikaan ikinä tarvitsee. Enemmänkin tulee työsähköpostia kellon ympäri, mutta niistähän pääsee eroon kun ottaa pushin pois päältä.
 

Tuamas

Jäsen
Olisin kovasti kiinnostunut dual-SIM-malleista, mutta eipä niitä taida fiksuilla puhelimilla olla. Miten te muut työsuhdepuhelijat olette ratkaisseet kahden puhelimen ongelman? Ette käytä siviililuuria ollenkaan? Eikö rasita lomilla työpuhelut? Hitto kun mulla on vielä niin mukava ja helppo muistaa tuo siviilinumero, että mielellään sen pitäisi.

Esimerkiksi Soneralla saa kaksi liittymää yhdelle kortille ja näppäiltävä pin-koodi ratkaisee kumpi liittymä on käytössä.

Itse ratkaisin siirtämällä siviililiittymän työnantajalle, kun firmassa otettiin rajoittamaton puhelinetu käyttöön.
 

Moonchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Kraken
Ajattelin vaihtaa liittymää ja tuli mieleen, että aiheutuuko siitä jotain ongelmia WhatsAppin kanssa. Eli SIM-kortti ja operaattori vaihtuu, mutta numero pysyy samana. Huomaako WhatsApp silloin mitään muutosta? Joudunko asentamaan ohjelman uudestaan tai häviääkö keskusteluja tms.?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös